szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Akár 2020-ig is eltarthat, míg az elektromos járművek fenntartása olcsóbb lesz, mint a hagyományos benzin- vagy dízelmotor hajtású járműveké. Ez az eredménye annak az előrejelzésnek, amit a német IFA intézet (Institut für Automobilwirtschaft) a Dekra megbízásából végzett.

Az, hogy mikorra lesz vonzó alternatíva az elektromos meghajtású autó a benzines vagy dízelmotoros autóval szemben, erősen függ az adópolitika előírásaitól. Az IFA és a Dekra abból indultak ki, hogy a benzin literenkénti ára 2020-ra 3 euró környékén fog járni, és hogy a benzines autó átlagban már csak 6 litert, a dízel 5 litert fogyaszt majd. Az akkumulátorárak feltehetőleg feleződni fognak addigra, tehát megközelítőleg 6000 euróra fognak csökkenni. Ha mindez beigazolódik, akkor a plug-in-hybrid autók (konnektorról tölthető elektromos és belső égésű motorjuk is van) kilométerenkénti költsége 44 centre, a csak akkuval működő járműveké 42 centre csökkenhet. A benzinesek esetében 47 centtel, a dízeleknél 45 centtel számolnak. Ezzel esetleg még az úgynevezett diesotto motorok (a dízel és a benzines technológiák ötvözése, öngyulladós benzinmotor) tudnának a maguk 41 cent/kilométeres költségükkel lépést tartani.

2020-ig a gázüzemű autók is számításba jöhetnek a 42 cent/kilométeres fogyasztásukkal, feltéve, hogy az adók nem emelkednek. A második generációs bioüzemanyagok 44 cent/kilométerenkénti költségével valamivel a hagyományos üzemmódú járművek költségszintje alatt lennének, feltéve, hogy ennek az üzemanyagfajtának az ára nem lenne magasabb, mint a benziné. 2008-ban a benzines autók kilométerenkénti költsége átlagban 35 cent, a dízelautóknál 34 cent körül alakult. Valamivel alatta, 33 cent körül volt a gázüzemű autók kilométerenkénti üzembetartási költsége.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Autó

Amiben a hatvanévesek a legjobbak: autóvezetés

Két német közlekedésbiztonsági hivatal (a KBA és a Bundesamt für Verkehrswesen) felkérésére végeztek felmérést, amelyből kiderül: az időskorúak biztonságosan vezetnek. 70 éves kortól azonban nő a baleseti kockázat. A legtöbb balesetet a 18 és 24 év közötti kezdő férfiak okozzák.

MTI Autó

Megint emelkedik a benzin ára

Emeli bruttó 5 forinttal szerdán a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi árát a Mol Nyrt., a gázolja ára nem változik.

hvg.hu Autó

Türelemjáték a roncsprémium

A roncsautó-prémium százezer autóvásárló számára jelent türelmi próbát. Közel nyolcszázezer kérelemre nem érkezett még válasz, mert a kormány a beígért pénzeszközt még nem bocsátotta rendelkezésre.

hvg.hu Autó

Nagyon elverte a Ford a Suzukikat, mélyponton a magyar autópiac

Áprilisban tovább tartott a magyar autópiac mélyrepülése, 53,99 százalékkal kevesebb autó fogyott, mint tavaly ugyanebben a hónapban. A Jato Dynamics adatai szerint az első négy hónapban 46,33 százalékot zuhant az újautók piaca Magyarországon. A Ford Focus a legnépszerűbb személyautó, a Nissan Navara a legnépszerűbb kishaszonjármű.

hvg.hu Autó

Nem részeg a sofőr, csak keveset aludt

Az alváshiánynak olyan hatása van, mint 5 pohár sörnek: aki éjszaka csak négy órát aludt, úgy viselkedik a forgalomban, mintha 0,5 ezrelék alkohol lenne a vérében.

hvg.hu Autó

Népszerű a közösen használt autó

Németországban egyre népszerűbb az autók közös használata. A múlt évben a járműmegosztók szolgáltatásait használók száma 18 százalékkal 137 ezerre nőtt.