Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"48308ec0-2123-49de-96fe-39e3dd6fa1d9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Európába érkezett az A6-os Audi, az 5-ös BMW és a Mercedes E-osztály legfrissebb japán kihívója.","shortLead":"Európába érkezett az A6-os Audi, az 5-ös BMW és a Mercedes E-osztály legfrissebb japán kihívója.","id":"20250523_szemrevalo-luxusauto-a-most-eloszor-villanyautokent-is-elerheto-lexus-es-szedan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48308ec0-2123-49de-96fe-39e3dd6fa1d9.jpg","index":0,"item":"5b2f1039-982d-45c0-a92e-7d7928ea8b68","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_szemrevalo-luxusauto-a-most-eloszor-villanyautokent-is-elerheto-lexus-es-szedan","timestamp":"2025. május. 23. 07:59","title":"Szemrevaló luxusautó a most először villanyautóként is elérhető Lexus ES szedán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d951386-afde-4aea-b0e3-96a40e1afaca","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatók egy olyan újfajta tesztet fejlesztettek ki, melynek gyorsasága életmentő lehet a betegek számára.","shortLead":"Brit kutatók egy olyan újfajta tesztet fejlesztettek ki, melynek gyorsasága életmentő lehet a betegek számára.","id":"20250522_agydaganat-tumor-azonositas-vizsgalat-diagnozies-betegseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d951386-afde-4aea-b0e3-96a40e1afaca.jpg","index":0,"item":"2ab216bc-339c-42b1-a88e-7522376a91e3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_agydaganat-tumor-azonositas-vizsgalat-diagnozies-betegseg","timestamp":"2025. május. 22. 20:03","title":"8 hét helyett 2 óra alatt megmondja ez az új teszt, milyen agytumora van a betegnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ba71f45-a80f-4e17-9bf8-520835e709ff","c_author":"Imre Réka","category":"itthon","description":"A rendőrség is tudott annak a férfinak az erőszakosságáról, aki a közelmúltban megölte feleségét, egy év alatt kétszer is jártak a család csömendi otthonában. Mégsem lépett senki, az asszony pedig nem tett feljelentést, nem kért segítséget, amikor még lett volna rá lehetősége. A szakértők szerint a somogyi tragédia is rámutat a hazai áldozatvédelem hibájára, a félreérthető, gyakran rosszul alkalmazott jogszabályra. Tényleg csak annyin múlt volna egy élet, hogy nem mindenkinek egyértelmű, két bántalmazás már rendszeresnek számít-e?","shortLead":"A rendőrség is tudott annak a férfinak az erőszakosságáról, aki a közelmúltban megölte feleségét, egy év alatt kétszer...","id":"20250522_Csomendi-gyilkossag-rendorseg-ferfi-no-bantalmazas-spronz-julia-des-fanni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ba71f45-a80f-4e17-9bf8-520835e709ff.jpg","index":0,"item":"58875d61-ea62-4b32-bc55-df400fd44a16","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_Csomendi-gyilkossag-rendorseg-ferfi-no-bantalmazas-spronz-julia-des-fanni","timestamp":"2025. május. 22. 06:55","title":"Csömendi csákányos gyilkosság: tudták, hogy a férfi többször bántalmazta a feleségét, mégsem tett senki semmit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"554a89c4-cffe-4ad5-b74c-43c67171abda","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"Bár papíron a magyar kormány lényegében nulla bevétellel számol, módosítani akarja az uniós Helyreállítási Eszköz (RRF) forrásainak megszerzéséhez szükséges tervet, ennek érdekében egyeztet Brüsszellel. A tét 2,6 ezer milliárd forint támogatás és 1,5 ezer milliárd forint hitel, az idő szorít, az eszköz jövőre zárul.","shortLead":"Bár papíron a magyar kormány lényegében nulla bevétellel számol, módosítani akarja az uniós Helyreállítási Eszköz (RRF...","id":"20250522_Magyarorszag-informalis-egyeztetes-Brusszel-rrf-unios-tamogatas-eu-koltsegvetes-2026-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/554a89c4-cffe-4ad5-b74c-43c67171abda.jpg","index":0,"item":"c6a12b0a-c66c-47bb-a963-477165e3c8fe","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_Magyarorszag-informalis-egyeztetes-Brusszel-rrf-unios-tamogatas-eu-koltsegvetes-2026-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 13:10","title":"Magyarország nem adja fel, „informális egyeztetéseket” folytat Brüsszellel 4 ezer milliárd forintért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb6df10a-04d6-47eb-91a2-a6d44d692d97","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nyílt titok, hogy a tisztán elektromos hajtású új Nissan Micra lényegében egy átbrandelt Renault 5 E-Tech.","shortLead":"Nyílt titok, hogy a tisztán elektromos hajtású új Nissan Micra lényegében egy átbrandelt Renault 5 E-Tech.","id":"20250522_itt-a-vadonatuj-nissan-micra-ami-egy-atmaszkolt-renault-5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb6df10a-04d6-47eb-91a2-a6d44d692d97.jpg","index":0,"item":"27ccd38d-f157-414a-92bc-fa2283523bef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_itt-a-vadonatuj-nissan-micra-ami-egy-atmaszkolt-renault-5","timestamp":"2025. május. 22. 07:21","title":"Itt a vadonatúj Nissan Micra, amely egy átmaszkolt Renault 5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ee580443-8ee6-49ca-8490-a076d8c98357","c_author":"One Solutions","category":"brandcontent","description":"Míg a vállalatok a növekedés, az ügyfélszerzés és a hatékonyságnövelés kihívásaival küzdenek, a háttérben új típusú fenyegetések körvonalazódnak – gyakran láthatatlanul.","shortLead":"Míg a vállalatok a növekedés, az ügyfélszerzés és a hatékonyságnövelés kihívásaival küzdenek, a háttérben új típusú...","id":"20250521_one_solutions_kibervedelem_kibertamadas_kiberintelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ee580443-8ee6-49ca-8490-a076d8c98357.jpg","index":0,"item":"4e4536e4-edab-4498-b9e6-ede8f9dc8f9d","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250521_one_solutions_kibervedelem_kibertamadas_kiberintelligencia","timestamp":"2025. május. 23. 07:30","title":"Miért válik üzleti alapfeltétellé a kiberintelligencia?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89e1f42c-4321-4732-a9d9-0b92e8fc0305","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Fiat Tris az olasz márka első háromkerekű villanyautója.","shortLead":"A Fiat Tris az olasz márka első háromkerekű villanyautója.","id":"20250522_12-loeros-cuki-aprosaggal-rukkolt-elo-a-fiat-tres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89e1f42c-4321-4732-a9d9-0b92e8fc0305.jpg","index":0,"item":"3a00ee15-f2af-4507-8bd9-0bb21f56d071","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_12-loeros-cuki-aprosaggal-rukkolt-elo-a-fiat-tres","timestamp":"2025. május. 22. 07:59","title":"12 lóerős cuki aprósággal rukkolt elő a Fiat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4212da48-728e-4d65-9447-83d93365e704","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Úgy tűnik, az Apple is szeretne egy olyan szemüveget készíteni, amely mögött a mesterséges intelligencia dolgozik. Ezt akár már 2026-ban bemutathatja a vállalat.","shortLead":"Úgy tűnik, az Apple is szeretne egy olyan szemüveget készíteni, amely mögött a mesterséges intelligencia dolgozik. Ezt...","id":"20250523_apple-mesterseges-intelligencia-csodaszemuveg-viselheto-eszkoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4212da48-728e-4d65-9447-83d93365e704.jpg","index":0,"item":"e2715156-c3f2-4387-baeb-a3439a740533","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_apple-mesterseges-intelligencia-csodaszemuveg-viselheto-eszkoz","timestamp":"2025. május. 23. 17:03","title":"Jöhet az Apple új csodaszemüvege","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Pest megye: minden huszadik baleseti sérült meghalt
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
2009. I. félévében Közép-Magyarországon a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) előzetes adatai alapján 2639 közúti közlekedési baleset történt, melyek során 3384 személy sérült meg. Az előző év azonos időszakához képest mind a balesetek, mind a sérültek száma csökkent a régióban. Ám a halálos balesetek és a közlekedési balesetekben elhunytak száma egy év alatt 10, illetve 11 százalékkal nőtt. Emelkedett a régióban bekövetkezett ittas állapotban okozott balesetek száma is. A halálos balesetek kedvezőtlenebb alakulásának hátterében a Pest megyei, az alkoholos befolyásoltsággal összefüggő változás mögött pedig a budapesti folyamatok álltak.
A fővárosban 2009 első hat hónapjában 1604 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt, 18%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban. Ezen belül a könnyű sérüléses balesetek száma 16%-kal, 1208-ra, a súlyos sérüléssel járóké 21%-kal, 366-ra, a halállal végződőeké 17%-kal, 30-ra csökkent. Az ittas állapotban okozott közúti közlekedési balesetek száma harmadával nőtt. A 117 alkoholos állapotban előidézett baleset az összes baleset 7,3%-át tette ki, szemben az egy évvel korábbi 4,6%-kal.
A balesetek több mint 86%-át a járművezetők, 13%-át a gyalogosok okozták, a fennmaradó esetekben az utasok hibájával, illetve a járművek műszaki állapotával összefüggésben következett be baleset. A gyalogosok által okozott balesetek aránya egy év alatt 3 százalékponttal csökkent, miközben a járművezetők által okozottaké ugyanennyivel nőtt. A változás úgy következett be, hogy mindkét balesettípus száma mérséklődött egy év alatt, de a gyalogosok által okozottaké gyorsabb ütemben – kétharmadára – csökkent. A sérültek száma 19%-kal volt alacsonyabb a fővárosban az egy évvel korábbinál, így 2009 első hat hónapjában összesen 2013 fő sérült meg itt közúti közlekedési balesetben. A sérültek közül 1580 személy könnyű, 400 súlyos sérülést szenvedett, 33 fő életét vesztette. A közúti közlekedési balesetek következtében elhunytak száma 7, a súlyos sérülteké 105, a könnyűeké 359 fővel csökkent.
Pest megyében 2009. I. félévében 1035 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt, 3,2%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban. A megye közútjain bekövetkezett balesetek közül 675 könnyű, 294 súlyos sérüléses volt. A könnyű és a súlyos sérüléses balesetek száma egyaránt mérséklődött. Az előbbieké 1%-kal, utóbbiaké közel 13%-kal csökkent egy év alatt. A halálos balesetek száma ellenben emelkedett; 2009 első hat hónapjában 66 halálos baleset történt a megyében, 29%-kal több, mint 2008 azonos időszakában. Az ittas állapotban okozott közlekedési balesetek száma 15%-kal mérséklődött. A járművezetők és a gyalogosok által okozott balesetek száma is csökkent. A régió másik térségéhez hasonlóan itt is a gyalogosok hibájából bekövetkezett balesetek száma mérséklődött nagyobb mértékben (16%).
A megyében a balesetek döntő többségét – 95%-át – a járművezetők okozták, a többi baleset hátterében a gyalogosok szabálytalan közlekedése állt, de előfordult utasok hibájából, illetve pálya- vagy műszaki hiba miatt bekövetkezett baleset is. A balesetekben összesen 1371-en sérültek meg, 6,2%-kal kevesebben, mint 2008 azonos időszakában.
A balesetet szenvedett személyek megoszlása a sérülések súlyossága szerint rosszabbodott. Pest megye közútjain 70-en haltak meg, 17-tel többen, mint egy évvel korábban, 343 ember sérült meg súlyosan és 958 könnyebben. A súlyos sérültek száma 62, a könnyűeké 46 fővel lett kevesebb. A megye közútjain a halálozási arány romlott; minden huszadik baleseti sérült elhunyt a helyszínen, vagy a kórházba szállítást követő 30 napon belül - derül ki a KSH gyorsjelentéséből.
Életveszélyes módszerrel próbálják kiűzni az erdőből a motorosokat és a terepbicikliseket; két fa közé kifeszítenek egy drótot, amely a nagy sebességgel közlekedő számára életveszélyes lehet - közölte a Somogyi Hírlap online kiadása.
Közel százezer - pontosan 96 700 - autót hív vissza a japán Toyota az Egyesült Államokban, a fékrendszerrel kapcsolatos problémák miatt. A visszahívás a Toyota Corolla, Corolla Matrix és a Scion xD modellekre vonatkozik.
Kevesebb baleset történt az autópályákon az első félévben a múlt év hasonló időszakához képest, de nőtt a halálos, illetve a személyi sérüléssel járó esetek száma - közölte az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Zrt. A legveszélyesebb autópálya az M2-es, a legtöbben az M7-esen haltak meg (10 személy).
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.