szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

2012 végére piacra kerülhet a legendás Trabant környezetbarát utódja, az elektromos meghajtású "Trabant nT". A tanulmányautót hétfőn mutatták be a frankfurti IAA autószalonon. Az autó előreláthatólag 20 ezer euróba kerül majd.

© AP


A lítium-ion akkumulátoros elektromos Trabant végsebessége 130 km/h lesz, hatótávja pedig 160 km. Tömege kevesebb mint ezer kilogramm lesz, azaz könnyebb lesz a legtöbb autónál. A modell piacéretté tételéhez azonban még sok technológiai problémát kell megoldani.

© MTI/EPA

   
A projektgazda Indikar vállalat saját eszközeiből finanszírozta a fejlesztést. A projekt megvalósításához a cégnek azonban még olyan finanszírozó partnerre lenne szüksége, aki hajlandó mintegy 30 millió eurót beruházni a gyártásba. A potenciális befektető lehet akár energiaipari, akár autóipari konszern is. Az, hogy az autót végül hol gyártják majd és mekkora példányszámban, az a befektetőn múlik. 

© MTI/EPA
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Hét nap

Haladék a trabantosoknak

Egyelőre mégsem kell katalizátorral felszerelni azokat a kétütemű autókat, amelyek már régebb óta jelenlegi...

hvg.hu Autó

Ávós Pobeda, ős-Trabant, szovjet rokkantkocsi, avagy a KGST alkonya

Sorsszerű véletlen, hogy Nagy Imre újratemetésének 20. évfordulóján KGST-autóparádén vehettünk részt Bicske térségében az OldRent Kft. meghívására. Tucatnyi járóképes autócsodát tesztelhettünk, filmsztárokat, jó és rossz emlékű autókat, teherautókat, Velorexet, sőt még egy szovjet rokkantkocsit is.

hvg.hu Autó

Újra megmenekültek a Trabantok, de csak feltételekkel

A Magyar Közlöny 2008/103. számában, július 14-én megjelent a Gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről szóló 7/2002 GKM-BM-KvVM együttes rendelet módosítása. A rendelet a megjelenést követő harmadik napon lép hatályba. A kétütemű autók tulajdonosai újabb, 12 éves haladékot kaptak.

HVG Vélemény

A Trabantok későn halnak

A saját autógyártás sem garantálja, hogy az NDK-ban gyorsan gépkocsihoz jussanak az arra vágyók. Egyelőre a létező és a még csak ígért újabb gépkocsitípusok is csupán áremelkedést hoztak, nem kínálatbőséget. Húsz éve írtuk sorozatunk következő darabja. Mi történt azóta? A friss HVG-ben elolvashatják.