Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b160ed33-9ab2-4441-920f-3644d3054f2d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A lap szerint még a héten bejelenthetik jelölését.","shortLead":"A lap szerint még a héten bejelenthetik jelölését.","id":"20250506_Polt-Peter-Hende-Csaba-Alkotmanybirosag-elnoke-Legfobb-Ugyesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b160ed33-9ab2-4441-920f-3644d3054f2d.jpg","index":0,"item":"9bdccd82-0d5b-4f1c-88d8-01253b069375","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_Polt-Peter-Hende-Csaba-Alkotmanybirosag-elnoke-Legfobb-Ugyesz","timestamp":"2025. május. 06. 13:55","title":"24.hu: Polt Pétert az Alkotmánybíróság elnökévé emelné a fideszes kétharmad","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a06f636-d5dc-4d4f-96c1-fcd5ee07ae4f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A példák többsége mintaszerű volt a tanárok szerint, de akadtak meglepetések is a tesztben.","shortLead":"A példák többsége mintaszerű volt a tanárok szerint, de akadtak meglepetések is a tesztben.","id":"20250506_matematika-erettsegi-elso-resz-szaktanari-velemeny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a06f636-d5dc-4d4f-96c1-fcd5ee07ae4f.jpg","index":0,"item":"e89d57fb-94c5-490b-93c8-2e88c305ca62","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_matematika-erettsegi-elso-resz-szaktanari-velemeny-ebx","timestamp":"2025. május. 06. 09:53","title":"Az utolsó feladat sokaknak jelenthet problémát, értékes pontokat veszíthetnek – így látták a szaktanárok a matekérettségi első részét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a913c084-c6e8-4194-a983-f39460ab034e","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"A koronavírus eredetéről szóló vitákat is felélesztheti Donald Trump döntése, amellyel korlátozza a biotechnológiai kutatások egy vitatott formáját. Miért veszélyesek a funkciónyeréses kísérletek, amiket Amerikában hol engedélyeznek, hol betiltanak?","shortLead":"A koronavírus eredetéről szóló vitákat is felélesztheti Donald Trump döntése, amellyel korlátozza a biotechnológiai...","id":"20250507_Trump-funkcionyereses-kiserletek-gain-of-function-BSL-labor-koronavirus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a913c084-c6e8-4194-a983-f39460ab034e.jpg","index":0,"item":"0fb3db18-fdd1-4a0f-9c82-4dd168093aba","keywords":null,"link":"/360/20250507_Trump-funkcionyereses-kiserletek-gain-of-function-BSL-labor-koronavirus","timestamp":"2025. május. 07. 15:58","title":"Lehet, hogy Trumpnak most igaza van egy tudományügyi kérdésben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9674b6b8-4e06-4937-b657-4bf2bd1dc1bc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Minden fronton ellenállásba ütközött az OpenAI átalakulása profitorientált vállalattá, így egy ideig még biztosan marad az eddigi cégstruktúra.","shortLead":"Minden fronton ellenállásba ütközött az OpenAI átalakulása profitorientált vállalattá, így egy ideig még biztosan marad...","id":"20250506_openai-chatgpt-nonprofit-profitorientalt-atalakulas-felfuggesztes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9674b6b8-4e06-4937-b657-4bf2bd1dc1bc.jpg","index":0,"item":"4a7d83de-5580-4752-a86e-61fdd8de044e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250506_openai-chatgpt-nonprofit-profitorientalt-atalakulas-felfuggesztes","timestamp":"2025. május. 06. 12:03","title":"Visszavonulót fújt az OpenAI, egyelőre marad nonprofit a ChatGPT fejlesztője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07abc0fc-d669-4ac3-bf34-26fc466c0d65","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Az Aszályvédelmi Operatív Törzs nem meglepő módon az idei évre előrejelzett szárazságra és annak hatásaira fog majd reagálni.","shortLead":"Az Aszályvédelmi Operatív Törzs nem meglepő módon az idei évre előrejelzett szárazságra és annak hatásaira fog majd...","id":"20250506_aszalyvedelmi-operativ-torzs-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07abc0fc-d669-4ac3-bf34-26fc466c0d65.jpg","index":0,"item":"35a33d42-0982-4913-a092-7bc2a60dec71","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250506_aszalyvedelmi-operativ-torzs-kormany","timestamp":"2025. május. 06. 19:41","title":"Orbán Viktor új operatív törzs létrehozását jelentette be","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"044636ea-b54e-4dd1-868c-f7d6b8b124fd","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Öt éve dolgoznak a projekten. ","shortLead":"Öt éve dolgoznak a projekten. ","id":"20250506_Ferrari-szintu-szuperautoval-keszul-a-kinai-Great-Wall","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/044636ea-b54e-4dd1-868c-f7d6b8b124fd.jpg","index":0,"item":"ac3a9cf1-675a-484f-ac55-a87e5000adc2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250506_Ferrari-szintu-szuperautoval-keszul-a-kinai-Great-Wall","timestamp":"2025. május. 06. 08:03","title":"Ferrari-szintű szuperautóval készül a kínai Great Wall","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c2163f2-dc38-4b21-a019-14f127836ab7","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Nem engedték tovább Aleksandar Vucsicsot, miután a moszkvai reptereket az ukrán dróntámadások miatt lezárták.","shortLead":"Nem engedték tovább Aleksandar Vucsicsot, miután a moszkvai reptereket az ukrán dróntámadások miatt lezárták.","id":"20250507_szerb-elnok-moszkva-baku-repuloter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c2163f2-dc38-4b21-a019-14f127836ab7.jpg","index":0,"item":"5e20a2a7-77bc-4f7d-bacc-b5ffba60ade2","keywords":null,"link":"/vilag/20250507_szerb-elnok-moszkva-baku-repuloter","timestamp":"2025. május. 07. 15:34","title":"Hiába indult kerülővel Moszkvába, Bakuban ragadt egy időre a szerb elnök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b03cb5cb-aa8d-4096-af78-557a26ee3948","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Arany János, Zrínyi Miklós és Örkény István – mutatjuk, milyen válaszokat fogadnak majd el pontozásnál.","shortLead":"Arany János, Zrínyi Miklós és Örkény István – mutatjuk, milyen válaszokat fogadnak majd el pontozásnál.","id":"20250506_magyarerettsegi-hivatalos-megoldas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b03cb5cb-aa8d-4096-af78-557a26ee3948.jpg","index":0,"item":"6781a4e3-a7c5-4c2a-bbe8-ac40bfc4f914","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_magyarerettsegi-hivatalos-megoldas-ebx","timestamp":"2025. május. 06. 08:33","title":"Itt vannak a magyarérettségi hivatalos megoldásai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Puritán, cégautónak szánt, ráncfelvarrott Skoda Octaviát teszteltünk. Az 1,4 literes turbómotorral élvezetes vele a munka.
Amint az a hamarosan megjelenő HVG Cégautó 2009 különszámból kiderül, a Skoda Octavia az egyik legnépszerűbb cégautó Magyarországon, különösen juttatásautóként kedvelik a cégek és a munkavállalók. Korábban több változatát (kombi, RS, Scout) is teszteltük, ezúttal a superbesített Octaviát vittük el egy körre.
Bár ez nehezen felismerhető, az új Octavia kialakításakor acél karosszériaelmeit is átdolgozták. A 19 függőleges lamellával megformált hűtőrács mellett – amelyet új tervezésű, krómozott keret szegélyez – az átszabott első sárvédők hozzájárulnak az Octavia dinamikusan karcsú benyomást keltő képéhez. A karosszéria nagyobb és meghatározóbb nyílásokkal szolgál az új fényszórók számára, amelyek extrafelszerelésként xenon-világítóegységekkel és a kanyarvilágítási rendszer speciális forgatómoduljaival is felszerelhetők. Tesztautónkban ez utóbbit tehettük próbára.
A ködfényszórók a hangsúlyozottan vízszintes lökhárító alatt, messze a karosszéria sarkai felé tolva kaptak helyet. Első alkalommal kínál az Octavia nappali világítást, illetve kanyarodófény funkciót. Új tervezésűek a behajtható külső tükrök is. Házukba integrálva kiegészítő irányjelzők kaptak helyet, amelyek így a közlekedés többi résztvevője számára minden irányból jobban észlelhetők. A külső tükrök már a „Classic” alapváltozaton is elektromosan állíthatók és fűthetők. Az Octavia karosszériájának optikai frissítését az új, hagyományosan C-alakban megformált hátsó világító felületek teszik teljessé. A hátsó lökhárítóba kiegészítő fényvisszaverő elemeket építettek, így a közlekedők a parkoló Octaviát is még korábban észlelhetik, és könnyebben felismerhetik. Ez korábban az RS Octaviák egyik megkülönböztető eleme volt.
A megújult Octavia motorpalettáján öt benzines és három dízel erőforrás sorakozik, egyikük első ízben szerepel a választékban. Az 1,4 TSI teljesítménye 90 kW (122 LE), forgatónyomaték-maximumát pedig az 1500 és 4000 percenkénti fordulatszám közötti tartományon folyamatosan rendelkezésre álló 200 newtonméternél éri el. Ez az erőforrás 203 kilométer/óra csúcssebességet kölcsönöz az Octavia számára, s álló helyzetből 9,7 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/óra tempóra. Háromezres fordulatszám környékén tartva igazán élvezetes vezetni.
A motor kifejezetten kedvelt lesz céges vásárlók és felhasználók körében. Ez utóbbi kör általában nincs elkényeztetve jó motorokkal, az 1,4-es TSI minden igényt kiszolgál, még öt személlyel sem riad vissza a feladattól. Lehet pörgetni, ilyenkor érces a hangja és természetesen megnő a fogyasztása. Kezdetben, városban járva nem tudtam 9 alá levinni az átlagfogyasztást, de amint főként országúton kezdtem el használni, lement nyolc liter alá. A négyszáz kilométeres tesztelés során száz kilométerenként 7,6 literes átlagot mértem vegyes üzemben.
Puritán a beltér (Oldaltörés)
A műszerfalat könnyen leolvasható fehér számaival a Superbből ismerős kombinált műszeregység uralja. A két körműszer – a sebesség- és a fordulatszámmérő – között elhelyezkedő multifunkciós kijelzőn a fedélzeti számítógép információi jelennek meg. A 2-DIN-méretű, integrált MP3-olvasó CD-lejátszóval szerelt „Swing” zenelejátszó AUX-kimenettel is rendelkezik, amelynek dugóaljzatát az állítható könyöktámla rekeszében találjuk.
A lehajtható hátsó üléstámla közepén rakodórekesszel kiegészített kartámasz áll rendelkezésre. A be- és a kiszállást nagyméretű ajtónyílások segítik. Az Octavia által limuzinként, gyakorlatilag lépcsőshátú karosszériája mellett is kínált ötödik ajtaja rendkívül megkönnyíti a ki- és bepakolást az 560 literes csomagtérbe. Kár, hogy a tesztautóban nem volt rögzítőháló, így a hatalmas térben keveredhetett volna a sör és az ecetes uborka. A hátsó ülés lehajtásával 1420 liternyi raktér állítható elő, ami az első ülés lehajtásával akár 1620 literig bővíthető.
Az aktív biztonság szolgálatában a legújabb generációs blokkolásgátlót (ABS) építették be, hat légzsák és ESP szolgálja az utasok bztonságát a második felszereltségi szinttől. A fejtámlákat új, még hatékonyabb védelmi rendszerként az ostorcsapás jellegű mozgások okozta sérülések megelőzése szempontjából optimalizált (Whiplash Optimierte Kopfstützen; WOKS) konstrukció váltotta fel. A tolvajoknak rossz hír, hogy az Octaviát a Superbével megegyező indításgátlóval szereték fel.
A Skoda főként a régi Fabia-tulajdonosok kegyeit keresi az új, nagyra nőtt kisautóval. Minősége, formája, műszaki tartalma és ára eggyel nagyobb kategóriát idéz.
Egyszerűen skodálatos. A Skoda mindig is izgalmas autókat gyártott, a Superb különb mindegyiknél. Mindent beletettek a csehek ebbe az autóba, Laurin & Klement felszereltséggel valódi felső-középkategóriás prémiumautó.
Nem csak álom az olcsó és a környezetkímélő autózás, egy jókora gázos Skodával minderről élesben is meggyőződhettünk. Leghosszabb és legolcsóbb tesztünk beszámolója következik.
Bemutatták a cégautópiacot átrendező Skoda Superbet. A cseh óriás már nem csupán a VW Passatnak jelenthet problémát, hanem még az Audi háza táján is okozhat szemrángást. Nagy, tetszetős, izgalmas - és nem drága.
Rátörte az álomba szenderült nagyautókra az ajtót az új Superb. Már korábban is kerülgette a prémiumgyártókat a most csúcsra jutott cseh remek. Hátsó lábtere és páratlan csomagtartója elismerést érdemel.
Egymás után teszteltük a kiskombik bajnokának benzines és dízel változatát. A két autó közt nincs nagy különbség, de mindkét motornak vannak előnyei és hátrányai. Lássuk ezeket.
A korábbi dízel RS sem volt kispályás, de az új 170 lovas erőmű élvezetes vezetést kínál. Sportos kombi jutányos áron, a takarékosság azonban nem az erőssége.
A Skoda egyre több dual modellt kínál, az Octavia régi és új típusa, a Roomster és a Praktik mellett az új Fabia is kérhető gázos hajtással. Vajon megéri?
133 bíboros vonult be szerdán délután a Sixtus-kápolnába, hogy megválasszák a katolikus egyház új vezetőjét. A konklávé első napjának végén fekete füst szállt fel, egyelőre nincs új pápa.