szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A hétvégén az M7-es autópálya letenyei határátkelőjénél tapasztalható zsúfoltság miatt a régi közúti átkelő igénybevételét ajánlják a rendőrök a Horvátországba utazóknak - közölte pénteken az MTI-vel a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság.

A zalai rendőrök adatai szerint hétvégenként naponta több tízezren választják az M7-es autópályán tavaly ősszel átadott határátkelőt, emiatt ott hosszabb-rövidebb várakozás alakul ki. A közelben lévő, és a sztrádáról is könnyen megközelíthető régi átkelőn ugyanakkor sokkal kisebb a forgalom, érdemes tehát ott átlépni a határt - mondta el Csizmazia Péter sajtóreferens.

Hozzátette, hogy a csak személyforgalomra igénybe vehető átkelőt augusztus végéig bárki használhatja. Szeptembertől azonban kizárólag a határ menti megyék lakói vehetik igénybe.

A rendőrök azt javasolják, hogy az autópályán személyautóval, motorral érkezők a 231-es kilométerénél az M70-es úton menjenek tovább. Három kilométerrel később aztán tábla mutatja a lehajtást a régi 7-es út mentén található átkelő felé. Horvátországban szintén táblák jelzik, hogy miként lehet visszajutni az autópályára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Napi merítés

Hová utazhatunk személyi igazolvánnyal?

A nyári utazási szezon tetőzése során sokaknak hasznos lehet tudni, hová utazhatunk magyar személyi igazolványunkkal, útlevél nélkül, ha esetleg hirtelen felindulásból indulnánk útnak.

MTI Autó

Volvónak, Toyotának szállít Matyóföld

A több mint 100 évvel ezelőtt alapított mezőkövesdi gépgyár mára nemzetközi szinten, eltérő iparágakban is hírnevet szerzett. Beszállítója többek között a Volvónak, a Toyotának, az ABB-nek.

MTI Gazdaság

Roncsprémium: a felpörgetett kereslet visszaüt

A bevezetett roncsprémium-akcióknak köszönhetően idén a vártnál jobb készpénzpozícióban, de nem jobb eredménnyel zárnak az európai autógyártók. A válság előtti keresleti szint elérésére 2014-ig nincs is esély - áll a Calyon Banknak elemzésében. A roncsprémium hosszú távú ártorzító hatása kivédhetetlen. A válság nyertese a Fiat és az agresszív üzletpolitikát folytató Volkswagen lehet.