szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Hyundai az ix35-tel feledtetni akarta a Tucsont, pedig az nagy kedvencem volt.

 A Hyundai az ix35-tel feledtetni akarta a Tucsont, pedig az nagy kedvencem volt. Még venni is akartam egyet, csak nem volt rá pénzem. Az ix35-tel is így van az ember, hisz egy jobban felszerelt változatért könnyen elkérnek 6-7, esetleg nyolc milliót. Be kell látni, koreai autót már nem azért vesz az ember, mert olcsó. A koreai autók a japánokkal azonos színvonalon készülnek, ám nem mindig találják el az európai ízlést. Az ix35 kivétel. Pontosan beleillik a nálunk is oly népszerű SUV-ok mezőnyébe, újszerűsége, merész vonalai miatt ki is tűnik közülük. Egyetlen kivétel van csak a piacon, a Ford Kuga, amelyhez erősen hasonlít a jövevény.

További képek a galériában. Kattintson a képre!
©

A rövid budai tesztút során feltűnt a kétliteres dízelmotor csendessége, dinamizmusa, a futómű lágysága, a jármű könnyed kezelhetősége. Legjobban felszerelt változatban ültünk: 186 lóerő, hatfokozatú automatikus váltó, dupla panorámatető, Bluetooth, USB-csatlakozó, bőr kárpit, navigációs rendszer, hifi, tolatókamera, kapcsolható összkerékhajtás, dombsegéd, stb.

A Hyundai folyékony formanyelve tökéletesen megjelenik az új ix35 lendületes íveiben. A hatszög hűtőmaszk – ami a tavalyi Genfi autószalonon bemutatott ix-onic tanulmányautón volt először látható – az ix35-ön jelenik meg elsőként sorozatgyártásban.

Az ix35 tengelytávja 2640 mm, ami 10 mm-rel hosszabb az elődmodellénél. 4410 mm-es hosszával, és 182 0mm-es szélességével az ix35 ugyanakkor hosszabb és szélesebb is a Tucson-nál, (85, illetve 20 mm-rel). ettől jelentősen megnőtt a beltér, ugyanakkor a magasság (1660 mm) 20 mm-rel kisebb, mint volt, a fejtér csökkenése nélkül.

©

Az első ülések a korábbinál szélesebb tartományban állíthatók, így jelentősen megnőtt a lábak, és a fejek tere, ezáltal a magasabb utasok is kényelmesen elférnek. A középkonzol doboza 3,4 literrel bővült, most 6,2 literes, s jóval több a pakolóhely az utastérben. Az első középső kartámasz magasabb és hosszabb is lett, így a korábbinál kényelmesebben használható. Az USB/Aux csatlakozót áthelyezték, így a zenelejátszóknak több hely jut. A hátsó kalaptartó a korábbinál 71 mm-rel került magasabbra, ezáltal több a rakhely, ugyanakkor a csomagtérben egy külön pakolórekesz is várja az úti holmikat.

Az ix35 új, friss fejlesztésű erőforrásokkal készül, hatfokozatú kézi- és automata sebességváltókkal párosítva. Az európai vásárlók két benzinmotor közül választhatnak: a Theta-II modellkódú 2.0 literes négyhengeres 163 lovas, emissziója 178 gramm/kilométer (kétkerékhajtással, kéziváltóval). A Gamma sorozatú 1.6 GDI, amely 140 lovas 2010. szeptemberében csatlakozik a kínálathoz. Az 1.6 GDI motor alapjárati stop-start automatikával (ISG) is elérhető.

Az európai dízel paletta két vadonatúj fejlesztésű, modern turbódízelből áll: az R 2.0-ból és az U-II 1.7-ből, az utóbbi 2010. szeptemberétől lesz kapható. Az R 2.0 kétféle teljesítménnyel készül: 184, valamint 136 lovas változatban. A később érkező 1,7 literes motor ISG stop-start rendszerrel, valamint kézikapcsolású erőátvitellel kategóriagyőztes szén-dioxid-kibocsátási értékeket produkál: 139 g/km. Hatfokozatú kéziváltók járnak mindkét gázolajoshoz, az R-hez pedig hatsebességes automata is rendelhető.

Legolcsóbb, benzines, 163 literes változata elsőkerékhajtással 5,59 millió forintba kerül, a 136 lovas dízelért 6,39 milliót kérnek el. Az alapfelszereltség része az ESP, a dombsegéd, a lejtmenetvezérlő, a borulásgátló, a hat légzsák és a klíma is. A legolcsóbb összkerekes benzines listaára 6,79 millió forint, a dízelváltozat 800 ezer forinttal több.

Biró Csongor

 

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

További képek a galériában. Kattintson a képre!
©

 

Hyundai ix35 2,0 CRDi HP 4WD A/T Premium
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1995
Környezetvédelmi besorolás EURO 5
Max. teljesítmény lóerő 184 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 392 Nm 1800-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2640
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4410/1820/1655
Csomagtér 465-1436 liter
Terepszög elöl/hátul/középen (fok) 24,2/26,9/17
Hasmagasság/gázlómélység (mm) 170/500
Saját tömeg (kg) 1676-1787
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 195
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 10,1
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 9,1
Országúti 6,0
Vegyes 7,1
Tesztfogyasztás n.a.
CO2 kibocsátás (g/km) 187
ÁRA

A tesztelt modell listaára 9,59 millió forint
Kedvezményes bevezető ára 8,79 millió forint
Alapára elsőkerékhajtással, benzinmotorral
5,59 millió forint

 

 

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!