szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A 18-59 éves budapestiek egyharmada sohasem ül taxiba, akik mégis megteszik, azok szerint a tarifák magasak - derül ki a Szonda Ipsos által februárban végzett közvélemény-kutatásból.

© Stiller Ákos
A vizsgált csoport - 1300, 18-59 éves budapesti internetező - 13 százaléka szerint az árak nagyon magasak, 10-ből 6-an pedig sokallják a tarifákat. A negyedévenként ritkábban taxizók aránya 46 százalékos, körükben az átlagosnál nagyobb arányban találni nőket, 50 évesnél idősebbeket, legfeljebb általános iskolát végzetteket és közepes társadalmi státusba tartozókat. Akik legalább három havonta taxiba ülnek, jellemzően férfiak, 30 év alattiak, diplomások és a legmagasabb társadalmi státusú csoport tagjai - állapította meg a Szonda Ipsos felmérése.

A taxizók fele fizet saját maga, 53 százalékukra jellemző, hogy  részben maguk fizetnek, részben más, kis hányaduk útjait teljes egészében más fizeti, például az útitárs vagy a munkahely. A vegyes finanszírozás főleg a fiatal korosztályra jellemző. A jelenlegi tarifákat a taxizók negyede megfelelőnek tartja, 10-ből 6-an drágállják, 13 százalékuk szerint pedig nagyon magasak az árak. 

A felmérésben azt is vizsgálták, hogy egy 10 százalékos tarifaemelés után az utasok miképpen vélekednének az árakról. A szolgáltatást igénybe vevők alig egytizede szerint lenne elfogadható ez az árszint is, valamivel több mint a felük sokallná, 38 százalék pedig nagyon magasnak tartaná. 

A saját zsebből utazók 70 százaléka ritkábban ülne be bérkocsiba egy ilyen mértékű emelés után, a mások által fizetett utak esetében fele lenne azok aránya, akik kevesebbet utaznának taxival - derült ki 1300 fő megkérdezése után.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Cégautóadó: taxis vállalkozó és evás cég

Kell-e cégautóadót fizetnie a taxis egyéni vállalkozónak és mit kell fizetnie az evás cég tulajdonában lévő teherautó után? Olvasóink kérdéseire Béres Molnár Gergely, a hvg.hu adószakértője válaszol.

hvg.hu Autó

Nem kell a dízel taxi

A mostani feltételek mellett a taxi társaságok nem jósolnak nagy jövőt a dízel meghajtású taxiknak - adta hírül a frankfurti Taxi Journal.

Shake

Hogyan vethet véget a taxis átveréseknek?

A taxizás gyakran egy nagy kaland. Nevezehetnénk ezt izgalmas kalandnak is, de általában inkább kellemetlen, és az utas csak ritkán jön ki jól belőle. Külföldön ez fokozottan igaz.