szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Eljött az ideje, hogy lecseréljük a téli gumikat nyárira. Aki maga szeretné elvégezni a cserét, biztosan felteszi magának a kérdést, hogy a jobb állapotban lévő gumikat előre vagy hátra kell-e felrakni. És hogyan kell kíméletesen tárolni a téli gumikat?

Mindkét variánsra van pro és kontra érv, de végeredményben a mélyebb profilú gumik felszerelése a hátsó tengelyre nagyobb biztonságot nyújt. Ezt látszik igazolni a német (ADAC) és az osztrák autóklub (ÖAMTC) közösen végzett tesztje.

Elsősorban a nagyobb menetstabilitás a legfőbb érv amellett, hogy a jobb gumikat hátra szereljük fel; ez különösen szükséghelyzetekben és vizes útburkolaton bizonyult kifizetődőnek. A jármű nem sodródik ki olyan könnyen fékezéskor és sávváltáskor. Ez különösen érvényes olyan járművekre, melyek nincsenek felszerelve ESP-vel.

A pördüléses balesetek az esetek többségében nagyobb sérülési rizikót hordoznak magukban, mivel fennáll a veszély, hogy a jármű átcsúszik a szemközti sávba és ott egy másik járművel ütközik. A megpördülő autónál annak a valószínűsége is megnő, hogy az autó a kevésbé védett oldalával fának vagy más akadálynak ütközik. A hosszabb fékút és a rosszabb aquaplaning tulajdonságok is azt bizonyítják, hogy a mélyebb profilú gumikat inkább hátulra érdemes szerelni.

A cikk folytatása további tanácsokkal az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Hogyan tároljuk a nyári gumikat?

A nyári gumik csak akkor vészelik át a téli álmot, ha rendesen felkészítjük őket a telelésre. Néhány tipp a nyári gumik szakszerű tárolására.

Biró Csongor Autó

Teszt: mennyivel jobb a prémium nyári gumi?

Az ausztriai Tessdorf ÖAMTC (osztrák autóklub) tesztpályáján mutatta be a Michelin a négy méretben Nyíregyházán gyártott Pilot Sport 3 gumiabroncsát.

Autó

A kínai gumik ismét megbuktak a teszten

Bizakodásra ad okot, hogy 2010-ben a megbízható nyári gumik palettája szélesnek ígérkezik: a 225/ 45 R 17 W, Y méretű nyári gumik közül a 2010-es ADAC teszten 5 modell „különösen ajánlott”, hét pedig „ajánlott” besorolást kapott. ADAC öt terméket nem ajánl a vizes útburkolaton nyújtott gyenge vagy rossz teljesítményük miatt. Tizenhét 225/45 R 17 es méretű gumimodell állta ki az ADAC próbáit, többnyire olyan modellek, melyeket előszeretettel használnak az Audi A3, a Ford Focus, a Mercedes C-osztály, az Opel Astra és számos VW sportos változatain.

hvg.hu Sport

Jövőre kiszáll a Forma-1 hivatalos gumiszállítója is

A japán Bridgestone hétfőn bejelentette, hogy 2010 év végén kivonul a Forma-1-ből. A gyár magyarázatként a gazdasági válságot jelölte meg és rámutatott, hogy a közelmúltban számos nagy cég kivonult a sportból, hacsak átmenetileg is.