Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7127e736-1d0a-4761-9da9-01ac2dd11d3c","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A munkás lábára törmelék omlott, a mentők a Szent János Kórház traumatológiájára szállították.","shortLead":"A munkás lábára törmelék omlott, a mentők a Szent János Kórház traumatológiájára szállították.","id":"20250613_sulyos-serules-munkas-tiborcz-istvan-gellert-szallo-felujitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7127e736-1d0a-4761-9da9-01ac2dd11d3c.jpg","index":0,"item":"b145d51d-c08f-4213-a749-55611d4366d7","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250613_sulyos-serules-munkas-tiborcz-istvan-gellert-szallo-felujitas","timestamp":"2025. június. 13. 13:50","title":"Súlyosan megsérült egy munkás a Tiborcz-féle Gellért Szálló felújításánál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf1bb9d0-d6a0-45de-8c75-1d647d06d1c3","c_author":"Fülöp István","category":"gazdasag","description":"Élelmiszer-infláció ide, gazdasági pangás oda, remek évet zártak a legnagyobb gyorsétteremláncok tulajdonosai tavaly.","shortLead":"Élelmiszer-infláció ide, gazdasági pangás oda, remek évet zártak a legnagyobb gyorsétteremláncok tulajdonosai tavaly.","id":"20250612_gyorsetterem-penzugyi-beszamolo-burger-king-mcdonalds-kfc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf1bb9d0-d6a0-45de-8c75-1d647d06d1c3.jpg","index":0,"item":"f6c9a049-e2e9-4acf-8dee-496636e182d4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_gyorsetterem-penzugyi-beszamolo-burger-king-mcdonalds-kfc","timestamp":"2025. június. 13. 06:00","title":"Hamburgerinfláció: jól felhizlalták a magyarok a gyorséttermeket 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7968ec0-eaf7-4619-b6a3-d6ade35bb29c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"„Nem volt eleje a traktornak, szerintem műszerfalig felbontotta az egészet”. ","shortLead":"„Nem volt eleje a traktornak, szerintem műszerfalig felbontotta az egészet”. ","id":"20250612_vonat-traktor-baleset-szarvas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7968ec0-eaf7-4619-b6a3-d6ade35bb29c.jpg","index":0,"item":"a76b060e-9c93-4c23-90d5-bcbb6ce1d791","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_vonat-traktor-baleset-szarvas","timestamp":"2025. június. 12. 18:24","title":"Letépte a vonat a traktor elejét Szarvasnál, a sofőr szinte ép bőrrel megúszta a balesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60540ac3-7393-4a8e-b8d8-43852ac6691d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"António Guterres szerint Izrael lépése „katonai eszkalációt” jelent, ami veszélyezteti az iráni atomprogramról folyó tárgyalásokat.","shortLead":"António Guterres szerint Izrael lépése „katonai eszkalációt” jelent, ami veszélyezteti az iráni atomprogramról folyó...","id":"20250613_ensz-antonio-gutteres-izrael-iran-tamadas-nemzetkozi-reakcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60540ac3-7393-4a8e-b8d8-43852ac6691d.jpg","index":0,"item":"b67712b9-af62-4b22-928f-01fc7e1618d9","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_ensz-antonio-gutteres-izrael-iran-tamadas-nemzetkozi-reakcio","timestamp":"2025. június. 13. 08:41","title":"Az ENSZ főtitkára elítélte Izrael Irán elleni támadását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcb9ea15-d3c5-4033-ac5c-01d2f2d30dca","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A hollywoodi malackodás nem ismer határokat.","shortLead":"A hollywoodi malackodás nem ismer határokat.","id":"20250613_Arnold-Schwarzenegger-egy-malaccal-ment-premierre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcb9ea15-d3c5-4033-ac5c-01d2f2d30dca.jpg","index":0,"item":"540660a9-404d-4f07-9096-8d4b49f669e4","keywords":null,"link":"/kultura/20250613_Arnold-Schwarzenegger-egy-malaccal-ment-premierre","timestamp":"2025. június. 13. 10:09","title":"Arnold Schwarzenegger egy törpemalaccal ment premierre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30616c3e-a2a2-4fe5-8088-842bf064741d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A gép felszállás után tett egy kört, majd visszatért a repülőtérre.","shortLead":"A gép felszállás után tett egy kört, majd visszatért a repülőtérre.","id":"20250613_bombafenyegetes-kenyszerleszallasair-india-repulogep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30616c3e-a2a2-4fe5-8088-842bf064741d.jpg","index":0,"item":"2963100f-44d9-47c4-9bb5-e1a7c4096954","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_bombafenyegetes-kenyszerleszallasair-india-repulogep","timestamp":"2025. június. 13. 09:51","title":"Bombafenyegetés miatt kényszerleszállást hajtott végre az Air India repülőgépe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b73031b-4052-4162-a893-a76d94069294","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"gazdasag","description":"A kormány az elmúlt évtizedben kiemelt ágazatként kezelte a turizmust, tulajdonosként mégis hagyta, hogy lepusztuljon a hévízi tófürdő központi épülete, amelyet így le is kellett zárni. A helyiek közül sokan szobakiadásból élnek, és már érzik a forgalom csökkenését.","shortLead":"A kormány az elmúlt évtizedben kiemelt ágazatként kezelte a turizmust, tulajdonosként mégis hagyta, hogy lepusztuljon...","id":"20250614_hvg-heviz-furdo-fejlesztes-allami-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b73031b-4052-4162-a893-a76d94069294.jpg","index":0,"item":"aa8bd265-5d3a-41a3-8726-5ce0d22f6fd7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250614_hvg-heviz-furdo-fejlesztes-allami-tamogatas","timestamp":"2025. június. 14. 09:00","title":"Kiemelt terület az idegenforgalom, mégis állami kézben pusztult le a második számú turisztikai látványosság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33256900-c18e-4e3c-83db-499ca8f1b8d1","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Szakértők szerint pilótahiba vagy műszaki ok áll az Air India légitársaság Boeing 787-es gépének csütörtöki katasztrófája mögött, amelyben egy utas kivételével a repülőn tartózkodó 242 személy mindegyike életét vesztette. Miközben az biztosnak tűnik, hogy az időjárásnak nem volt köze a balesethez, a gyártó számára sorsdöntő lehet, mit állapítanak meg a katasztrófát kivizsgáló illetékesek. Az egyetlen túlélő a vészkijáraton ugrott ki.","shortLead":"Szakértők szerint pilótahiba vagy műszaki ok áll az Air India légitársaság Boeing 787-es gépének csütörtöki...","id":"20250613_boeing-ahmadabad-dreamliner-787-katasztrofa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33256900-c18e-4e3c-83db-499ca8f1b8d1.jpg","index":0,"item":"81995cd6-e969-4326-a3d4-cef29529af21","keywords":null,"link":"/360/20250613_boeing-ahmadabad-dreamliner-787-katasztrofa","timestamp":"2025. június. 13. 09:33","title":"Aggódva várhatja a Boeing az indiai légi katasztrófa okainak feltárását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sokan frászt kaptak – a konkurencia tart tőle, a vásárlók álmodoznak róla -, amint bemutatkozott az autópiacon a megújult Honda Jazz. A kisautók királynője visszatért: aranyos, praktikus, dinamikus, szexis, takarékos és persze nagyon drága.
Honda Jazz. Honda Jazz, Toyota Yaris. Honda Jazz. Mazda 2. Nagyjából így néz ki egy kis körbekérdezés után a „legjobb” kisautók klubja a „köznép” vélekedése szerint. Ha megnézzük az ide vonatkozó összehasonlító teszteket, megbízhatósági rangsorokat, már rég nem ez a helyzet, a japán kisautók az élbolyban vannak ugyan, de nem feltétlenül legelöl. Íme, a legutóbbi Dekra-felmérés eredményei.
0 - 50 000 kilométer 1. Renault Clio III (96,5 % - komolyabb meghibásodás nélkül) 2. Toyota Aygo (94,4) 3. Mazda 2 (94,1) 4. Mitsubishi Colt (92,5) 5. Ford Fiesta/Fusion (90,8) ... Suzuki Swift (55,1) (a legrosszabb eredmény a kateegóriájában)
50 000 - 100 000 kilométer 1. Mazda 2 (83,8) 2. Honda Jazz (83,2) 3. Mitsubishi Colt (80,2) 4. Ford Fiesta/Fusion (77,2) 5. smart forfour (76,5) ... Fiat Seicento (43,0)
100 000 - 150 000 kilométer 1. Audi A2 (63,7) 2. Toyota Yaris (62,3) 3. Ford Fiesta/ Fusion (61,3) 4. Seat Ibiza/Cordoba (59,2) 5. Skoda Fabia (57,0) ... Fiat Seicento (31,4)
Ez meg egy korábbi TÜV-felmérés, amiben a Jazz szépen szerepelt.
Meghibásodási statisztika, 2008, 2-3 éves autók (átlag: 4,8 százalék)
1. Mazda 3
1,20 %
2. Mazda 2
1,40 %
3. VW Golf/Bora
2,20 %
Ford Fusion
2,20 %
5. Honda Jazz
2,30 %
Meghibásodási statisztika, 2008, 4-5 éves autók (átlagban 8,9 százalék)
1. Porsche 911
2,80 %
2. Honda Jazz
2,90 %
3. Subaru Legacy
3,40 %
4. Porsche Boxster
3,60 %
5. BMW 7
3,90 %
Van miért izgulniuk tehát a Hondánál, az új Jazz-zel szemben magasak az elvárások. Itt volt az ideje az érkezésnek. Szinte a teljes kisautós játszótér megújult, a Jazz már túlkorosnak számított a homokozóban.
Az új Jazzben maradt minden, ami az elődben a javára vált: tágas utastér, jól kihasználható, variálható csomagtér, gazdag kényelmi és biztonsági alapfelszereltség, dinamikus és takarékos motor és a megkülönböztetően magas ár. Aki Honda Jazz-t vásárolt, tudni lehetett róla, hogy szerény, ám módos ember. Ez az előítélet megmaradt, a Jazz alapára 3,349 millió forint 1,2-es motorral. Tesztautónkat az erősebb 100 lovas V-TEC motorral szerelték, Elegance felszereltséggel az ára 3,649 millió forint. Mit kapunk ezért? Alap a hat légzsák, az elektronikus menetstabilizáló rendszer, a kormányról vezérelhető mp3-as audiorendszer USB-csatlakozóval, Iso-fix rögzítési pontok, négy elektromos ablakemelő, 15 hüvelykes könnyűfém kerekek, ködfényszórók, automatikus klímaberendezés, elektromosan mozgatható, fűthető és behajtható visszapillantó tükrök. Mind az öt biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztet.
A beltér ízléses, a kormány a Civicből ismerős, a műszerfal egyszerű, ergonomikus a kezelőfelület. A klíma buborékablakos visszajelzője egyenesen vicces. A kárpitok, a puha és kényelmes ülések enyhítik a középkonzol kopogós műanyagjai keltette visszatetszést. Állítólag ebből több van itt, mint a korábbi modellben. Több van helyből is, csupán akkor érezzük, hogy kisautóban vagyunk, ha magunk mögé ülünk. A lábtér és a fejtér bőséges, csak a vállunk feszül neki a C oszlopnak. A kormánynál nem érezzük a kisautó jelleget, a futómű sem pattog, kemény ugyan, de ennyi belefér. A kormányzás kissé pontatlan, a váltó hangos, de hibátlanul kapcsol.
Hogy ne fájjon a fejünk a benzinkútnál, a fedélzeti számítógép a műszerfalon jelzi, az optimális kapcsolás idejét és irányát, ha hallgatunk rá, olcsóbban járunk. A kétszáz kilométeres városi tesztelésből 6,4 literes átlaggal jöttünk száz kilométerenként.
A kilátás jó, nagyok az ablakfelületek, az A oszlopba beépített kémlelőlyuk hasznos. A hátsó szélvédő szinte merőleges, parkolóradar nélkül is könnyen manőverezhetünk. Ebben a dumbószerű visszapillantó tükrök is segítenek.
Ami rossz a legkisebb hazai Hondában: száz kilométer/óra sebesség fölött elviselhetetlen a menetzaj, így inkább városi autóként lesz sikeres. A 100 lovas egynégyes motor jól mozgatja a Jazzt, hamar felpörög, kár, hogy csak ötsebességes. Robotizált váltót is rendelhetünk hozzá, az iShift felára 300 ezer forint.
A hátsó üléspad egy mozdulattal dönthető és besüllyeszthető a padlóba, így teljesen sík poggyászteret alakíthatunk ki. Női autó a Jazz, ennek megfelelően rövid a vezetőülés ülőlapja, könnyedén lehet nyitni, csukni az ajtókat, magas az üléspozíció és a gyerekek is jól érzik magukat az autóban. A kesztyűtartó kétrekeszes, van pohártartónk és pár praktikus tárolónk. Az ajtók oldalzsebeinek sok hasznát nem vesszük.
A párizsi autószalonon bemutatkozott a Honda elektromos-benzines modellje, az új Insight. Az ötajtós, a vállalat szerint elfogadható árfekvésű családi autó értékesítését jövő tavasszal kezdik meg Japánon kívül Európában és Észak-Amerikában.
Furcsa, űrsikló alakja ellenére a Hondás kasztból nem utálják ki a legújabb civiceseket. Sőt, az alfásokhoz és a minisekhez hasonlóan néha még köszönnek is nekik.
Rosszul indult az év a japán autógyártók többségének és nem várnak kedvező fejleményeket az év további részében: a Honda Motor, a kettes számú japán járműgyártó pénteken közölte, hogy első negyedévi eredménye 85,6 százalékkal 25,4 milliárd jenre romlott.
Európában csak kétezer autót érint a Honda legújabb visszahívási akciója, amelynek során Jazz, Accord és FR-V típusokat rendelnek a szervizekbe a benzinpumpa esetleges meghibásodása miatt.
Az amerikai székhelyű Warranty Direct piackutató cég 3-9 éves korú autók tulajdonosai között végzett felmérést, mely során 450 ezer angol és amerikai jármű meghibásodási adatait összegezte. Az eredmények alapján a Mazda járművei végeztek az élen 8,04 százalékos meghibásodási rátával - ami azt jelenti, hogy 100 autóból mindössze nyolcnál észleltek kisebb-nagyobb rendellenességet.