szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Harmadik az isten igaza, három a magyar igazság. Pár héten belül a harmadik Mazda3-ast teszteljük, a kétliteres stop-startos szedán és a 260 lóerős izompacsirta MPS után ezúttal az 1,6 literes dízel változatban kerestük a boldogság titkát. És megtaláltuk az eddigi legkisebb fogyasztású Mazdát.

Nem is vártunk mást, a korábban tesztelt két hármas nagy étvágya után kellett a diéta. A városban, országúton és autópályán összesen megtett 400 kilométer során 5,5 liter gázolajat fogyasztott a Mazda3 száz kilométerenként, kevesebbet, mint a korábban nálunk járt benzines Mazda2 és a szintén takarékos kétliteres Mazda6. A fedélzeti kijelző nincs ehhez az alacsony fogyasztáshoz igazítva, a tervezők kishitűségének példája, hogy csak háromkarakteres a hatótáv. Tele tankkal 999 kilométert biztosan bevállalhatunk takarékos vezetéssel.

A Mazda közös nyomócsöves új dízelmotorja kulturált járásával szívembe lopta magát, tartalékkal bőven bírt, előzésekhez is volt ereje, igaz csak Euro4-es. A váltó hatodik fokozata autópályán hiányzott. 109 lóereje elég uralni a sávokat. Futóműve huppanókon keményen ráz, a sportosság ebben a változatban is tetten érhető. Kanyarokban parádés, kormányzása precíz.

 

Autómenedzser

Alaphelyzetben sem szegényes a Mazda3 felszerelése, mi különösen jól felextrázott változatot teszteltünk, amelyben széria az ülésfűtés, a Bluetooth, a tolatóradar, a szélvédő fűtés, a tempomat, a hatlemezes CD-s, mp3-as rádió, a multifunkciós kormány, a holttérfigyelő, a Bose hangrendszer, valamint a 17 hüvelykes könnyűfém kerekek. A kezelőszervek kéznél vannak, a váltótól jobbra elhelyezett kézifék kart is meg lehet szokni. Az ülés kényelmes, kanyarokban megfelelően tart. Tárolóban nem szenvedünk hiányt, pohártartó elöl és hátul is van. Csomagtartója átlagos méretű, 40 liternyi térfogatot a Bose hangrendszer rendelésével fel kell adnunk. Megéri.

Furcsa, hogy mit tesz egy autóval egy jó szín. Az egy héttel korábban tesztelt Mazda3 MPS feleannyi ámuló pillantást kapott, mint ez a szép kékség (celestial kék). Tegyük hozzá, a szín mellett a megújult Mazda3-as áramló vonalai is vonzzák a tekinteteket.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

 


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Mazda-teszt: nyugodt erő

A Mazda marad a konzervatív értékeknél, szögletes vonalak, megnövelt utastér, masszív plató, nagy hasmagasság és hihetetlen terepjáró képesség.

Biró Csongor Autó

Mazda3 teszt: hatoska nagy étvággyal

Semmi bajom a Mazda3 szedánnal, de a kétliteres motor még az i-stoppal sem kellene: lomha és iszákos. Az autó az előnyére változott, sokkal szebb lett, mint versenytársaihoz szürkült elődje. A négyajtós változat erősen emlékeztet a hatosra.

hvg.hu Autó

Duplateszten a Mazda6: benzines vagy dízel, öt- vagy négyajtós?

A jót könnyű megszokni, a legjobbról nehéz lemondani. A benzines izom-Mazda után kissé halványan muzsikált a dízel tömegmodell, de ha nem a vezetési élményre tesszük a hangsúlyt, akkor a végső számadásnál nehéz lenne a döntés. Mazda6: benzinest vagy dízelt vegyünk? A négy- vagy ötajtós kérdésre egyértelmű a válasz.

Biró Csongor Autó

Mazda CX-7 teszt: kék vér folyik a csöveiben

Eddig csak 260 lovas, aszfaltszaggató változatban volt kapható a Mazda hobbiterepjárója, a CX-7-es. Bár automatikus váltót még mindig nem rendelhetünk az autóhoz, újabb lökést adhat a sikerének, hogy izmos dízelmotorral is kapható. Tesztünk során kiderült, a Mazda nem áldozta fel a sportos vezetést a gazdaságosság oltárán, a CX-7 élményautó maradt és nem fogyaszt sokat.

automenedzser.hu Autó

Mazda-teszt: hess, stressz!

Jól felextrázva, egyhatos pörgős benzinmotorral , komfortosra hangolt futóművel és az enyhén sportosnak mondható menetdinamikával verhetetlen ár/érték arányt kínál a megújult hármas Mazda.

automenedzser.hu Autó

Mazda-teszt: hatos dobás

Nagy tér, elegancia, funkcionalitás, ésszerű dizájn és megújult sportos dízelmotor jellemzik a kedvező áron kapható Mazda6 sportkombit.

automenedzser.hu Autó

Szégyelli izmait a legerősebb Mazda

A japán gyártók közül egyedül a Mazda kínál brutális erejű csapott hátút. A Mazda3 MPS drága és torkos, vezetése különleges élmény.

Biró Csongor Autó

Mazda3 MPS teszt: nem szilikon, igazi

Brutális külseje ellenére kezes a legerősebb Mazda3-as, 260 lóereje tekintélyt parancsol az utakon, magas ára és hatalmas étvágya az ínyenceknek kedvez. Óvjuk és vigyázzunk rá, kihalóban lévő faj, a hot hatchek kora leáldozóban van.

automenedzser.hu Autó

Mazda-teszt: business class a turistaosztályon

A Mazda fenegyereke, az RX-8-as erősebb változata után kellett egy kis idő, amíg alkalmazkodtam a Mazda legerősebb dízeljéhez, a 143 lovas kétezres motor adottságaihoz. A hatosban a zoom-zoom életérzést visszafogottabbra vették a tervezők, ez a gép a megfontolt, kiegyensúlyozott, nyugodt és bölcs középvezetők autója.