Egy-egy ilyen autóban önvizsgálatot tartok, milyen érzés gazdag emberek autóit vezetni, olyan gépeket, amelyek annyira messze vannak a hétköznapok valóságától, hogy még álmodni sem érdemes róla. Ha lesöpröm róla a meseautós jelleget, mint autó a GLK hibátlan, van négy kereke, motorja, fázni nem lehet benne és reggel a fiamat is elviszi kosárra. De vajon kik veszik majd? A Mercire izguló, keménykötésű és pénzes fickók aligha, hisz ott van a menő ML, a pazar GL, vagy a tökös G. Maradnak a csajok, pénzes apuka egyetlenjei, arái, kedvesei. Talán így gondolkodtak a Daimlernél, amikor befizették a GLK-t a Szex és New York című filmbe. Tetszik, de ha ennyi pénzem lenne, maradnék a jól bevált, immár harminc éve gyártott osztrák óriásnál, a G-osztálynál.
© Autómenedzser |
Katonás rend uralkodik a GLK-ban, a C- és a G-osztály szép elegyét látjuk, sőt, a beltér inkább az új E-osztály harmóniájára emlékeztet. Okosan és ergonomikusan berendezett, elegáns és fényűző, de mentes a latinos túlkapásoktól vagy a francia dekadenciától. Semmi burjánzó, elfajzott kinövés, mindennek megvan a szerepe.
A kormány szögletes alul, jó vezetni a GLK-t, ám a kormányzás pontatlan, nagy a holtjáték. A multimédiás egység szépen szól, hat gigás tárhely áll saját fájljaink rendelkezésére. A zenei élményt nem zavarja nyikorgás, recsegés vagy zörgés, ez a kocsi nagyon egyben van. Ez csak természetes, hisz Brémában gyártják.
© Autómenedzser |
Szögletes, darabos, nagyon germán és minőségi autó. A LED-es nappali fényt ezen a modellen még nem alkalmazta a Mercedes, a hátsó irányjelzőkben azonban már diódák villannak fel. Nagyok az ablakok, világos, átlátható a beltér, a kétszínű bőrülések kényelmesek. Az üléspozíció jó, rálátni a forgalomra, a szögletesség révén kevés a holttér, a tükrök nagyok, jól körbelátható az autó. A parkolásban elöl és hátul radar segít, de hogy még könnyebb legyen a géelkás élete, színes kamera fedezi a mögöttünk lévő területet.
 © Autómenedzser |
Halk, erős és sokat fogyaszt (Oldaltörés)
A hathengeres dízel halk és baromi erős. Már 1600-as fordulaton leadja 540 newtonméteres nyomatékát, a méretes kocka rögtön ugrik, mihelyst úgy akarjuk.
A hétsebességes automatát a kormányról is kapcsolhatjuk, vagy akár sportfokozatban is közlekedhetünk. Egyiknek sem vettem gyakran hasznát, padlógázzal nem sok ellenfél akad. A GLK-t nem versenyzésre találták ki, ám a lendületes autózás egyáltalán nem idegen tőle, autópályán is szépen tartható vele a 200 kilométer/óra. 130-150 között csendes, előzésre van bőven tartaléka, 224 lóerős. Jól gyorsul, a 4Matic rendszer résen van, bár néha érezni a hátsókerekes gyökereket, sikerült egyszer riszálnom a fenekét. A nagy erő magas fogyasztással jár együtt, az ötszáz kilométeres tesztút során vegyes üzemben 11,2 liter gázolajat fogyasztott a GLK 100 kilométerenként.
© Autómenedzser |
A Bluetooth-kapcsolat révén telefonálhatunk vezetés közben, a beszédfelismerő rendszerrel útvonalat is tervezhetünk anélkül, hogy kezünket levennénk a kormányról. Izgalmas játék, egész szavakat megért, ám ha nem ejtjük őket helyesen németül vagy angolul, Biri helyett esetleg Berlinbe navigál. Jópofa, az egész családot megmozgató játék a hangos tervezés, a rendszernek jó füle van, a háttérbeszélgetésből is kihall egyes, nem is úgy értett vagy mondott utasításokat.
© Autómenedzser |
Terepen offroad-csomag nélkül csak a motor erejére hagyatkozhatunk, a rövid túlnyúlások és a 201 milliméteres hasmagasság ellenére nem egy dzsip a GLK, de dombokon, sárban, hóban, latyakban, földúton nem akadunk el, sőt, vontatni is ideális, két tonnáig terhelhető.
Csomagtartója a kategóriájához mérten kicsi (Audi Q5 540 liter, BMW X3 480 liter), családi utazásokhoz kevés, egy nagyobb méretű hokistáskával és egy kisebb hátizsákkal már megtelik, de mivel kockaforma az autó és az ülések síkban dönthetők, nagyobb tárgyak szállítására ideális.
 © Autómenedzser |
Műszaki adatok (Oldaltörés)
Mercedes-Benz GLK 320 CDI |
MOTOR |
|
Hengerűrtartalom (cm3) | 2987 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 224 lóerő 3800-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 540 Nm 1600-2400-es fordulaton |
MÉRETEK |
|
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4525 / 1840 / 1689 |
Tengelytáv (mm) | 2755 |
Csomagtér | 450-1550 liter |
Saját tömeg (kg) | 1880 |
Teherbírás/vontatási maximum (kg) | 750/2000 |
Terepszögek elöl, hátul | 23 fok, 25 fok |
Hasmagasság, gázlómélység (mm) | 201 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
|
Végsebesség (km/h) | 220 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 7,5 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) |
|
Város/Országút/Vegyes | 10,3-10,7/6,5-7,0/7,9-8,4 |
Tesztfogyasztás | 11,2 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 209-220 |
ÁRA | Alapára 13,701 millió forint, a tesztautó ára kb. 16 millió forint |