A Ford hivatalosan közölte: Németországban kizárólag a dízel modellek érintettek a visszahívásban (2.0 TDCi és 1.6 TDCi). Az akció a 2006. június 1. és 2007. január 25. között Saarlouisban, Valenciaban és Szentpéterváron gyártott járművekre vonatkozik. Egy Ford szóvivő elmondása szerint elsősorban a téli hónapokban a hűtő-szellőző modulban a sózástól korrózió képződhet. Extrém esetben a só egészen az elektronikáig eljuthat, ami túlmelegedéshez vezethet. A túlmelegedés következtében kigyulladhat az autó. A hibára a rutinszerű és folyamatos minőségi ellenőrzések során derült fény.
 © Stiller Ákos |
Ford leányvállalata, a Volvo is világméretű visszahívási akciót indított ugyanezen hiba miatt. Ebben közel 21 ezer Volvo C30, S40 és V50-es modell érintett. Az ugyancsak azonos platformra épülő Mazda 3 és 5 modellekre nem járt rá a rúd.
A Ford modellek üzembentartóit közvetlenül a gyártó értesíti, melyben kérik őket, hogy keressék fel márkaszervizüket. A jármű átvizsgálása, a pótlólagos kábelköteg és egy védőpajzs beszerelése egy órát vesz igénybe. Az akció ingyenes.