szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Gyermeki örömmel csappatuk az Astrákat a hóban, tekeredett a kocsikaraván, mindenki kilinccsel autózott...

 

További képek a galériában. Kattintson a képre!
©

Gyermeki örömmel csappatuk az Astrákat a hóban, tekeredett a kocsikaraván, mindenki kilinccsel autózott, szerencsére senki sem kilincsen. Olyan, korábban csak ritkán, vagy az én esetemben még soha át nem élt - a valós és biztonságos közlekedéstől annyira távol eső - élményeket és tapasztalatokat szereztünk, ami a tisztán örömforrás mellett a jövőben vészhelyzetben azért hasznunkra lehet.

Ötven méter széles úton bóják között szlalom, széltében csapatva szegélytől-szegélyig 90-es tempó, ki-be kapcsolt menetstabilizáló, 130-ról satufék aztán drift 100-zal az őrületig. Nagyjából ez volt a repertoár, orrvérzésig. Hogy mit szólt ehhez az Opel Astra? Nos, tisztességgel bírta a gyűrést, igaz olyan szagok terjengtek a kocsik körül, mint egy szakácsverseny nulladik fordulójában, ahol a kukták a kozmás tej készítésén fáradoznak.

Amellett, hogy szebb, nagyobb, izgalmasabb és drágább lett az Astra, számos technikai újdonsága mellett fontos kiemelni mechatronikus futóművét, hátul Watt lengőkarral.


További képek a galériában
©

Javítja a dinamikát és a stabilitást, hogy 71 milliméterrel, 2685-re nőtt a tengelytáv, míg az első és a hátsó nyomtáv 1544, illetve 1588 milliméter lett (+56 és +70 millméter). Szélesebben áll az úton az autó, stabilabban megy és jobban fogja az utat. A karosszéria merevsége csavarás ellen 43, hajlításra 10 százalékkal növekedett, ami szintén jó hatással van a vezethetőségre és a menettulajdonságokra, nem kevésbé a komfortra, mivel csökkenti a zajt és a rezgést az utastérben.

Az Opel Astra mechatronic futóműve mechanikus és elektronikus funkciókat egyesít magában. Elöl a bevált MacPherson „gólyalábat” alkalmazták, hátul pedig világelsőként kombinálták Watt lengőkarral a csatolt lengőkaros torziós futóművet. Az Astra új hátsó futóműve megőrzi a csatolt lengőkaros konstrukció kis helyigényét és súlyát, illetve általában jó működését, a Watt rúd pedig kanyarban felveszi az oldalerőket, a stabilitás és a komfort lerontása nélkül fokozva a dinamikát és az agilitást. Az Insigniához hasonlóan az új Astra is ellátható a kategóriában ritkaságnak számító, okos Opel FlexRide elektronikus, adaptív futóművel, amely folyamatosan alkalmazkodik a vezetési stílushoz és a kanyarodás sebességéhez. Személyre szabni háromféle beállítása – Standard, Sport és Tour – segítségével lehet. Hóban ennek nem lett volna sok értelme, a tesztautók többségében nem is volt ez az opció.

Alkalmunk volt számos motorral vezetni az új Opel Astrát. Érdekes, hogy a havon ugyanolyan élmény volt a 115 lovas 1,6-os benzinessel, a 125 lovas 1,7-es dízellel és a 180 lovas 1,6-os turbóssal csapatni. Az igazi különbség a gumik között adódott. Később, amikor olvadt és fagyott, már mindegy volt, pörgött a legóvatosabb újságíró is.

Biró Csongor

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!