Méltóságteljes, nagy autó lett a 210 milliméterrel hosszában, 135 milliméterrel tengelytávjában megnövelt Qashqai+2. A két (tesztautónkban bőrözött) szükségülés gyerekeknek tökéletesen megfelelő, az autó legfeljebb hat személynek kényelmes, igaz, a csomagoknak nem marad hely. Mindhárom üléssor használatával 130 literes, a hátsó sorok összehajtásával maximum 1520 literes a poggyásztér. Az alaphelyzetben 550 literes csomagtartó 140 literrel tágabb, mint a Qashqai. A középső sor ülései 40-20-40 arányban dönthetők, a háttámla dőlésszöge változtatható.
A Tekna felszereltségi szinten alapáras a Nissan Connect (integrált navigációs rendszer, érintőképernyő, 5 hüvelykes színes LCD, Bluetooth, TMC-vevő, USB-, iPod-csatlakozó). A komfortos bőrülések (250 ezer forint felárért), panorámatető és kulcs nélküli nyitás fokozza, a klíma kétzónás, automatikus, a cédétár hat lemezt nyel el, a multifunkciós kormány sokoldalú, túlságosan is.
 © Autómenedzser |
A kétliteres dízelmotor bírja az 1,8 tonnás terhet, ráadásul a hízás nem ment a fogyasztás rovására: az 1100 kilométeres tesztelés során vegyes üzemben 7,3 literes átlagfogyasztást mértünk, igaz, többnyire Sziget-taxiként szolgált az autó, éjszakai, lassú, tempomatos üzemmódban. Automatikus váltóval és plusz két üléssel már nem annyira dinamikus, mint a kisebb modell, de kényelmes utazóautó. Ha szükség van rá, kézzel is tudunk váltani.
A könnyű terep nem jelen gondot a Nissan All Mode 4x4 rendszerének, nagyobb tempós bukkanókon hangosan csattan a hátsó futómű. Ha megnézzük a terepszögeit ezen nem is csodálkozunk: hasmagassága csupán 185 milliméter, első terepszöge 19 fok, a hátsó 25 fok, rámpaszöge 16 fokos, gázlómélysége 350 milliméter. Azt tudja, mint az összes hobbiterepjáró, csak a nagyokhoz (SantaFé, Q7, X5) hasonlóan hétszemélyes.
A tesztautó már 25 ezer kilométert futott, de még egyben volt, zörgés, nyöszörgés csak rossz úton hallatszott. A műszerfal műanyagjai között több a puha, mint a kopogós kemény. A hétszemélyes Qashqai alapára 1,6 literes, 115 lovas benzinmotorral, elsőkerék-meghajtással 5,59 millió forint, hatszázezerrel több, mint az ötüléses.
Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.