A különböző értékesítéseket jelző mutatók leginkább a fogyasztók általános bizakodásával állnak összefüggésben: a jövőbe borúsan tekintő fogyasztók nem szívesen vágnak bele olyan nagyobb horderejű beruházásokba, mint amilyen egy új autó megvásárlása. Amíg ebben a mutatóban nem várható érdemi javulás, addig az autópiaci előrejelzésekben sem számíthatunk trendfordulóra. Márpedig a fogyasztói bizalom a másfél évvel ezelőtt elért mélyponthoz képest alig-alig mozdul – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet 2010 első félévére várható autópiaci trendekről készített előrejelzéséből.
 |
Az elmúlt évek újautó-eladási statisztikáinak és a társadalmi-gazdasági környezet jelzőszámainak elemzése alapján készült előrejelzés kapcsán a kutatók tudományos modellt állítottak fel, amely alapján elmondható, hogy 2010 első félévében várhatóan mintegy 20 ezer új gépjárművet adhatnak majd el az autószalonokban. Valószínűleg ezúttal is lesznek erősebb hónapok, amikor a holtszezonnak számító januárihoz képest akár kétszeres mennyiségű autót is eladnak majd, de a következő két negyedévben a tavalyival azonos időszakhoz képest akár kétharmadával is csökkenhetnek majd az átadások.