Tetszett a cikk?

A kínai Zhejiang Geely Holding Group az 1,8 milliárd dolláros vásárlási ár felett további dollár százmilliókat fordít a Volvo Cars nyereségessé tételére - közölte Li Shufu, a Geely elnöke.

A Geely a termelési kapacitás bővítő beruházások költségigényét is beszámítva összesen 2,7 milliárd dolláros költséggel számol a Volvo megvásárlásával kapcsolatban. A termelési kapacitás bővítésének finanszírozási igényét felerészt külföldi, felerészt pedig kínai forrásból kívánja fedezni a Geely.

A Geely a Volvo gazdálkodásának vizsgálatakor riválisa, a Daimler AG és a BMW AG termelésétől messze elmaradó termeléshez képest túl magasnak találta a kutatási és fejlesztési költségeket. Li Shufu ezzel összefüggésben kijelentette: "meg kell találnunk annak a módját, hogyan hasznosíthatjuk jobban a Volvo technológiáját, és a méretgazdaságosság növelésével hogyan csökkenthetjük a költségeket."

Az elnök a Volvo alkalmazottainak megnyugtatására "testvérinek" minősítette a két vállalat közötti viszonyt, nem "apa-fiú" viszonynak. Rámutatott a Volvo márka identitása megőrzésének szükségességére: "a Volvo észak-európai, svédországi gyökerekkel rendelkezik. A Volvo nem lenne többé Volvo, ha kiszakítanák a talajból" - fogalmazott. "A Geely az Geely, a Volvo az Volvo. A Geely nem fog Volvókat gyártani, a Volvo nem fog Geelyket gyártani" - tette hozzá.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Volvo V50 teszt: családi biznisz

A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.

hvg.hu Autó

Volvo C30 teszt: vámpírdiéta

Régi arccal vehettem birtokba a legkisebb Volvót, így nem tudtam beleszeretni, igaz, ki sem szerettem az egyhetes próba során belőle. Metroszexuálisok, szinglik, státuszukat fitogtatók, fiatal, jómódú párok ideális autója, azoké, akik szerelemben élnek, és első vágyra vásárolnak.

hvg.hu Autó

Volvo XC70: elviszi a kékszalagot

A V70-esbe könnyű volt beleszeretni, az XC70-estől nehéz volt elszakadni. Egy ilyen kocsival a világot szívesen körbeautóznám, akár széltében, akár hosszában. Hangos, néha lomha, drága - és mégis.

hvg.hu Autó

V50-teszt: váltóban erősített a Volvo

Az automata váltók köztudottan többet fogyasztanak, drágábbak és jóval kényelmesebbek, mint manuális társaik. A duplakuplungos automaták 8-10 százalékkal kevesebbel is beérik. Így nem szennyezik annyira a környezetet. Megnéztük a Volvo új Powershift váltója hogyan muzsikál a legkisebb kombiban.

hvg.hu Autó

Teszt: a Volvo szereti az alkoholt

A legkisebb négyajtós Volvo finom, izgalmas autó. Üzleti és családi célokra egyaránt alkalmas. Bioetanollal működő motorja lendületes autózást tesz lehetővé, olcsón üzemeltethető és nagyon környezetbarát, bár nem túl humánus. A Flexifuel változat felára hamar megtérül.

hvg.hu Autó

Volvo S80 teszt: ezüst őrangyal

Két éve már teszteltük a Volvo nagy limuzinját, akkor a 185 lovas D5 dízelmotorral szerelt svéd nem nyerte el a tetszésünket hangos motorja miatt. Az új D5 20 lóerővel izmosabb, hangja szebben, ércesebben, férfiasabban szól, összkerékhajtását és intelligens életvédelmi megoldásait tapasztalva józan választás lehet a német versenytársakkal szemben.

hvg.hu Autó

Tetszett ez a Volvo - lehet, hogy öregszem?

Mintha Öland szigetén sétálnék a sűrű, magas fűben, a háttérben lágyan füstölő kis kémény, tenger- és tehénszag, susogó, alacsony fák. Tücskök zenélnek a fényes éjszakában. Így tudnám leírni a Volvo V70-est.

automenedzser.hu Autó

Volvo-teszt: az érzékek limuzinja

Szép. Biztonságos. Svéd. Luxus. Volvo. Akinek ez elég, nem fogja megbánni, hogy az S80-ast választotta. Még akkor sem, ha az öthengeres dízelmotor lomha és hangos.