szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Austrian Mobile Power technológiai platform 2020-ig 100 ezer elektromos autót kíván forgalomba helyezni Ausztriában. A Verbund, a Siemens Österreich, a Magna, a KTM, az AVL és az Austrian Institute of Technology (AIT) részvételével létrehozott együttműködés az elkövetkező években 50 millió eurót fordít szériagyártásra alkalmas járművek kifejlesztését szolgáló kutatásokra.

"A közlekedésben egyértelműen az elektromosságé a jövő" - jelentette ki a Verbund vezérigazgatója, Wolfgang Anzengruber a technológiai platform sajtóbemutatóján Bécsben. A szervezet tagjai az év végéig megkötik a tervek kivitelezéséhez szükséges szerződéseket és előkészítik a kísérleti projekteket. A platform munkáját a Verbund koordinálja. 2010-ben kezdik megy egy 100 járműből álló flottával a kísérleti üzemeltetést egy még ki nem választott nagyvárosi térségben. Az elképzelések szerint 2012-re már ezer elektromos jármű fut majd az osztrák utakon. Az együttműködő vállalatok a jármű kísérletekkel párhuzamosan elektromos töltőállomás hálózatot is létrehoznak és kidolgozzák a fizetési/elszámolási eljárásokat.

A platform hosszabb távon úgy ötmilliárd eurós beruházási igénnyel számol, ebből négymilliárd a járművekre, 200 millió a töltőállomás- hálózat létrehozására, 400 millió pedig az áramtermelési fejlesztésekre esik. A szerveződés résztvevői állami támogatásra és ösztönzőrendszerek életbe léptetésére is számítanak. Az elektromos mobilitás csak politikai támogatással valósulhat meg - állítja a KTM vezére.

Az Austrian Mobile Plattform alapítói a megfizethető elektromos mobilitás létrehozása érdekében vetik latba szakismereteiket. A Siemens Österreich például villanymotorok és áramtöltő állomások, valamin elszámol rendszerek kifejlesztésére koncentrál.

A Magna elektromos járművek és alkatrészek fejlesztésével foglalkozik. A cél egy felhasználóbarát jármű létrehozása - mutatott rá a Magna International Europe fejlesztési igazgatója, Karl Nigl. A KTM elektromos motorkerékpárok mellett a könnyűelemes karosszériatechnológiára összpontosít, mivel a könnyű karosszéria kulcsfontosságú az elektromos járműveknél. Az AVL az akkumulátor-technológiára, valamint a hibrid- és elektromos meghajtásra fókuszál.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

2020-ban olcsóbb lesz árammal autózni, mint benzinnel

Akár 2020-ig is eltarthat, míg az elektromos járművek fenntartása olcsóbb lesz, mint a hagyományos benzin- vagy dízelmotor hajtású járműveké. Ez az eredménye annak az előrejelzésnek, amit a német IFA intézet (Institut für Automobilwirtschaft) a Dekra megbízásából végzett.

hvg.hu Autó

Világjárvány lesz az elektromos autó, Magyarország lemaradhat

A környezetre semleges autó már nem álom, a rengeteg kínálkozó lehetőség közül a Nissan-Renault szövetség rövid távon az elektromos autó mellett döntött. A hosszabb távú cél természetesen a tüzelőanyagcella és a hidrogén hajtotta motor, de ez ma még annyira drága technológia, hogy sem az autóipart nem menti meg, sem a zöld forradalmat nem szolgálja.

Autó

A jövő autói

A válság ellenére az autóipar újabb és újabb típusokkal rukkol elő, főként a környezetbarátság jegyében. Nem csökken a lelkesedés az újfajta elektromos hajtásmódok iránt, ám úgy tűnik, ezek még jó ideig nem lesznek a benzines és dízelautók komoly ellenfelei.