szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Koenigsegg svéd sportautógyár és a svájci székhelyű NLV cég összefogott, hogy kifejlesszenek egy elektromos sportautót, amely napenergiával is képes működni. A Quantot a genfi kiállításon mutatták be először.

© Koenigsegg

© Koenigsegg


A Koenigsegg Quant szíve az NLV által kifejlesztett FAES-akkumulátor, amelyet egy hagyományos konnektornál 20 perc alatt fel lehet tölteni, és amelynek hatótávolsága 500 kilométer is lehet. Az autót két elektromotor hajtja, amelyek a hátsó keréknél kaptak helyet és amelyek teljesítménye összesen 512 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 715 Nm. Ezzel a négyüléses jármű 5,2 másodperc alatt képes elérni a 100 kilométer/óra sebességet. Az 1780 kilogramm tömegű sportautó végsebessége 275 kilométer/óra.

© Koenigsegg


Különleges fékrendszerének köszönhetően a Quant fékezés közben is nyer energiát. Amikor pedig süt a nap, a hajszálvékony, szinte észrevehetetlen napcellák segítségével – amelyek az egész karosszériát bevonják – feltöltődik az akkumulátor.



© Koenigsegg
A svéd Koenigsegg cég alakította ki a külsejét: a 4,88 méter hosszú Quant teljesen úgy néz ki, mint egy normál sportautó. Az alapját a Koenigseggre jellemző szénszálas alapelemek adják. Négy különálló ülés gondoskodik az utasok kényelméről. Tengelytávolsága 3,10, így nem kell majd a lábat összehúzni. Az utasteret 1,34 méter magas és 2,01 méter hosszú szénszálakból és alumíniumból álló karosszéria adja. A különösen sportos vonalvezetésnek köszönhetően a légellenállás kevesebb, mint 0,27 cW lesz. Az autóba két felfelé nyíló ajtón keresztül lehet bejutni. A tapadást segítik továbbá a 22 hüvelykes felnik, amelyekre 365/35-ös abroncsot szerelnek.



© Koenigsegg
A sportos külső ellenére a tervezők szerint a Quant értékes utazóautó lesz, amely tökéletesen kényelmes négy személynek és a csomagoknak egyaránt. A kényelmet szolgálja a háromzónás klímaberendezés és három síkképernyő. A biztonság érdekében speciális ESP-vel is felszerelik a Quantot. Bár még csak a prototípus készült el, máris a szériagyártásról beszélnek a gyár emberei. A várható árról azonban egyelőre még nincs döntés.




HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Autó

Elektromos autót mutatott be a Chevrolet

Chevrolet Volt névre keresztelte vadonatúj fejlesztésű elektromos autóját a General Motors amerikai vállalat; a kocsi prototípusát Richard Wagoner elnök-vezérigazgató személyesen mutatta be a detroiti autóshow-n.

hvg.hu Autó

Szentségtörés: elektromos Porsche - videók

A kis szériában gyártó Alois Ruf elsősorban a Porsche modellek alapját képező járműveivel szerezte meg a hírnevet. Szerb és bolgár megrendelésekre készített 8-900 lovas kocsikat, most azonban elektromos Porschét tervez.

MTI Autó

Elektromos gépkocsit gyárt a Nissan

Elektromotoros autókat tervez gyártani és forgalmazni a Nissan három éven belül. Japán második legnagyobb autógyára azért határozta el a hibrid autó kifejlesztését, mert fel akar zárkózni két nagy vetélytársa, a Honda és a Toyota mellé a környezetbarát járművek területén.

hvg.hu Autó

Elektromos Minik Berlinben is

A Daimler után a BMW is elindítja elektromos projektjét Berlinben. Első körben a Mini elektromos változatát (E) vetik be.

hvg.hu Autó

Izrael az elektromos autók Kánaánja lehet

Nagyszabású terven dolgoznak Izraelben: 2011-ben be akarják inditani a világ első elektromos - autóhálózatát, töltőállomásokkal, elemcserélő-helyekkel, az autó boltokban a legújabb technológiák szerinti, versenyképes áron forgalmazott elektromos autókkal.

MTI Autó

Elektromos kézbesítő kisautókat tesztel a Magyar Posta

Új típusú, környezetbarát, elektromos meghajtású kisautók tesztelését kezdte meg a Magyar Posta, az első három olasz gyártmányú jármű Szentendrén kezdi meg a kézbesítést - közölte a vasárnapi sajtóbemutatón Horváth Sándor, a társaság logisztikai vezetője.