Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A frakcióvezető szerint ennek csak technikai oka van, pedig Gulyás Gergely egészen másról beszélt a Kormányinfón.","shortLead":"A frakcióvezető szerint ennek csak technikai oka van, pedig Gulyás Gergely egészen másról beszélt a Kormányinfón.","id":"20250530_kocsis-mate-ukranozas-uldozesi-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7.jpg","index":0,"item":"2f6bb26c-9be2-42e2-aa95-81da7cceaedd","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_kocsis-mate-ukranozas-uldozesi-torveny","timestamp":"2025. május. 30. 18:16","title":"Kocsis Máté ukránozva reagált cikkünkre, ami arról szólt, hogy nem adta a nevét minden fideszes az üldözési törvényjavaslathoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca7f84c4-22b0-4bc6-9601-0ed78776489a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Garancsi István 14, Habony Árpád 7 milliárd forinthoz jutott hozzá.","shortLead":"Garancsi István 14, Habony Árpád 7 milliárd forinthoz jutott hozzá.","id":"20250530_garancsi-habony-kaszino-beszamolo-nyereseg-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca7f84c4-22b0-4bc6-9601-0ed78776489a.jpg","index":0,"item":"1b39d26a-4a38-46db-92cd-3296b93f5799","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_garancsi-habony-kaszino-beszamolo-nyereseg-osztalek","timestamp":"2025. május. 30. 15:14","title":"Több osztalékot tudott Garancsi István és Habony Árpád kivenni a kaszinócégükből, mint amennyi a nyereség volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4da6b26-4a5c-4105-ac00-dc734f68c396","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Versenyeztetés nélkül adják el neki, fenntartva az állam különleges jogait, de más tulajdonost nem engednek be.","shortLead":"Versenyeztetés nélkül adják el neki, fenntartva az állam különleges jogait, de más tulajdonost nem engednek be.","id":"20250531_Teljesen-a-Mole-lesz-a-Muegyetemet-fenntarto-ceg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4da6b26-4a5c-4105-ac00-dc734f68c396.jpg","index":0,"item":"a50e7522-b116-4908-a224-2b75696da4b5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Teljesen-a-Mole-lesz-a-Muegyetemet-fenntarto-ceg","timestamp":"2025. május. 31. 08:57","title":"Teljesen a Molé lesz a Műegyetemet fenntartó cég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e675ad63-f381-4e0e-8615-b5461bbb5781","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nagyobb lett az Aldi vesztesége 2024-ben, mint amennyi profit korábban három év alatt összejött.","shortLead":"Nagyobb lett az Aldi vesztesége 2024-ben, mint amennyi profit korábban három év alatt összejött.","id":"20250530_aldi-Brutalis-veszteseg-27-milliard-forint-2024-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e675ad63-f381-4e0e-8615-b5461bbb5781.jpg","index":0,"item":"02df9d1e-d233-4d55-8782-31379e6dc90a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_aldi-Brutalis-veszteseg-27-milliard-forint-2024-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 19:15","title":"Brutális, 27 milliárd forintos veszteséget hozott össze az Aldi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c0f9bbc9-6a79-4517-82c4-81aa6df2a8aa","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Az oroszok szerint az elmúlt nap folyamán több ukrajnai frontszakaszon is előre tudtak nyomulni. ","shortLead":"Az oroszok szerint az elmúlt nap folyamán több ukrajnai frontszakaszon is előre tudtak nyomulni. ","id":"20250531_orosz-ukran-haboru-orosz-tamadas-teruletfoglalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c0f9bbc9-6a79-4517-82c4-81aa6df2a8aa.jpg","index":0,"item":"335bb04e-3533-4dea-846d-9449fd4b3fe3","keywords":null,"link":"/vilag/20250531_orosz-ukran-haboru-orosz-tamadas-teruletfoglalas","timestamp":"2025. május. 31. 13:22","title":"Egy kilencéves kislány is meghalhatott Ukrajnában az újabb orosz támadásokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4f5a618-9608-4ac0-a0e9-72987b04eafa","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A PwC legfrissebb kutatása szerint a mesterséges intelligencia a következő évtizedben évi egy százalékpontot adhat hozzá a gazdaság növekedési üteméhez, ami a világ 19. századi iparosítását jellemző fejlődéshez mérhető. ","shortLead":"A PwC legfrissebb kutatása szerint a mesterséges intelligencia a következő évtizedben évi egy százalékpontot adhat...","id":"20250531_pwc-kutatas-mesterseges-intelligencia-gdp","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4f5a618-9608-4ac0-a0e9-72987b04eafa.jpg","index":0,"item":"1b3a8fb2-81ff-465e-bb48-91c383d8882f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_pwc-kutatas-mesterseges-intelligencia-gdp","timestamp":"2025. május. 31. 10:03","title":"Akár 15 százalékponttal ugorhat meg a GDP, mutatjuk hozzá a receptet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fdd449e6-8d73-450d-9ebe-d08714076d71","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Bármennyire is magabiztosnak mutatkozik a MAGA európai változata, azért kapott egy pár pofont – írja a tudósító.","shortLead":"Bármennyire is magabiztosnak mutatkozik a MAGA európai változata, azért kapott egy pár pofont – írja a tudósító.","id":"20250601_Nick-Thorpe-cpac-maga-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdd449e6-8d73-450d-9ebe-d08714076d71.jpg","index":0,"item":"4c567709-fb40-4917-9636-96cceb064f73","keywords":null,"link":"/360/20250601_Nick-Thorpe-cpac-maga-lapszemle","timestamp":"2025. június. 01. 09:00","title":"Nick Thorpe: Bármilyen magabiztosnak mutatkozik a MAGA európai szárnya, látszanak a repedések","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ee48a1d0-30ce-4a7c-8d8d-28b449e4228e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amióta Donald Trump újra elnök lett, csak úgy repkednek a fenyegetések, a kisebb-nagyobb számok a különféle vámokkal kapcsolatban. Miután az egyik belengetett rendelkezés Kalifornia szíve-csücskét, az Apple-t érintené, az állam főügyésze úgy érezte, lépnie kell.","shortLead":"Amióta Donald Trump újra elnök lett, csak úgy repkednek a fenyegetések, a kisebb-nagyobb számok a különféle vámokkal...","id":"20250531_donald-trump-apple-per-kalifornia-fougyesze","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ee48a1d0-30ce-4a7c-8d8d-28b449e4228e.jpg","index":0,"item":"46330451-52dd-4ab4-98e0-76291c607fec","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_donald-trump-apple-per-kalifornia-fougyesze","timestamp":"2025. május. 31. 18:03","title":"Beperelné Kalifornia főügyésze a Trump-adminisztrációt az Apple miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legerősebb, legszebb és legelegánsabb Citroen immár nem a C6-os, hanem a kombi C5. Duruzsoló, 240 lovas biturbó csúcsdízelje, finom futóműve és tökéletes hatfokozatú automatikus váltója a német prémiummodellek közé helyezi a francia középkategóriást. A tesztelt összeállítás nem csupán a Passatnak, de az A4-esnek és a C-osztálynak is komoly konkurenciát jelent. Hogy ki vesz 13 millióért francia kombit? A franciák.
Mielőtt árháborúba kezdenénk, szögezzük le, hogy a C5 Tourer V6 HDi Exclusive felszereltséggel drága autó, alapára 11,02 millió forint. A merevlemezes, DVD-lejátszós, hifi-minőségű, telefonnal egybeépített csúcsnavigációval, egésztetős panorámaablakkal, sávelhagyásra figyelmeztetővel, masszírozó vezetőüléssel felszerelt, 19-es kerekeken futó tesztpéldány ára ráadásul 13 millió forint. De ha azt nézzük, hogy egy hasonló felszereltségű, a kategória etalonjának számító VW Passat Variant 12,308 millió forintba kerül 170 lovas kétliteres dízelmotorral, DSG-váltóval, 17-es kerekekkel, állítható magasságú futómű nélkül, akkor azt mondhatjuk, méltányos ez az ár. Ám ha egy szinttel feljebb keressük a versenyt, az Audi A4 Avant 240 lovas V6-os dízeljét – igaz, quattro összkerékhajtással – fapadosan 13,3 millióért kínálják. Hasonló felszereléssel az Audi 18,413 millióba kerülne. Ebben az összehasonlításban már 5 millió a különbség. A C5-ös nagy hátránya a német versenytársakkal szemben, hogy nem rendelhető 4x4-es változatban.
Autómenedzser.hu
Persze indokolatlan lenne összevetni ezt a három autót, ha a C5-ös nem lenne ilyen jó. Ami a menetkomfortot, a dinamikát, a vezetési élményt, a fogyasztást, az utazás hangulatát és az autó technikai felkészültségét illeti, állja a megméretést a Citroen. Az értéktartás, a megbízhatóság és a tartósság tekintetében azonban nincs lefutva a történet. Az eddigi tapasztalatok alapján a VW és az Audi tartósabb, megbízhatóbb és értékállóbb, ami a Citroen, de lehet, hogy épp a C5-ös fordítja majd meg ezt a trendet. De ez a jövő zenéje.
A teszt elején nagyon meggyőzött az autó, úgy gondoltam, tényleg jobb, mint a frissítésre váró Passat. Aztán az utolsó előtti napon otrombán felgyulladt a szemem előtt a service felirat a műszerfalon. Megvallom, kicsit odaléptem az autónak, siettem, de azt nem vártam volna, hogy ezért szidást kapok. A service felirat újraindításnál nem jött elő újra, de bemutatkozása meggyőzött arról, hogy ne legyek biztos a francia fölényben.
A kényelem futóműve A sors úgy hozta, hogy egy órán belül kétféle kerékmérettel vezethettem ugyanazon az útszakaszon a kombit. Elsőként az alapfelszereltséghez tartozó 17-es kerekeken, majd félórával később 19-es felniken és sportos gumikon tehettem próbára a pneumatikus futóművet. Az érdekes ebben a tapasztalatban az volt, hogy nem éreztem különbséget, a gáz-olaj párnás rendszer tökéletesen semlegessé tette az utat. Igaz, mindig sport beállítással közlekedtem, normál beállítással könnyen tengeribetegséget kaphatunk, a C5 ringatása idegesítő.
Az emelhető (illetve csökkenthető) hasmagasság hasznos akkor, ha padka mellett parkolunk, ha nagy úthibákon kell áthaladnunk, ha magas járdáról szeretnénk lejönni vagy, ha a csomagtartóba nehéz tárgyakat pakolunk. Négy beállítás közül választhatunk: a normál alatt van egy teljesen lefektetett lehetőség, fölötte pedig egy kissé megemelt (amellyel 40 kilométer/órás sebességgel haladhatunk). A legmagasabb állásban olyan a C5, mint egy SUV, 20 centinél is magasabb hasmagassága ne csábítson terepezésre. 10 kilométer/órás sebességig alkalmazható. Vicces ilyenkor az autó, mintha gólyalábakon járnánk, nagyokat koppan, de nem ér le az alja. A C4 Picassóhoz hasonlóan a hátsó tengely magasságát a csomagtartóból is megváltoztathatjuk.
Az ülésben lassú masszázs kényeztet, a két első fotel fűthető és memóriás. A kormány közepe fix, a dudát nehezen találjuk, a gombtengerben való eligazodáshoz idő kell. Tárolórekesz elég van, pohártartó elöl csak egy, azt is elrejtették a könyöktámaszban. Mélyen ülünk a C5-ben, de a kilátást jól beállítható tükrök segítik. A sávelhagyásra figyelmeztető jelzés nem hangos, hanem a fenekünket masszírozza, mindig azon az oldalon, ahol hibát vétettünk. Éles kanyarokban dől az autó, párszor az ESP is beavatkozott, úgy éreztem, túl korán.
A bivalyerős motor nem tépi fel az aszfaltot még sportfokozatban sem, de bőven elegendő a dinamikus haladáshoz, a biztonságos előzésekhez pedig ott áll készenlétben a 450 newtonméteres csúcsnyomaték. A nagy számok ellenére nem érzünk késztetést városi száguldozásra, az autópályán azonban előjön a domináns énje a C5-nek, alig lehet visszakényszeríteni a külső sávba. Bár a látványos kipufogóvég csupán műanyag, a mögötte megbúvó csövekből 3000-es fordulattól érett, mély búgó dörmögés adja tudtunkra, hogy ereje teljében van a gall vitéz. Fogyasztásban mértéktartó a C5 kombi, az ötszáz kilométeres tesztelés során 8,5 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként.
Zéró liter benzin, zéró kibocsátás, zéró zaj, zéró kényelem. A Mitsubishivel közösen kifejlesztett, 2010 végén forgalomba kerülő Citroen C-Zéro, a Venturival közösen kifejlesztett Berlingo First Electrique mellett a Citroen második elektromos autója. Magyarországon a Citroën C-Zérót 2010 végétől forgalmazzák. Várható nettó ára 7 850 000 forint. Ha nálunk nem, Nyugat-Európában szép számban látunk majd elektromos miniket, hisz van ahol jelentős támogatást kapnak a vásárlók, Franciaországban például 5000 eurót.
Az új Citroen C3 városi üdvöske, főként lányoknak és asszonyoknak ajánlott. Fiúknak ott a vadabb DS3. Közepesen felszerelt, középszerű motorral és különlegesen nagy szélvédővel kínált példányt teszteltünk.
A Citroen C4 Picasso még mindig a legszebb egyterű az autópiacon, efelől nincs kétség. Az 1,6 literes benzines turbómotor és az elektronikusan vezérelt hatfokozatú váltó násza azonban nem győzött meg, a C4 Picasso gyengébb motorral és hagyományos váltóval jobb választás a családnak.
1/100-as oldtimer pontossági feladatokkal tarkított versenyen próbálhattuk ki a Citroen üdvöskéjét, az elegáns és szívdöglesztő DS3-ast. A kis szépség nem csupán a csillogásával hívja fel magára a figyelmet, de sportos lelke a férfiakat is meghódítja.
Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.
Különleges limuzin a C5, a tesztelt kétliteres változat igazi üzleti autó. Vezetője nem szégyenkezik, ha Audi, VW, vagy Mercedes mellé áll be a vállalati parkolóba. Sőt, kifejezetten büszke, autója franciásan kaján és arcpirítóan elegáns.
Igen, ez a pártház most el fog esni, és akik lövetnek bentről, azoknak cudar sorsuk lesz. Ők pár száz milliárdért emelnek kezet a népükre. De te miért tennéd?