Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726","c_author":"Karácsony Gergely","category":"360","description":"A budapesti egyéni országgyűlési választókerületek számának 18-ról 16-ra csökkentése több mint a választás előtti szokásos fideszes hatalmi manipuláció. A Tolna megyeiek szavazata másfélszer annyit fog érni, mint a budapestieké. A választókerületek számának csökkentésénél már csak a választókerületek határainak tervezett meghúzása felháborítóbb. Kifejezetten trollkodásnak tűnik, írja véleménycikkében Budapest főpolgármestere.","shortLead":"A budapesti egyéni országgyűlési választókerületek számának 18-ról 16-ra csökkentése több mint a választás előtti...","id":"20241127_Karacsony-Gergely-fopolgarmester-Tegyuk-kisebbe-Budapestet-velemeny-valasztokeruletek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726.jpg","index":0,"item":"07bb446e-1584-4ec5-9077-d728266f7a06","keywords":null,"link":"/360/20241127_Karacsony-Gergely-fopolgarmester-Tegyuk-kisebbe-Budapestet-velemeny-valasztokeruletek","timestamp":"2024. november. 27. 07:00","title":"Karácsony Gergely: Tegyük kisebbé Budapestet?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f55ba685-bf70-4a08-b6a7-0fee8494acc3","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A benzin is jelentősen többe kerül. ","shortLead":"A benzin is jelentősen többe kerül. ","id":"20241125_uzemanyag-benzin-gazolaj-aremelkedes-tankolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f55ba685-bf70-4a08-b6a7-0fee8494acc3.jpg","index":0,"item":"52b1c70b-968a-46aa-b5e7-46112de27c8e","keywords":null,"link":"/cegauto/20241125_uzemanyag-benzin-gazolaj-aremelkedes-tankolas","timestamp":"2024. november. 25. 10:40","title":"Tovább emelkednek az üzemanyagárak, a gázolaj 40 forinttal drágább, mint szeptemberben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3719d779-700a-4905-9104-5ae2703c6350","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Emily Calandrelli egy közösségi médiás posztja alatt annyira elszabadultak a macsó indulatok, hogy az őt az űrbe eljuttató Blue Origin inkább levette a videóját. ","shortLead":"Emily Calandrelli egy közösségi médiás posztja alatt annyira elszabadultak a macsó indulatok, hogy az őt az űrbe...","id":"20241126_emily-calandrelli-vilagur-szexista-komment-blue-origin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3719d779-700a-4905-9104-5ae2703c6350.jpg","index":0,"item":"4966f655-87e3-4af7-9c95-fafb9eb4ed19","keywords":null,"link":"/elet/20241126_emily-calandrelli-vilagur-szexista-komment-blue-origin","timestamp":"2024. november. 26. 11:54","title":"A világűrben sem tudott szabadulni a szexista megjegyzésektől egy női űrhajós","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3dfc0c2e-df56-4a3e-bf1c-ba92e49e6f41","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Több mint 1,1 millióan követik a TikTokon az egyik legnépszerűbb hazai influenszert.","shortLead":"Több mint 1,1 millióan követik a TikTokon az egyik legnépszerűbb hazai influenszert.","id":"20241127_WhisperTon-a-coming-outrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3dfc0c2e-df56-4a3e-bf1c-ba92e49e6f41.jpg","index":0,"item":"7dd01b7b-2489-498b-b39f-5d1772869d0f","keywords":null,"link":"/elet/20241127_WhisperTon-a-coming-outrol","timestamp":"2024. november. 27. 09:48","title":"WhisperTon a coming outról: \"Nem volt kényszer\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ebd831f-8d9d-4549-a9ae-56a7fbe9a3a0","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.","shortLead":"Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan &...","id":"20241126_ivan-and-the-parazol-interju-video-film-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ebd831f-8d9d-4549-a9ae-56a7fbe9a3a0.jpg","index":0,"item":"b9f24c29-432d-47f8-bdb9-37191c05c06d","keywords":null,"link":"/kultura/20241126_ivan-and-the-parazol-interju-video-film-ebx","timestamp":"2024. november. 26. 20:00","title":"\"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás\" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"288b242e-c42d-4e38-9b08-1d9843ada27f","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Túl kevés se jó, de a sok is megárt: a tudósok most kezdik újraértékelni, miképpen érdemes adagolni a fluoridot a fogak védelmére. Szülők figyelmébe: a gyerek tényleg ne nyelje le a fogkrémet!","shortLead":"Túl kevés se jó, de a sok is megárt: a tudósok most kezdik újraértékelni, miképpen érdemes adagolni a fluoridot a fogak...","id":"20241125_fluorid-ivoviz-Robert-Kennedy-fogkrem-IQ","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/288b242e-c42d-4e38-9b08-1d9843ada27f.jpg","index":0,"item":"6d936a87-fe50-4db6-bd14-eba7a20f2c28","keywords":null,"link":"/360/20241125_fluorid-ivoviz-Robert-Kennedy-fogkrem-IQ","timestamp":"2024. november. 25. 13:30","title":"Kell fluorid az ivóvízbe? Komcsi vagy cukoripari ördögi trükk? Igaza lehet Trump oltásellenes miniszterjelöltjének?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A nőt vasárnap hajnalban ütötte el egy autós az 5309-es számú úton.","shortLead":"A nőt vasárnap hajnalban ütötte el egy autós az 5309-es számú úton.","id":"20241125_rendorseg-halalos-gazolas-kecel-azonositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"c5d37700-682f-4184-876c-a8d38aa8a3f9","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_rendorseg-halalos-gazolas-kecel-azonositas","timestamp":"2024. november. 25. 13:11","title":"Segítséget kér a rendőrség a Kecelnél halálra gázolt nő azonosításához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6ab4ee0-592e-4d82-8930-efa36a4d8778","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A férfi a 2000-es években követett el Kaliforniában több bombamerényletet.","shortLead":"A férfi a 2000-es években követett el Kaliforniában több bombamerényletet.","id":"20241127_korozott-terrorista-fbi-wales","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6ab4ee0-592e-4d82-8930-efa36a4d8778.jpg","index":0,"item":"d44108ce-31b2-4478-8ec4-c11a9d833a65","keywords":null,"link":"/vilag/20241127_korozott-terrorista-fbi-wales","timestamp":"2024. november. 27. 06:27","title":"Elfogott egy 15 éve körözött terroristát az FBI Wales-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kormány jó fogású, az alja sportosan vágott. A burkolatok között van puha is, a hirtelen beköszöntött nyárban a műanyagok bizarr szagokat eresztettek. A könyöktámasz fölösleges, csak akadályoz a váltásban. Sokkal jobban örültem volna egy pohártartónak. De akár többnek is. Visszafejlődés ez, hisz a korábbi változatban volt. Tárolókból egyébként is hiány van, a kesztyűtartó kicsi, az ajtók oldalzsebei is azok, a csomagtartó egyedül tartja a korábbi, 300 literes szintet.
Az ülések kényelmesek, a kilátás jó, a Zenith szélvédő áldásait azonban csak festői környezetben élvezzük, például a Békási szorosban. Városban csak a közlekedési lámpák közelében van értelme, napsütésben azonban inkább kín. Szaunában ülünk, olyankor is kapcsolni kell a klímát, amikor egyébként nem szeretnénk. Az eltolható tetőkárpit-nyúlvány hátránya, hogy a napellenzőkben nincs piperetükör, ez okozhat bosszúságot néhány tulajdonosnak.
További képek a galériában
am
Futóműve lágyan ringat, de nagyobb sebességnél, kanyarokban esetleges, néha azt érezzük, nincs mind a négy kereke a talajon. Ha jobban elszállnánk, az ESP besegít, kigyorsításoknál néha felvillant a visszajelző lámpa. Hasznos a sebességváltásra figyelmeztető jelzés, a váltó karja már nem olyan imbolygós, mint amit korábban megszoktunk a Citroennél. Pontos, de csak ötsebességes.
Kilencvenöt lóereje és szépen morgó vaskos kipufogóvége ellenére vérszegény a C3-as, azonban városi használatban ezt nem érezzük. Sokkal inkább autópályán és országúton kell vigyáznunk arra, nehogy eltiporjanak. Négy személlyel, csomagokkal a kisebb emelkedők kifognak rajta, igaz legalább nem fogyaszt sokat. A hatszáz kilométeres tesztelés végén 7,2 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként.
Az új C3 modell a Citroën által forgalomba hozott első gépkocsi, amely teljes egészében az újfajta termékfejlesztés alapján, prototípus nélkül készült. Ennek elsősorban az a célja, hogy a lehető leghamarabb elkészüljön a szériában gyártott modellel megegyező autó és a megfelelő gyártóeszköz. Ez az intézkedés jelentős minőségi ugrás jelent, hiszen a projekt valamennyi résztvevőjét – tervezőket, beszállítókat, gyártókat – előbb vonják be a folyamatba, hogy mielőbb kialakuljon a végleges gépkocsival megegyező modell.
A C3-as nem nőtt sokat, a 4 méteres határértéken belül maradt. Ez a fejlődési irány szembemegy az állandó méretnövelés elvével, de 10,2 méteres fordulási átmérőjével az autó tökéletesen alkalmazkodik a városi használathoz.
[[ Oldaltörés (Szélvédő és hangszigetelés) ]]
Az új C3 modell, az igazi technológiai bravúrnak számító Zenith szélvédőnek köszönhetően, az autózás újfajta élményét nyújtja. 1350 milliméteres, kivételes hosszúságával 80 fokkal megnöveli az elöl ülő utasok függőleges síkban mért kilátási szögét. Ennek eléréséhez a felső kereszttartót megszüntették. Az előre, oldalirányban való kilátást javító, keskenyebb A-oszlopokkal szegélyezett domború szélvédő valamennyi utasban a korlátlan, „nagyképernyős” kilátás érzetét kelti.
A maximális komfortérzet biztosítása érdekében, a szélvédő felső része, teljes szélességben egy 25 centi sávban fokozatosan halványodó üvegből készül, amely finom átmenetet tesz lehetővé az elöl ülő utasok számára a napsugárzás ellen optimális védelmet nyújtó sötétebb és az előre történő zavartalan kilátáshoz szükséges szokásos átlátszóságot biztosító világosabb árnyalat között. Az újfajta szélvédő alkalmazása világpremier. A sötétített terület energia-átadási értéke 9, míg a hagyományos színezett üvegeké 50. A sötétített üveg megvédi a vezetőt és az utasokat a túl erős fénytől.
am
A csendes, kellemes belső légkör érdekében csökkentették a rezgéseket és hatékonyan tompították a motorzajokat, valamint az aerodinamikai- és menetzajokat, illetve a kerékfelütés által keltett zajokat. Ehhez a hangszigetelést és a zajok elnyelését azok kibocsátási, illetve keletkezési helyéhez a lehető legközelebb végezték el, például: a motortérben (155 négyzetdeciméter zajelnyelő anyag a jelenlegi C3-asnál alkalmazott 48-cal szemben), az ajtóknál, ezzel is tovább erősítve a védőburok-hatást. Ez utóbbiaknál, a küszöbnél és az első ajtók elülső részén alkalmaztak plusz tömítéseket, valamint megnövelték a szigetelő lapok grammsúlyát (200 g/m² a szegmensben alkalmazott 90 g/m² súllyal szemben).
Elöl független McPherson kerékfelfüggesztéssel, deformálódó kereszttartóval felszerelt újfajta hátsó futóművel, valamint változó rásegítésű elektromos szervokormánnyal rendelkezik. Az említett műszaki megoldások együttes alkalmazása az útegyenetlenségek szűrését biztosítja.
A gépkocsi szériafelszereltségébe hűtött első tárcsafékek, ABS, amelyhez elektronikus fékerőelosztó (REF) kapcsolódik, valamint vészfékrásegítő rendszer (AFU) tartoznak. Az ESP felára 100 ezer forint.
A tervezők minden követ megmozgattak annak érdekében, hogy könnyebbé tegyék az autót. A projekt kezdetétől fogva nagy figyelmet fordítottak erre a célkitűzésre: a formatervezési részleg részére átadott műszaki előírások külön kitértek a gépkocsi tömegét kedvezően befolyásoló, felépítésre vonatkozó kötöttségekre – például a hajlított kiképzésű műszerfal kereszttartó helyett inkább egyenes kereszttartó választása. Az újfajta hátsó futómű kifejlesztésével szintén sikerült 13 kg-ot nyerni. Az újító intézkedést alkatrészenkénti vizsgálatok egészítették ki, ezáltal sikerült továbbcsökkenteni a gépkocsi tömegét.
Több százezer emberéletet követelt, hogy az egészségügy a rendszerváltás óta nem szerepel a kormányzati prioritások között. Az ország egyre jobban lemarad a visegrádi országokhoz képest is.
A fővárosi kormányhivatal 2020 óta az egyszerű bejelentéssel épült 300 négyzetméter alatti ingatlanok csupán 4 százalékára adott ki szabálytalanság miatt bontási határozatot.