Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"28715e86-1350-4cc2-8087-fd855a19b26d","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"360","description":"Orbán csütörtöki vétója körüli érdekes fejlemény, hogy nem is próbálták meg meggyőzni vagy valamivel lekenyerezni az uniós vezetők a magyar miniszterelnököt. Ez a helyzet azonban a közeljövőben még komoly fejfájást fog okozni. Egy lehetséges megoldás: a szavazati (és ezzel a vétó-) jog megvonása.","shortLead":"Orbán csütörtöki vétója körüli érdekes fejlemény, hogy nem is próbálták meg meggyőzni vagy valamivel lekenyerezni...","id":"20250307_orban-viktor_eu-csucs_veto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28715e86-1350-4cc2-8087-fd855a19b26d.jpg","index":0,"item":"108134fa-32ab-47a9-ac07-8b7eea093e06","keywords":null,"link":"/360/20250307_orban-viktor_eu-csucs_veto","timestamp":"2025. március. 07. 17:00","title":"Egy nem fontos, de mégis sikeres orbáni vétó története","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0799b0c-14d3-4081-90ab-dd11d346d3ea","c_author":"4iG Informatikai Zrt. ","category":"brandchannel","description":"A Bizottság döntése alapján 2025 januárjában megkezdődött a Közös Európai Mezőgazdasági Adattér (Common European Agricultural Data Space – CEADS) létrehozása. A CEADS célja egy európai keretrendszer kialakítása, amely biztonságos, átlátható és felelősségteljes módon könnyíti meg az adatok megosztását, feldolgozását és elemzését. Alapvető eszközként szolgál majd az ágazat digitális és zöld átállásának felgyorsításához, az adminisztratív terhek csökkentéséhez, valamint a mesterségesintelligencia-eszközök alkalmazásának megalapozásához.","shortLead":"A Bizottság döntése alapján 2025 januárjában megkezdődött a Közös Európai Mezőgazdasági Adattér (Common European...","id":"20250220_4iG_Kozos-Europai-Mezogazdasagi-Adatter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0799b0c-14d3-4081-90ab-dd11d346d3ea.jpg","index":0,"item":"35c13be9-df34-4cd2-aa1b-0979ab98aa69","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250220_4iG_Kozos-Europai-Mezogazdasagi-Adatter","timestamp":"2025. március. 07. 13:30","title":"Digitalizálódó mezőgazdaság: így segítik az adatok a hatékonyabb termelést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"4iG Group","c_partnerlogo":"2b533719-cdbe-4980-9b60-a426eaa5e8d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"b37ff96c-66fa-4289-a7ec-0029c28b08f7","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Több cégnek is volt elővásárlási joga a Mini- vagy Rákosdubajként elhíresült projekt területére, de végül csak egy élt vele, a fővárosé, a Budapest Közművek Zrt. A vevőnek tíz munkanapja lesz kicsengetni a 12,5 milliárdos első részletet. ","shortLead":"Több cégnek is volt elővásárlási joga a Mini- vagy Rákosdubajként elhíresült projekt területére, de végül csak egy élt...","id":"20250307_rakosrendezo-rakosdubaj-mini-dubaj-ngm-elovasarlasi-jog-bkm-zrt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b37ff96c-66fa-4289-a7ec-0029c28b08f7.jpg","index":0,"item":"594ec3c5-8595-4a9d-8ab1-9c13eea3bf0c","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250307_rakosrendezo-rakosdubaj-mini-dubaj-ngm-elovasarlasi-jog-bkm-zrt","timestamp":"2025. március. 07. 10:20","title":"Csak egy cég élt az elővásárlási jogával Rákosrendezőn, Habonyék lemondtak róla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8844f3c-bce0-448b-b3ff-9524ace955a9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":" A januárban eltűnt perőcsényi férfi holttestére bukkantak. ","shortLead":" A januárban eltűnt perőcsényi férfi holttestére bukkantak. ","id":"20250308_Holttestet-talaltak-a-Borzsonyben-a-Jancsi-hegynel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8844f3c-bce0-448b-b3ff-9524ace955a9.jpg","index":0,"item":"90188972-6dfb-4015-9409-f6e9d3650bb2","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Holttestet-talaltak-a-Borzsonyben-a-Jancsi-hegynel","timestamp":"2025. március. 08. 10:40","title":"Holttestet találtak a Börzsönyben, a Jancsi hegynél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3507514-80cb-44e0-97ec-a49a8ffb7f48","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"Az eddiginél is több pénzt öntene a többgyerekes anyákra a kormány, bár az eddigi családtámogatások sikere átmenetinek bizonyult, és a 2021-es termékenységi csúcs után minden idők legalacsonyabb születésszámát regisztrálták tavaly. Az ok nemcsak a szülőképes korban lévő nők számának csökkenése, hanem a gyerekvállalási kedv apadása is. ","shortLead":"Az eddiginél is több pénzt öntene a többgyerekes anyákra a kormány, bár az eddigi családtámogatások sikere átmenetinek...","id":"20250307_hvg-aldatlan-allapot-kifulladt-szulesi-kedv-gyermektelenseg-demografiai-melypont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3507514-80cb-44e0-97ec-a49a8ffb7f48.jpg","index":0,"item":"07bd3ee4-39e6-45bf-a7c8-faccad2873c3","keywords":null,"link":"/360/20250307_hvg-aldatlan-allapot-kifulladt-szulesi-kedv-gyermektelenseg-demografiai-melypont","timestamp":"2025. március. 07. 13:30","title":"Nem csak elhalasztják a szülést a magyar nők, egyre többen teljesen le is tesznek róla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66a2db2b-1d8b-4dcc-9fc7-3ffc178d2305","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nem a tökéletes szögben, de landolt a Holdon egy amerikai magáncég űreszköze, melynek fedélzetén a magyar Puli Space Technologies „vízszimatolója” is ott van.","shortLead":"Nem a tökéletes szögben, de landolt a Holdon egy amerikai magáncég űreszköze, melynek fedélzetén a magyar Puli Space...","id":"20250307_intuitive-machines-holdszonda-leszallas-puli-space-technologies-magyar-muszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66a2db2b-1d8b-4dcc-9fc7-3ffc178d2305.jpg","index":0,"item":"d2f3b058-0271-49a6-ac0d-abf0c2928f87","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_intuitive-machines-holdszonda-leszallas-puli-space-technologies-magyar-muszer","timestamp":"2025. március. 07. 09:06","title":"Leszállt a Holdon az Intuitive Machines holdszondája, egy magyar műszer is van a fedélzetén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42f0152b-e530-4e22-a049-9a9efd9f2fc7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ehhez persze egy új platform is kell az autókban. ","shortLead":"Ehhez persze egy új platform is kell az autókban. ","id":"20250307_Jon-a-BYD-uj-platformja-ami-5-perc-alatt-300-kilometert-tud","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42f0152b-e530-4e22-a049-9a9efd9f2fc7.jpg","index":0,"item":"1e523a8c-c4a3-43cd-a7b5-5fe905761f5a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250307_Jon-a-BYD-uj-platformja-ami-5-perc-alatt-300-kilometert-tud","timestamp":"2025. március. 07. 08:46","title":"5 perc, 300 km: új szintre emeli az autótöltést a BYD","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4ac1a78-4240-4eae-99c0-315eaa9f5bc9","c_author":"Galicza Dorina","category":"itthon","description":"Este vétó, reggel interjú. A miniszterelnök úgy látja, Ukrajna támogatására, különösen az Egyesült Államok nélkül, rámehet az EU utolsó fillére is, a csatlakozásról szóló tárgyalásoknak pedig még nem jött el az ideje.","shortLead":"Este vétó, reggel interjú. A miniszterelnök úgy látja, Ukrajna támogatására, különösen az Egyesült Államok nélkül...","id":"20250307_Orban-Viktor-EU-csucs-Kossuth-radio-interju-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4ac1a78-4240-4eae-99c0-315eaa9f5bc9.jpg","index":0,"item":"15c3e775-8d49-440d-8e3d-fa2ee80df76d","keywords":null,"link":"/itthon/20250307_Orban-Viktor-EU-csucs-Kossuth-radio-interju-ebx","timestamp":"2025. március. 07. 07:37","title":"Orbán Viktor: Nem gatyáznék, hamar tető alá hoznám az ukrán EU-tagságról szóló szavazást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem kínál zsákbamacskát a Honda: hibridje egyszerűen megvalósítja a ma elvárható környezettudatosságot. Mindezt úgy, hogy alig kerül többe hagyományos versenytársainál.
Egy hibridtől elvárja az ember, hogy hangtalanul, nulla piszkot pöfögve suhanjon. A Honda megoldása kissé fapadosabb, de mindenképpen elismerésre méltó. A Civic csak a piros lámpánál, megállásnál halkul el teljesen, alapjáraton ugyanakkor nagyon csendes, suttogni lehet a beltérben. Ha keményebben rálépünk a gázpedálra rakétaszerűen felsüvít(enek) a motor(ok), de még mindig csendes, csak magas fordulaton, ötezer fölött érezzük igazán hangosnak a motorzajt. Azonban ebben a tartományban normális autózás során nem hergeljük az 1339 köbcentis motort. Maximum 3000-es fordulaton szépen elautókáztam egész héten, igaz 125 kilométer/óra sebességnél nem mentem gyorsabban. A CVT-váltó alapból nem egy fordulatszámgyilkos (tempomattal 110 kilométer/óra sebességnél 2000 alatt pörög a motor), még sportfokozatban sem. A váltónak van egy kapaszkodó, araszoló fokozata, sok hasznát sem ennek, sem a sportnak nem vesszük.
A Civicben digitális kijelző mutatja a sebességet. Majdnem olyan űrhajós a beltér, mint az ötajtósban, itt is három folyadékkristályos képernyőn követhetjük a folyamatokat. A kormány mögött található a látványos, színes fordulatszámmérő, de itt van az akkuk töltését és pillanatnyi igénybevételét ábrázoló egység is. A kormány fölött, a műszerfal tetején a digitális kilométeróra mellett a fogyasztás 0, 6, 12-es egységekkel skálázott kijelzője, valamint az üzemanyagtank visszajelzője található.
Zsinórban teszteltem ugyanazzal a motorral három Hondát. Az 1,33-as i-VTEC erőforrás a négyajtós Civicet mozgatta a legdinamikusabban, köszönhetően a villanymotor plusz 20 lóerejének. Az IMA-nak becézett (Integrated Motor Assist) egységge úgy megy, mint egy hagyományos 1,6-1,8 literes benzines, de fogyasztása alacsonyabb, mint a Jazzé. A 350 kilométeres tesztút során vegyes üzemben 6,2 liter üzemanyagot égetett el 100 kilométerenként. Viszonyításképp, hasonló körülmények között az ötajtós Honda Civic 6,75, az új Honda Jazz 6,4 liter benzint fogyasztott.
A kormány pontos, az autó jól fekszi az utat, futóművét meglepően kényelmesre hangolták. Nem érezni az úthibákat, de nem is ringat. A fékezés eleinte furcsa, hisz a fékpedál lenyomását követően előbb a villanymotor töltődés közben lassít, csak utána dolgoznak a fékpofák. Ezért érezzük annyira falábúnak a hibrid Civicet. Komoly izommunka.
A stop/start üzemmód nagyon praktikus, ha az autót állóra fékezzük, leáll a motor, villog egy ikon a kijelzőn. Ha a fékpedált felengedjük, a motor halkan felpörög és már indulunk is. Az akkumulátorokat motorfékkel és fékezéssel töltjük folyamatosan, jó látni, hogy nem minden energiánk megy veszendőbe.
A beltérben sok a kopogós műanyag, a kormány mögötti betétek a teszt utolsó napjain megszólaltak. A nyiszogás elviselhető, legfeljebb tekerünk egyet a hangerőn. Jól szól a gyári zenelejátszó, a hátsó hangszórók a kalaptartóban kaptak helyet. A vezető praktikus tárolókba helyezheti el kacatjait, az ajtók oldalzsebei alig használhatók.
A kényelmes plüss ülések fűthetők, elektromosak az ablakemelők, alapfelszereltség a tempomat és az automatikus klíma, valamint a tükrök is elektromosan behajthatók. A kis oldalsó visszapillantók ellenére jó a kilátás az autóból.
Bár a nagy vetélytárs Toyota Prius környezetkímélő, tiszta üzemben is hajtható, a másfél milliós árelőny jobb helyzetbe hozza a Hondát. Az a cég, amelyiknek fontos a környezet védelme, könnyebben ad ki 5,5 millió forintot egy cégautóra, mint 7,13 milliót. Amíg a kormányzat nem díjazza ezeket a vásárlókat, azaz a 190 ezer forintos regisztrációs díj kedvezményén kívül nem ösztönzi a zöldautó vásárlókat, ne is csodálkozzunk, hogy ilyen kevés közlekedik a magyar utakon. Tíz alatt van azon cégek száma, ahol Civic hibrid fut flottában.
A takarékoskodás az aerodinamikánál kezdődik, a hibrid Civicet messziről felismerni tele 15 hüvelykes felnijeiről. A farán található Hybrid feliratra sokan felkapják a fejüket, mutogatnak és látszik arcukon az elismerés.
A Civic hibrid nagy hátránya a csomagtartó szűkössége és az, hogy a hátsó ülések háttámlája nem dönthető. Itt vannak az akkumulátorok. Kicsit félve ültem be magam mögé. Szerencsére nem kaptam elektrosokkot, remélhetően sugárfertőzést sem, és a kényelemmel is minden rendben volt. Fej-, láb-, válltér bőséges, öten szűken, négyen fejedelmien elférnek. A hátsó kartámaszban pohártartókat találunk.
Nem mondom, hogy szebb, de sokkal férfiasabb a négyajtós a csapott hátúnál. Ha nem lenne hét és fél millióm a Type R-re, és Hondára izgulnék, egy hibridet tartósan is kipróbálnék, természetesen szigorúan céges használatra. Magánautóként olcsóbb és praktikusabb változat jönne szóba.