szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Már az idén folytatódhat az észak-erdélyi autópálya Bihar (Bihor) megyei szakaszának az építése, mert a román kormány újabb összeget folyósít az építő amerikai Bechtel cégnek, jelentette be a román autópálya-építésért felelő vállalat egyik igazgatója.

Daniel Gaspart, az autópályákat és országutakat kezelő állami vállalat (CNADNR) észak-erdélyi autópályáért felelős igazgatóját a Curierul National című román gazdasági napilap keddi száma idézte. Az igazgató szerint a kormány, várhatóan augusztusban, 80 millió eurót folyósít az autópálya nyugat-romániai szakaszának folytatására.

Az észak-erdélyi autópálya jelenleg Kolozs megyében épül, ahol az Aranyosgyéres (Campia Turzii) és Gyalu (Gilau) közötti 42 kilométeres szakaszt az idén kell leaszfaltoznia teljes egészében a vállalatnak. A Bechtel szerint eddig 18 kilométert már leaszfaltoztak, és újabb 12 kilométeren megépítették az alapot, így készen áll arra, hogy aszfaltburkolattal vonják be. A román kormány, illetékesei szerint, az idén csökkenő költségvetési bevételek miatt ebben az évben a Kolozs megyei szakaszra akar összpontosítani. Az amerikai vállalat ezért az év elején felfüggesztette a munkálatokat a Bihar megyei Bors és Berettyószéplak (Suplacu de Barcau) között már elkezdett szakaszon.

A román állam és az amerikai cég 2003-ban állapodott meg az észak-erdélyi autópálya megépítéséről. Az eredeti tervek szerint a 415 kilométer hosszú, Brassót (Brasov) Borssal összekötő korszerű utat 2012-ben kellett volna átadni a forgalomnak. A tavaly hatalomra került Boc-kormány szerint azonban addig az autópályának csak a fele készül el. Kiderült ugyanis, hogy az eredetileg 2,2 milliárd euróra tervezett költségvetésű autópálya legalább kétszer többe kerül. A vállalat vezetői közölték, hogy egy kilométer autópálya 10 millió euróba kerül, ami a román közlekedési minisztérium illetékesei szerint is  reális ár az erdélyi domborzatot figyelembe véve.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
automenedzser.hu Autó

Tartós teszt: Erdélyben a legkisebb Peugeot-val

Elég perverznek tűnik az ötlet: háromtagú családdal nekivágni a legkisebb Peugeot-val az erdélyi havasoknak. Több száz szerpentin, 2500 kilométer, több ezer méteres szintkülönbség, mindezt nulla hibaponttal. A 107-es városi erényeihez nem fért kétség, ezúttal családi autóként bizonyított.

MTI Autó

Sokasodnak a radarok az erdélyi országutakon

Megtörténhet, hogy tízszer is bemérik a gyorshajtó autósokat a borsi határátkelőtől Tordáig annak a balesetmegelőző kampánynak a keretében, amelyet a legveszélyesebb országutakon szervez a rendőrség - adta hírül az erdélyi Krónika.

MTI Autó

15 mentőkocsi Erdélynek

Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) újabb 15, a mentésből már kivont, de üzemképes Mercedes 210 típusú mentőautót adományozott Erdélynek. A kocsikat hétfőn Püspökladányban az egészségügyi miniszter jelenlétében vették át az aradi népegészségügyi szolgálat és a szatmárnémeti mentőszolgálat képviselői.

MTI Világ

Erdélyi blokád a magyar autók ellen október végétől?

Az erdélyi közúti szállítók készek akár barikádokkal is megakadályozni a magyarországi személyautók és haszonjárművek áthaladását az erdélyi utakon, ha október végéig nem érkezik számukra kielégítő válasz az Orangeways Zrt. romániai járataival kapcsolatban, és nem vonják vissza e cég engedélyeit - erősítette meg Orbán László, az Erdélyi Közúti Szállítók Egyesületének (EKSZE) elnöke.