A legjobb példa erre az aktuális BMW M3. A bajor sportautó 1655 kilogramm, pont 80 kilóval több, mint az elődje. Ugyanakkor a V8-as motor 15 kilogrammal kevesebb, mint az elődjéé (BMW M3 E46). A több kilót az extrák soraiban találjuk: ülésfűtés, elektronikusan állítható ülések stb. Ez a trend nemcsak a BMW-nél, hanem szinte az összes nagyobb gyártónál megfigyelhető. Fékezésnél, valamint tempós kanyarban a ballaszt észrevehető. Tömeg/teljesítmény (t/t) aránya 3,94 kg/LE.
 © Autómenedzser |
A Lotus, a KTM, a Caterham és az Ariel azonban bebizonyította, hogy lehet még jó sportkocsit csinálni. A Lotus Exige Cup 260 (890 kiló, 260 lóerő, t/t 3,42 kg/LE), a KTM X-Bow (790 kiló, 240 lóerő, t/t 3,29 kg/LE) és a Caterham Seven Roadsport (550 kiló, 175 lóerő, t/t 3,14 kg/LE) olyan verdák, amelyek nem ismernek kompromisszumot: kényelmetlen, kemény, merev és fapados kocsik. Cserébe a sofőr minden porcikájával élvezi a lélegzetelállító teljesítményt. Az Ariel Atom 300 lóerős, amihez kb. 500 kilogramm társul. Tömeg/teljesítmény aránya megközelíti egy Formula-1-es autóét. Sőt, ha az új szezont tekintjük, ahol nem lehet többé tankolni futamok alatt, még túl is szárnyalja. A V8-as motorral szerelt Ariel Atom 500 V8 500 lóerőt teljesít, ha majd elkészül, 1 kg/LE lesz a tömeg/teljesítmény aránya.
Élharcosok és szégyenlista az Autómenedzser.hu autós portálon.