Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"123b61bb-dc36-4acb-b918-72a7c27ef1d1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nem a lótenyésztésből tudja Simicska Lajos kiegészíteni a nyugdíját.","shortLead":"Nem a lótenyésztésből tudja Simicska Lajos kiegészíteni a nyugdíját.","id":"20250530_Simicska-Lajos-harskuti-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/123b61bb-dc36-4acb-b918-72a7c27ef1d1.jpg","index":0,"item":"675a9776-f035-436d-b0ec-c7487c0c11b3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Simicska-Lajos-harskuti-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 12:57","title":"Sorozatban a tizenötödik évben lett veszteséges Simicska Lajos egyetlen megmaradt cége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b56b121-9028-47ab-9eaa-1305eb1a939e","c_author":"Domány András","category":"tudomany","description":"Az a cél, hogy „a szülők hatékony eszközt kapjanak a kiskorúak pornográf tartalmakhoz való hozzáférése elleni fellépéshez, és szabadon dönthessenek arról, hogy gyermekeik mely online tartalmakhoz férhetnek hozzá”.","shortLead":"Az a cél, hogy „a szülők hatékony eszközt kapjanak a kiskorúak pornográf tartalmakhoz való hozzáférése elleni...","id":"20250531_Havonta-frissul-majd-a-pornolista-amelyet-a-szulok-letilthatnak-gyerekuk-szamara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b56b121-9028-47ab-9eaa-1305eb1a939e.jpg","index":0,"item":"0756d462-a70c-4308-a8f5-ff7fa1f5e968","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_Havonta-frissul-majd-a-pornolista-amelyet-a-szulok-letilthatnak-gyerekuk-szamara","timestamp":"2025. május. 31. 08:17","title":"Havonta frissül majd a pornólista, amelyről a szülők letilthatják a gyereküket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"736a221f-6360-4468-b01e-d88f41d811e3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Figyelmeztetnek a kutatók: katasztrofális következményei lehetnek, ha továbbra is ilyen ütemben melegszik a bolygó. ","shortLead":"Figyelmeztetnek a kutatók: katasztrofális következményei lehetnek, ha továbbra is ilyen ütemben melegszik a bolygó. ","id":"20250529_tengerviz-szintjenek-emelkedese-migracios-krizis-globalis-felmelegedes-jegolvadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/736a221f-6360-4468-b01e-d88f41d811e3.jpg","index":0,"item":"f8a0566b-3488-4fb3-8feb-cb771c23aa9f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_tengerviz-szintjenek-emelkedese-migracios-krizis-globalis-felmelegedes-jegolvadas","timestamp":"2025. május. 29. 19:03","title":"Globális migrációs krízist okozhat az emelkedő tengerszint, már a legoptimistább forgatókönyv is katasztrófához vezethet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5eafcef-7d51-44e9-b90e-baf96bdfb442","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nem a közeli jövőben, de fokozatosan leválhat egy darab Afrikából, ami végül egy új kontinenst eredményezhet.","shortLead":"Nem a közeli jövőben, de fokozatosan leválhat egy darab Afrikából, ami végül egy új kontinenst eredményezhet.","id":"20250529_afrika-kontinens-ketteszakadas-szuperfelaramlas-vizsgalat-gazok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5eafcef-7d51-44e9-b90e-baf96bdfb442.jpg","index":0,"item":"f22d376f-3df3-4745-984d-8d9dd00d86f8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_afrika-kontinens-ketteszakadas-szuperfelaramlas-vizsgalat-gazok","timestamp":"2025. május. 29. 15:03","title":"Kettészakadhat Afrika, a szemünk láttára jöhet létre egy új kontinens","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b8d7d7ae-2843-464e-8670-cf4943858ce4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Pintér Bence ellenőriztette a dokumentumot, és kiderült, hogy nem is volt titkos – pedig elődje, Dézsi Csaba András erre hivatkozva tagadta meg a közzétételét.","shortLead":"Pintér Bence ellenőriztette a dokumentumot, és kiderült, hogy nem is volt titkos – pedig elődje, Dézsi Csaba András...","id":"20250530_gyori-Audi-Borkai-szerzodes-nyilvanossagra-hozas-Pinter-Bence","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8d7d7ae-2843-464e-8670-cf4943858ce4.jpg","index":0,"item":"1112ac77-759c-48dc-9c28-d6414ce71712","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_gyori-Audi-Borkai-szerzodes-nyilvanossagra-hozas-Pinter-Bence","timestamp":"2025. május. 30. 15:49","title":"Nyilvánosságra hozták a 15 éve titkolt szerződést, amelyet Borkai győri polgármesterként az Audival kötött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"feb07d26-34ae-44cb-90b2-5834b1607f7d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A nő ijedtében kiugrott a kocsiból.","shortLead":"A nő ijedtében kiugrott a kocsiból.","id":"20250529_Siofok-autolopas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/feb07d26-34ae-44cb-90b2-5834b1607f7d.jpg","index":0,"item":"41fa74fc-e0f6-4fc1-8df1-5ac4d22c463e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250529_Siofok-autolopas-video","timestamp":"2025. május. 29. 11:09","title":"Beült egy nő mellé egy kóros elmeállapotú férfi, így szerezte meg a kocsiját – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9d741fa-06a1-4241-a51f-674d18147f20","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Harmadával csökkent a nyereség, de így is zsíros osztalékot szavaztak meg maguknak.","shortLead":"Harmadával csökkent a nyereség, de így is zsíros osztalékot szavaztak meg maguknak.","id":"20250529_Tavaly-is-nagyot-kaszaltak-a-Pinter-Sandorhoz-kotheto-orzo-vedo-cegek-tulajdonosai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9d741fa-06a1-4241-a51f-674d18147f20.jpg","index":0,"item":"e05aa391-672f-4f42-8bd0-b306b8b4e728","keywords":null,"link":"/kkv/20250529_Tavaly-is-nagyot-kaszaltak-a-Pinter-Sandorhoz-kotheto-orzo-vedo-cegek-tulajdonosai","timestamp":"2025. május. 29. 11:24","title":"Tavaly is nagyot kaszáltak a Pintér Sándorhoz köthető őrző-védő cégek tulajdonosai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"220a3a67-ce9f-44ea-86cc-75c17e4c1833","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Josh Klinghoffer vádalkut kötött.","shortLead":"Josh Klinghoffer vádalkut kötött.","id":"20250530_Red-Hot-Chili-Peppers-gitars-halalos-gazolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/220a3a67-ce9f-44ea-86cc-75c17e4c1833.jpg","index":0,"item":"9d9c85ca-298d-4e00-8b16-cc5f7c621731","keywords":null,"link":"/elet/20250530_Red-Hot-Chili-Peppers-gitars-halalos-gazolas","timestamp":"2025. május. 30. 11:30","title":"Halálra gázolt egy gyalogost a Red Hot Chili Peppers volt gitárosa, de nem kell börtönbe mennie","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kormány jó fogású, az alja sportosan vágott. A burkolatok között van puha is, a hirtelen beköszöntött nyárban a műanyagok bizarr szagokat eresztettek. A könyöktámasz fölösleges, csak akadályoz a váltásban. Sokkal jobban örültem volna egy pohártartónak. De akár többnek is. Visszafejlődés ez, hisz a korábbi változatban volt. Tárolókból egyébként is hiány van, a kesztyűtartó kicsi, az ajtók oldalzsebei is azok, a csomagtartó egyedül tartja a korábbi, 300 literes szintet.
Az ülések kényelmesek, a kilátás jó, a Zenith szélvédő áldásait azonban csak festői környezetben élvezzük, például a Békási szorosban. Városban csak a közlekedési lámpák közelében van értelme, napsütésben azonban inkább kín. Szaunában ülünk, olyankor is kapcsolni kell a klímát, amikor egyébként nem szeretnénk. Az eltolható tetőkárpit-nyúlvány hátránya, hogy a napellenzőkben nincs piperetükör, ez okozhat bosszúságot néhány tulajdonosnak.
További képek a galériában
am
Futóműve lágyan ringat, de nagyobb sebességnél, kanyarokban esetleges, néha azt érezzük, nincs mind a négy kereke a talajon. Ha jobban elszállnánk, az ESP besegít, kigyorsításoknál néha felvillant a visszajelző lámpa. Hasznos a sebességváltásra figyelmeztető jelzés, a váltó karja már nem olyan imbolygós, mint amit korábban megszoktunk a Citroennél. Pontos, de csak ötsebességes.
Kilencvenöt lóereje és szépen morgó vaskos kipufogóvége ellenére vérszegény a C3-as, azonban városi használatban ezt nem érezzük. Sokkal inkább autópályán és országúton kell vigyáznunk arra, nehogy eltiporjanak. Négy személlyel, csomagokkal a kisebb emelkedők kifognak rajta, igaz legalább nem fogyaszt sokat. A hatszáz kilométeres tesztelés végén 7,2 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként.
Az új C3 modell a Citroën által forgalomba hozott első gépkocsi, amely teljes egészében az újfajta termékfejlesztés alapján, prototípus nélkül készült. Ennek elsősorban az a célja, hogy a lehető leghamarabb elkészüljön a szériában gyártott modellel megegyező autó és a megfelelő gyártóeszköz. Ez az intézkedés jelentős minőségi ugrás jelent, hiszen a projekt valamennyi résztvevőjét – tervezőket, beszállítókat, gyártókat – előbb vonják be a folyamatba, hogy mielőbb kialakuljon a végleges gépkocsival megegyező modell.
A C3-as nem nőtt sokat, a 4 méteres határértéken belül maradt. Ez a fejlődési irány szembemegy az állandó méretnövelés elvével, de 10,2 méteres fordulási átmérőjével az autó tökéletesen alkalmazkodik a városi használathoz.
[[ Oldaltörés (Szélvédő és hangszigetelés) ]]
Az új C3 modell, az igazi technológiai bravúrnak számító Zenith szélvédőnek köszönhetően, az autózás újfajta élményét nyújtja. 1350 milliméteres, kivételes hosszúságával 80 fokkal megnöveli az elöl ülő utasok függőleges síkban mért kilátási szögét. Ennek eléréséhez a felső kereszttartót megszüntették. Az előre, oldalirányban való kilátást javító, keskenyebb A-oszlopokkal szegélyezett domború szélvédő valamennyi utasban a korlátlan, „nagyképernyős” kilátás érzetét kelti.
A maximális komfortérzet biztosítása érdekében, a szélvédő felső része, teljes szélességben egy 25 centi sávban fokozatosan halványodó üvegből készül, amely finom átmenetet tesz lehetővé az elöl ülő utasok számára a napsugárzás ellen optimális védelmet nyújtó sötétebb és az előre történő zavartalan kilátáshoz szükséges szokásos átlátszóságot biztosító világosabb árnyalat között. Az újfajta szélvédő alkalmazása világpremier. A sötétített terület energia-átadási értéke 9, míg a hagyományos színezett üvegeké 50. A sötétített üveg megvédi a vezetőt és az utasokat a túl erős fénytől.
am
A csendes, kellemes belső légkör érdekében csökkentették a rezgéseket és hatékonyan tompították a motorzajokat, valamint az aerodinamikai- és menetzajokat, illetve a kerékfelütés által keltett zajokat. Ehhez a hangszigetelést és a zajok elnyelését azok kibocsátási, illetve keletkezési helyéhez a lehető legközelebb végezték el, például: a motortérben (155 négyzetdeciméter zajelnyelő anyag a jelenlegi C3-asnál alkalmazott 48-cal szemben), az ajtóknál, ezzel is tovább erősítve a védőburok-hatást. Ez utóbbiaknál, a küszöbnél és az első ajtók elülső részén alkalmaztak plusz tömítéseket, valamint megnövelték a szigetelő lapok grammsúlyát (200 g/m² a szegmensben alkalmazott 90 g/m² súllyal szemben).
Elöl független McPherson kerékfelfüggesztéssel, deformálódó kereszttartóval felszerelt újfajta hátsó futóművel, valamint változó rásegítésű elektromos szervokormánnyal rendelkezik. Az említett műszaki megoldások együttes alkalmazása az útegyenetlenségek szűrését biztosítja.
A gépkocsi szériafelszereltségébe hűtött első tárcsafékek, ABS, amelyhez elektronikus fékerőelosztó (REF) kapcsolódik, valamint vészfékrásegítő rendszer (AFU) tartoznak. Az ESP felára 100 ezer forint.
A tervezők minden követ megmozgattak annak érdekében, hogy könnyebbé tegyék az autót. A projekt kezdetétől fogva nagy figyelmet fordítottak erre a célkitűzésre: a formatervezési részleg részére átadott műszaki előírások külön kitértek a gépkocsi tömegét kedvezően befolyásoló, felépítésre vonatkozó kötöttségekre – például a hajlított kiképzésű műszerfal kereszttartó helyett inkább egyenes kereszttartó választása. Az újfajta hátsó futómű kifejlesztésével szintén sikerült 13 kg-ot nyerni. Az újító intézkedést alkatrészenkénti vizsgálatok egészítették ki, ezáltal sikerült továbbcsökkenteni a gépkocsi tömegét.