szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A roncsprémium bevezetésének évében a németországi autóvásárlók olyan kevés dízel autót vásároltak, mint 2000 óta soha. Ferdinand Dudenhöffer autószakértő tanulmánya szerint az összes Németországban eladott új autó 30,6 százaléka volt dízel a múlt évben.

2009-ben a dízelek a legnagyobb piaci bukásukat könyvelhették el Németországban a második világháború óta - áll a Duisburg-Esseni Egyetemen publikált tanulmányban. Egy évvel korábban a dízel autók részesedése még 44,1 százalék volt, 2007-ben pedig 47,7 százalék.

null
A dízel eladások visszaesésének fő oka a roncsprémium. Ez ugyanis a kis- és közepes autókat részesítette előnyben, főleg a kis benzimotorral szerelteket. Egy másik tényező az üzemanyagár, a dízel árának emelkedése egyre inkább meghaladja a benzinét. Bár a dízel ára az év során várhatóan csökkenni fog, viszont a magas piaci részesedés korszaka végérvényesen véget ért, prognosztizálta a szakember. Dudenhöffer szerint a következő években a piaci részesedés nem lépi túl majd a 40 százalékot, és a hibridkorszak beköszöntével, valamint a szigorúbb károsanyagkibocsátási szabályozások bevezetésével 2015 után a dízelek aránya nem fogja elérni a 30 százalékot.

Miközben a hibridrendszerek költségei a következő 5-10 évben a felére csökkenhetnek, a dízelmeghajtás ára a károsanyagkibocsátási követelmények miatt növekszik majd. A dízelek a legnagyobb vesztesei a környezetvédelmi zónáknak Németországban. Aki ezek miatt adta el dízel járművét, nehezen szánja rá magát a jövőben egy újabb dízelautó vásárlására. Jó példa erre az a munkatársunkat néhány hete fuvarozó hamburgi taxis, aki 18 éves dízel Passatja után – kényszerből - benzines Skoda Octaviába ül majd át.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Milyen autóban halt meg Albert Camus?

Michel Gallimard, Gaston Gallimard könyvkiadó szerkesztő unokaöccse vezette azt a francia luxusautót, amelyben meghalt a Nobel-díjas író, filozófus Albert Camus. Az ötös számú főúton Petit-Villeblevin dans l'Yonne közelében, ahol a Facel Vega fának ütközött, az út száraz volt és üres. Gallimard ötnapos kóma után halt meg, Albert Camus, aki mellette ült, azonnal. A halálát Marcel Camus nevű helyi orvos állapította meg. Albert Camus nem szeretett autóval utazni. Felesége és gyermekei vonattal utaztak fel Párizsba, őt barátja az utolsó pillanatban vette rá az autós kalandra. Zsebében megtalálták retúr vonatjegyét.

hvg.hu Autó

Nincs bennem bosszúvágy - interjú Rubens Barrichellóval

Rubens Barrichello tavaly reneszánszát élte a Brawn istállónál, idén pedig a szebb napokat is megélt Williams-t próbálja visszavezetni a csúcsra. Az F1 legrutinosabb versenyzője az FW32 kódjelű új autóról, idei reményeiről, Michael Schumacher visszatéréséről és sok egyéb más érdekességről is beszélt abban az interjúban, amelyet Valenciából adott az autómenedzser.hu-nak.

hvg.hu Autó

Féljenek a gyalogosok a terepjáróktól?

Tesztek bizonyítják, hogy a modern egyterű terepjárók (SUV) jobban védik a gyalogosokat, mint elődeik. Az ADAC német autóklub összevetette a legfrissebb törésteszt eredményeket.

hvg.hu Autó

Ufók manipulálják a traffipaxokat?

Az automata sebességmérők elterjedése időről-időre felveti az emberi közreműködés szükségességét. Néhány napon belül a világ különböző pontjain jelentettek be hibás méréseket, illetve jogtalan büntetéseket, köztük Magyarországon is. Gyakran megesik, hogy lerobbant, épp szervizben lévő, vagy csak egyszerűen parkoló autók gazdáit bosszantják a kellemetlen levelek.

Biró Csongor Autó

Milyen autókat vettek 2009-ben a parlamenti képviselők?

Háromszáztizenkilenc személy- és teherautót birtokoltak a 2006-2010-es parlamenti ciklus 2010. február 1-jéig vagyonnyilatkozatot leadott képviselői 2009-ben. Többségük alsóközép, valamint középkategóriájú autót visel a nevén, amelyek fele dízel, ötöde terepjáró, vagy összkerékhajtású modell. 2009-ben 38 képviselő vett autót, zömük újat, a legtöbbet a szocialisták, de a fideszesek sem garasoskodtak.

hvg.hu Autó

Merre tart a magyar autógyártás?

A magyar gépjárműipar nehéz helyzetben van: a magyar gyártók és beszállítók szolgáltatásai iránti kereslet mind belföldön, mind külföldön erősen visszaesett a válság miatt. Fellendülésre csak középtávon lehet számítani. Legfontosabb, hogy erősödjön a beszállítói ipar, és a magyar vállalatok kiépítsék saját kutatás-fejlesztési tevékenységüket – ez volt az egyik lényeges következtetése a magyar gépjárműipar aktuális helyzetéről szóló, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary, ITD Hungary, valamint a Noerr & Társai nemzetközi ügyvédi iroda által szervezett konferenciának.

hvg.hu/MTI Autó

Mit tegyen, ha autója hirtelen felgyorsul?

Váratlan helyzetben általában csökken a problémamegoldó képesség, mivel a megriadt, pánikba esett emberek gyakran a legegyszerűbb dolgokra sem képesek emlékezni.

hvg.hu Autó

Tuning: válságmentes övezet

Az autós elit számára nincs válság. Másfél milliós kerékkészlet, nyolcszázezres motorháztető megvásárlása még itthon sem akadály. Tudják ezt a prémium szegmensre szakosodott tuning cégek is, így nem meglepő a rengeteg újdonság.