Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"54cdcc4c-7762-4c13-bb8f-44fb0db9ef49","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Fél évszázad után idén március elején ismét kitört Magyarországon a párosujjú patásokat – a szarvasmarhákat, sertéseket, juhot, kecskét, sőt a vadon élő őzeket, szarvasokat, vaddisznókat is – fenyegető, rendkívül ragályos betegség, emiatt szigorú biztonsági intézkedéseket vezettek be.","shortLead":"Fél évszázad után idén március elején ismét kitört Magyarországon a párosujjú patásokat – a szarvasmarhákat...","id":"20250312_Turistautakat-zarnak-le-a-ragados-szaj--es-koromfajas-terjedese-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54cdcc4c-7762-4c13-bb8f-44fb0db9ef49.jpg","index":0,"item":"9aeb03b5-f11e-4953-9d24-2ad0f39e8ecd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_Turistautakat-zarnak-le-a-ragados-szaj--es-koromfajas-terjedese-miatt","timestamp":"2025. március. 12. 20:38","title":"Turistautakat zárnak le a ragadós száj- és körömfájás terjedése miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8d2e947-6952-45de-a2ab-94b09b566649","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kormányfő szerint azt akarják, hogy azok a nők, akik szülnek, ne legyenek rosszabb helyzetben, mint azok, akik nem vállalnak gyereket.","shortLead":"A kormányfő szerint azt akarják, hogy azok a nők, akik szülnek, ne legyenek rosszabb helyzetben, mint azok, akik nem...","id":"20250312_orban-gyermeket-nevelo-30-ev-alatti-anyak-szja-mentesseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8d2e947-6952-45de-a2ab-94b09b566649.jpg","index":0,"item":"986b9b93-384d-4033-ada0-9f338d1617e6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_orban-gyermeket-nevelo-30-ev-alatti-anyak-szja-mentesseg-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 16:29","title":"Orbán: Döntött a kormány, az egy gyermeket nevelő 30 év alatti anyák is szja-mentességet kapnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc9c3885-5db7-4611-a611-b9deaa1663af","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Konsztantyin Koszacsov szerint a valódi megállapodások a fronton íródnak.","shortLead":"Konsztantyin Koszacsov szerint a valódi megállapodások a fronton íródnak.","id":"20250312_ukrajna-haboru-oroszorszag-tuzszuneti-javaslat-koszacsov-reakcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc9c3885-5db7-4611-a611-b9deaa1663af.jpg","index":0,"item":"3209fe17-5210-4d9c-8c0e-b5d533dc0273","keywords":null,"link":"/vilag/20250312_ukrajna-haboru-oroszorszag-tuzszuneti-javaslat-koszacsov-reakcio","timestamp":"2025. március. 12. 07:32","title":"Megjött az első orosz reakció az amerikai–ukrán tűzszüneti javaslatra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4760b2e-3ac4-487b-b007-6891f5f93a95","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Mark Thiessen konzervatív elemző kifejti, hogy a Fehér Ház szándékait rosszul értelmezik mind a bírálók, mind a Kijev-ellenes tábor hívei. Merthogy az amerikai elnök egyáltalán nem szerelmes Vlagyimir Putyinba, nem akar Moszkvának kedvezni, másfelől nem ellenséges az ukránokkal szemben.","shortLead":"Mark Thiessen konzervatív elemző kifejti, hogy a Fehér Ház szándékait rosszul értelmezik mind a bírálók, mind...","id":"20250312_Washington-Post-Marc-Thiessen-Trump-Ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4760b2e-3ac4-487b-b007-6891f5f93a95.jpg","index":0,"item":"baa84c1e-6b94-40e7-88d7-1f3ceab44f97","keywords":null,"link":"/360/20250312_Washington-Post-Marc-Thiessen-Trump-Ukrajna","timestamp":"2025. március. 12. 15:17","title":"A Washington Post kommentátora órákon át beszélt Trumppal, és szerinte sokan félreértik az elnök Ukrajna-politikáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9df459ea-622f-4d9b-8ff8-179d6eee1ef8","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Szerinte ez teljesen nyilvánvalóan következik a NATO határainak keletre tolódásából. ","shortLead":"Szerinte ez teljesen nyilvánvalóan következik a NATO határainak keletre tolódásából. ","id":"20250313_A-lengyel-elnok-arra-keri-az-Egyesult-Allamokat-hogy-telepitsenek-atomfegyvert-az-orszagba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9df459ea-622f-4d9b-8ff8-179d6eee1ef8.jpg","index":0,"item":"8d551fe5-5010-4d8a-b996-82f30c8eef41","keywords":null,"link":"/vilag/20250313_A-lengyel-elnok-arra-keri-az-Egyesult-Allamokat-hogy-telepitsenek-atomfegyvert-az-orszagba","timestamp":"2025. március. 13. 15:19","title":"A lengyel elnök arra kéri az Egyesült Államokat, hogy telepítsenek atomfegyvert az országba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0a68177-f549-4189-93e5-aa328a7c7d26","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke arról posztolt, “a magyar embereknek joguk van tudni, hogy a miniszterelnök alkalmas-e fizikailag és szellemileg az ország vezetésére”.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke arról posztolt, “a magyar embereknek joguk van tudni, hogy a miniszterelnök alkalmas-e...","id":"20250313_Magyar-Peter-Hozzak-nyilvanossagra-hogy-Orban-Viktor-2010-ota-milyen-egeszsegugyi-beavatkozasokon-esett-at","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0a68177-f549-4189-93e5-aa328a7c7d26.jpg","index":0,"item":"bb219238-3f47-414f-be7d-1cd623301efa","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_Magyar-Peter-Hozzak-nyilvanossagra-hogy-Orban-Viktor-2010-ota-milyen-egeszsegugyi-beavatkozasokon-esett-at","timestamp":"2025. március. 13. 16:17","title":"Magyar Péter visszatámad a zsírleszívás-vádra: \"Hozzák nyilvánosságra, hogy Orbán Viktor 2010 óta milyen egészségügyi beavatkozásokon esett át\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A világhírű szlovén filozófus azt mondja, hogy Európának elvi pragmatizmusra kell támaszkodnia, ha helyt akar állni a világban, és abba kell hagynia a „szokványos baloldali-liberális nyafogást”. Putyinnak már volt dolga egy-két kemény amerikai elnökkel, de Trump nem tartozik közéjük. Milyen történelmi példák alapján dönthet Ukrajnáról az amerikai elnök? Tárgyalási taktikát jelent Trumpnál a vámok bevezetése, vagy nagyon is komolyan gondolja a dolgot? Szélsőjobbos mártírt csinál az ultranacionalista Georgescuból, hogy a román Alkotmánybíróság megtiltotta indulását a májusi elnökválasztáson. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"A világhírű szlovén filozófus azt mondja, hogy Európának elvi pragmatizmusra kell támaszkodnia, ha helyt akar állni...","id":"20250312_Nemzetkozi-lapszemle-Slavoj-Zizek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"1be04611-67b3-4875-a33f-6d7569cefe35","keywords":null,"link":"/360/20250312_Nemzetkozi-lapszemle-Slavoj-Zizek","timestamp":"2025. március. 12. 11:22","title":"Slavoj Žižek: „Európának új szuperhatalommá kell válnia”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57f07b3f-286d-4b9f-8ce6-bc5fb605537b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Írásbeli kérdést kapott Szijjártó Péter arról, hogy ki kezdte az orosz–ukrán háborút, a miniszter helyettese válaszában kitért a kérdés elől.","shortLead":"Írásbeli kérdést kapott Szijjártó Péter arról, hogy ki kezdte az orosz–ukrán háborút, a miniszter helyettese válaszában...","id":"20250313_A-Kulugyminiszterium-nem-mondja-ki-hogy-Oroszorszag-az-agresszor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57f07b3f-286d-4b9f-8ce6-bc5fb605537b.jpg","index":0,"item":"1e9edf55-f1b5-447d-98a5-83ee98f6203d","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_A-Kulugyminiszterium-nem-mondja-ki-hogy-Oroszorszag-az-agresszor","timestamp":"2025. március. 13. 09:40","title":"A magyar külügy nem mondja ki, hogy Oroszország az agresszor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Renault Clio RS teszt: versenypálya az egész világ
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A Renault Sport formavilága köszön vissza az első lökhárítón a kétszínű fényezésnek és az F1 lécnek köszönhetően...
am
A Renault Sport formavilága köszön vissza az első lökhárítón a kétszínű fényezésnek és az F1 lécnek köszönhetően (55 ezer forint felár). Aerodinamikus légbeömlője segíti a 203 lóerős motor hűtését, az erőforrás 7100-as fordulatszámon éri el maximális teljesítményét, 215 newtonméteres csúcsnyomatékát 5400-nál adja le. A Clio RS teljesítményéről árulkodnak a szélesebb első kerékjárati ívek, az oldalsó levegőbeömlők. A 17 hüvelykes metálszürke AX-L keréktárcsák jól mutatnak.
am
A bitang kemény és hosszú távon kényelmetlen Recaro ülések megérik a pénzt, 315 ezerért beléphetünk egy szado-mazo klubba. Minden be- és kiszálláskor gyűjtünk újabb és újabb kék, zöld és lila foltot a combunkon, hátsónkon. A kiszállás fájdalmát feledteti az a szorítás, amivel a sportszék megfog a tempós kanyarokban. Már csak azért is megéri a felár, mert a sárga cérnával középen varrott kormány, a sárga hátterű F1-es fordulatszámmérő és az alumíniumpedálok nem tudják elvonni rosszalló tekintetünket a beltér minőségéről és arculatáról. De ne bántsuk, hisz ez csak egy Clio. A hat és félmilliós vételárat a motor, a váltó és a futómű gyönyörű kompozíciójáért kell leszurkolnunk, és nem a középkonzol műanyagjaiért.
am
Amúgy minden a helyén van, a telefonom Bluetooth-on csatlakozik, van radiotext, USB-csatoló, kormányról vezérelhető rádió (80 ezer forint felár), kulcs nélküli nyitás és indítás (85 ezer forintért), automatikus a klíma (210 ezer forintért), a kormány mögötti kis joystick – ablaktörlő, világítás, rádió, telefon – kezelése megszokást igényel. A tempomat gombjai ezúttal is szanaszét, egy részük a kormányon, a főkapcsoló a kézifék mellett.
Kicsit már untam a kollégák unszolását, hogy: lépj oda neki, mutasd meg, mit tud. A parkolóban már centi vastagon állt a gumi, nem tudtak betelni az elindulás gyönyörével. Szavakkal amúgy sem lehet leírni azt az érzést és azt az élményt, amit a Clio RS okoz. Csúnya, ocsmány szavakkal talán.
am
Az új Clio RS-t a kétliteres tizenhat szelepes négyhengeres benzinmotor továbbfejlesztett változata hajtja, melynek teljesítménye több, mint 100 lóerő literenként. 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 kilométer/órára, az 1000 métert állórajttal 27,3 másodperc alatt teljesíti, a negyedmérföldes távot 14,9 másodperc alatt. Végsebessége 225 kilométer/óra. Nem ugrik úgy, mint egy turbós kocsi, de ha egyszer megindul, betépett vakegér módján száguld, nincs az a rés, ahová párhuzamos közlekedésnél ne férne be, sziréna helyett elég bőgetni a dupla kipufogókat. Kanyarokban igazi betyár, nem érezni hogy túlkormányzott lenne, sínautóként nyeli a kilométereket. Az ESP nem avatkozik a dolgunkba, teljesen kikapcsolható.
am
A hatékony és biztos fékezést a hűtött első tárcsák (311x28mm), a piros Brembo fékkengyelekkel (55 ezer forint) és a hátsó tömör féktárcsák (300x11mm) biztosítják. Baromi erősek, egy kismacska is köszönetet mond az égi és a földi tervezőnek, mert pont akkor szaladt át előttem, akiro egy oktávval feljebb akartam játszani a kipufogókon: a vészfékezés biztonságosan zajlott, a kocsi nem csúszott, az ABS nem kapart, a macska nem halt meg.
Fotó: Bíró Milán
[[ Oldaltörés (Ráz, mint az istennyila) ]]
Fotó: Bíró Milán
Ezért az autóért érdemes volt felkelni, durrogó menetzajával több települést is felébresztettem reggelente. Kár, hogy nem igaziak a végek, pedig elsőre azt hittem. Közelebb kúszva kiderült, hogy a műanyag foglalat alatt lévő elég vastag cső sem a vég még, alatta is van egy vékonyabb, abból jön a hang. A szürke műanyag diffúzor is átverésnek tűnhet, ám a fenéklemez teljesen sík és burkolt, így 130 kilométer/óránál a felhajtó erőt 40 kilóval csökkenti.
am
A Clio Renault Sport különlegessége - a Mégane Renault Sporthoz hasonlóan - a független függőcsapszeges első futómű. Kéféle alvázzal kapható: szériában komfortosabb Sport alvázzal és opcióban versenyre hangolt Cup alvázzal (155 ezer forint felár). Ez feszesebb felfüggesztésével és hét milliméterre lejjebb eresztett alvázával a versenypályákra való. A karosszériát 36 kilogrammal könnyítették speciális alkatrészek alkalmazásával, így a Cup verzió a legjobb súly/teljesítmény aránnyal rendelkezik a kategóriában: 6 kilogramm/ lóerő. A Sporthoz képest még közvetlenebb a kormányáttétel, így 2,8-at fordul a kormány a két végállás között. Egy centivel hosszabb a kocsi tengelytávja a normál Clióénál, az első és a hátsó nyomtáv 48 illetve 50 milliméterrel nőtt. Csak a jó utat szereti, ha nem tükörsima az aszfalt, készüljünk fel egy jó kis rockandrollra. Úgy ráz, hogy Budakesziről kifelé a dadogós emelkedőn dobálta a melleimet a tehetetlenségi erő. Szerencsére nem látta ezt senki.
am
Az első pohártartó cudar rossz helyen van, ha egy félliteres palackot belehelyezünk nem tudjuk használni a központi zár, vagy a vészvillogó kapcsolóját. Ha ezeket feláldozzuk, akkor sem járunk jól, mert az első kanyarban kiesik a tartóból a palack. 0,33-asra tervezték. Ha háromajtós kisautóként nézzük, 288 literes csomagtartója elégsége, de ha sportautóként, akkor egyenesen bőséges.
Az ötszáz kilométeres tesztút során 10 liter benzint fogyasztott átlagban száz kilométerenként vegyes üzemben a kis dögös Clio Renault Sport.
Biró Csongor
am
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
Renault Clio RS Cup
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1998
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
203 lóerő 7100-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
215 Nm 5400-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2585
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4017 / 1769 / 1484
Csomagtér
288-1038 liter
Saját tömeg (kg)
1204
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
225
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
6,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/országút/vegyes
11,3/6,4/8,2
Tesztfogyasztás
10
CO2 kibocsátás (g/km)
195
ÁRA
alapára 6,49 millió forint, a tesztelt autó ára kb. 7,5 millió forint