szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Az Audi ingolstadti főhadiszállásán Rupert Stadler, az Audi első számú vezetője bejelentette, hogy a gazdasági válság nehézségei ellenére jó évet zárt a márka. 2009-ben 949 729 Audit szállítottak ki, a bevétel 29,8 milliárd, az üzleti eredmény 1,6 milliárd euró, az adózás előtti nyereség 1,928 milliárd euró volt.

Az Audi cash flow-ban erős maradt: ez 2,321 milliárd eurót tett ki, a cég nettó likviditása 10,665 milliárd euróra rúg. A válság azonban nem múlt el nyomtalanul, az Audi eladásai 5,4 százalékkal visszaestek, az árbevétel 12,7 százalékkal, az üzleti eredmény 42,1 százalékkal, az adózás előtti nyereség 38,9 százalékkal csökkent. Megőrizte ugyanakkor hatékonyságát, a nyereségből átlagban 2300 eurót fizetnek ki prémiumként az alkalmazottaknak. 2010-ben további 1200 euró jutalmat kapnak az Audi németországi telephelyein dolgozók.

Annak ellenére, hogy a Nyugat-Európában, beleértve a német piacot is, visszaesést szenvedett a négykarikás márka, növelte piaci részesedését a prémium szegmensben. A német piacon megelőzte a BMW-t és a Mercedest, de 11,8 százalékkal kevesebb autót, 588 309-et értékesítettek az anyaországban. Leggyümölcsözőbb piaca továbbra is Kína, ahol 32,9 százalékkal nőttek az Audi eladásai.

Az Audihoz tartozó Lamborghinit azonban telibetalálta a pénzügyi krízis, a különleges sportkocsi iránti kereslet 37,7 százalékkal esett vissza: míg 2008-ban 2430 jármű talált gazdára, addig tavaly csupán 1515.

Rupert Stadler bejelentette, hogy 2010 és 2012 között az Audi 5,5 milliárd eurót fektet be új termékekbe és környezetkímélő technológiákba. Az ingolstadti márka 39 modell és motorváltozatának 140 gramm/kilométernél kisebb a szén-dioxid-kibocsátása, 13 változatnak pedig 120 gramm/kilométer alatt marad.

2010-ben újra 1 millió fölötti eladást vár el a cég menedzsmentje, amire megvan az esély, hisz jól indult a márka számára az év. Januárban és februárban 153 700 autót adtak el világszerte, 28,7 százalékkal többet, mint 2009 hasonló időszakában. A Genfben bemutatott Audi A1-estől további növekedést várnak, a kisautó első teljes gyártási évében 80-100 ezer A1-es eladásával számolnak.

Az Audi Hungaria Motor Kft. 2009-ben a korábbi éveknél kevesebbet gyártott, 1 383 909 motor és 32 603 jármű hagyta le a győri gyárkapukat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Visszahívások: az Audi sorsára jut a Toyota?

Gázpedál, szőnyeg, fékhatás - a Toyota több millió autót hív vissza világszerte. A legnagyobb pánikot az okozta, hogy az USA-ban sok bejelentés érkezett olyan esetekről, amikor az autó akaratlanul is gyorsítani kezd a gázpedál beragadása miatt. Az elmúlt harminc évben számtalan esetről hallottunk, amikor a gázpedál önálló útra tért. Az Egyesült Államokban, ahol szinte minden jármű automata, gyakoriak az ilyen jellegű meghibásodások. És nem csupán Lexus, Toyota, Chrysler vagy Jeep esetében. Volt idő, amikor az Audi került a szőnyeg szélére.

MTI Gazdaság

Az Audi lekörözte a Mercedest

Az Audi januárban 77 800 autót adott el, 39 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A növekedés elsősorban a kínai piacnak köszönhető.

Biró Csongor Autó

Audi A8 teszt: a gyűrűk ura

Az Audi tervezői a Grált keresik, a tökéletes autót. Nem találják, ezért megépítik. Az ingolstadti vár pincéjében aranycsinálók módszereivel, okkult tanok igéivel alkotnak. Így született meg a harmadik generációs A8, rovarszemmel, időtálló formában, brutális menettulajdonságokkal, elképesztő technikával – elérhetetlen áron. Aki hibridet várt és zöldautós erényeket, csalódni fog, az A8 maradt, ami volt: sportos luxuslimuzin.

hvg.hu Autó

Audi A4 teszt: takarékos vezetőknek

Mitől lett takarékos az Audi népszerűbb modellje? Elsősorban a sofőr akaratától, másodsorban néhány technikai megoldástól. Lecsippentettek róla 7 lóerőt, leültették, sportfutóművet toltak alá, stop-start rendszerrel szerelték fel. A kategória legzöldebbjének kikiáltott modell alapára 8,5 millió. Takarékos vezetők, íme: a ti autótok.

hvg.hu Autó

Offenzívára készül az Audi

Az Audi 7,3 milliárd eurót kíván üzemei modernizálására, új termékek fejlesztésére és technológiai kutatásokra fordítani 2012-ig. Modelljeinek számát pedig 2015-ig 42-re növeli a jelenlegi 34-ről.