Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f6e144d5-33ed-4965-a66d-38cb9cae51f0","c_author":"Moravecz Kata","category":"eurologus","description":"Az Európai Parlament szerdai vitáján az EU Ukrajna-politikája találkozott a magyar kormány új, véleménynyilvánító szavazást övező narratíváival.","shortLead":"Az Európai Parlament szerdai vitáján az EU Ukrajna-politikája találkozott a magyar kormány új, véleménynyilvánító...","id":"20250507_EP-vita-Ukrajnarol-von-der-leyen-fidesz-deutsch","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6e144d5-33ed-4965-a66d-38cb9cae51f0.jpg","index":0,"item":"cd3b9b0f-ebcf-464d-9fc2-ecd5b84452dd","keywords":null,"link":"/eurologus/20250507_EP-vita-Ukrajnarol-von-der-leyen-fidesz-deutsch","timestamp":"2025. május. 07. 18:40","title":"EP-vita Ukrajnáról: a fideszes képviselők becsülettel felmondták a kormánypropaganda összes szólamát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75a1c0a1-3e80-4ab7-b4fa-781be3fe9f04","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Véget ért a második vizsganap, szerdán következik a történelemérettségi.","shortLead":"Véget ért a második vizsganap, szerdán következik a történelemérettségi.","id":"20250506_matekerettsegi-matematika-masodik-resz-nem-hivatalos-megoldasok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75a1c0a1-3e80-4ab7-b4fa-781be3fe9f04.jpg","index":0,"item":"f13568d5-c66c-4bab-8ad9-5f8d2105edda","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_matekerettsegi-matematika-masodik-resz-nem-hivatalos-megoldasok-ebx","timestamp":"2025. május. 06. 13:22","title":"Mutatjuk a matekérettségi második felének nem hivatalos megoldásait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7877c7d-492b-429d-99bb-0b46c71e8886","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A minden előzmény nélküli Hyundai Elexio egy középkategóriás szabadidő-autó.","shortLead":"A minden előzmény nélküli Hyundai Elexio egy középkategóriás szabadidő-autó.","id":"20250508_700-kilometeres-hatotavu-vadonatuj-hyundai-elexio-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7877c7d-492b-429d-99bb-0b46c71e8886.jpg","index":0,"item":"d542abd8-e00b-4df0-ba2d-13964ee6a554","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_700-kilometeres-hatotavu-vadonatuj-hyundai-elexio-villanyauto","timestamp":"2025. május. 08. 07:21","title":"700 kilométeres hatótávú vadonatúj Hyundai villanyautó érkezett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b13f6107-8b96-4b82-8675-0f30d0a092e7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke szerint a honvédelmi miniszter a felvételen „bevallja, sőt büszkén hirdeti”, hogy a békepártiság, amiről „évek óta papolnak, csak egy ócska hazugság”.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke szerint a honvédelmi miniszter a felvételen „bevallja, sőt büszkén hirdeti”, hogy a békepártiság...","id":"20250508_magyar-peter-ruszin-szendi-romulusz-orban-viktor-bejelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b13f6107-8b96-4b82-8675-0f30d0a092e7.jpg","index":0,"item":"341c234c-fb15-447a-97ab-bb88cc3c7e63","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_magyar-peter-ruszin-szendi-romulusz-orban-viktor-bejelentes","timestamp":"2025. május. 08. 09:17","title":"Szakítunk a békementalitással – mondja Szalay-Bobrovniczky a Magyar Péter által közzétett hangfelvételen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc9d3d53-ed7e-4e4c-b718-d44abc51b604","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Még velünk marad az átlagosnál hűvösebb idő.","shortLead":"Még velünk marad az átlagosnál hűvösebb idő.","id":"20250508_idojaras-elorejelzes-huvos-ido-eso","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc9d3d53-ed7e-4e4c-b718-d44abc51b604.jpg","index":0,"item":"b7ea605a-8c25-477d-ab18-257b52a897f9","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_idojaras-elorejelzes-huvos-ido-eso","timestamp":"2025. május. 08. 05:44","title":"Helyenként ma is csak 11 fok lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db725a68-9fe4-4ab9-acd3-84aa97ab9192","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Öt feladatot kell megoldaniuk a középszinten vizsgázóknak, valamivel több mint két órájuk van rá.","shortLead":"Öt feladatot kell megoldaniuk a középszinten vizsgázóknak, valamivel több mint két órájuk van rá.","id":"20250506_matematika-erettsegi-masodik-resz-feladatok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db725a68-9fe4-4ab9-acd3-84aa97ab9192.jpg","index":0,"item":"e4a1c171-28fc-4bfa-a759-382c6dca3d2e","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_matematika-erettsegi-masodik-resz-feladatok-ebx","timestamp":"2025. május. 06. 10:11","title":"A Túró Rudi, a téglalap kerülete és függvények is előkerültek a matekérettségi második részében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07abc0fc-d669-4ac3-bf34-26fc466c0d65","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Az Aszályvédelmi Operatív Törzs nem meglepő módon az idei évre előrejelzett szárazságra és annak hatásaira fog majd reagálni.","shortLead":"Az Aszályvédelmi Operatív Törzs nem meglepő módon az idei évre előrejelzett szárazságra és annak hatásaira fog majd...","id":"20250506_aszalyvedelmi-operativ-torzs-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07abc0fc-d669-4ac3-bf34-26fc466c0d65.jpg","index":0,"item":"35a33d42-0982-4913-a092-7bc2a60dec71","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250506_aszalyvedelmi-operativ-torzs-kormany","timestamp":"2025. május. 06. 19:41","title":"Orbán Viktor új operatív törzs létrehozását jelentette be","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d29d4075-70ab-4ec8-b2a6-d4abdabfaec5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Tizennyolcadik kihívás.","shortLead":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250425_Gondolkozz-velunk-Kavicsok-haromszogben-Szexi-a-matek-18","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d29d4075-70ab-4ec8-b2a6-d4abdabfaec5.jpg","index":0,"item":"f8c23a50-5428-49d3-a866-78e523c02500","keywords":null,"link":"/elet/20250425_Gondolkozz-velunk-Kavicsok-haromszogben-Szexi-a-matek-18","timestamp":"2025. május. 06. 10:02","title":"Gondolkozz velünk: Kavicsok háromszögben – Szexi a matek 18.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kormány jó fogású, az alja sportosan vágott. A burkolatok között van puha is, a hirtelen beköszöntött nyárban a műanyagok bizarr szagokat eresztettek. A könyöktámasz fölösleges, csak akadályoz a váltásban. Sokkal jobban örültem volna egy pohártartónak. De akár többnek is. Visszafejlődés ez, hisz a korábbi változatban volt. Tárolókból egyébként is hiány van, a kesztyűtartó kicsi, az ajtók oldalzsebei is azok, a csomagtartó egyedül tartja a korábbi, 300 literes szintet.
Az ülések kényelmesek, a kilátás jó, a Zenith szélvédő áldásait azonban csak festői környezetben élvezzük, például a Békási szorosban. Városban csak a közlekedési lámpák közelében van értelme, napsütésben azonban inkább kín. Szaunában ülünk, olyankor is kapcsolni kell a klímát, amikor egyébként nem szeretnénk. Az eltolható tetőkárpit-nyúlvány hátránya, hogy a napellenzőkben nincs piperetükör, ez okozhat bosszúságot néhány tulajdonosnak.
További képek a galériában
am
Futóműve lágyan ringat, de nagyobb sebességnél, kanyarokban esetleges, néha azt érezzük, nincs mind a négy kereke a talajon. Ha jobban elszállnánk, az ESP besegít, kigyorsításoknál néha felvillant a visszajelző lámpa. Hasznos a sebességváltásra figyelmeztető jelzés, a váltó karja már nem olyan imbolygós, mint amit korábban megszoktunk a Citroennél. Pontos, de csak ötsebességes.
Kilencvenöt lóereje és szépen morgó vaskos kipufogóvége ellenére vérszegény a C3-as, azonban városi használatban ezt nem érezzük. Sokkal inkább autópályán és országúton kell vigyáznunk arra, nehogy eltiporjanak. Négy személlyel, csomagokkal a kisebb emelkedők kifognak rajta, igaz legalább nem fogyaszt sokat. A hatszáz kilométeres tesztelés végén 7,2 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként.
Az új C3 modell a Citroën által forgalomba hozott első gépkocsi, amely teljes egészében az újfajta termékfejlesztés alapján, prototípus nélkül készült. Ennek elsősorban az a célja, hogy a lehető leghamarabb elkészüljön a szériában gyártott modellel megegyező autó és a megfelelő gyártóeszköz. Ez az intézkedés jelentős minőségi ugrás jelent, hiszen a projekt valamennyi résztvevőjét – tervezőket, beszállítókat, gyártókat – előbb vonják be a folyamatba, hogy mielőbb kialakuljon a végleges gépkocsival megegyező modell.
A C3-as nem nőtt sokat, a 4 méteres határértéken belül maradt. Ez a fejlődési irány szembemegy az állandó méretnövelés elvével, de 10,2 méteres fordulási átmérőjével az autó tökéletesen alkalmazkodik a városi használathoz.
[[ Oldaltörés (Szélvédő és hangszigetelés) ]]
Az új C3 modell, az igazi technológiai bravúrnak számító Zenith szélvédőnek köszönhetően, az autózás újfajta élményét nyújtja. 1350 milliméteres, kivételes hosszúságával 80 fokkal megnöveli az elöl ülő utasok függőleges síkban mért kilátási szögét. Ennek eléréséhez a felső kereszttartót megszüntették. Az előre, oldalirányban való kilátást javító, keskenyebb A-oszlopokkal szegélyezett domború szélvédő valamennyi utasban a korlátlan, „nagyképernyős” kilátás érzetét kelti.
A maximális komfortérzet biztosítása érdekében, a szélvédő felső része, teljes szélességben egy 25 centi sávban fokozatosan halványodó üvegből készül, amely finom átmenetet tesz lehetővé az elöl ülő utasok számára a napsugárzás ellen optimális védelmet nyújtó sötétebb és az előre történő zavartalan kilátáshoz szükséges szokásos átlátszóságot biztosító világosabb árnyalat között. Az újfajta szélvédő alkalmazása világpremier. A sötétített terület energia-átadási értéke 9, míg a hagyományos színezett üvegeké 50. A sötétített üveg megvédi a vezetőt és az utasokat a túl erős fénytől.
am
A csendes, kellemes belső légkör érdekében csökkentették a rezgéseket és hatékonyan tompították a motorzajokat, valamint az aerodinamikai- és menetzajokat, illetve a kerékfelütés által keltett zajokat. Ehhez a hangszigetelést és a zajok elnyelését azok kibocsátási, illetve keletkezési helyéhez a lehető legközelebb végezték el, például: a motortérben (155 négyzetdeciméter zajelnyelő anyag a jelenlegi C3-asnál alkalmazott 48-cal szemben), az ajtóknál, ezzel is tovább erősítve a védőburok-hatást. Ez utóbbiaknál, a küszöbnél és az első ajtók elülső részén alkalmaztak plusz tömítéseket, valamint megnövelték a szigetelő lapok grammsúlyát (200 g/m² a szegmensben alkalmazott 90 g/m² súllyal szemben).
Elöl független McPherson kerékfelfüggesztéssel, deformálódó kereszttartóval felszerelt újfajta hátsó futóművel, valamint változó rásegítésű elektromos szervokormánnyal rendelkezik. Az említett műszaki megoldások együttes alkalmazása az útegyenetlenségek szűrését biztosítja.
A gépkocsi szériafelszereltségébe hűtött első tárcsafékek, ABS, amelyhez elektronikus fékerőelosztó (REF) kapcsolódik, valamint vészfékrásegítő rendszer (AFU) tartoznak. Az ESP felára 100 ezer forint.
A tervezők minden követ megmozgattak annak érdekében, hogy könnyebbé tegyék az autót. A projekt kezdetétől fogva nagy figyelmet fordítottak erre a célkitűzésre: a formatervezési részleg részére átadott műszaki előírások külön kitértek a gépkocsi tömegét kedvezően befolyásoló, felépítésre vonatkozó kötöttségekre – például a hajlított kiképzésű műszerfal kereszttartó helyett inkább egyenes kereszttartó választása. Az újfajta hátsó futómű kifejlesztésével szintén sikerült 13 kg-ot nyerni. Az újító intézkedést alkatrészenkénti vizsgálatok egészítették ki, ezáltal sikerült továbbcsökkenteni a gépkocsi tömegét.