Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"96fb3efd-6ccb-4274-9e86-9ce09fe154e2","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Életünk egyik legnagyobb tabuja a szexualitás – és ha annak zavarairól van szó, jellemzően még súlyosabb tagadásba burkolódzunk. Így az esetek túlnyomó többségében a probléma orvoslása, gyógyítása is elmarad, helyette inkább büszkén szenvedünk múlni nem akaró panaszainktól. Sokan csak akkor kérnek segítséget, amikor a helyzet szinte már visszafordíthatatlan. Különösen a férfiak hajlamosak inkább a végsőkig szenvedni, mintsem hogy orvoshoz forduljanak. ","shortLead":"Életünk egyik legnagyobb tabuja a szexualitás – és ha annak zavarairól van szó, jellemzően még súlyosabb tagadásba...","id":"20250430_Szexualis-zavarok-ferfiak-prosztata-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96fb3efd-6ccb-4274-9e86-9ce09fe154e2.jpg","index":0,"item":"eee11d5f-ae21-4e22-a402-d9e4f864e9ad","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250430_Szexualis-zavarok-ferfiak-prosztata-proxelan","timestamp":"2025. május. 31. 19:30","title":"Szexuális zavarok: amiről nem beszélünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"c2b0eac3-7830-4dfd-a297-5a3d57ec31dc","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Donald Trump amerikai elnök nekimegy az ESG-nek, mondván: az visszafogja a gazdasági növekedést. Az érintett szereplők aggódnak, de úgy vélik, korai temetni a keretrendszert.","shortLead":"Donald Trump amerikai elnök nekimegy az ESG-nek, mondván: az visszafogja a gazdasági növekedést. Az érintett szereplők...","id":"20250530_hvg-trump-esg-klimavaltozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2b0eac3-7830-4dfd-a297-5a3d57ec31dc.jpg","index":0,"item":"592dd261-534c-4aa2-9912-8eb2df01df20","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-trump-esg-klimavaltozas","timestamp":"2025. május. 30. 17:45","title":"Trump a porcelánboltban: a szemétdombon végzik a törvények, amelyek említik a klímaváltozást vagy az üvegházhatást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff0e1898-70b0-428b-94c2-de24650d660c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google közlése szerint hamarosan minden felhasználónál bekapcsolja azt a funkciót, ami lehetővé teszi, hogy a Google Lens segítségével lehessen rákeresni a videóban látott dolgokra.","shortLead":"A Google közlése szerint hamarosan minden felhasználónál bekapcsolja azt a funkciót, ami lehetővé teszi, hogy a Google...","id":"20250530_youtube-shorts-google-lens-kereses-videok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff0e1898-70b0-428b-94c2-de24650d660c.jpg","index":0,"item":"89017e2f-4f47-41bc-a704-f68148b4fb21","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_youtube-shorts-google-lens-kereses-videok","timestamp":"2025. május. 30. 10:03","title":"Speciális keresőt kap a YouTube","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca7f84c4-22b0-4bc6-9601-0ed78776489a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Garancsi István 14, Habony Árpád 7 milliárd forinthoz jutott hozzá.","shortLead":"Garancsi István 14, Habony Árpád 7 milliárd forinthoz jutott hozzá.","id":"20250530_garancsi-habony-kaszino-beszamolo-nyereseg-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca7f84c4-22b0-4bc6-9601-0ed78776489a.jpg","index":0,"item":"1b39d26a-4a38-46db-92cd-3296b93f5799","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_garancsi-habony-kaszino-beszamolo-nyereseg-osztalek","timestamp":"2025. május. 30. 15:14","title":"Több osztalékot tudott Garancsi István és Habony Árpád kivenni a kaszinócégükből, mint amennyi a nyereség volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b77876d-0b62-431c-857b-9aad05c84f58","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Júniustól a késési biztosítás is megérkezik az új alkalmazásba.","shortLead":"Júniustól a késési biztosítás is megérkezik az új alkalmazásba.","id":"20250530_mav-applikacio-vonatjegy-buszjegy-vasarlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b77876d-0b62-431c-857b-9aad05c84f58.jpg","index":0,"item":"7be68428-f528-4fb2-97f9-3c188a5f688a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_mav-applikacio-vonatjegy-buszjegy-vasarlas","timestamp":"2025. május. 30. 11:06","title":"Fejlesztés a MÁV appjában: már vonat- és buszjegyet is lehet benne venni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"225be881-8f62-4542-b01a-14faff6f873a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Régi üzleti kapcsolat ez, most is online hirdetésekért fizet a Fidesz-frakció.","shortLead":"Régi üzleti kapcsolat ez, most is online hirdetésekért fizet a Fidesz-frakció.","id":"20250531_Ujabb-felmilliardos-szerzodest-kotott-a-Fidesz-frakcio-ezuttal-egy-kobanyai-kis-ceggel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/225be881-8f62-4542-b01a-14faff6f873a.jpg","index":0,"item":"e9c00355-8ecb-4947-8ce2-cd211f60ba61","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Ujabb-felmilliardos-szerzodest-kotott-a-Fidesz-frakcio-ezuttal-egy-kobanyai-kis-ceggel","timestamp":"2025. május. 31. 19:15","title":"Újabb félmilliárdos szerződést kötött a Fidesz-frakció, ezúttal egy kőbányai kis céggel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e9354fd-34db-4885-8cae-9082151491bd","c_author":"HVG","category":"360","description":"A walesi operaénekes a Nemzeti Filharmonikusokkal, Fischer Ádám vezényletével lép fel.","shortLead":"A walesi operaénekes a Nemzeti Filharmonikusokkal, Fischer Ádám vezényletével lép fel.","id":"20250530_Bryn-Terfel-basszbariton-Mupa-koncert-wagner-junius-8","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e9354fd-34db-4885-8cae-9082151491bd.jpg","index":0,"item":"35e855c8-5f74-40de-8b1f-99d049bcf3d1","keywords":null,"link":"/360/20250530_Bryn-Terfel-basszbariton-Mupa-koncert-wagner-junius-8","timestamp":"2025. május. 30. 18:33","title":"Wagner a Müpában a robusztus basszbariton és showman, Bryn Terfel tálalásában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71ee2924-a021-4fb0-bd2a-82ec6fcf1367","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Brüsszel az új Soros, Zelenszkij a zsoldosuk?","shortLead":"Brüsszel az új Soros, Zelenszkij a zsoldosuk?","id":"20250531_Ukrajna-EU-csatlakozas-Voks-2025-szavazas-oriasplakat-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71ee2924-a021-4fb0-bd2a-82ec6fcf1367.jpg","index":0,"item":"9c3ba2ed-845d-41eb-841a-a56bead1ae6a","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_Ukrajna-EU-csatlakozas-Voks-2025-szavazas-oriasplakat-propaganda","timestamp":"2025. május. 31. 19:58","title":"Szélesvásznú ukránozás: új óriásplakátokon riogat a kormánypropaganda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nyertesek és vesztesek - az autók negyedét külföldre viszik
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Az idei első félévben 40,1 százalékkal esett vissza az eladott új személygépkocsik és terepjárók száma a tavalyi év hasonló időszakához képest - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által készített összegzésből. Ennél is drasztikusabb, több mint 50 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba Magyarországon. 11 ezer 325 autót kivittek az országból.
A roncsprémium hatása elérte Magyarországot, a kereskedők jól jártak, az állam rosszul. 2009 első félévében 51069 autót adtak el az MGE tagvállalatai és márkakereskedői hálózataik, ezzel szemben csak 38744 személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon. A tömeges eladásokat adó kategóriákban zuhantak az értékesítések, csak két kategóriában adtak el több autót 2008 első félévéhez képest: sportautókból 44,5 százalékkal, prémium terepjárókból 11,1 százalékkal több fogyott. Jelentősen visszaestek a kisautó (43,5 százalékkal) és az egyterű eladások (53,1 százalékkal) de kevesebb prémium autót (44,9 százalékkal) és terepjárót (58,2 százalékkal) értékesítettek. Érdekes, hogy a nagy autópiaci zuhanásban az alsóközép-kategória (C-szegmens 39,8 százalékos piaci rész) eladásai meghaladták a kisautókét (B-szegmens 36,5 százalékos piaci rész) – ez korábban nem volt jellemző a magyar piacra.
A márkák versenyében több a vesztes, mint a nyertes. Utóbbiak közül kiemelkedő, 22,4 százalékos növekedést ért el a Lancia (népszerű a Delta), 19,4 százalékkal nőtt az eladott Lexusok száma, 11,8 százalékkal több Porschét vettek és Dodgeból is több fogyott (a tavalyi 32 helyett 35-öt adtak el). A félév legnagyobb vesztese a Ssangyong (88,5 százalékos visszaeseés), a Jaguar (74,4 százalékos mínusz), a Chevrolet (58,5 százalékos mínusz), a Skoda (56,8 százalékos mínusz), a Citroen (52 százalékos visszaesés) és a Peugeot (51,6 százalékos mínusz).
A Magyarországon eladott Porschék, smartok háromnegyedét, Toyoták, Suzukik, Volkswagenek felét, Citroenek, Daciák harmadát, a Nissanok, Kiák, Peugeot-ok, Skodák negyedét nem itthon helyezték forgalomba.
2009 első félévében a legtöbb autót a megtáltosodó Suzuki értékesítette (8934 autó), második az Opel (5211 autó), harmadik a Ford (4944 autó), negyedik a Volkswagen (4198 autó), ötödik a Toyota (3980).
A kishaszonjárművek között a Kia, a Land-Rover és a Nissan növekedett, a legtöbb járművet a Ford (1653 darab) értékesítette. Ezen a piacon 40,9 százalékos volt a visszaesés az egy évvel korábbihoz képest. A 3,5 tonna alatti haszonjármű kategóriában 40,5 százalékos volt a visszaesés, a 3,5 tonna fölötti kategóriában 62,1 százalékos volt a bukás. A nagyvasak közül egyedül a buszeladások nőttek, 3,5-szeres volt a többlet, a Volvo buszok vitték a prímet.
A környezetbarát technológiát alkalmazó járművek elterjedését különböző módszerekkel igyekeznek serkenteni az egyes országok kormányai. Összeállításunkban bemutatjuk, hogy a világ különböző részein mivel próbálják elérni, hogy a benzinfalókat kisebb, zöldebb járgányokra cseréljék.
Amikor a család nyaralni megy, az autó pillanatok alatt teherautóvá válik. Még egy kombi csomagtartójában sincs elegendő hely az összes játéknak, a strandgrillezőnek, a bőröndöknek, a matracoknak, sportszereknek és a táskáknak. A nyaralni indulók sokszor tetődobozba is pakolnak. Szakértők azt tanácsolják, hogy már a tetőbox vásárláskor próbáljuk meg a lehetséges veszélyeket minimalizálni.
Erre a kérdésre nincs egyértelmű válasz. Az új S-osztály bemutatását követően sokan mondják, hogy a Mercedes-Benz. Azonban a japánok is tartogatnak egy adu ászt.
Sorsszerű véletlen, hogy Nagy Imre újratemetésének 20. évfordulóján KGST-autóparádén vehettünk részt Bicske térségében az OldRent Kft. meghívására. Tucatnyi járóképes autócsodát tesztelhettünk, filmsztárokat, jó és rossz emlékű autókat, teherautókat, Velorexet, sőt még egy szovjet rokkantkocsit is.
Az ADAC német autóklub nyilvánosságra hozta a legújabb meghibásodási statisztikákat. A szervezet 1978 óta szolgáltat adatokat, amelyekkel befolyásolja az autóvásárlást. A legújabb tapasztalatok szerint a drága autók egyre jobbak lesznek, az eddig megbízhatónak tartott japán járművek azonban visszaesnek. A legtöbb baj a francia járgányokkal van, de az Opelnél és a Fordnál sem teljesen rózsás a helyzet.
Az ADAC német autóklub 14 autós biciklitartót teszelt. A szigorú tesztben egyik modell sem kapta meg a nagyon jó minősítést, ugyanakkor egyiket sem találták hiányosnak.
A roncsautó-prémium bevezetése óta a női autóvásárlók száma Németországban majdnem 7 százalékkal nőtt, és még soha ilyen magas nem volt – derül ki egy friss piackutatásból. Az ázsiai modelleket előszeretettel választják a hölgyek. Körükben a legkevésbé kedvelt modellek közé tartozik Ferrari és Porsche. 2009-ben az autóvásárlók majdnem 40 százaléka nő volt. Ez Németországban rekordnak számít.
A környezetre semleges autó már nem álom, a rengeteg kínálkozó lehetőség közül a Nissan-Renault szövetség rövid távon az elektromos autó mellett döntött. A hosszabb távú cél természetesen a tüzelőanyagcella és a hidrogén hajtotta motor, de ez ma még annyira drága technológia, hogy sem az autóipart nem menti meg, sem a zöld forradalmat nem szolgálja.