Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"25d1742c-de4b-4026-9f82-500fb1213972","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"itthon","description":"Áttanulmányozta és elfogadta a kormány a Budapesti Közművek Zrt. elővásárlási ajánlatát a Rákosrendezőre – Gulyás Gergely és Vitályos Eszter kormányinfót tartottak. ","shortLead":"Áttanulmányozta és elfogadta a kormány a Budapesti Közművek Zrt. elővásárlási ajánlatát a Rákosrendezőre – Gulyás...","id":"20250206_kormanyinfo-gulyas-gergely-orban-viktor-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25d1742c-de4b-4026-9f82-500fb1213972.jpg","index":0,"item":"04548df2-c157-4e99-a821-6953257c5524","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_kormanyinfo-gulyas-gergely-orban-viktor-ebx","timestamp":"2025. február. 06. 10:00","title":"A kormány elfogadta a főváros elővásárlási jogát a Rákosrendezőre - ezt volt a kormányinfó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27eca3b4-c241-48fd-8302-9720c25472f4","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A Grazer AK-nál ismét együtt dolgozhat korábbi eszéki edzőjével.","shortLead":"A Grazer AK-nál ismét együtt dolgozhat korábbi eszéki edzőjével.","id":"20250205_labdarugas-kleinheisler-laszlo-atigazolas-ausztria-grazer-ak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27eca3b4-c241-48fd-8302-9720c25472f4.jpg","index":0,"item":"d60f5547-ebb0-461e-8dbe-963389201860","keywords":null,"link":"/sport/20250205_labdarugas-kleinheisler-laszlo-atigazolas-ausztria-grazer-ak","timestamp":"2025. február. 05. 12:19","title":"Kleinheisler László az osztrák Bundesligába igazolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"402b5340-683c-44f7-a151-fa06752c8e5c","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"gazdasag","description":"Szüntelenül keresik a horvát gazdaság vezető politikusai az átlagosnál magasabb infláció rejtélyes okát, miközben újabb ársapkákkal próbálják felvenni ellene a harcot, és persze megőrizni a népszerűséget. A kormány populista intézkedései mellett azonban a fogyasztók maguk is a kezükbe vennék a sorsukat, ezért immár többedjére hirdettek bojkottot a kereskedelmi láncok ellen.","shortLead":"Szüntelenül keresik a horvát gazdaság vezető politikusai az átlagosnál magasabb infláció rejtélyes okát, miközben újabb...","id":"20250205_inflacio-horvatorszag-arsapka-hatosagi-ar-bojkott-multik-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/402b5340-683c-44f7-a151-fa06752c8e5c.jpg","index":0,"item":"cbf4df28-bd3b-44ba-8b01-ed59ba546dc9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_inflacio-horvatorszag-arsapka-hatosagi-ar-bojkott-multik-ebx","timestamp":"2025. február. 05. 12:00","title":"Harc az infláció ellen horvát módra: a lakosság a multik elleni bojkottal, kormányuk ársapkával próbálkozik – nem sok sikerrel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f21c7b6b-30f2-47c6-9768-cd0cf9fdf0f0","c_author":"Lengyel Miklós","category":"gazdasag","description":"Asszad rendszerét elsősorban Irán támogatta a Közel-Keleten, a bukása után hatalomra került új rendszer vezérének első külföldi útja Szaúd-Arábiába vezetett.","shortLead":"Asszad rendszerét elsősorban Irán támogatta a Közel-Keleten, a bukása után hatalomra került új rendszer vezérének első...","id":"20250205_Szaud-Arabiara-csereli-Irant-Sziria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f21c7b6b-30f2-47c6-9768-cd0cf9fdf0f0.jpg","index":0,"item":"f367387a-f63e-4454-8907-5cdc6b58c089","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_Szaud-Arabiara-csereli-Irant-Sziria","timestamp":"2025. február. 05. 10:48","title":"Szaúd-Arábiára cseréli Iránt Szíria","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fc77e9c-1d39-4b1a-b9f1-7bbf1579b5c3","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"A jelenség mögött az utazási betegség áll, ami valójában nem is betegség, hanem az agyunk természetes válaszreakciója. Szerencsére a tudósok tudni vélik, hogy miként lehet elejét venni a rosszullétnek.","shortLead":"A jelenség mögött az utazási betegség áll, ami valójában nem is betegség, hanem az agyunk természetes válaszreakciója...","id":"20250206_autoban-olvasas-rosszullet-ellen-megoldas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fc77e9c-1d39-4b1a-b9f1-7bbf1579b5c3.jpg","index":0,"item":"63cadef7-99ce-4706-ae7b-d1b852cd4912","keywords":null,"link":"/elet/20250206_autoban-olvasas-rosszullet-ellen-megoldas","timestamp":"2025. február. 06. 05:31","title":"Miért leszünk rosszul, ha az autóban olvasunk, és mit tehetünk ellene?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe687c39-5063-44b5-bb34-79c5693c94f0","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Nemrég egy Nobel-díjas szerző könyvét vitte filmre, most pedig azt a regényt, amely a legendás szexfilmet, az Emmanuelle-t ihlette. Audrey Diwant a régi és az új Emmanuelle-ről, a hetvenes évek erotikus filmjeiről, a jégkockás önkielégítésről és a mai „posztszex éráról” is kérdeztük.","shortLead":"Nemrég egy Nobel-díjas szerző könyvét vitte filmre, most pedig azt a regényt, amely a legendás szexfilmet...","id":"20250206_emmanuelle-film-Audrey-Diwan-interju-szexjelenet-posztszex-intimitas-koordinator","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe687c39-5063-44b5-bb34-79c5693c94f0.jpg","index":0,"item":"bda31734-0c2b-4370-94a0-7c72371f433f","keywords":null,"link":"/360/20250206_emmanuelle-film-Audrey-Diwan-interju-szexjelenet-posztszex-intimitas-koordinator","timestamp":"2025. február. 06. 19:30","title":"A maszturbálós jelenetnél egy apró jellel adta a tudtomra, hogy kísérletezni szeretne – interjú az új Emmanuelle film rendezőjével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d41f93e2-d38e-4b74-95d4-d987782af3b0","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Az abu-dzabi székhelyű Eagle Hills bár úgy tűnik, hogy lecsúszott a rákosrendezői bizniszről, de közben sikerült tető alá hozniuk egy hatmilliárd dollár értékű projektet Grúzia több városában.","shortLead":"Az abu-dzabi székhelyű Eagle Hills bár úgy tűnik, hogy lecsúszott a rákosrendezői bizniszről, de közben sikerült tető...","id":"20250206_dubaj-beruhazas-gruzia-fejlesztes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d41f93e2-d38e-4b74-95d4-d987782af3b0.jpg","index":0,"item":"c0befe6d-8fc1-4732-a19f-15ab3afd4d6d","keywords":null,"link":"/kkv/20250206_dubaj-beruhazas-gruzia-fejlesztes","timestamp":"2025. február. 06. 20:21","title":"Nem kell sajnálni a dubaji befektetőket, most a grúz kormánnyal kötöttek gigaüzletet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"583a04ad-2272-4b66-b999-4dda0005d268","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Lisandro Martínezt hordágyon kellett levinni a pályáról a Crystal Palace elleni meccs hajrájában.","shortLead":"Lisandro Martínezt hordágyon kellett levinni a pályáról a Crystal Palace elleni meccs hajrájában.","id":"20250206_labdarugas-manchester-united-lisandro-martinez-serules-keresztszalag-szakadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/583a04ad-2272-4b66-b999-4dda0005d268.jpg","index":0,"item":"9539b975-93b4-4345-9432-22ce35cb4619","keywords":null,"link":"/sport/20250206_labdarugas-manchester-united-lisandro-martinez-serules-keresztszalag-szakadas","timestamp":"2025. február. 06. 12:49","title":"Megvan a diagnózis, hónapokra kidőlt a Manchester United argentin védője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mit szeretne a fuvarozó? Olcsón, sokat szállítani. Milyen az ideális teherautó? Kényelmes, praktikus, ergonomikus, biztonságos, gyors, halk és jól felszerelt. Ilyen az Opel és a Renault új fejlesztése, az Opel Movano.
Bár a berlini zöldség-gyümölcs piacon reggel 7-kor nem támadtak le minket a német, török és görög zöldségesek, hogy honnét ez a szép teherautó, azért mi mégis büszkén toltuk be a Movano orrát – amelyen minden idők legnagyobb Opel logója feszít - az elektromos targoncák sűrűjébe. A Movano szebb lett, nagyobb, erősebb és takarékosabb elődjénél. A korábbi Movano abban is különbözik az újtól, hogy ennek fejlesztésében már az első ecsetvonásnál jelen voltak az Opel mérnökei, a Movano/Master család igazi koprodukció.
Erősségei: 300 féle változat, első- és hátsókerékmeghajtás, akár 4,5 tonnás össztömeg, 2,5 tonna teherbírás, akár 17 köbméteres raktér, alacsony fogyasztás, Euro5-ös motor, kényelmes vezetőhely. Négy hosszban és háromféle magasságban kapható majd, nálunk elsőként a két középső változat érhető el júniustól. Az importőr a Movano árait májusban teszi közzé, a 16 személyes elsőkerékhajtású kisbusz szeptemberben várható.
Autómenedzser.hu
A vezetőfülke elemei, kapcsolói Renault-ból lehetnek ismerősek, francia volt a navigációs rendszer is, amely helyenként képes volt furcsa dolgokat művelni. A komfort is franciás, kényelmes ülésben vezethettünk, a hosszú fuvarok kényelmetlenségeinek enyhítésére légrugós ülés is rendelhető. A háromszemélyes kivitelben a középső ülés irodaasztallá alakítható át, az ülések alatt hatalmas üregekbe pakolhatunk. Tárolóhelyekben egyébként is erős a Movano, a gumicsizmától a másfél literes palackig, a mobiltelefontól a parkolójegyig mindennek van helye. A menetlevél írása sem jelenthet akadályt, könnyedén elővarázsolhatjuk a tartóját a műszerfalból. Hatalmas a szélvédő, a tükrökből jól belátható a jármű, a kormány mélységben nem állítható. Hosszú az opciós lista, az általunk kipróbált tesztautókban volt ESP, tempomat, tolatóradar. Széria a jókora méretű tolóajtó (1,05-1,27 méter széles, 1,58-1,78 méter magas), amelyen könnyedén befér a raklap. Nincsenek kiszögelések, akadályok, targoncával pakolhatunk. Felárért dupla tolóajtó is rendelhető
Moduláris padlólemezének köszönhetően a Movano immár hátsókerekes változatban is kapható, az erősebb, leghosszabb, 146 lovas változaton dupla kerekek vannak hátul (a 4,5 tonnás modellben alaptartozék, de a háromtonnás változathoz is rendelhető).
[[ Oldaltörés (Nem driftelésre való) ]]
Élmény volt a hatalmas monstrumot vezetni, egy pillanatig sem éreztette velünk, hogy nagy falat lenne számunkra. 200 kilós rakományunkkal még az autópályán sem kellett lehúzódnunk a középső sávban. A 125 lovas és a 100 lovas változat sem tűnt gyengének, igaz, azokkal az autópályán már nem vigéckedtünk. A 2,3 literes turbódízelt kérésre részecskeszűrővel szerelik fel, így teljesíti az Euro 5-ös környezetvédelmi normát. A kétnapos tesztelés során a 146 lovas L4 H2 (leghosszabb és közepes magasságú) hátsókerekes Movano 10 litert fogyasztott átlagban, a 125 lovas L3 H2 modell 9 litert evett, míg a legkisebb L1 H1 100 lovas változat megelégedett 8 liter gázolajjal száz kilométerenként. Sebességváltója hatsebességes, rendelhető Easytronic félautomata is. A váltás esedékességét a műszerfalon elektronika jelzi.
Autómenedzser.hu
Rakterében tucatnyi szembe akaszthatjuk a rögzítő hevedereket, de rendelésre teljes belső borítást és szerelvényezést is kérhetünk. A leghosszabb, 6,85 méteres változat (tengelytávja 4,33 méter) rakterének hossza 4,4 méter, a Movano akár 3 tonnát is vontathat.
A hátsó ajtók (1,58 méter széles és maximum 1,82 méter magas) 180 fokban nyílnak, de 270 fokos nyitást is rendelhetünk, az oldallemezekhez mágnessel rögzíthető a kitárt ajtó. A kerékjártai ívek között hasznos szélesség 1380 milliméter, a hátsókerekes változatoknál 1080 milliméter.
Alaphelyzetben 80 literes az üzemanyagtartály, de felárért 105 literes is kérhető (az igazság az, hogy eleve 105 literes tartállyal szerelik az autót, de csak felárért veszik ki azt az elemet, amely 80 literre korlátozza). Ezzel elméletileg akár 1400 kilométeres hatótávval is rendelkezhet az autó.
Költséghatékonyság terén sokat várnak a Movanótól a tervezői, Az olajcsere periódus például 40 ezer kilométer, a hűtőfolyadék-csere periódusa 160 ezer kilométerre tolódott ki. Az Opel számításai szerint az üzemeltetési költsége 10 százalékkal csökkent az elődhöz képest.
Az ADAC brandenburgi tesztpályáján kipróbálhattuk mennyire hatékony a Movano új négy tárcsafékes ABS fékrendszere, amelyet elektronikus fékerőelosztóval (EBD) vérteztek fel. 100 kilométer/órás sebességről vészfékezéssel (ilyenkor bekapcsol a vészvillogó) 40,3 méter alatt sikerült megállnom 250 kilós terheléssel. Ez a nap legjobb ideje volt, de a többieknek is sikerült 44 méteren belül lefékezniük. A hátsókerekes változatokban az ESP alapfelszerelés, de minden változathoz rendelhető. A szlalom tesztben hármas sebességfokozatban teljes sebességgel nyúztuk a hosszított 146 lovas Movanót, a negyedik bolyánál kisodródás helyett beavatkozott az ESP és megszelídítette az autót. Nagyon komolyan befékezett, a gumik nyoma vastagon jelezte hatékonyságát. Ha a sofőr egy autópálya lehajtójáról túl nagy lendülettel érkezik meg az alsóbbrendű útra, az ESP vigyáz rá, és természetesen a rakományra is.
Alaphelyzetben csak a vezetőt védi légzsák, de rendelhető oldallégzsák és kanyarkövető fényszóró is.
Ez az idő is eljött: lecserélik a Vectrát. Szép történet volt, az utóbbi évtizedek legnemesebb Opeljét búcsúztatja el az Insignia. Meglepően jó autó született, extralistáján megjelent az innováció és az ára is kedvező. 2009-től még olvasni is tud. Vezettük.
Az Opel Insignia Ecoflex az első olyan zöldautó, ahol szinte semmi kompromisszumot nem kell kötnie a vezetőnek, a tulajdonosnak. Szép, elegáns, biztonságos, alacsony a fogyasztása és a károsanyag-kibocsátása, erős, gyors, jól felszerelt, prémiumjellegű és a 105 ezer forintos felára sem ver földhöz.
A sikeres OPC (Opel Performance Center) program tízéves jubileumára élvonalbeli technikával látta el az Opel az Insigniát. 2,8-as V6-os turbó motorja (239 kW/325 LE, 435 Nm) a márka legnagyobb teljesítményű szériakocsijává teszi, amely alig hat másodperc alatt gyorsul százra. Ez az első OPC-modell, amelyben standard az adaptív összkerékhajtás és az elektronikus differenciálzár. A FlexRide csillapítást a különösen dinamikus vezetési stílushoz hangolták. A 2009-es Év Autójának OPC-változata mindhárom karosszériával – szedán, ötajtós és kombi – kapható 13,173 millió forinttól.
Nem nevezhetjük újdonságnak az Opel Astra 2004-ben bemutatott álkupéját, a háromajtós GTC-t. Most, amikor küszöbön az új Astra és a konkurens Scirocco is elemében van, eljött az idő, hogy utoljára meghajtsuk a kétszáz lovas ménest.
160 lóerő, dupla panorámatető, magyarul beszélő navigáció, hatalmas csomagtér, baráti fogyasztás, pazar kényelem, lenyűgöző technika, izgalmas dinamika. Ez az Opel más, mint a többi, és sokkal drágább is. Az Insignia még nem nőtte ki a gyermekbetegségeit.
Jó hír a bajban lévő Opelnek: az Insigniából már 80 ezret rendeltek Európában, és Oroszországban csak nyáron vezetik be a Vectra utódát. Az új kombi már csak tojáshab a lazacon, ám félő, hogy a német gyártónak annyit ér majd, mint halottnak a csók. Biztos, ami biztos, kipróbáltuk.
Decembertől rendelhető, január 15-től pedig a kereskedésekben már kapható az új Opel Astra. Bár a nemzetközi menetpróbán tavaly ősszel a Frankfurt közeli Opel tesztpályán tehettük próbára az új Astrát, mégsem szórakoztunk olyan jól, mint a kiskunlacházi volt katonai reptér hóval borított kifutópályáján és szűz havas útjain.
Valahogy senki sem hökkent meg a nemzetközi bemutatón a 4,64 milliós alapáron. Oda se neki, ér ennyit az autó, sokat fejlődött: jól néz ki, biztonságos, praktikus, technikailag tökéletes, kényelmes, dinamikus. A listaár karcsúsodni fog, amint a szalonokba bekerül az autó, a német versenytársak hasonló áron mérik a kompaktjaikat, de aki esetleg az Astra Classicot cserélte volna le a J Astrára, alszik rá még egyet.
Sem Jacob Grimm, sem Mary Shelley, sem maga Frankenstein doktor nem hitte volna el az Opel PR-osok meséjét a megújult Corsáról, ezért a nemzetközi sajtóbemutatón szóba sem került a külső és a belső ráncfelvarrás. A motorok, a futómű és a kormányzás azonban tényleg változtak. Kipróbáltuk a megújult Opel Corsát.
Jó üléspozíció, kellemes beltér, pontos kormányzás, feszes futómű, izmos motor, maradandó vezetési élmény, különleges technika, tökéletes tapadás – az Opel Insignia komoly hatást gyakorol vezetőjére. Ellene beszél magas ára és pazarló fogyasztása.