szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Nem is vártunk mást, a korábban tesztelt két hármas nagy étvágya után kellett a diéta.

Nem is vártunk mást, a korábban tesztelt két hármas nagy étvágya után kellett a diéta. A városban, országúton és autópályán összesen megtett 400 kilométer során 5,5 liter gázolajat fogyasztott a Mazda3 száz kilométerenként, kevesebbet, mint a korábban nálunk járt benzines Mazda2 és a szintén takarékos kétliteres Mazda6. A fedélzeti kijelző nincs ehhez az alacsony fogyasztáshoz igazítva, a tervezők kishitűségének példája, hogy csak háromkarakteres a hatótáv. Tele tankkal 999 kilométert biztosan bevállalhatunk takarékos vezetéssel.

A Mazda közös nyomócsöves új dízelmotorja kulturált járásával szívembe lopta magát, tartalékkal bőven bírt, előzésekhez is volt ereje, igaz csak Euro4-es. A váltó hatodik fokozata autópályán hiányzott. 109 lóereje elég uralni a sávokat. Futóműve huppanókon keményen ráz, a sportosság ebben a változatban is tetten érhető. Kanyarokban parádés, kormányzása precíz.

További képek a galériában. Kattintson a képre!
am

Alaphelyzetben sem szegényes a Mazda3 felszerelése, mi különösen jól felextrázott változatot teszteltünk, amelyben széria az ülésfűtés, a Bluetooth, a tolatóradar, a szélvédő fűtés, a tempomat, a hatlemezes CD-s, mp3-as rádió, a multifunkciós kormány, a holttérfigyelő, a Bose hangrendszer, valamint a 17 hüvelykes könnyűfém kerekek. A kezelőszervek kéznél vannak, a váltótól jobbra elhelyezett kézifék kart is meg lehet szokni. Az ülés kényelmes, kanyarokban megfelelően tart. Tárolóban nem szenvedünk hiányt, pohártartó elöl és hátul is van. Csomagtartója átlagos méretű, 40 liternyi térfogatot a Bose hangrendszer rendelésével fel kell adnunk. Megéri.

Furcsa, hogy mit tesz egy autóval egy jó szín. Az egy héttel korábban tesztelt Mazda3 MPS feleannyi ámuló pillantást kapott, mint ez a szép kékség (celestial kék). Tegyük hozzá, a szín mellett a megújult Mazda3-as áramló vonalai is vonzzák a tekinteteket.

Biró Csongor

am

 

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

További képek a galériában. Kattintson a képre!
am

 

Műszaki adatok

Mazda3 Sport CD109
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1560
Környezetvédelmi besorolásEURO 4
Max. teljesítmény lóerő109 lóerő 4000-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm240 Nm 1750-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2640
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4460/1755/1470
Csomagtér300 (Bose hangrendszerrel)
Tömege (kg)1260
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)185
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)11
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi5,8
Országúti3,8
Vegyes4,5
Tesztfogyasztás5,5
CO2 kibocsátás (g/km)119
ÁRA

5,2499  millió forinttól
a tesztautó ára 6,039 millió Ft

 


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Mazda3 MPS teszt: le a vagyonadóval!

A fedélzeti számítógép zoom-zom felirattal fogad, bejelentkezik a Bose hifi, azt gyorsan lehalkítom, majd hallgatom a...

automenedzser.hu Autó

Mazda 6 kombi teszt

Néhány hete teszteltük az új hatos benzines csúcsváltozatát és a dízelt is faggattuk, így most csupán a kombilét...

automenedzser.hu Autó

Mazda3 teszt: nem veti meg a benzint

Ideális minőségi cégautó a Mazda3, de amióta 1,6 liternél húzták meg a határt, jobban járnak a cégek, ha a kisebb...