Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: vadászik a magyar kormányelit, a Rákos pedig Dubaj.","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20250131_Rakosdubaj-orrszarvu-vadaszat-NER-elit-mini-Dubaj-Semjen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"d8130487-394a-42c6-abb4-ad0dda09e337","keywords":null,"link":"/itthon/20250131_Rakosdubaj-orrszarvu-vadaszat-NER-elit-mini-Dubaj-Semjen","timestamp":"2025. február. 02. 06:00","title":"Elvitelre #104: Rákosdubajon lehet majd orrszarvút lőni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d52e7be5-0b2d-4d38-b940-d7788b28252c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az élet utat tör!","shortLead":"Az élet utat tör!","id":"20250202_Lousiana-akvarium-bebi-capa-szuletes-szuznemzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d52e7be5-0b2d-4d38-b940-d7788b28252c.jpg","index":0,"item":"52b4bff1-bb34-42fb-8694-ae89feea4c2b","keywords":null,"link":"/elet/20250202_Lousiana-akvarium-bebi-capa-szuletes-szuznemzes","timestamp":"2025. február. 02. 20:36","title":"Csak két nőstény volt az akváriumban - de akkor hogy született meg Yoko, a bébi macskacápa?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"979d6ad0-10b0-434b-94b3-a69e4ac37f8d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Több mint három évtizede kezdett el működni a tanszék. ","shortLead":"Több mint három évtizede kezdett el működni a tanszék. ","id":"20250203_ppke-bttk-germanisztika-tanszek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/979d6ad0-10b0-434b-94b3-a69e4ac37f8d.jpg","index":0,"item":"35dee1f9-2f62-485a-8b49-021471871d79","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_ppke-bttk-germanisztika-tanszek","timestamp":"2025. február. 03. 11:12","title":"A tanév közepén szűnt meg a Pázmány Péter Katolikus Egyetem germanisztika tanszéke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff1c59ff-6c99-45e0-9119-2433a25a6967","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A német fővárosban elérhette a 250 ezer főt is az a tömeg, amely a CDU és a szélsőjobboldali AfD együttműködése ellen tiltakozott. ","shortLead":"A német fővárosban elérhette a 250 ezer főt is az a tömeg, amely a CDU és a szélsőjobboldali AfD együttműködése ellen...","id":"20250202_Tobb-szazezren-tuntettek-Berlinben-a-CDU-es-az-AfD-egyuttmukodese-ellen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff1c59ff-6c99-45e0-9119-2433a25a6967.jpg","index":0,"item":"35c81680-3899-4c81-ad42-101d527a040d","keywords":null,"link":"/vilag/20250202_Tobb-szazezren-tuntettek-Berlinben-a-CDU-es-az-AfD-egyuttmukodese-ellen","timestamp":"2025. február. 02. 21:55","title":"Több százezren tüntettek Berlinben a CDU és az AfD együttműködése ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"349e1542-5691-4875-bf36-0e9a46fd6b10","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az író, újságíró 77 éves volt.","shortLead":"Az író, újságíró 77 éves volt.","id":"20250203_Meghalt-Rege-Sandor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/349e1542-5691-4875-bf36-0e9a46fd6b10.jpg","index":0,"item":"1270f648-c859-49e8-a365-93a857d69a60","keywords":null,"link":"/kultura/20250203_Meghalt-Rege-Sandor","timestamp":"2025. február. 03. 08:19","title":"Meghalt Rege Sándor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b0af8c0-277a-4fc5-a024-459e40ae3e5d","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"A politikai propaganda eszköze és pszichológusok kutatási terepe is volt a sajtóban elsőként felbukkant nyilvános tényellenőrző rovat. A fact-checking nagy hagyományokra és kevéssé meggyőző eredményekre tekinthet vissza.","shortLead":"A politikai propaganda eszköze és pszichológusok kutatási terepe is volt a sajtóban elsőként felbukkant nyilvános...","id":"20250202_hvg-tenyellenorzes-anno-elhallgatni-arany-remhirek-facebook","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b0af8c0-277a-4fc5-a024-459e40ae3e5d.jpg","index":0,"item":"9f5fb6c0-1231-4f9c-90a3-13f1cc4a28d3","keywords":null,"link":"/360/20250202_hvg-tenyellenorzes-anno-elhallgatni-arany-remhirek-facebook","timestamp":"2025. február. 02. 12:30","title":"Megfagyott agyú katonák, konzerveket mérgező japánok, dauerolás közben felrobbanó nő – amikor a sajtó ráébredt, valamit kezdeni kell az álhírekkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48f5108d-2137-4ba7-a056-64c4fa15126f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Tavaly csaknem 23 ezer tárgyat felejtettek a vonatokon és buszokon az utasok. A tárgyak feléért senki nem jelentkezett.","shortLead":"Tavaly csaknem 23 ezer tárgyat felejtettek a vonatokon és buszokon az utasok. A tárgyak feléért senki nem jelentkezett.","id":"20250202_elveszett-targyak-mav-volan-mavdirekt-vonat-busz-elhagyott-telefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48f5108d-2137-4ba7-a056-64c4fa15126f.jpg","index":0,"item":"cd758527-0215-48f6-a040-1947c22de894","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250202_elveszett-targyak-mav-volan-mavdirekt-vonat-busz-elhagyott-telefon","timestamp":"2025. február. 02. 09:56","title":"Több tízezer tárgyat hagytak el a MÁV és a Volánok utasai tavaly, mit tippel, a leggyakrabban mit?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d1457567-cec3-4c92-b50a-5f4a2acb8659","c_author":"Szabó Gábor","category":"360","description":"Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Barátságért orosz kitüntetés birtokosaként jócskán hajtja a Paks II. beruházást, de mintha annak elhúzódására is készülne. A múlt héten Londonban moduláris atomerőművek majdani megrendeléséről tárgyalt brit partnerével. Bár a Rolls-Royce még egy ilyet sem gyártott, megeshet, hogy képes megelőzni a fix áras szerződésből nemrég kihátrált Roszatomot. ","shortLead":"Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Barátságért orosz kitüntetés birtokosaként jócskán hajtja a Paks II...","id":"20250203_modularis-kisatomeromuvek-rolls-royce-paksi-bovites-szijjarto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1457567-cec3-4c92-b50a-5f4a2acb8659.jpg","index":0,"item":"816a106f-5e15-4e1f-9973-3b4a13b71afb","keywords":null,"link":"/360/20250203_modularis-kisatomeromuvek-rolls-royce-paksi-bovites-szijjarto","timestamp":"2025. február. 03. 13:57","title":"A Rolls-Royce kis atomerőművei megelőzhetik a paksi bővítést, hogy kiszolgálják Orbánék energiafaló iparát ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem kínál zsákbamacskát a Honda: hibridje egyszerűen megvalósítja a ma elvárható környezettudatosságot. Mindezt úgy, hogy alig kerül többe hagyományos versenytársainál.
Egy hibridtől elvárja az ember, hogy hangtalanul, nulla piszkot pöfögve suhanjon. A Honda megoldása kissé fapadosabb, de mindenképpen elismerésre méltó. A Civic csak a piros lámpánál, megállásnál halkul el teljesen, alapjáraton ugyanakkor nagyon csendes, suttogni lehet a beltérben. Ha keményebben rálépünk a gázpedálra rakétaszerűen felsüvít(enek) a motor(ok), de még mindig csendes, csak magas fordulaton, ötezer fölött érezzük igazán hangosnak a motorzajt. Azonban ebben a tartományban normális autózás során nem hergeljük az 1339 köbcentis motort. Maximum 3000-es fordulaton szépen elautókáztam egész héten, igaz 125 kilométer/óra sebességnél nem mentem gyorsabban. A CVT-váltó alapból nem egy fordulatszámgyilkos (tempomattal 110 kilométer/óra sebességnél 2000 alatt pörög a motor), még sportfokozatban sem. A váltónak van egy kapaszkodó, araszoló fokozata, sok hasznát sem ennek, sem a sportnak nem vesszük.
A Civicben digitális kijelző mutatja a sebességet. Majdnem olyan űrhajós a beltér, mint az ötajtósban, itt is három folyadékkristályos képernyőn követhetjük a folyamatokat. A kormány mögött található a látványos, színes fordulatszámmérő, de itt van az akkuk töltését és pillanatnyi igénybevételét ábrázoló egység is. A kormány fölött, a műszerfal tetején a digitális kilométeróra mellett a fogyasztás 0, 6, 12-es egységekkel skálázott kijelzője, valamint az üzemanyagtank visszajelzője található.
Zsinórban teszteltem ugyanazzal a motorral három Hondát. Az 1,33-as i-VTEC erőforrás a négyajtós Civicet mozgatta a legdinamikusabban, köszönhetően a villanymotor plusz 20 lóerejének. Az IMA-nak becézett (Integrated Motor Assist) egységge úgy megy, mint egy hagyományos 1,6-1,8 literes benzines, de fogyasztása alacsonyabb, mint a Jazzé. A 350 kilométeres tesztút során vegyes üzemben 6,2 liter üzemanyagot égetett el 100 kilométerenként. Viszonyításképp, hasonló körülmények között az ötajtós Honda Civic 6,75, az új Honda Jazz 6,4 liter benzint fogyasztott.
A kormány pontos, az autó jól fekszi az utat, futóművét meglepően kényelmesre hangolták. Nem érezni az úthibákat, de nem is ringat. A fékezés eleinte furcsa, hisz a fékpedál lenyomását követően előbb a villanymotor töltődés közben lassít, csak utána dolgoznak a fékpofák. Ezért érezzük annyira falábúnak a hibrid Civicet. Komoly izommunka.
A stop/start üzemmód nagyon praktikus, ha az autót állóra fékezzük, leáll a motor, villog egy ikon a kijelzőn. Ha a fékpedált felengedjük, a motor halkan felpörög és már indulunk is. Az akkumulátorokat motorfékkel és fékezéssel töltjük folyamatosan, jó látni, hogy nem minden energiánk megy veszendőbe.
A beltérben sok a kopogós műanyag, a kormány mögötti betétek a teszt utolsó napjain megszólaltak. A nyiszogás elviselhető, legfeljebb tekerünk egyet a hangerőn. Jól szól a gyári zenelejátszó, a hátsó hangszórók a kalaptartóban kaptak helyet. A vezető praktikus tárolókba helyezheti el kacatjait, az ajtók oldalzsebei alig használhatók.
A kényelmes plüss ülések fűthetők, elektromosak az ablakemelők, alapfelszereltség a tempomat és az automatikus klíma, valamint a tükrök is elektromosan behajthatók. A kis oldalsó visszapillantók ellenére jó a kilátás az autóból.
Bár a nagy vetélytárs Toyota Prius környezetkímélő, tiszta üzemben is hajtható, a másfél milliós árelőny jobb helyzetbe hozza a Hondát. Az a cég, amelyiknek fontos a környezet védelme, könnyebben ad ki 5,5 millió forintot egy cégautóra, mint 7,13 milliót. Amíg a kormányzat nem díjazza ezeket a vásárlókat, azaz a 190 ezer forintos regisztrációs díj kedvezményén kívül nem ösztönzi a zöldautó vásárlókat, ne is csodálkozzunk, hogy ilyen kevés közlekedik a magyar utakon. Tíz alatt van azon cégek száma, ahol Civic hibrid fut flottában.
A takarékoskodás az aerodinamikánál kezdődik, a hibrid Civicet messziről felismerni tele 15 hüvelykes felnijeiről. A farán található Hybrid feliratra sokan felkapják a fejüket, mutogatnak és látszik arcukon az elismerés.
A Civic hibrid nagy hátránya a csomagtartó szűkössége és az, hogy a hátsó ülések háttámlája nem dönthető. Itt vannak az akkumulátorok. Kicsit félve ültem be magam mögé. Szerencsére nem kaptam elektrosokkot, remélhetően sugárfertőzést sem, és a kényelemmel is minden rendben volt. Fej-, láb-, válltér bőséges, öten szűken, négyen fejedelmien elférnek. A hátsó kartámaszban pohártartókat találunk.
Nem mondom, hogy szebb, de sokkal férfiasabb a négyajtós a csapott hátúnál. Ha nem lenne hét és fél millióm a Type R-re, és Hondára izgulnék, egy hibridet tartósan is kipróbálnék, természetesen szigorúan céges használatra. Magánautóként olcsóbb és praktikusabb változat jönne szóba.