Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c1fe8444-ed1c-4b15-bd5f-6c131bbcddcc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ha valaki huzamosabb ideig tartózkodik a hideg levegőn, nem árt, ha tart magánál zsebkendőt. Persze csak akkor lesz rá szükség, ha a szervezete megfelelően teszi a dolgát.","shortLead":"Ha valaki huzamosabb ideig tartózkodik a hideg levegőn, nem árt, ha tart magánál zsebkendőt. Persze csak akkor lesz rá...","id":"20250106_orrfolyas-hideg-zsebkendo-megfazas-orrfujas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1fe8444-ed1c-4b15-bd5f-6c131bbcddcc.jpg","index":0,"item":"30b99f73-7fe6-4686-8733-856adee23b6d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_orrfolyas-hideg-zsebkendo-megfazas-orrfujas","timestamp":"2025. január. 06. 08:03","title":"De miért folyik az orrunk a hidegben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a996467f-b596-4df7-b78d-288be5434196","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Újraindultak a tárgyalások, de egyelőre nem történt komolyabb előrelépés. ","shortLead":"Újraindultak a tárgyalások, de egyelőre nem történt komolyabb előrelépés. ","id":"20250106_A-Hamasz-34-tusz-engedne-el-ha-letrejonne-a-tuzszunet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a996467f-b596-4df7-b78d-288be5434196.jpg","index":0,"item":"b9f42246-9b9b-4e94-a402-2e64c83b284e","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_A-Hamasz-34-tusz-engedne-el-ha-letrejonne-a-tuzszunet","timestamp":"2025. január. 06. 06:17","title":"A Hamász 34 túszt engedne el, ha létrejönne a tűzszünet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8bd37b1-a20b-4d68-af24-75b79d4b9fd4","c_author":"HVG","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20250105_hvg-han-kang-gorog-leckek-regeny-konyv-irodalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8bd37b1-a20b-4d68-af24-75b79d4b9fd4.jpg","index":0,"item":"c2bb46f5-522d-45ec-a235-5ee9ad3040c3","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-han-kang-gorog-leckek-regeny-konyv-irodalom","timestamp":"2025. január. 05. 16:00","title":"„Kevésen múlt, hogy meg se szülessél” – különös alaphelyzetből rugaszkodik el a Nobel-díjas Han Kang új regénye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d922d4df-4da6-4cf6-9393-18bc6f219510","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ilham Alijev a felelősök megbüntetését követelte, azzal vádolta Oroszországot, hogy megpróbálják elhallgatni a történteket.","shortLead":"Ilham Alijev a felelősök megbüntetését követelte, azzal vádolta Oroszországot, hogy megpróbálják elhallgatni...","id":"20250106_azeri-elnok-lezuhant-repulogep-oroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d922d4df-4da6-4cf6-9393-18bc6f219510.jpg","index":0,"item":"f0c6f484-b148-4cbb-99cb-9a141fc500ff","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_azeri-elnok-lezuhant-repulogep-oroszorszag","timestamp":"2025. január. 06. 20:19","title":"Az azeri elnök ismét Oroszországot okolta a repülőgépbaleset miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60a70436-e7a8-43a8-9a04-7bafb81c9191","c_author":"Németh András","category":"360","description":"A rendszerváltást hozó bársonyos forradalom, majd a közös állam felbomlása óta eltelt idő fő tanulsága, hogy a cseh paternalizmustól megszabadult Szlovákia bebizonyította, annak ellenére képes az önálló létre, hogy Csehország továbbra is stabilabb és fejlettebb állam. A két nép kapcsolata a szakítás óta is szoros, most Robert Fico barátkozása Vlagyimir Putyinnal éket ver közéjük. ","shortLead":"A rendszerváltást hozó bársonyos forradalom, majd a közös állam felbomlása óta eltelt idő fő tanulsága, hogy a cseh...","id":"20250105_hvg-csehszlovakia-csehorszag-szlovakia-populizmus-oroszorszag-ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60a70436-e7a8-43a8-9a04-7bafb81c9191.jpg","index":0,"item":"6159f8eb-0101-404b-b51d-0574077520e2","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-csehszlovakia-csehorszag-szlovakia-populizmus-oroszorszag-ukrajna","timestamp":"2025. január. 05. 11:00","title":"A csehek és a szlovákok nem bánták meg országaik válását, amelyben ritka kivételként mindkét fél jól járt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26a90eb9-a237-4f01-a859-64be6c02d194","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"De sikerült?","shortLead":"De sikerült?","id":"20250105_Pancserpuccsot-emlegetve-Magyaron-akart-utni-de-vegul-Orbant-is-eltalalta-az-Alapjogokert-Kozpont-vezetoje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26a90eb9-a237-4f01-a859-64be6c02d194.jpg","index":0,"item":"b1fb835e-cbdc-434a-99d9-468601e35389","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Pancserpuccsot-emlegetve-Magyaron-akart-utni-de-vegul-Orbant-is-eltalalta-az-Alapjogokert-Kozpont-vezetoje","timestamp":"2025. január. 05. 20:45","title":"“Pancserpuccsot” emlegetve Magyaron akart ütni, de végül Orbánt is eltalálta az Alapjogokért Központ vezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87b9b7b0-0b7c-47f4-9c3b-38f78edb0590","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250105_vodafone-digi-one-daganatos-sejtek-atalakitasa-tej-cukorbetegseg-olcso-szamitogep-asvanyvizek-pfas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87b9b7b0-0b7c-47f4-9c3b-38f78edb0590.jpg","index":0,"item":"5137d34f-f232-4803-8b0d-b0ee18bdb97d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250105_vodafone-digi-one-daganatos-sejtek-atalakitasa-tej-cukorbetegseg-olcso-szamitogep-asvanyvizek-pfas","timestamp":"2025. január. 05. 12:00","title":"Ez történt: Megváltoztak a dolgok, ez vár a Vodafone és a Digi ügyfeleire One név alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb2c35e5-139b-45cd-88f9-05779b32df73","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy-egy komolyabb száguldás manapság közel félmilliós csekket jelenthet. ","shortLead":"Egy-egy komolyabb száguldás manapság közel félmilliós csekket jelenthet. ","id":"20250106_Egy-Ferrari-volt-itthon-a-gyorshajtasi-csucstarto-tavaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb2c35e5-139b-45cd-88f9-05779b32df73.jpg","index":0,"item":"4c0c8318-ba4e-430f-9421-88e0d9c23aec","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_Egy-Ferrari-volt-itthon-a-gyorshajtasi-csucstarto-tavaly","timestamp":"2025. január. 06. 08:52","title":"Egy Ferrari volt itthon a gyorshajtási csúcstartó tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ritka élmény szakadt a magyarok nyakába: szép magyar tájakon tesztelhettük nemzetközi menetpróbán az új Skoda Octavia csúcsmodelljeit, a sportos RS-t és a terepen is hadra fogható Scoutot. Az Octavia RS vezetése már magában is nagyszerű érzés, hát még ha igazi versenypályán kergethetjük a pacikat.
Országúton is izgalmas, városban egyenesen provokatív az Octavia RS, még kombiként és a százhetven lovas közös nyomócsöves dízelmotorral is elég fürge és pimasz. Versenypályán azonban a kézi váltós, a normál Octaviánál 1,3 centivel lejjebb ültetett 200 lovas TSI a király. Az ötajtós modellek a szakavatott pilóták kezében a pályán kívülről is látványosan hatottak. Elsőként egy DSG duplakuplungos dízel kombival vágtam neki a kanyargós pályának, ahol simán letoltak a benzinesek. Aztán ugyanez megismétlődött velük, amikor bepréseltem magam egy benzines sportüléseibe.
A benzines érezhető erőfölénye azonban nem megy a biztonság rovására, az Euroringen egyszerűen nem lehetett felborulni az RS-sel. Nem akartam, félreértés ne essék, de nem tudtam olyan gyorsan és durván bevenni a kanyarokat, hogy az ESP ne irányítson vissza az aszfaltra, miközben szakadt rólam a veríték a halálfélelemmel kevert izgalomtól. A pálya mindkét szélét bejárták az autók, drifteltünk rendesen, de néhány kivételtől eltekintve senki sem látogatta meg a murvás bukóteret. A szakik kinyomták persze az ESP-t, vezetési képességeiknek és az autó pontos irányíthatóságának köszönhetően következmények nélkül.
Sokkal nagyobb mozgásteret adott a terepjáró tulajdonságokkal felvértezett Scout, amely a rossz utak és a közepes erősségűnek mondható tereptárgyak meghódítására is alkalmas, emellett izmos motorjának köszönhetően az autópályán is megállja a helyét. Haldex-kuplungos összekerékhajtása szerény, 179 milliméteres hasmagassággal párosul, 1655 literes csomagtarója tekintélyt parancsoló. Riasztó ugyanakkor a pazarul felszerelt alapváltozat ára: a Scout 160 lovas 1,8 literes benzinmotorral 8,291 milliótól vihető haza, a kétliteres 140 lovas dízel alapára 9,097 millió forint. Ez is lehet az oka annak, hogy 2007-es bevezetése óta csupán 35 Scout fogyott nálunk. Világszerte nagyobb volt a sikere: 22 ezret adtak el.
Ennél jóval kelendőbb itthon az RS. Az első szériából 148-at, a másodikból 439-et vettek, 587 limuzint, 205 kombit. A típusból 2000 óta világszerte 60 ezer fogyott, 70 százalékuk kombi volt. A puttonyost főként Németországban, Svájcban, Olaszországban részesítették előnyben a vásárlók. Az új, LED-es első jelzőfénnyel és megújult belsővel kialakított, sportkormánnyal felszerelt RS ára továbbra is versenyképes a kompakt kategória nagyágyúival összevetve (Mazda3 MPS, Audi S3, Ford Focus RS, Renault Mégane RS, Opel Astra OPC, Honda Civic TypeR, VW Golf GTI, Seat Leon Cupra): a legolcsóbb dízel 170 lóerővel 7,616 millió forint, a benzines változat 7,735 millió forint. A DSG-váltó felára kb. félmillió forint.
Egymás után teszteltük a kiskombik bajnokának benzines és dízel változatát. A két autó közt nincs nagy különbség, de mindkét motornak vannak előnyei és hátrányai. Lássuk ezeket.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.
Az Nyugati Alpok havas hegyoldalában első kézből ismerkedhettünk meg a Skoda új szabadidő-autójával, az Octavia Scout-tal. Az cseh 4x4-es kombi eddig is szerethető kocsi volt, az emelt hasmagasság, az igényesebb belső és a néhány apró külső trükk után egyenesen telitalálat. Csak az ára tartja vissza a tömegeket.
Igazi bombaként hatott egy éve a hír, hogy a Skoda újabb típussal, ezúttal egy kompakt egyterűvel tör be az európai piacra. A Roomster a várakozásoknak megfelelően igazi sikerautó. Okos és praktikus. Csak drága.
Rátörte az álomba szenderült nagyautókra az ajtót az új Superb. Már korábban is kerülgette a prémiumgyártókat a most csúcsra jutott cseh remek. Hátsó lábtere és páratlan csomagtartója elismerést érdemel.