Az Audi nem érzi a válságot, nő a nyeresége

Tavaly folytatódott az Audi rekordmenetelése, immár a tizenharmadik egymást követő évben adtak el rekordmennyiséget a Volkswagen-csoport luxusmárkájából. Az idén azonban fennállásának legnehezebb évére számít a társaság, s az autópiacot is csak 2010-ben várja stabilizálódni.

  • MTI MTI
Az Audi nem érzi a válságot, nő a nyeresége

© Autómenedzser
A vállalat adózott eredménye 2008-ban 32 százalékkal 2,18 milliárd euróra nőtt az előző évi 1,65 milliárdról, a bevétel 1,7 százalékkal 34,2 milliárd euróra emelkedett 33,6 milliárdról, az üzemi eredmény 2,5 százalékkal 2,8 milliárd euróra gyarapodott. Az adózás előtti nyereségráta 9 százalékra emelkedett 8,7 százalékról. Audikból világszerte 1 millió 3469 darabot adtak el tavaly, 4,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. 

Az idén az eladások és a bevétel csökkenésével számolnak a cégnél, ugyanakkor a nyereséget várhatóan kevésbé fogja érinteni a kereslet megcsappanása a szigorú költségtakarékosságnak és a hatékonyság javításának köszönhetően. Az értékesítés várhatóan 10 százalékos visszaesése ellenére az Audi piaci részesedésének növelését tervezi, és jobban meg akarja közelíteni legfőbb versenytársait, a BMW-t és a Mercedest. A cégcsoport hosszú távú terveiben másfél millió gépkocsi eladása szerepel 2015-ben.
Az állami alkalmazottakon spórol a kormány, nehogy mások érezzék a megszorítást

Az állami alkalmazottakon spórol a kormány, nehogy mások érezzék a megszorítást

Muszáj költségvetési szigort felmutatnia a kormánynak, de ennyi idővel a választás előtt ezt úgy kell megcsinálnia, hogy ne az átlagember szenvedje meg igazán. Az eredmény: az állami cégeknek kell spórolniuk a dolgozóikon. Az állam nem omlik össze, a költségvetés viszont bajban van, úgy is, hogy már a sokadik hasonló lépést tették meg.