szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Erre a kérdésre nincs egyértelmű válasz. Az új S-osztály bemutatását követően sokan mondják, hogy a Mercedes-Benz. Azonban a japánok is tartogatnak egy adu ászt.

A Mercedes-Benz S-osztály luxuslimuzin új szériáját, ami júniusban jelenik meg a piacon, olyan technikával szerelték fel, amit más gyártók még nem kínálnak Európában. Ám a távoli Japánban a Toyota felvette a kesztyűt, és eddig ismeretlen biztonsági felszereléssel állt elő.

Méghozzá nem az előkelő csúcsmodellnél, a Lexusnál, melynek a legfőbb vásárlói az Amerikai Egyesült Államokban és Európában vannak (Japánban csak egy éve lehet Lexust vásárolni). A Toyota csúcsmodelljéről, a Crown Majestáról van szó. A klasszikus, öt méter hosszú limuzinban oldalirányú ütközésnél a hátsó ülésen ülők között is kinyílik egy légzsák, így akadályozva meg azt, hogy az utasok fejükkel összeütközzenek.

© Autómenedzser
Nem csak balesetveszély esetén hajtódnak fel automatikusan az első ülések karfái, ahogy ez a funkció a Mercedes Pre-Safe-technikájában is ismert – a Toyota ezt a hátsó ülésen ülőknél is megvalósította. A legfontosabb újítás, aminek köszönhetően a Toyota valódi előnyt vívott ki magának a Mercedesszel szemben, hogy radar figyelmezteti a sofőrt, ha oldalról ütközés következhet be.

Úgy tűnik, a Mercedes-mérnökök még nem jutottak el idáig a fejlesztésben. Mercedes-körökben természetesen kétségbe vonják, hogy a Toyota képes a reklámban ígérteket beváltani. Különösen a Toyota vészfékfunkcióval ellátott automatikus követési távolságtartó asszisztens nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, vélekednek a sindelfingeni szakemberek. Toyota ezt a Lexusban csak egy radarfrekvenciával valósította meg, míg a Mercedes ebből kettőt használ, az egyiket közelre, a másikat távolra.

© Autómenedzser
A Toyota oldalra is irányuló diagonális mikrohullámokkal működő radart alkalmaz, ami a frontrandarhoz képest az autó előtt sokkal szélesebb területet tud feltérképezni. Így képes akár olyan autók felismerésére is, melyek a Crown Majesta újtát keresztezik. Ha a fedélzeti számítógép úgy ítéli meg, hogy valószínűsíthető az ütközés, vészjelzést ad le, a fékasszisztens már ekkor felépíti a maximális féknyomást, és a légzsákokat is előkészíti a kinyílásra.

Hasonlóan működik a Mercedes radartechnikája is, csak az még nem képes az oldalsó terület radar alá vonására.

Európai ügyfeleknek egyelőre nincs is lehetőségük a Crown Majesta megvásárlására. A szigetországban piacvezető modellt egyelőre csak Japánban árulják, ahol havonta 1000 járművet helyeznek forgalomba. Világszerte a Mercedes S-osztály vezet a luxuslimuzin kategóriában. Majdnem 90 ezret adnak el évente, a 7-es BMW és az Audi A8-as sem képesek megingatni a trónján.

© Autómenedzser
A modellváltás során az S-osztály megkapta az E-osztályban bemutatott biztonsági rendszereket, figyeli, hogy fáradt-e a sofőr. Ha úgy ítéli meg, hogy igen, vészhangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy tartson szünetet. Ugyancsak az E-osztályból jön az új Pre-Safe-fékrendszer, amely vészhelyzetben automatikusan fékez. Világszerte egyedülálló az oldalszél erejét mérséklő funkció. Ha az elektronikus Active Body Control futóművel (S 600-asnál alapfelszereltség) felszerelt S-osztály heves oldalszélnek van kitéve, akkor nem a kormány keménységén változtat a rendszer, hanem a kerekek terhelésén, így az autó magától kiegyenlíti a sáveltérést.
© Autómenedzser

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Melyik a legbiztonságosabb autóülés?

A 2008-as év modelljeiben javult az autóülések biztonsága az egyes típusok elődeihez és az átlaghoz képest is - derült ki az UDV (Német Baleset-és Biztonságkutatási labor) vizsgálatából.

MTI Autó

Hol ül a legbiztonságosabb helyen a gyerek az autóban?

Közel a felére csökkentheti a baleseti sérülés kockázatát a gyerekülésben elhelyezett kicsiknél, ha az ülésük a hátsó ülés közepén van rögzítve - állította egy májusban közzétett amerikai tanulmány.

hvg.hu Autó

Íme a legbiztonságosabb autók

Ahhoz, hogy valamelyik gyár modellje bekerüljön a legjobb, legbiztonságosabb autók közé mindenképpen öt csillagot kell elérnie az EuroNCAP töréstesztjén. Összeállítottuk a 2006-2008-as évek legbiztonságosabb autóinak listáját.

hvg.hu Autó

Teszteltük a legbiztonságosabb Volvót

Minden egyes kipróbált Volvónál azt tapasztalom, hogy ez volt az eddigi legjobb. Az XC60-egy igazi cuvée, íze finom és a csomagolása is tökéletes. A hangos motor, a lassú váltó és a borsos ár üröm az örömben.

hvg.hu Autó

Óriási Toyota-visszahívás, meggyulladhat a biztonsági öv

A Toyota a biztonsági öv és a kipufogórendszer esetleges meghibásodása miatt világszerte 1,3 millió autót hív vissza a márkaszervizekbe. A Yarisokban a biztonsági övfeszítőben kell kicserélni a szigetelést, mivel az legrosszabb esetben lángra kaphat.