szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Gyermeki örömmel csappatuk az Astrákat a hóban, tekeredett a kocsikaraván, mindenki kilinccsel autózott...

 

További képek a galériában. Kattintson a képre!
©

Gyermeki örömmel csappatuk az Astrákat a hóban, tekeredett a kocsikaraván, mindenki kilinccsel autózott, szerencsére senki sem kilincsen. Olyan, korábban csak ritkán, vagy az én esetemben még soha át nem élt - a valós és biztonságos közlekedéstől annyira távol eső - élményeket és tapasztalatokat szereztünk, ami a tisztán örömforrás mellett a jövőben vészhelyzetben azért hasznunkra lehet.

Ötven méter széles úton bóják között szlalom, széltében csapatva szegélytől-szegélyig 90-es tempó, ki-be kapcsolt menetstabilizáló, 130-ról satufék aztán drift 100-zal az őrületig. Nagyjából ez volt a repertoár, orrvérzésig. Hogy mit szólt ehhez az Opel Astra? Nos, tisztességgel bírta a gyűrést, igaz olyan szagok terjengtek a kocsik körül, mint egy szakácsverseny nulladik fordulójában, ahol a kukták a kozmás tej készítésén fáradoznak.

Amellett, hogy szebb, nagyobb, izgalmasabb és drágább lett az Astra, számos technikai újdonsága mellett fontos kiemelni mechatronikus futóművét, hátul Watt lengőkarral.


További képek a galériában
©

Javítja a dinamikát és a stabilitást, hogy 71 milliméterrel, 2685-re nőtt a tengelytáv, míg az első és a hátsó nyomtáv 1544, illetve 1588 milliméter lett (+56 és +70 millméter). Szélesebben áll az úton az autó, stabilabban megy és jobban fogja az utat. A karosszéria merevsége csavarás ellen 43, hajlításra 10 százalékkal növekedett, ami szintén jó hatással van a vezethetőségre és a menettulajdonságokra, nem kevésbé a komfortra, mivel csökkenti a zajt és a rezgést az utastérben.

Az Opel Astra mechatronic futóműve mechanikus és elektronikus funkciókat egyesít magában. Elöl a bevált MacPherson „gólyalábat” alkalmazták, hátul pedig világelsőként kombinálták Watt lengőkarral a csatolt lengőkaros torziós futóművet. Az Astra új hátsó futóműve megőrzi a csatolt lengőkaros konstrukció kis helyigényét és súlyát, illetve általában jó működését, a Watt rúd pedig kanyarban felveszi az oldalerőket, a stabilitás és a komfort lerontása nélkül fokozva a dinamikát és az agilitást. Az Insigniához hasonlóan az új Astra is ellátható a kategóriában ritkaságnak számító, okos Opel FlexRide elektronikus, adaptív futóművel, amely folyamatosan alkalmazkodik a vezetési stílushoz és a kanyarodás sebességéhez. Személyre szabni háromféle beállítása – Standard, Sport és Tour – segítségével lehet. Hóban ennek nem lett volna sok értelme, a tesztautók többségében nem is volt ez az opció.

Alkalmunk volt számos motorral vezetni az új Opel Astrát. Érdekes, hogy a havon ugyanolyan élmény volt a 115 lovas 1,6-os benzinessel, a 125 lovas 1,7-es dízellel és a 180 lovas 1,6-os turbóssal csapatni. Az igazi különbség a gumik között adódott. Később, amikor olvadt és fagyott, már mindegy volt, pörgött a legóvatosabb újságíró is.

Biró Csongor

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
A koronavírus-fertőzöttek közel fele budapesti

A koronavírus-fertőzöttek közel fele budapesti

Milliárdokkal támogatja egy új balatoni luxushotel építését az állam

Milliárdokkal támogatja egy új balatoni luxushotel építését az állam

Használt elektromos autók vásárlásába is beszáll az állam Hollandiában

Használt elektromos autók vásárlásába is beszáll az állam Hollandiában