Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d5d91848-de07-4969-ac0f-9279fbc3d54b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Mik a legnagyobb tévhitek a sérülésekkel kapcsolatban? Miért elengedhetetlen a testi és lelki regeneráció? Hogyan befolyásol egy robotsebészeti műtétet a páciens lelkiállapota? Legfőképpen pedig, mi köze egymáshoz a jógának és a robotsebészetnek? Erről beszélgettünk a HVG egészségpodcastjának legújabb adásában.","shortLead":"Mik a legnagyobb tévhitek a sérülésekkel kapcsolatban? Miért elengedhetetlen a testi és lelki regeneráció? Hogyan...","id":"20250409_Kosz-jol-Rehabilitacio-a-jogatol-a-robotsebeszetig","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5d91848-de07-4969-ac0f-9279fbc3d54b.jpg","index":0,"item":"9e5e4c66-e01e-4f38-ab57-fcbfba1f3e5e","keywords":null,"link":"/elet/20250409_Kosz-jol-Rehabilitacio-a-jogatol-a-robotsebeszetig","timestamp":"2025. április. 09. 17:00","title":"Kösz, jól: Regeneráció a jógától a robotsebészetig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b56af5d4-7dc3-4032-8119-df9f7389a6df","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szakemberek szerint azonban ez édeskevés, a lényegről pedig szó sem esik.","shortLead":"A szakemberek szerint azonban ez édeskevés, a lényegről pedig szó sem esik.","id":"20250408_Ketperces-drogprevencios-videokkal-probalkozik-a-belugy-az-iskolakban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b56af5d4-7dc3-4032-8119-df9f7389a6df.jpg","index":0,"item":"57a1cd6c-b557-4a24-abe5-9b574e29ee48","keywords":null,"link":"/itthon/20250408_Ketperces-drogprevencios-videokkal-probalkozik-a-belugy-az-iskolakban","timestamp":"2025. április. 08. 07:49","title":"Kétperces drogprevenciós videókkal próbálkozik a belügy az iskolákban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c823eb6-aa43-4a08-bd32-dcf2572f7cf9","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A főigazgató jogi lépéseket tervez a feltehetően mesterséges intelligenciával készített kép miatt. ","shortLead":"A főigazgató jogi lépéseket tervez a feltehetően mesterséges intelligenciával készített kép miatt. ","id":"20250409_okovacs-szilveszter-operahaz-szakszervezet-testszegyenites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c823eb6-aa43-4a08-bd32-dcf2572f7cf9.jpg","index":0,"item":"f57b56d2-1067-410e-a0c7-2a7f3cc015c4","keywords":null,"link":"/elet/20250409_okovacs-szilveszter-operahaz-szakszervezet-testszegyenites","timestamp":"2025. április. 09. 09:04","title":"Ókovács Szilveszter szerint testszégyenítés, amit az operaházi szakszervezet tett vele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4f499e6-76c4-4ec5-b668-30beb135b2a2","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Sajtótájékoztatót tartott az autósport-szövetség, amelyen a tavaly tavaszi nyergesi tragédiáról és a versenyszervezést szabályozó új rendeletekről volt szó.","shortLead":"Sajtótájékoztatót tartott az autósport-szövetség, amelyen a tavaly tavaszi nyergesi tragédiáról és a versenyszervezést...","id":"20250409_mnasz-esztergom-nyerges-rally-tragikus-baleset-szujo-zoltan-gyorsulasi-szovetseg-autoverseny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4f499e6-76c4-4ec5-b668-30beb135b2a2.jpg","index":0,"item":"6a1b76fa-4be2-4552-9362-ff642780ea2c","keywords":null,"link":"/sport/20250409_mnasz-esztergom-nyerges-rally-tragikus-baleset-szujo-zoltan-gyorsulasi-szovetseg-autoverseny","timestamp":"2025. április. 09. 16:28","title":"„Nem lehetett volna jobban csinálni” – így reagált az autósport-szövetség, miután a sajtóhoz került az öt halálos áldozattal járó ralibaleset vizsgálati eredménye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fcf8f057-a951-4581-ad94-1107492a9cb3","c_author":"Tornyos Kata","category":"360","description":"Nyugodt környezet, pezsgő városi élet és összességében derűsebb mindennapok várják azokat, akik Spanyolországot választják új otthonuknak, de mindennek ára van. A munkaerőpiac telített, az ingatlankeresés valódi küzdelem, spanyol nyelvtudás nélkül pedig nagyon nehéz boldogulni. Mégis egyre többen költöznek a tapas hazájába, köztük magyarok is, akiket arról kérdeztünk, hogy miért költöztek ki, és mennyire elégedettek új életükkel.","shortLead":"Nyugodt környezet, pezsgő városi élet és összességében derűsebb mindennapok várják azokat, akik Spanyolországot...","id":"20250408_Spanyolorszagban-elo-magyaok-Madrid-Barcelona--kivandorlas-kulfoldre-koltozes-turistak-megelhetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fcf8f057-a951-4581-ad94-1107492a9cb3.jpg","index":0,"item":"792b821e-cc66-4bfc-825b-a8dd445b27bf","keywords":null,"link":"/360/20250408_Spanyolorszagban-elo-magyaok-Madrid-Barcelona--kivandorlas-kulfoldre-koltozes-turistak-megelhetes","timestamp":"2025. április. 08. 13:44","title":"„Nem úgy fekszel le, mint Magyarországon, hogy gyomorgörcsben vagy akkor is, ha jól élsz” – így érzik magukat a Spanyolországba települt magyarok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbaa3ed9-cec3-4cc1-975e-7a1ff2f0f2c0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A sávelválasztó dobta meg. ","shortLead":"A sávelválasztó dobta meg. ","id":"20250409_Videon-a-reggeli-baleset-amikor-felborult-egy-auto-az-M0-son","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbaa3ed9-cec3-4cc1-975e-7a1ff2f0f2c0.jpg","index":0,"item":"f0de2fd4-44ea-411d-a814-d0a58e29d753","keywords":null,"link":"/cegauto/20250409_Videon-a-reggeli-baleset-amikor-felborult-egy-auto-az-M0-son","timestamp":"2025. április. 09. 12:10","title":"Videón a reggeli baleset, amikor felborult egy autó az M0-son","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a124983-d083-41ef-9430-5ee4af33f22e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Harmadik kihívás.","shortLead":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250409_Gondolkozz-velunk-Szexi-a-matek-3","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a124983-d083-41ef-9430-5ee4af33f22e.jpg","index":0,"item":"347bb36f-3484-42ca-9f25-4da9153c7ff2","keywords":null,"link":"/elet/20250409_Gondolkozz-velunk-Szexi-a-matek-3","timestamp":"2025. április. 09. 10:26","title":"Gondolkozz velünk: áramszünet – Szexi a matek 3.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"beb01ed5-33db-4478-a9d7-d63dc0774bf1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy biztonsági rés miatt veszélyes fájlokkal fertőzhetik meg a felhasználók eszközeit a támadók, érdemes mihamarabb telepíteni az elérhető WhatsApp-frissítést.","shortLead":"Egy biztonsági rés miatt veszélyes fájlokkal fertőzhetik meg a felhasználók eszközeit a támadók, érdemes mihamarabb...","id":"20250409_meta-whatsapp-windows-app-biztonsagi-res-javitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/beb01ed5-33db-4478-a9d7-d63dc0774bf1.jpg","index":0,"item":"ca276780-769a-49d8-9376-84dcee7af9db","keywords":null,"link":"/tudomany/20250409_meta-whatsapp-windows-app-biztonsagi-res-javitas","timestamp":"2025. április. 09. 11:03","title":"Vészfrissítést kapott a WhatsApp, komoly veszély leselkedik a felhasználókra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lexus RX 450h teszt: nem tudja bemérni a traffipax
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Két elektromos motor is besegít a V6-os hajtásába, 7.
Két elektromos motor is besegít a V6-os hajtásába, 7.1-es hangrendszer kényezteti a fület, szellőztethető ülések a testet, az autó hangtalanul suhan, a felsőbbrendűség érzése ott feszít a kesztyűtartóban, LED-es fényszórói előtt megelevenedik az éjszaka, futóműve finoman elringat, fogyasztása barátságos és regisztrációs adója is bagatell. Miért nem ez a világ legjobb autója? A beltér ázsiai jellege, a vezetéstámogatási rendszerek szerénysége, a testre szabható futómű, a kapcsolható összkerékhajtás hiánya, a csomagban árult opciók miatt. Házon belül is kikap az RX, az LS600h izgalmasabb ajánlat. Persze az nem hirdeti a SUV faj elsődlegességét, ellenben parádésan megy.
További képek a galériában. Kattintson a fotóra!
am
Talán az agresszivitás az, ami teljesen hiányzik az RX 450h-ból, pedig morcos külseje ezt ígéri. Szelíd, mint egy tengeri tehén, pedig nyers erejével egy háztömböt is elhúzna. Túlságosan a takarékosságra ösztönöz, egy-egy erősebb gázfröccs után szaladtam a templomba gyónni. Az igazság az volt, hogy nagyon nem akartam tankolni ebből a drága benzinből, így valóban eszményi átlagfogyasztást értem el: 30 litert pöfékeltem el 400 kilométeren, vagyis csupán 7,5 literre adódott az átlag száz kilométerenként. Így akartam, de ezen az értéken magam is meglepődtem, ennyit sajnos megeszik feleségem alatt az 1,2-es Fabia is. Pedig az nem 299 lóerős, nem 0,32 az alaktényezője és nem 2,2 tonna üresen.
A gombok, kapcsolók nehezen kiismerhetőek, bizonyos egyszerű funkciókat csak bonyolult módon érünk el, a váltó is akadályoz a műszerfal kezelésében. De a hibrid vezetéséhez nincs más fogható: hallgatjuk a csendet, figyeljük a kijelzőt, gyűjtjük a rekordokat. Elnyújtott mozdulatokkal evezünk, sétálunk, pihenünk. Sportfokozatban taplógázon persze rohan, de kínzásnak érezzük a sebességet, autópályán is inkább kihúzódunk a külső sávba 130-ra állított tempomattal.
A legjobb benne EV, azaz elektromos módban közlekedni. 2-3 kilométert bírja egy feltöltött akksival, 40-45-tel mehetünk vele teljes csendben. Ilyenkor olyan, mintha az élet megállt volna, csak mi haladunk benne. A kapcsolható EV-mód mellett, ha egyenletesen nyomjuk a gázt, vagy sík úton tartjuk a sebességet, akkor 50-70 kilométer/órás sebességtartományban hosszabb szakaszokat is mehetünk elektromos üzemben. Ezt mi nem tudjuk kapcsolni, de a Lexus hibrid drive rendszer azon van, hogy a nulla kibocsátású periódus minél gyakoribb legyen. A traffipax esélytelen vele szemben, főleg ha elektromos üzemben haladunk. A Suzukiba bújt rendőröknek reggelente beköszöntem. Nem valószínű, hogy megbüntetnek, 41-gyel mentem.
A motor mellett az ablakemelő és az ablaktörlő is végtelenül csendes, olyan, mintha egy hangmérnök tervezte volna. A halk futás az állatokra azonban nagyon veszélyes. Az egyik bolond macskám amúgy sem fél az autóktól, annyifélét lát a kertben, hogy már immunis a hangjukra. Nagyon féltem, nehogy eltapossam a csend őrzésében.
[[ Oldaltörés (Csúcstechnika dióhéjban) ]]
Az autó technikájáról, különlegességeiről korábban a Prémium Autó 2010 kiadványunkban már írtunk, mostani tesztünkben ezért kevesebb szó esik majd technikai adatokról. Nem lehet azonban elmenni szó nélkül a világ egyik legfejlettebb autójának a vívmányai mellett, így dióhéjban összefoglaljuk a legfontosabbakat.
Az RX 450h soros/párhuzamos hibridrendszerének konfigurációja azonos az RX 400h modellével. A rendszerben nagyon hatékony, V6-os benzinmotor és két erős villanymotor található, amelyek együttműködve valósítják meg az intelligens, elektromos négykerékhajtást. Változott a villanymotorok maximális nyomatékához tartozó fordulatszám, illetve új AI-SHIFT váltómű technológia optimalizálja a motor hatékonyságát. A három új üzemmód – ECO, EV és SNOW – tovább fokozzák a hibridrendszer üzemanyag-hatékonyságát és menetteljesítményeit. Az összesen 220kW/299 lóerős, javított Lexus Hybrid Drive révén az RX 450h végsebessége 205 kilométer/óra. A fokozatmentes váltóművel a modell 0-ról 100 kilométer/órás sebességre mindössze 7,8 másodperc alatt képes felgyorsulni, a sprint álló helyzetből 400 méterig 15,9 másodpercig tart. Vegyes üzemű átlagfogyasztása a sajtóanyag szerint 6,3 liter/100 kilométer, a szén-dioxid-emisszió 148 gramm/kilométer.
am
A hosszabb tengelytáv, a szélesebb nyomtáv révén javult a sodródási és a bólintási hajlam szabályozása is, s az RX 400h rugóstagos felfüggesztését hátul teljesen új, kettős keresztlengőkaros futómű váltja fel az RX 450h-ban. Az első felfüggesztést alaposan átdolgozták, ez az egység új lengéscsillapítókat, optimalizált rugókat, kanyarstabilizátorokat és módosított geometriát kapott.
Elődjénél 35 milliméterrel hosszabb, 40 milliméterrel szélesebb, 10 milliméterrel magasabb és 20 milliméterrel megnyújtott tengelytávú modell méretnövekedését a lehetséges minimumra szorították le, hogy az agilitás és a városi manőverező képesség a lehető legnagyobb mértékben megmaradjon, illetve ne változzon az elődmodell 5,7 méter átmérőjű fordulóköre sem. Nem változtak jelentősen a jármű arányai, az új RX azonban inkább egyterűs kombi, mint terepjáró. Csomagtartója jól kihasználható, a hátsó ülések tologathatók.
A Lexus navigációs rendszer része az innovatív Remote Touch multi-funkciós vezérlő is, amely a számítógépek egerével azonos elven működik. Gyors, egyszerű és intuitív működtetést tesz lehetővé, könnyen kergethető a kurzor a 20,3 centi átlójú LCD-kijelzőn. Nem egy laptop van az autóban, csak a legfontosabb funkciókat kezelhetjük: beállíthatjuk az audio- és navigációs rendszert, a klímaberendezést, csatlakoztathatjuk telefonunkat, és naptárjába jegyzeteket, találkozókat jegyezhetünk be. A kocsi időben értesít a halaszthatatlan dolgainkról.
am
A vezető előtti műszeregységben elhelyezett új, fehér OLED multi-információs kijelzőhöz csatlakoztatott és a volánra szerelt multi-információs gomb jelentős mértékben csökkenti a műszerfalon elhelyezett kezelőszervekre fordítandó figyelem mértékét. A kapcsoló révén a vezető a jármű számos funkcióját, információs rendszereit aktiválhatja vagy állíthatja be anélkül, hogy elengedné a volánt. Nagy baj viszont, hogy nincs külön EV, azaz elektromos üzemet kapcsoló gomb, ezt a kormányon lévő gombokkal állíthatjuk csak be.
Az új hibrid crossover fejlettebb felszereltségnél kulcs nélküli nyitás és motorindítási rendszert kap, a vezetőülés már az alapban is elektromos állítású, és megkönnyíti a ki-, és a beszállást, az ablakok kétféle sebességgel mozognak, a klímaberendezés pedig kétzónás.
A Luxury felszereltséghez csúcshifi dukál: a 15 hangszórós Mark Levinson Premium Surround rendszernek köszönhetően 7.1-es surround hangot élvezhetünk bizonyos CD-k és DVD-k lejátszása esetén. A navigációs rendszer merevlemezének kapacitását felhasználva a Mark Levinson audiorendszer része a hangkönyvtár funkció is, amely a Compact Disc Data Base technológiát alkalmazva 10 Gb kapacitásig képes a zenei fájlok átvitelére és tárolására. A navi 40 Gb-os merevlemez kapacitást kapott, térképe lefedi teljes Európát, s minden ország forgalmi infrastruktúrájával kapcsolatban tartalmaz információkat.
A csúcs RX-ben Pre-Crash biztonsági rendszer felügyel, az aktív fejtámaszok mellett tíz légzsák pihen a háttérben. Az 5 kilométer/órát meghaladó sebességnél működő ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) milliméter hullámhosszal dolgozó radarja érzékeli az autó előtti akadályokat. Ha nagy az ütközés esélye, akkor a PCS figyelmezteti a vezetőt, s ha az fékezni kezd, akkor a vészfékasszisztenssel kiegészíti a vezető fékezését. Amennyiben a vezető a figyelmeztetés ellenére sem fékez, és az ütközés elkerülhetetlenné vált, a PCS fékrendszere automatikusan fékez, hogy csökkentse a becsapódás erejét. A rendszerhez tartozó biztonsági öv szintén testre feszül vészfékezés közben, ha fennáll a veszélye, hogy a jármű elveszíti stabilitását.
Az adaptív sebességtartó automatika (ACC) 50 és 170 kilométer/órás sebességhatárok között együttműködik a PCS rendszerrel, s automatikusan tartja az előre beállított követési távolságot az RX előtt haladó autóhoz képest. A versenytársak állóra képesek fékezni, majd újra elindulni, a Lexus ezt átengedi a vezetőnek.