Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel összekapcsolható néhány ismerősön keresztül. A közösségi médiának köszönhetően ez a szám nagy valószínűséggel tovább csökkent, csupán egy kattintás, és szinte bárkivel összebarátkozhatunk. De valódi kapcsolatok ezek, amelyek aztán valódi közösséggé épülnek, vagy csak ámítás, és tulajdonképpen egyre magányosabbak vagyunk?","shortLead":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel...","id":"20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618.jpg","index":0,"item":"64ae3927-eac4-4ede-a4b5-ebfb0d74f06a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","timestamp":"2025. március. 08. 15:30","title":"Sosem volt ennyi barátunk, és sosem voltunk ennyire magányosak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Csokra vett lakást a miniszter, de nem költözött be, pedig ez lenne a szabály. Egy évekkel korábbi mélygarázsi tűzesettel próbált magyarázkodni. Maradtak még nyitott kérdések Nagy Márton csokos ingatlanügye körül.","shortLead":"Csokra vett lakást a miniszter, de nem költözött be, pedig ez lenne a szabály. Egy évekkel korábbi mélygarázsi...","id":"20250307_nagy-marton-csok-ingatlanugy-tuzeset-melygarazs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749.jpg","index":0,"item":"21e12f97-4370-4744-81e8-117d4287d1a0","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250307_nagy-marton-csok-ingatlanugy-tuzeset-melygarazs","timestamp":"2025. március. 07. 13:27","title":"Mélygarázsból került volna az utcára Nagy Márton? Kiderült, honnan fúj a szél a furcsa közlemény körül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b706d63e-14d6-489e-a2e4-6a97d140c756","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egyértelművé tette a célokat a kormányfő.","shortLead":"Egyértelművé tette a célokat a kormányfő.","id":"20250308_Orban-Budapestnek-nem-jut-ujabb-beruhazas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b706d63e-14d6-489e-a2e4-6a97d140c756.jpg","index":0,"item":"d0b1b451-7e66-411d-bd1b-ec2ffd1a482c","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Orban-Budapestnek-nem-jut-ujabb-beruhazas-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 12:55","title":"Orbán: Budapestnek nem jut újabb beruházás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0cadbf5-c3b2-4cc6-8f2a-14ef7681ce9f","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Az egy szál Magyarországot kivéve egységesen néz szembe az EU az új világpolitikai helyzettel; a magyar kormány a boltokat fenyegeti; Trump előbb vámokat vezetett be, majd egy csomót felfüggesztett közülük. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Az egy szál Magyarországot kivéve egységesen néz szembe az EU az új világpolitikai helyzettel; a magyar kormány...","id":"20250309_Es-akkor-inflacio-europa-trump-vamhaboru-arak-boltok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0cadbf5-c3b2-4cc6-8f2a-14ef7681ce9f.jpg","index":0,"item":"12b078c9-73fe-4185-b33d-6179a08505bd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250309_Es-akkor-inflacio-europa-trump-vamhaboru-arak-boltok-ebx","timestamp":"2025. március. 09. 07:00","title":"És akkor a kormány rácsodálkozott, hogy csak nem sikerült földbe döngölni az inflációt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc9bb87f-cf08-4aab-a1aa-1d4c54b79700","c_author":"Balizs Benedek","category":"elet","description":"Valóban ennyire rémes ez a feladat? Van ennek bármi értelme? Egyáltalán ki találta ki a szekrényugrást, és miért része ma is a tornaóráknak? ","shortLead":"Valóban ennyire rémes ez a feladat? Van ennek bármi értelme? Egyáltalán ki találta ki a szekrényugrást, és miért része...","id":"20250308_szekrenyugras-oktatasa-tornaora-serules-trauma-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc9bb87f-cf08-4aab-a1aa-1d4c54b79700.jpg","index":0,"item":"4885017d-fc3e-40ec-aa8e-e456cf99adb6","keywords":null,"link":"/elet/20250308_szekrenyugras-oktatasa-tornaora-serules-trauma-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 20:00","title":"„Alkotmányba foglalnám ennek a kínzóeszköznek a betiltását” – emlékszik még a tornaórák rémére, a szekrényugrásra?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0799b0c-14d3-4081-90ab-dd11d346d3ea","c_author":"4iG Informatikai Zrt. ","category":"brandchannel","description":"A Bizottság döntése alapján 2025 januárjában megkezdődött a Közös Európai Mezőgazdasági Adattér (Common European Agricultural Data Space – CEADS) létrehozása. A CEADS célja egy európai keretrendszer kialakítása, amely biztonságos, átlátható és felelősségteljes módon könnyíti meg az adatok megosztását, feldolgozását és elemzését. Alapvető eszközként szolgál majd az ágazat digitális és zöld átállásának felgyorsításához, az adminisztratív terhek csökkentéséhez, valamint a mesterségesintelligencia-eszközök alkalmazásának megalapozásához.","shortLead":"A Bizottság döntése alapján 2025 januárjában megkezdődött a Közös Európai Mezőgazdasági Adattér (Common European...","id":"20250220_4iG_Kozos-Europai-Mezogazdasagi-Adatter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0799b0c-14d3-4081-90ab-dd11d346d3ea.jpg","index":0,"item":"35c13be9-df34-4cd2-aa1b-0979ab98aa69","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250220_4iG_Kozos-Europai-Mezogazdasagi-Adatter","timestamp":"2025. március. 07. 13:30","title":"Digitalizálódó mezőgazdaság: így segítik az adatok a hatékonyabb termelést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"4iG Group","c_partnerlogo":"2b533719-cdbe-4980-9b60-a426eaa5e8d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"62874a96-1a78-4128-8cc6-0d9b8c564715","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az anyatejhez akár csak hasonló táplálékot gyártani még a tudomány mai állása mellett is lehetetlen, de újabban sokat ígérő kísérletek folynak.","shortLead":"Az anyatejhez akár csak hasonló táplálékot gyártani még a tudomány mai állása mellett is lehetetlen, de újabban sokat...","id":"20250308_hvg-mesterseges-anyatej","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62874a96-1a78-4128-8cc6-0d9b8c564715.jpg","index":0,"item":"5b222c7b-fb36-4a72-9210-dc6e581186e2","keywords":null,"link":"/360/20250308_hvg-mesterseges-anyatej","timestamp":"2025. március. 08. 15:45","title":"Dohányszerű növényből készülhet a mesterséges anyatej","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c9dfbde-b3ce-4647-ab62-78ff7ed6f98d","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A szöuli központi kerületi bíróság azzal indokolta döntését, hogy kérdések merültek fel a nyomozást és a vádat illetően. ","shortLead":"A szöuli központi kerületi bíróság azzal indokolta döntését, hogy kérdések merültek fel a nyomozást és a vádat...","id":"20250308_Szabadon-engedtek-Del-Korea-felfuggesztett-elnoket-de-az-ellene-inditott-eljarasok-folytatodnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c9dfbde-b3ce-4647-ab62-78ff7ed6f98d.jpg","index":0,"item":"b1d6548b-35a0-4e5d-a0b7-17d9bb05b34a","keywords":null,"link":"/vilag/20250308_Szabadon-engedtek-Del-Korea-felfuggesztett-elnoket-de-az-ellene-inditott-eljarasok-folytatodnak","timestamp":"2025. március. 08. 18:57","title":"Szombaton szabadon távozott a fogdából Dél-Korea felfüggesztett elnöke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A frankfurti autókiállítás alkalmából készített JATO-elemzés szerint az Európában eladott új autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása alacsonyabb, mint valaha. Ez önmagában nem meglepő, annál inkább az, hogy a nagy darabszámban eladott modellek jobban befolyásolják a kizöldülést, mint az alternatív meghajtású járművek terjedése. Az országok versenyében hazánk a sor végén kullog.
Átlagosan 6,2 százalékal csökkent a top 25 márka körében a JATO által vizsgált 21 EU tagállamban eladott új autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása. Az eredményből az derül ki, hogy a nagy darabszámban eladott modellek mindössze néhány gramm/kilométeres csökkenései nagyobb arányban befolyásolják az európai összképet, mint a piacokon elérhető alternativ üzemanyaggal futó, illetve hibrid-üzemű kuriózumok.
A Smart, a Fiat és a Mini 2009 első féléves, eladásokkal súlyozott szén-dioxid-kibocsátási értékei már most 130 gramm/kilométer alattiak, tehát már most megfelelnek az EU által 2015-re előírt kibocsátási követelménynek. A legnagyobb fejlődést az Alfa Romeo érte el, a márka 2008 első félévéhez viszonyított, eladásokkal súlyozott átlagkibocsátása 2009 első félévében 19,9 gramm/kilométerrel csökkent.
A top 25 magas darabszámban elkelt márka közül a Chevrolet került ki győztesként, a dízel Cruze, valamint a három hengeres 0,8 literes Matiz (119 gramm/kilométer) révén (15,2 gramm/kilométer csökkenés a tavalyi év első félévéhez képest).
Az Audi lett a második a szén-dioxid- kibocsátás csökkentésének európai versenyében, nagyrészt a 2.0 literes TDI motorja jóvoltából. 163 gramm/kilométernél tartanak, azonban az év második felében további csökkenésre számítanak az A3-as 1.6 literes TDI motorjának, valamint a stop-start rendszernek köszönhetően.
A Toyota, a Suzuki, a Hyundai és a Mazda is kétszámjegyű csökkenést produkált a kibocsátás terén tavalyhoz képest. A top 5-ből a Ford teljesített a legeredményesebben. 8 gramm/kilométert sikerült faragni az Európában eladott új autóik átlagos szén-dioxid- kibocsátásából, mivel az ECOnetic széria általában, valamint az új 98 gramm/kilométer kibocsátású Fiesta ECOnetic közkedveltnek bizonyultak az európai új autó vásárlók körében.
Márka
Eladások Első félév 2009
Átlag CO2 Első félév 2008 (g/ km)
Átlag CO2 Első élév 2009 (g/ km)
különbség
(g/ km)
CHEVROLET
95,564
156.8
141.6
-15.2
AUDI
323,256
177.0
162.6
-14.4
TOYOTA
358,982
146.5
132.9
-13.6
SUZUKI
134,014
158.3
144.9
-13.4
HYUNDAI
168,260
151.6
138.8
-12.8
MAZDA
108,429
161.4
151.2
-10.2
FORD
664,582
148.4
140.4
-8.0
HONDA
132,360
154.5
146.5
-8.0
VOLKSWAGEN
838,117
159.4
152.5
-7.0
MERCEDES
298,491
185.6
178.8
-6.8
NISSAN
159,311
164.5
158.9
-5.6
FIAT
535,590
134.3
129.1
-5.2
KIA
128,296
153.4
148.9
-4.5
MINI
65,559
133.9
129.7
-4.2
PEUGEOT
500,880
138.5
134.5
-4.0
RENAULT
517,783
142.7
138.9
-3.8
SEAT
166,110
146.0
142.4
-3.6
VAUXHALL
122,019
155.8
152.3
-3.5
CITROEN
437,781
141.7
138.8
-2.9
BMW
285,023
160.7
158.4
-2.2
LANCIA
61,776
136.1
134.1
-2.0
VOLVO
99,726
180.4
179.0
-1.4
OPEL
434,218
150.5
149.5
-0.9
DACIA
95,036
153.1
152.4
-0.6
SKODA
245,471
149.3
149.9
+0.7
Összesen
6,976,634
152.3
146.0
-6.2
*A számok eladással súlyozottak
Országonkénti eredmények (Oldaltörés)
Érdekes részleteiben megvizsgálni az egyes országok által elért szén-dioxid- kibocsátás csökkentési törekvéseket. A piacokon alkalmazott roncsbeszámítási akciók bizonyultak egyértelműen a legerőteljesebb hajtóerőnek a károsanyag-kibocsátás csökkentés terén. Ezen akciók nemcsak a volumenek növelésében segítettek, hanem a környezet-tudatosabb gondolkodást is népszerűsítették az európai új autó vásárlók körében a hatékonyabb, alacsonyabb kibocsátású járművek népszerűsítésével.
Az idei első félévben 2 millió 59 ezer 405 autót értékesítettek Németországban, átlag 11,3 gramm/kilométerrel csökkent az eladott új autók szén-dioxid-kibocsátása. A többi jelentősebb európai piac közül az Egyesült Királyság átlag 8,4 gramm/kilométerrel csökkentette új autói károsanyag kibocsátását, Olaszországnak 6,5, míg Franciaországnak 5.7 gramm/kilométeres csökkentést sikerült elérnie. A legjelentősebb tisztulást Írország érte el az első félévben: 17,1 gramm/kilométerrel.
Nem tüzet okád, de nem is kormoz a Seat Leon Ecomotive. A cégautós erények mellett a különleges változat alacsony fogyasztással kecsegtet. Mindez nem megy a kényelem és a dinamika rovására.
A University of California kutatóinak tanulmánya szerint a környezetbarát forrásból táplált elektromos autók több szempontból is hatékonyabbak bioüzemanyaggal hajtott társaiknál.
Nem kínál zsákbamacskát a Honda: hibridje egyszerűen megvalósítja a ma elvárható környezettudatosságot. Mindezt úgy, hogy alig kerül többe hagyományos versenytársainál.
A környezetbarát technológiát alkalmazó járművek elterjedését különböző módszerekkel igyekeznek serkenteni az egyes országok kormányai. Összeállításunkban bemutatjuk, hogy a világ különböző részein mivel próbálják elérni, hogy a benzinfalókat kisebb, zöldebb járgányokra cseréljék.
A környezetbarát autók versenyében messze kiemelkedik Japán. Igaz, hogy a németek ott vannak a nyomukban, de még messze vannak tőlük. A tíz legtisztább autó között hét japán, valamint három német modell kapott helyet, legalábbis a német közlekedési egyesület (VCD) összeállítása szerint.
Nemzetközi tapasztalatok arról tanúskodnak, hogy a cégek többnyire költségelemzés alapján választanak autót, környezetvédelmi megfontolások ebben alig játszanak szerepet. Csak azokban az országokban más kissé a helyzet, ahol az állam aktívan él környezetpolitikai eszközökkel, mindenekelőtt a környezetszennyezés mértéke szerinti adóztatással.