Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b191e780-1801-4a09-8f1e-4dd400826397","c_author":"Lenthár Balázs","category":"360","description":"1884 első napjaiban a pesti főposta épületének udvaráról eltűnt egy nagy értékű pénzesláda. Minden jel arra mutatott, hogy belső munkáról volt szó, a rendőrség mégis tehetetlen volt sokáig az ügyben, ami részben azért volt, mert a testület addigra használhatatlanná korrumpálódott, illetve azért, mert a bűnügy felderítéséhez szükséges szakértelemnek is híján volt. A népgúny hozzájárult viszont ahhoz, hogy a fővárosi rendőrség berkein belül komoly változás vette kezdetét, és létrejött egy európai összehasonlításban is az élvonalba pozicionálható testület. És menet közben a rablás tetteseit is kézre kerítette egy szemfüles detektív.","shortLead":"1884 első napjaiban a pesti főposta épületének udvaráról eltűnt egy nagy értékű pénzesláda. Minden jel arra mutatott...","id":"20250424_Szazadfordulos-bunugyek-posztkisztli-postarablas-budapest-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b191e780-1801-4a09-8f1e-4dd400826397.jpg","index":0,"item":"4672f4e3-a0f7-45e9-b668-351dceba8aed","keywords":null,"link":"/360/20250424_Szazadfordulos-bunugyek-posztkisztli-postarablas-budapest-rendorseg","timestamp":"2025. április. 24. 20:00","title":"Századfordulós bűnügyek – A postarablás, ami miatt 10 éven át röhögött mindenki a rendőrségen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed1e909d-c238-4f74-bed9-fb88784a5ef7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Tizenharmadik kihívás.","shortLead":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250425_Gondolkozz-velunk-Mozaikpadlo-Szexi-a-matek-13","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed1e909d-c238-4f74-bed9-fb88784a5ef7.jpg","index":0,"item":"8c0b7c23-a1ba-41fb-b65f-dbc8cd4a5e88","keywords":null,"link":"/elet/20250425_Gondolkozz-velunk-Mozaikpadlo-Szexi-a-matek-13","timestamp":"2025. április. 25. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: Mozaikpadló – Szexi a matek 13.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7364d801-c323-46f4-a62a-a21808f59b2c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnököt arról kérdezték, hogy az amerikai elnök kívánsága beavatkozás-e a szuverenitásba. ","shortLead":"A miniszterelnököt arról kérdezték, hogy az amerikai elnök kívánsága beavatkozás-e a szuverenitásba. ","id":"20250425_orban-trump-europai-unio-kilepes-szuverenitasvedelem-hivalatal-szijjarto-menczer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7364d801-c323-46f4-a62a-a21808f59b2c.jpg","index":0,"item":"8c5dbf85-6916-47e4-aeb9-706db38a0467","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_orban-trump-europai-unio-kilepes-szuverenitasvedelem-hivalatal-szijjarto-menczer","timestamp":"2025. április. 25. 16:35","title":"Orbán sem biztos benne, Trump viccelt-e, amikor azt mondta, hogy Magyarországnak ki kellene lépnie az EU-ból ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d6e8228-10fb-4e8e-a89e-4480e426d07d","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Korábban már üzemeltetett nálunk egy hírportált a magyar származású szakember.","shortLead":"Korábban már üzemeltetett nálunk egy hírportált a magyar származású szakember.","id":"20250424_hvg-az-amerikai-bulvarblogger-budapesten-nick-denton-gawker","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d6e8228-10fb-4e8e-a89e-4480e426d07d.jpg","index":0,"item":"b43edb66-a95e-4d30-a3c5-9e06c0ee0337","keywords":null,"link":"/360/20250424_hvg-az-amerikai-bulvarblogger-budapesten-nick-denton-gawker","timestamp":"2025. április. 24. 12:15","title":"Botrányosan dőlt be előző médiavállalkozása, most Budapesten alapított céget a bulvárblogger","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a0c839d-d7a2-42a7-8a90-49689a93628d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ingatlanok között van egy templom, egy plébánia és egy értékes villa is.","shortLead":"Az ingatlanok között van egy templom, egy plébánia és egy értékes villa is.","id":"20250424_Az-orosz-ortodox-egyhaz-a-magyar-egyhazmegyere-irta-at-csehorszagi-ingatlanjait-hogy-kikeruljek-a-szankciokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a0c839d-d7a2-42a7-8a90-49689a93628d.jpg","index":0,"item":"7d33372b-077d-4762-8e63-04a15f6614a6","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_Az-orosz-ortodox-egyhaz-a-magyar-egyhazmegyere-irta-at-csehorszagi-ingatlanjait-hogy-kikeruljek-a-szankciokat","timestamp":"2025. április. 24. 15:01","title":"Az orosz ortodox egyház a magyar egyházmegyére írta át csehországi ingatlanjait, hogy kikerülje a szankciókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fd9279f0-aa58-40bc-9ab1-e82d11cb6a17","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az úszó húga elvesztéséről azt mondta: a tokiói olimpia után érezte úgy, hogy van ideje gyászolni, amit a felkészülés során megpróbált „félretenni”. A döntő előtt is pánikrohammal kellett megküzdenie. ","shortLead":"Az úszó húga elvesztéséről azt mondta: a tokiói olimpia után érezte úgy, hogy van ideje gyászolni, amit a felkészülés...","id":"20250425_Kapas-Boglarka-uszo-tokioi-olimpia-testver-halal-gyasz-visszavonulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fd9279f0-aa58-40bc-9ab1-e82d11cb6a17.jpg","index":0,"item":"544dfb3c-d40f-42fe-8600-fa2405e4a830","keywords":null,"link":"/elet/20250425_Kapas-Boglarka-uszo-tokioi-olimpia-testver-halal-gyasz-visszavonulas","timestamp":"2025. április. 25. 14:47","title":"Kapás Boglárka: El kellett döntenem, felkészülök-e az olimpiára vagy gyászolok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5365434-bab1-42a9-a5b6-3f1e0a54f6db","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A hosszabbító nagyszerű találmány, hiszen nemcsak hogy könnyedén áthidalhatjuk vele a távolságot a konnektor és az elektromos eszközeink között, de gyakorlatilag pár ezer forinttal megsokszorozhatjuk a konnektorok számát – gondolhatjuk. Sajnos azonban ez nem olyan egyszerű, ugyanis vannak olyan háztartási készülékek, amiket nagyon nem ajánlatos hosszabbítóba dugni.","shortLead":"A hosszabbító nagyszerű találmány, hiszen nemcsak hogy könnyedén áthidalhatjuk vele a távolságot a konnektor és...","id":"20250425_hosszabbito-eloszto-haztartasi-eszkozok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5365434-bab1-42a9-a5b6-3f1e0a54f6db.jpg","index":0,"item":"763ad0a9-d5bb-4ad3-ab71-f752405a9a69","keywords":null,"link":"/elet/20250425_hosszabbito-eloszto-haztartasi-eszkozok","timestamp":"2025. április. 25. 05:01","title":"Ezeket a háztartási eszközöket ne dugja a hosszabbítóba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bed95b6-da53-492a-8ccf-ceda73bcb965","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Az USA alkotmánya ugyan tiltja, hogy valaki harmadszorra is betöltse az elnöki hivatalt, ám Trump szerint ezt a korlátozást meg lehet kerülni.","shortLead":"Az USA alkotmánya ugyan tiltja, hogy valaki harmadszorra is betöltse az elnöki hivatalt, ám Trump szerint ezt...","id":"20250425_trump-2028-webshop-usa-alkotmany-elnokvalasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bed95b6-da53-492a-8ccf-ceda73bcb965.jpg","index":0,"item":"decdde3a-7d83-4190-a076-8eee7e25c410","keywords":null,"link":"/kkv/20250425_trump-2028-webshop-usa-alkotmany-elnokvalasztas","timestamp":"2025. április. 25. 13:04","title":"Bár nem is indulhat, mégis árulják már a „Trump 2028”-feliratú pólókat az elnök webshopjában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Fiat/GM SCSS padlólemezére húzták rá az Alfa Romeo 8C Competizione...
am
A Fiat/GM SCSS padlólemezére húzták rá az Alfa Romeo 8C Competizione tömörített formatervét. A Fiat Grande Punto műszakiságát izmos, 1,4 literes turbómotorral koronázták meg. Az autót Milánóban tervezték, Torinóban gyártják, innen a név: Mito. A kettősség a használat során is kiderül, zabolázatlan tűzgolyó és kényelmes munkába járó kiskocsi egyben. Aki drágának tartja az ötmilliós alapárat (155 lovas változat), ne feledje: két kocsit kap egy áráért.
am
Kompakt mérete, és a felhasznált acélok kiváló csavarodási szilárdságot biztosítanak az autónak (101.200 daNm/rad). Az arányok is jelzik, hogy sportkocsiról van szó – 4,06 méter hosszú, 1,44 méter magas és 1,72 méter széles, igaz a sportos jelleg a 155 lovas változatra utal leginkább.
Az elektronikus menetstabilizáló (VDC) nem kapcsolható ki, a biztonsági arzenál tartalmaz dombsegédet, kipörgésgátlót, vészfék-asszisztenst, motorfék-nyomaték szabályzást, dinamikus kormánynyomaték szabályzást (DST) és az önzáró differenciálmű szerepét betöltő Q2 elektronikát. Ezek a rendszerek garantálják az autó útfogását, de még így is érezni némi bizonytalanságot, amikor teljes erővel rúgjuk a gázt.
am
Az alapfelszereltség része hét légzsák, a hárompontos, előfeszítővel és överő-határolóval is felszerelt biztonsági övek és az ostorcsapás-sérülés ellen védő, önbeálló fejtámla is. Az aktív biztonság terén a MiTo állandó menetfényt kínál, amely megfelel a 2012-ben életbelépő szabályozásnak. A LED-es hátsólámpák a hagyományos izzóknál nagyobb fényerőt és biztonságot nyújtanak. Az EuroNCAP tesztjén a Mito ötcsillagos minősítést kapott, mind az öt ülésen figyelmeztet a biztonsági öv bekapcsolására.
am
A fedélzeti kényelmet MP3-lejátszós CD rádió, opcionális Bose hifivel kínálja a Mito. A Blue&Me eszköz, amely Microsoft együttműködésből született Bluetooth kihangosítót, hangfelismerő funkciót, USB csatlakozót tartalmaz, de navigációs funkciókkal is rendelhető.
[[ Oldaltörés: Gyönyör kapcsolásra ]]
Bíró Milán
Az autó lelke a DNA-kapcsoló, a kiválasztott üzemmódot fénydióda és a multifunkciós kijelző is mutatja. Alaphelyzetben a normal mód (N) aktív, ilyenkor kényelemre és teljes biztonságra hangolja magát az elektronika. A menetstabilizáló (VDC) csak kismértékben avatkozik be, a dinamikus kormánynyomaték-szabályzás (DST) pedig a túlkormányzást figyeli. dynamic fokozatban (D) igazán vérmessé válik a Mito, a VDC és a kipörgésgátló kevésbé avatkozik be, ugyanakkor bekapcsol a Q2 (önzáró differenciálmű szerepét betöltő rendszer). A kormányrásegítés enyhül, így sportosabbá, közvetlenebbé válik. A motor villámgyorsan reagál, a korábbi andalító poroszkálást vad száguldás váltja fel. A motor hörög, a legkisebb gázra eszeveszetten megindul. A rossz útviszonyok leküzdésére kifejlesztett all weather beállítás (A) használja legintenzívebben a kipörgésgátlót, a DST-t és a VDC-t. Síkos és egyenetlen tapadású havas, vagy akár jeges úton is biztonságosabban mozog a Mito.
Bíró Milán
A 16 szelepes motor csúcsteljesítménye 155 lóerő 5500-as percenkénti fordulatszámon, legnagyobb nyomatéka 206 newtonméter, dinamikus fokozatban ez az érték 3000-es fordulatszámon 230 newtonméterre nő. A kis tehetetlenségű turbófeltöltő gyorsan reagál a sportos fokozatban. A műszerfal olasz feliratai csak fokozzák vérünk pezsgését (benzina, acqua, giri stb.).
Normál üzemmódban egyáltalán nem jelent több vezetési élményt, mint egy dízel Lancia Delta. Ha spórolni akarunk, letagadva az Alfa vérvonalát, akkor unalmas kocsi a Mito. De ha mellénk áll egy hármas BMW, két kan ránkvigyorog, akkor meg kell tenni, amit ilyenkor meg kell tenni. Ablakot fel, DNA-kapcsolót D-be, majd padlógázzal, csikorgó gumikkal elindulni. 215-ig mi vagyunk a nyerők, utána elhúz a bömös. De addig csak a visszapillantóban zsugorodott. Ha ezt sokszor eljátsszuk, veszélybe kerül a jogsink és kifogy a tank. Agresszív üzemmódban bőven duplájára nő a fogyasztás, 10-15 litert benyel a kis Mito. Az 500 kilométeres tesztelés alatt inkább a normális vezetésre helyeztem a hangsúlyt, ezért is alakult ki a vártnál kedvezőbb 7,8 literes átlagfogyasztás.
am
A váltó karja meglepően hosszú, közvetlenebb munkát várnánk el tőle, hangos, csattog, de pontos. A kormány jó fogású, nem elég közvetlen, nagy sebességnél érzéketlen, hajlamos a túlkormányzásra. Futóműve kegyetlenül kemény, rossz úton ráz, szinte semmit nem csillapít – az Alfa amore az első kátyúig tart -, kanyarokban világbajnok.
[[ Oldaltörés: Tele van rövidítéssel ]]
Bíró Csongor
A Mito menetdinamikai eszközkínálatának érdekes darabja az elektronikus hidraulikus-fékasszisztens (HBA), amely vészfékezés közben automatikusan megnöveli a nyomást a fékrendszerben. A dombsegéd az emelkedőn indulásban segít: miután a sofőr leveszi a lábát a fékpedálról, néhány pillanatig még fenntartja a fékhatást, ezzel megakadályozza az autó visszagurulását. A kanyar fékerő-szabályzó (CBC) a teljes fékkel vett kanyarokban lép életbe. A fékerőt egymástól függetlenül osztja el a kerekek között, hogy a lehető legnagyobb stabilitást tartsa fenn, a legcsekélyebb alul-, vagy túlkormányozottság nélkül. A Q2 elektronikus rendszer feladata a hajtónyomaték egyenletes elosztása a kerekek között, az autó biztonságos viselkedésének biztosítása kanyarodás közben, akár sportos manőverek közben, akár csúszós úton. A Q2 a fékrendszert kihasználva a VDC irányítása alatt az önzáró differenciálmű szerepét tölti be. Kanyarban, gyorsítás közben a belső íven futó kereket fékezve növeli a külső íven haladó kerék tapadását, tehát egyenletesen és dinamikusan osztja el a nyomatékot a hajtott kerekek között, a vezetési stílusnak és az útviszonyoknak megfelelően. Normál autókon a kanyarból kigyorsítva a belső íven futó kerék elveszti a tapadását. A Q2 ezzel szemben lefékezi a belső kereket, és nagyobb nyomatékot juttat a külsőre, amelynek nagyobb a tapadása. Ez az ideális íven tartja a járművet, megfelelő tapadást biztosít és akár 1 g oldalgyorsulást is megenged (Q2 nélkül 0,95 g).
am
A beltér nem szép, az anyagok többsége puha, a többi nagyon kopogós, a könyöktámasz használhatatlan, végig felhajtott állapotban vezettem. Az ülések sportosak, jól párnázottak, szépek a műszerórák. A hátsó fertály szűk, a beszállás nehézkes, magam mögött ugyanakkor kényelmesen elfértem. Aki itt ül, azt kellemesen masszírozzák a Bose hangszórói. A csomagtartó mérete átlagalatti, szája szűk, magasan van, nehéz bele pakolni, pohártartókkal cudarul áll.