 © Autómenedzser |
Honda Jazz. Honda Jazz, Toyota Yaris. Honda Jazz. Mazda 2. Nagyjából így néz ki egy kis körbekérdezés után a „legjobb” kisautók klubja a „köznép” vélekedése szerint. Ha megnézzük az ide vonatkozó összehasonlító teszteket, megbízhatósági rangsorokat, már rég nem ez a helyzet, a japán kisautók az élbolyban vannak ugyan, de nem feltétlenül legelöl. Íme, a legutóbbi Dekra-felmérés eredményei.
0 - 50 000 kilométer
1. Renault Clio III (96,5 % - komolyabb meghibásodás nélkül)
2. Toyota Aygo (94,4)
3. Mazda 2 (94,1)
4. Mitsubishi Colt (92,5)
5. Ford Fiesta/Fusion (90,8)
...
Suzuki Swift (55,1) (a legrosszabb eredmény a kateegóriájában)
50 000 - 100 000 kilométer
1. Mazda 2 (83,8)
2. Honda Jazz (83,2)
3. Mitsubishi Colt (80,2)
4. Ford Fiesta/Fusion (77,2)
5. smart forfour (76,5)
...
Fiat Seicento (43,0)
100 000 - 150 000 kilométer
1. Audi A2 (63,7)
2. Toyota Yaris (62,3)
3. Ford Fiesta/ Fusion (61,3)
4. Seat Ibiza/Cordoba (59,2)
5. Skoda Fabia (57,0)
...
Fiat Seicento (31,4)
Ez meg egy korábbi TÜV-felmérés, amiben a Jazz szépen szerepelt.
Meghibásodási statisztika, 2008, 2-3 éves autók (átlag: 4,8 százalék)
1. Mazda 3 | 1,20 % |
2. Mazda 2 | 1,40 % |
3. VW Golf/Bora | 2,20 % |
Ford Fusion | 2,20 % |
5. Honda Jazz | 2,30 % |
Meghibásodási statisztika, 2008, 4-5 éves autók (átlagban 8,9 százalék)
1. Porsche 911 | 2,80 % |
2. Honda Jazz | 2,90 % |
3. Subaru Legacy | 3,40 % |
4. Porsche Boxster | 3,60 % |
5. BMW 7 | 3,90 % |
Van miért izgulniuk tehát a Hondánál, az új Jazz-zel szemben magasak az elvárások. Itt volt az ideje az érkezésnek. Szinte a teljes kisautós játszótér megújult, a Jazz már túlkorosnak számított a homokozóban.
 © Autómenedzser |
Az új Jazzben maradt minden, ami az elődben a javára vált: tágas utastér, jól kihasználható, variálható csomagtér, gazdag kényelmi és biztonsági alapfelszereltség, dinamikus és takarékos motor és a megkülönböztetően magas ár. Aki Honda Jazz-t vásárolt, tudni lehetett róla, hogy szerény, ám módos ember. Ez az előítélet megmaradt, a Jazz alapára 3,349 millió forint 1,2-es motorral. Tesztautónkat az erősebb 100 lovas V-TEC motorral szerelték, Elegance felszereltséggel az ára 3,649 millió forint. Mit kapunk ezért? Alap a hat légzsák, az elektronikus menetstabilizáló rendszer, a kormányról vezérelhető mp3-as audiorendszer USB-csatlakozóval, Iso-fix rögzítési pontok, négy elektromos ablakemelő, 15 hüvelykes könnyűfém kerekek, ködfényszórók, automatikus klímaberendezés, elektromosan mozgatható, fűthető és behajtható visszapillantó tükrök. Mind az öt biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztet.
 © Autómenedzser |
A beltér ízléses, a kormány a Civicből ismerős, a műszerfal egyszerű, ergonomikus a kezelőfelület. A klíma buborékablakos visszajelzője egyenesen vicces. A kárpitok, a puha és kényelmes ülések enyhítik a középkonzol kopogós műanyagjai keltette visszatetszést. Állítólag ebből több van itt, mint a korábbi modellben. Több van helyből is, csupán akkor érezzük, hogy kisautóban vagyunk, ha magunk mögé ülünk. A lábtér és a fejtér bőséges, csak a vállunk feszül neki a C oszlopnak. A kormánynál nem érezzük a kisautó jelleget, a futómű sem pattog, kemény ugyan, de ennyi belefér. A kormányzás kissé pontatlan, a váltó hangos, de hibátlanul kapcsol.
Hogy ne fájjon a fejünk a benzinkútnál, a fedélzeti számítógép a műszerfalon jelzi, az optimális kapcsolás idejét és irányát, ha hallgatunk rá, olcsóbban járunk. A kétszáz kilométeres városi tesztelésből 6,4 literes átlaggal jöttünk száz kilométerenként.
Az autópálya nehéz terep (Oldaltörés)
 © Autómenedzser |
A kilátás jó, nagyok az ablakfelületek, az A oszlopba beépített kémlelőlyuk hasznos. A hátsó szélvédő szinte merőleges, parkolóradar nélkül is könnyen manőverezhetünk. Ebben a dumbószerű visszapillantó tükrök is segítenek.
Ami rossz a legkisebb hazai Hondában: száz kilométer/óra sebesség fölött elviselhetetlen a menetzaj, így inkább városi autóként lesz sikeres. A 100 lovas egynégyes motor jól mozgatja a Jazzt, hamar felpörög, kár, hogy csak ötsebességes. Robotizált váltót is rendelhetünk hozzá, az iShift felára 300 ezer forint.
 © Autómenedzser |
A hátsó üléspad egy mozdulattal dönthető és besüllyeszthető a padlóba, így teljesen sík poggyászteret alakíthatunk ki. Női autó a Jazz, ennek megfelelően rövid a vezetőülés ülőlapja, könnyedén lehet nyitni, csukni az ajtókat, magas az üléspozíció és a gyerekek is jól érzik magukat az autóban. A kesztyűtartó kétrekeszes, van pohártartónk és pár praktikus tárolónk. Az ajtók oldalzsebeinek sok hasznát nem vesszük.
B. Cs.
Autómenedzser
Műszaki adatok
Honda Jazz 1,4 Elegance |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1339 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő/kW | 100/6000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 127/4800-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2495 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3900/1695/1525 |
Csomagtér | 399 liter |
Saját tömeg (kg) | 1000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 182 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 11,4 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 6,5 |
Országúti | 4,7 |
Vegyes | 5,4 |
Tesztfogyasztás | 6,4 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 128 |
ÁRA | 3,649 millió forint |