Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"92d1f721-ca44-4cd6-96d0-c8325a31e267","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A magyar válogatott csapatkapitánya szerint Arne Slot érkezése óta sokat változott a játéka.","shortLead":"A magyar válogatott csapatkapitánya szerint Arne Slot érkezése óta sokat változott a játéka.","id":"20250216_Szoboszlai-Dominik-Olyan-dolgokban-is-fejlodtem-amelyekrol-korabban-soha-nem-gondoltam-hogy-javulnom-kene","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92d1f721-ca44-4cd6-96d0-c8325a31e267.jpg","index":0,"item":"df13f898-8e91-4ec0-b9e3-7b6e933b8d0a","keywords":null,"link":"/sport/20250216_Szoboszlai-Dominik-Olyan-dolgokban-is-fejlodtem-amelyekrol-korabban-soha-nem-gondoltam-hogy-javulnom-kene","timestamp":"2025. február. 16. 16:22","title":"Szoboszlai Dominik: Olyan dolgokban is fejlődtem, amelyekről korábban soha nem gondoltam, hogy javulnom kéne","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79c49da7-480c-4915-bb82-4398edeecb29","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Mi sem gondoltunk arra, hogy eljutunk egy olyan helyre, ahol nem egy, hanem közel féltucat Ferrari F40 és egyéb hasonlóan hatalmas eszmei és forintosítható értékű elképesztő sportkocsival találkozunk. Mutatjuk, mit láttunk Párizsban.","shortLead":"Mi sem gondoltunk arra, hogy eljutunk egy olyan helyre, ahol nem egy, hanem közel féltucat Ferrari F40 és egyéb...","id":"20250216_ferrari-sportkocsik-veteranautok-retromobile-kepek-galeria-f40","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79c49da7-480c-4915-bb82-4398edeecb29.jpg","index":0,"item":"f4fd880d-c024-469c-8ced-ff0979f8ad15","keywords":null,"link":"/cegauto/20250216_ferrari-sportkocsik-veteranautok-retromobile-kepek-galeria-f40","timestamp":"2025. február. 16. 07:21","title":"Ott jártunk, ahol térdig lehet gázolni az F40-esekben és más milliárd forintos Ferrarikban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f80745c-a08f-4027-b617-38e07a98a31a","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Jó Hír: az állam kifizeti az állampapírokra járó kamatot, jelentette be Orbán Viktor január derekán. Ez valóban jó, azt azonban sokan nem tudják, mivel járna, ha ez nem valósulna meg és egyáltalán miért jó befektetés az állampapír.","shortLead":"Jó Hír: az állam kifizeti az állampapírokra járó kamatot, jelentette be Orbán Viktor január derekán. Ez valóban jó, azt...","id":"20250217_Kasszakulcs-42-allampapir","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f80745c-a08f-4027-b617-38e07a98a31a.jpg","index":0,"item":"5aa3501b-a492-4aa8-ad87-f8a297039dc0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250217_Kasszakulcs-42-allampapir","timestamp":"2025. február. 17. 05:50","title":"Kinek érdemes állampapírt vennie és kinek nem? - Kasszakulcs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"007cbaa8-547a-48c0-8004-9b7cddcc08d0","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"A hatvanas években senki sem vette elő az aerosolos festékpalackját, hogy a falra fújja: „Bob Dylan az Isten”, a hajnali órákban a jegyzettömbje fölé görnyedő srác hamarosan mégis a markában tartotta a fél világot.","shortLead":"A hatvanas években senki sem vette elő az aerosolos festékpalackját, hogy a falra fújja: „Bob Dylan az Isten”...","id":"20250215_hvg-bob-dylan-film-sehol-se-otthon-timothee-chalamet-james-mangold","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/007cbaa8-547a-48c0-8004-9b7cddcc08d0.jpg","index":0,"item":"d572657f-9b94-4634-a978-feb902cead41","keywords":null,"link":"/360/20250215_hvg-bob-dylan-film-sehol-se-otthon-timothee-chalamet-james-mangold","timestamp":"2025. február. 15. 15:00","title":"„Bármi, amit el tudok énekelni, az dal, bármi, amit nem tudok énekelni, az vers” – ezt a Bob Dylant idézi meg a Sehol se otthon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8b8bf86-b4d5-48fe-8f51-d0ba04483c40","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Telitalálatos nem volt, de az ötösből már összejön egy menő okostelefon.","shortLead":"Telitalálatos nem volt, de az ötösből már összejön egy menő okostelefon.","id":"20250216_Ezeket-a-szamokat-huztak-ki-a-hatos-lotton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8b8bf86-b4d5-48fe-8f51-d0ba04483c40.jpg","index":0,"item":"13d55b03-4716-47d4-9a87-837632f27cc2","keywords":null,"link":"/elet/20250216_Ezeket-a-szamokat-huztak-ki-a-hatos-lotton","timestamp":"2025. február. 16. 16:47","title":"Ezeket a számokat húzták ki a hatos lottón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"36c2e37a-8b32-43b5-b0de-908daed6d4e7","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A magyar miniszterelnök ismét leült Tucker Carlsonnal beszélgetni, ezúttal Dubajban, ahol a Donald Trump megválasztása utáni világ kihívásait és lehetőségeit vették át. Orbán nem győzte hangsúlyozni, hogy az amerikai elnök máris megváltoztatta a nyugati politikai gondolkodást. A miniszterelnök szerint Donald Trump nagy feladata rávenni az oroszokat arra, hogy állítsák le a háborút úgy, és közben úgy érezhetik, hogy ők győztek.","shortLead":"A magyar miniszterelnök ismét leült Tucker Carlsonnal beszélgetni, ezúttal Dubajban, ahol a Donald Trump megválasztása...","id":"20250215_orban-viktor-tucker-carlson-donald-trump-eu-dubaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36c2e37a-8b32-43b5-b0de-908daed6d4e7.jpg","index":0,"item":"55e71bcb-e915-43f0-be41-6b32602ca010","keywords":null,"link":"/itthon/20250215_orban-viktor-tucker-carlson-donald-trump-eu-dubaj","timestamp":"2025. február. 15. 09:04","title":"Orbán Viktor: Abszurd, hogy szerintük „én egy fasiszta vagyok, egy középkori, feudális, keresztény-radikális” ember","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9c93c6d-5126-4fa7-95f9-94ce4f61b33b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Eközben az oroszok és az amerikaiak Szaúd-Arábiában tárgyalnak Ukrajnáról. Kijevet egyik találkozóra sem hívták meg.","shortLead":"Eközben az oroszok és az amerikaiak Szaúd-Arábiában tárgyalnak Ukrajnáról. Kijevet egyik találkozóra sem hívták meg.","id":"20250216_parizs-csucstalalkozo-ukrajna-szaud-arabia-beketargyalas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9c93c6d-5126-4fa7-95f9-94ce4f61b33b.jpg","index":0,"item":"d087c369-fc40-49ff-82f7-a82430f2daa3","keywords":null,"link":"/vilag/20250216_parizs-csucstalalkozo-ukrajna-szaud-arabia-beketargyalas-ebx","timestamp":"2025. február. 16. 17:28","title":"Hétfőn Párizsban próbálják meg kitalálni az európai vezetők, mit kezdjenek Washington fenyegetésével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dec283a3-06eb-422a-bd6c-ec69890be118","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A szó szoros értelmében nem tekinthetők vakoknak azok az emberek, akik prozopagnóziában, azaz arcvakságban szenvednek. Nem is olyan súlyos a helyzetük, mint a látássérülteké, mégis ez az eltérés hatással lehet a mindennapi életükre és a társadalmi interakcióikra is. Amerikai kutatók szerint jóval többen élnek ilyen rendellenességgel, mint azt a legtöbben gondolják.","shortLead":"A szó szoros értelmében nem tekinthetők vakoknak azok az emberek, akik prozopagnóziában, azaz arcvakságban szenvednek...","id":"20250216_arcvaksag-gyakorisaga","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dec283a3-06eb-422a-bd6c-ec69890be118.jpg","index":0,"item":"76dd33a1-d485-40eb-ad11-c9193f6b9d9a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250216_arcvaksag-gyakorisaga","timestamp":"2025. február. 16. 16:03","title":"Arcvakság: Brad Pitt rejtélyes betegsége jóval több embert érint, mint gondolná","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A tisztaságot és a környezetvédelmet jelképező, zöld színnel kiemelt fehér gyöngyház ruhát kapott a 308 HybrideHDi tanulmány, a 2007-es Frankfurti Autószalon Peugeot-standjának környezetvédelmi emblémája. A Városliget zöldellő sétányain komoly feltűnést keltett, de villanyüzemével nem zavarta sem a gyalogosok, sem a kerékpárosok nyugalmát.
A rendhagyó tesztvezetésen egyedi tanulmányt tehettünk próbára, a legrejtettebb titkokba is betekintést nyertünk. Teljesen úgy működik, mint egy hagyományos autó, a felhasználónak nem kell különösebb kompromisszumokat kötnie. Külön érdekessége, hogy a dízelmotort kombinálja elektromos hajtással.
Az általunk vezetett kísérleti jármű egy Prémium Pack felszereltségi szintű, ötajtós 308 (magában foglalja többek között a panoráma üvegtetőt és az elrejthető kijelzővel ellátott RT4 rendszert), amelyben a jelenleg legkiforrottabb párhuzamos hibrid felépítést helyezték el, hatfokozatú robotváltóval. A 80 kW (110 LE) teljesítményű 1,6 l HDi FAP belsőégésű motorhoz 16 kW-os (22 LE) villanymotor kapcsolódik, ami így 96 kW-os teljesítményt nyújt, azaz a 136 lovas kétlitereshez hasonlítható. Ezt a teljesítménytöbbletet a rövid tesztút során nem éreztük, inkább a csendes üzemmel voltunk elfoglalva. Gyári adatok szerint a hibrid fogyasztása vegyes ciklusban 3,4 liter /100 kilométer, a szén-dioxid-kibocsátás 90 gramm/kilométer, ami 38 százalékkal kisebb, mint az ugyanolyan motorral szerelt 308 HDi esetén. A tesztautóban 5,5 literes átlagfogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép, ami természetes, hisz ezt az autót több ezer kilométeres újságírói tesztelésnek vetették már alá.
A motort még 2007-ben úgy alakították ki, hogy már akkor teljesítette a 2009-ben hatályba lépő Euro 5 direktíva követelményszintjét, és lehetővé tegye, hogy az autó kizárólag elektromos, «ZEV» (Zéro Emission Véhicle – nulla kibocsátású jármű) üzemmódban működjön a belvárosi részeken, ahol erősen szabályozzák a forgalmat. A 308-as aerodinamikai tulajdonságai (a légellenállási jellemző 0,67 és a légellenállási együttható 0,29) és a csökkentett gördülési ellenállású Michelin Energy Saver gumiabroncsok alkalmazása szintén hozzájárulnak a kísérleti autó eredményeihez.
Ha a járművet feszültség alá helyezzük a szokásos indítókulccsal, nem hallatszik semmi zaj, hiszen nem indul be a dízelmotor. Amikor a sebességváltót előremenetbe helyezve a gázpedálra lépünk, kizárólag az elektromos motor mozgatja az autót, tökéletes csendben és vibrációk nélkül. A dízelmotor elindulásáról és leállításáról stop/start rendszer gondoskodik. A vezető az autó többfunkciós (7 hüvelykes, 16/9 méretű) kijelzőjén megjeleníthető működési ábra segítségével tájékozódhat az energiaáramlásokról. Más információk is megjelennek, például az akkumulátorok feltöltési állapota. Mivel ez még kísérleti jármű, a dízel és az elektromos üzem közötti váltások érezhetőek, nem teljesen zökkenőmentesek. A 2011-ben bemutatkozó hibrid 3008-asban ez változni fog, igaz abban majd 200 lóerő dolgozik.
2011-ben jön a hibrid 3008-as (Oldaltörés)
A kipróbált párhuzamos hibrid típusú hajtáslánc magába foglalja a 1.6 HDi FAP 80 kW (110 LE) dízelmotort, valamint egy elektromos motort, amelynek tartós teljesítménye 16 kW, nyomatéka 80 Nm. Az állandó-mágneses szinkron motor teljesítménye megnövelhető, elérheti a 23 kW-ot és a 130 Nm-t. Az akkumulátortelep feszültsége 150 és 260 volt között ingadozik. A PTMU (Power Train Management Unit) meghatározza a termikus és az elektromos energia helyes megoszlását, válaszul a vezető igényeire és szem előtt tartva a fogyasztást. A villanymotor feladata a jármű elindítása és kis sebességű mozgatása. A dízelmotorra csupán akkor van szükség, ha az autó országúton vagy autópályán halad. Intenzív gyorsításkor pedig mindkettő egyszerre működésbe lép. A motorokhoz hatfokozatú, robotváltó kapcsolódik, amely automatikus vagy manuális üzemmódban is működhet, a sebességek szekvenciálisan kapcsolhatók. Az elektronikus vezérlésű fékrendszer lassításkor és fékezéskor újra tölti az akkumulátorokat. A fékezés intelligens vezérlése felügyeli az arányt az energia-visszanyerő elektromos fékezés és az energiát visszafordíthatatlanul hővé alakító súrlódó fékezés között. A fékrendszer vezérlésének logikája szerint a fékezés hatásossága elsőbbséget élvez az energia-visszanyerés rovására.
Külön gombbal kapcsolható be a teljesen elektromos ZEV (Zéro Emission Véhicle) üzemmód. Ebben az esetben a dízelmotor csak intenzívebb gyorsításkor, illetve nagyobb sebességnél lép működésbe. Az akkumulátortelep a pótkerék mélyedésében kapott helyet, így semmit nem vesz el a csomagtérből. Az akkumulátorok Ni-MH (nikkel-fémhidrid) típusúak.
Íme a Peugeot új dimenziója: francia dizájn japán minőségben. Bárki kérdezte, milyen a kocsi, a válasz egyértelmű volt: nem pözsó. Volt, aki értette, volt, aki nem. Ám az autó mindenkinek tetszett. Ha nem lenne ilyen drága, minket is meggyőzött volna.
Elég perverznek tűnik az ötlet: háromtagú családdal nekivágni a legkisebb Peugeot-val az erdélyi havasoknak. Több száz szerpentin, 2500 kilométer, több ezer méteres szintkülönbség, mindezt nulla hibaponttal. A 107-es városi erényeihez nem fért kétség, ezúttal családi autóként bizonyított.
Nemcsak EKG-t készít, pulzust mér és alvást figyel, hanem többek közt hagyományos vérnyomásmérésre is képes a Huawei orvostechnikai minősítésű okosórája.