Tetszett a cikk?

Átláthatatlanul sok navigációs rendszer közül választhatunk a mobiltelefonon futó szoftvertől a Google Earth térképen navigáló beépített egységekig. Melyik a legjobb az autósoknak? A telefonos, a hordozható, vagy a beépített?


Manapság senkinek nem okozhat gondot, hogy megtalálja a legjobb utat, amely A-ból B-be vezet. Ha valaki bizonytalan, nincs más dolga, mint valamilyen navigációs rendszer segítségét kérni. Számtalan ajánlat közül lehet választani, és már nem is olyan drágák ezek a berendezések, mint néhány évvel ezelőtt, így bárki megtalálhatja a pénztárcájának megfelelő modellt.

Mobiltelefonos navigáció
A Bitkom szerint minden negyedik német háztartásban van egy hordozható útvonaltervező. 2009-ben csak Németországban négy millió terméket vásároltak. A fogyasztási lendületnek gátat vet, hogy egyre több mobiltelefonban is működik a tervező funkció. A vevők nagy örömére itt is egyre nagyobb a verseny a cégek között. Nagyon sok cég kínál ingyen szoftvert (a Nokia nemrég nyitotta meg a letöltést), vagy pár ezer forintos havidíjért. Ezek az eszközök azoknak ideálisak, akik gyors útvonaltervet akarnak, és nem támasztanak nagyobb elvárást a berendezéssel szemben.

A megbízhatatlan, lassú kiszolgálás és a túl kicsi kijelző nem teszi túl biztonságossá a telefonos navigációt. De ezek a hiányosságok már hamarosan a múlt problémái lesznek. Az okostelefonok legújabb generációi 2,8-3,5 hüvelykes kijelzővel készülnek. Ezek ára (150-200 ezer forint) igen borsos, ráadásul nehéz beszerelni az autóba. A hordozható GPS-eknél nincs ilyen probléma, azok ugyanis könnyen a szélvédőre szerelhetők, és a szivargyújtóról könnyen tölthetők. 

A cikk folytatása a mobil GPS-ről és a beépített navigációs berendezésekről az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Itt a tavasz, mi legyen az autóval?

Fontos az autó szezonális ápolása: sok bosszúságtól és felesleges költségtől kímélheti meg magát, ha karbantartja autóját. Az idei hosszú, kemény tél után az autó különösen igényli az ápolást. Ehhez tartozik az autó alapos tisztítása, és a károk felülvizsgálata. Ezzel biztonságossá teheti a járművet és az értékét is megtarthatja.

Autó

Hol kötelező a nappali fényszóró használata?

2011-től minden európai uniós országban kötelező lesz a nappali világítás. Sok ország már bevezette ezt a szabályozást, így ezekben egész évben kötelező a fényszórók használata. Magyarországon is kötelező, de csak településen kívül. 2011-től az új autókat úgy kell forgalomba hozni, hogy a gyújtással együtt a nappali fény is bekapcsoljon. Különösen a sötét autókat lehet jobban, előbb észrevenni a világításnak köszönhetően.

hvg.hu Autó

Vezetéstechnika: hogyan vezessünk gazdaságosan?

Négy hazai páros küzd 17 másik ország versenyzőivel a hétvégén Párizs és Genf között, hogy kiderüljön, ki Európa leggazdaságosabb sofőrje. A Peugeot Eco Cup résztvevői indulás előtt oktatáson vettek részt az Allianz Vezetéstechnikai Centrumban. Íme, a gazdaságos vezetés fortélyai.

hvg.hu Autó

Visszahívások: az Audi sorsára jut a Toyota?

Gázpedál, szőnyeg, fékhatás - a Toyota több millió autót hív vissza világszerte. A legnagyobb pánikot az okozta, hogy az USA-ban sok bejelentés érkezett olyan esetekről, amikor az autó akaratlanul is gyorsítani kezd a gázpedál beragadása miatt. Az elmúlt harminc évben számtalan esetről hallottunk, amikor a gázpedál önálló útra tért. Az Egyesült Államokban, ahol szinte minden jármű automata, gyakoriak az ilyen jellegű meghibásodások. És nem csupán Lexus, Toyota, Chrysler vagy Jeep esetében. Volt idő, amikor az Audi került a szőnyeg szélére.

Autó

Milyen lesz az F1 2010-ben? Szabályok, csapatok, pilóták, esélyek

Vége a Formula 1-rajongók számára ínséges téli időszaknak, jövő hétvégén a Bahreini Nagydíjjal útjára indul a világbajnoki sorozat 61. idénye. Sok a változás a tavalyi évhez képest, jósolni még a szokásosnál is nehezebb, így ismét garantáltak az izgalmak. A nyitóversenyhez közeledve az autómenedzser.hu körülnézett a száguldó cirkusz háza táján: mi változott, mire lehet számítani 2010-ben?

Biró Csongor Autó

Veszélyben a Golf - a legtöbb autót az olaszok veszik Európában

A JATO Dynamics legfrissebb európai új autó regisztrációkról szóló beszámolója szerint az utóbbi hónapban tapasztalható jelentős német piacesés drámai hatással volt mind egy-egy márka eredményére, mind pedig Európa összpiaci eladásaira.

Autó

Leleplezés: melyik kocsira káros az autógáz?

Gázüzemű autók mindennaposak Spanyolországban, Olaszországban és Németországban, de a magyar utakon is számos gyári, illetve utólag átalakított LPG-autó fut. Nem minden autót lehet azonban átalakítani: írásunkban közöljük azoknak a modelleknek a listáját, melyek a tapasztalatok alapján nem alkalmasak a gázüzemre való áttérésre. Ezeknél az autóknál előfordulhat, hogy az átállás a motor végét jelenti.