szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Akár 2020-ig is eltarthat, míg az elektromos járművek fenntartása olcsóbb lesz, mint a hagyományos benzin- vagy dízelmotor hajtású járműveké. Ez az eredménye annak az előrejelzésnek, amit a német IFA intézet (Institut für Automobilwirtschaft) a Dekra megbízásából végzett.

Az, hogy mikorra lesz vonzó alternatíva az elektromos meghajtású autó a benzines vagy dízelmotoros autóval szemben, erősen függ az adópolitika előírásaitól. Az IFA és a Dekra abból indultak ki, hogy a benzin literenkénti ára 2020-ra 3 euró környékén fog járni, és hogy a benzines autó átlagban már csak 6 litert, a dízel 5 litert fogyaszt majd. Az akkumulátorárak feltehetőleg feleződni fognak addigra, tehát megközelítőleg 6000 euróra fognak csökkenni. Ha mindez beigazolódik, akkor a plug-in-hybrid autók (konnektorról tölthető elektromos és belső égésű motorjuk is van) kilométerenkénti költsége 44 centre, a csak akkuval működő járműveké 42 centre csökkenhet. A benzinesek esetében 47 centtel, a dízeleknél 45 centtel számolnak. Ezzel esetleg még az úgynevezett diesotto motorok (a dízel és a benzines technológiák ötvözése, öngyulladós benzinmotor) tudnának a maguk 41 cent/kilométeres költségükkel lépést tartani.

2020-ig a gázüzemű autók is számításba jöhetnek a 42 cent/kilométeres fogyasztásukkal, feltéve, hogy az adók nem emelkednek. A második generációs bioüzemanyagok 44 cent/kilométerenkénti költségével valamivel a hagyományos üzemmódú járművek költségszintje alatt lennének, feltéve, hogy ennek az üzemanyagfajtának az ára nem lenne magasabb, mint a benziné. 2008-ban a benzines autók kilométerenkénti költsége átlagban 35 cent, a dízelautóknál 34 cent körül alakult. Valamivel alatta, 33 cent körül volt a gázüzemű autók kilométerenkénti üzembetartási költsége.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Amiben a hatvanévesek a legjobbak: autóvezetés

Két német közlekedésbiztonsági hivatal (a KBA és a Bundesamt für Verkehrswesen) felkérésére végeztek felmérést, amelyből kiderül: az időskorúak biztonságosan vezetnek. 70 éves kortól azonban nő a baleseti kockázat. A legtöbb balesetet a 18 és 24 év közötti kezdő férfiak okozzák.

MTI Autó

Megint emelkedik a benzin ára

Emeli bruttó 5 forinttal szerdán a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi árát a Mol Nyrt., a gázolja ára nem változik.

hvg.hu Autó

Türelemjáték a roncsprémium

A roncsautó-prémium százezer autóvásárló számára jelent türelmi próbát. Közel nyolcszázezer kérelemre nem érkezett még válasz, mert a kormány a beígért pénzeszközt még nem bocsátotta rendelkezésre.

hvg.hu Autó

Nagyon elverte a Ford a Suzukikat, mélyponton a magyar autópiac

Áprilisban tovább tartott a magyar autópiac mélyrepülése, 53,99 százalékkal kevesebb autó fogyott, mint tavaly ugyanebben a hónapban. A Jato Dynamics adatai szerint az első négy hónapban 46,33 százalékot zuhant az újautók piaca Magyarországon. A Ford Focus a legnépszerűbb személyautó, a Nissan Navara a legnépszerűbb kishaszonjármű.

hvg.hu Autó

Nem részeg a sofőr, csak keveset aludt

Az alváshiánynak olyan hatása van, mint 5 pohár sörnek: aki éjszaka csak négy órát aludt, úgy viselkedik a forgalomban, mintha 0,5 ezrelék alkohol lenne a vérében.

hvg.hu Autó

Népszerű a közösen használt autó

Németországban egyre népszerűbb az autók közös használata. A múlt évben a járműmegosztók szolgáltatásait használók száma 18 százalékkal 137 ezerre nőtt.