Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8d4c7ad5-611e-4639-8145-0cccbebcc9f3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nőnap alkalmából érdemes azzal is foglalkozni, hogy milyen extra kihívásokkal kell szembenézniük a pénzügyi világban. Miért lehet nehezebb a nőknek hitelt felvenni, megtakarítani?","shortLead":"Nőnap alkalmából érdemes azzal is foglalkozni, hogy milyen extra kihívásokkal kell szembenézniük a pénzügyi világban...","id":"20250308_Milliokban-merheto---mennyivel-nehezebb-ma-egy-nonek-hitelt-felvenni-Magyarorszagon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d4c7ad5-611e-4639-8145-0cccbebcc9f3.jpg","index":0,"item":"bd5315fa-836b-49c0-94d6-8e1a07bcede3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250308_Milliokban-merheto---mennyivel-nehezebb-ma-egy-nonek-hitelt-felvenni-Magyarorszagon","timestamp":"2025. március. 08. 09:35","title":"Milliókban mérhető - mennyivel nehezebb ma egy nőnek hitelt felvenni Magyarországon?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71818619-056c-4cb6-8883-9bba894b1faf","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A társaság megosztotta a csalók által hamisított weboldal címét is. ","shortLead":"A társaság megosztotta a csalók által hamisított weboldal címét is. ","id":"20250307_Adathalasz-sms-ek-terjednek-a-Fovarosi-Vizmuvek-neveben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71818619-056c-4cb6-8883-9bba894b1faf.jpg","index":0,"item":"3f751443-0d71-4a88-83bc-63d30fa1c979","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_Adathalasz-sms-ek-terjednek-a-Fovarosi-Vizmuvek-neveben","timestamp":"2025. március. 07. 18:59","title":"Vigyázat: adathalász üzenetekkel próbálják átverni a Fővárosi Vízművek ügyfeleit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel összekapcsolható néhány ismerősön keresztül. A közösségi médiának köszönhetően ez a szám nagy valószínűséggel tovább csökkent, csupán egy kattintás, és szinte bárkivel összebarátkozhatunk. De valódi kapcsolatok ezek, amelyek aztán valódi közösséggé épülnek, vagy csak ámítás, és tulajdonképpen egyre magányosabbak vagyunk?","shortLead":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel...","id":"20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618.jpg","index":0,"item":"64ae3927-eac4-4ede-a4b5-ebfb0d74f06a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","timestamp":"2025. március. 08. 15:30","title":"Sosem volt ennyi barátunk, és sosem voltunk ennyire magányosak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"23d6eccb-8ee6-40c5-b921-803a75ac68d5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Majdnem másfél fokkal volt melegebb a korábbi, 1920-as csúcshőmérsékletnél.","shortLead":"Majdnem másfél fokkal volt melegebb a korábbi, 1920-as csúcshőmérsékletnél.","id":"20250307_105-eves-napi-melegrekord-ujpest-hungaromet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23d6eccb-8ee6-40c5-b921-803a75ac68d5.jpg","index":0,"item":"cb744be8-3cf4-496f-adf5-3938609bd02a","keywords":null,"link":"/elet/20250307_105-eves-napi-melegrekord-ujpest-hungaromet","timestamp":"2025. március. 07. 14:11","title":"105 éves napi melegrekord dőlt meg csütörtökön Újpesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b91ec6d6-0e8e-4b63-9b96-03fc210e183c","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A szélsőjobboldali és oroszbarát politikus minden közvélemény-kutatás szerint a májusi megismételt elnökválasztás legfőbb esélyesének számít.","shortLead":"A szélsőjobboldali és oroszbarát politikus minden közvélemény-kutatás szerint a májusi megismételt elnökválasztás...","id":"20250307_romania-megismetelt-elnokvalasztas-calin-georgescu-indulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b91ec6d6-0e8e-4b63-9b96-03fc210e183c.jpg","index":0,"item":"70a6dbd2-8a31-4fc8-9571-aeb1c9c639d7","keywords":null,"link":"/vilag/20250307_romania-megismetelt-elnokvalasztas-calin-georgescu-indulas","timestamp":"2025. március. 07. 19:10","title":"Indul a megismételt román elnökválasztáson az érvénytelenített voksoláson taroló Calin Georgescu","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8ee045d-de8f-4f5f-9c5a-fa79d065a6ac","c_author":"Galicza Dorina","category":"itthon","description":"Azt is elárulták, miért nem népszavazást kezdeményeznek.","shortLead":"Azt is elárulták, miért nem népszavazást kezdeményeznek.","id":"20250307_kormanyzati-tajekoztatasi-kozpont-reakcio-velemenynyilvanito-szavazas-Ukrajna-EU-tagsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8ee045d-de8f-4f5f-9c5a-fa79d065a6ac.jpg","index":0,"item":"e635a629-9459-4e27-b741-0fd149bb68ad","keywords":null,"link":"/itthon/20250307_kormanyzati-tajekoztatasi-kozpont-reakcio-velemenynyilvanito-szavazas-Ukrajna-EU-tagsag","timestamp":"2025. március. 07. 14:03","title":"Itt a kormány válasza arra, mit jelent a véleménynyilvánító szavazás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A „csendes gyilkos” végzett velük, szombat este találtak rá a holttestre.","shortLead":"A „csendes gyilkos” végzett velük, szombat este találtak rá a holttestre.","id":"20250309_pest-megye-szen-monoxid-mergezes-halal-kutyak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1.jpg","index":0,"item":"5b781567-1ca3-479d-a406-a9b29ddd35f5","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_pest-megye-szen-monoxid-mergezes-halal-kutyak","timestamp":"2025. március. 09. 11:34","title":"Két kutyájával együtt halt meg egy férfi Pest megyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea505a41-bd8a-4d02-992f-1933f0f8ee25","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az Európai Unió bosznia-hercegovinai békefenntartó missziója, az EUFOR Althea megerősítette, hogy ideiglenesen megnöveli katonai erőit az országban az ott élő állampolgárok biztonságának érdekében.","shortLead":"Az Európai Unió bosznia-hercegovinai békefenntartó missziója, az EUFOR Althea megerősítette, hogy ideiglenesen...","id":"20250308_A-magyar-TEK-esek-megjelenese-utan-az-EU-megnoveli-katonai-jelenletet-Bosznia-Hercegovinaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea505a41-bd8a-4d02-992f-1933f0f8ee25.jpg","index":0,"item":"a711b35e-8772-441f-aa36-703b67ba965a","keywords":null,"link":"/vilag/20250308_A-magyar-TEK-esek-megjelenese-utan-az-EU-megnoveli-katonai-jelenletet-Bosznia-Hercegovinaban","timestamp":"2025. március. 08. 12:16","title":"A magyar TEK-esek megjelenése után az EU megnöveli katonai jelenlétét Bosznia-Hercegovinában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A válság első teljes évében, 2009-ben a céges autók értékesítése kisebb mértékben csökkent, mint a magánautóké, így a cégszemélyautó-eladások aránya a teljes értékesítésben a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint már meghaladta az 50 százalékot. Piacelemzők szerint 2010-ben ez az arány 60 százalék körül is maradhat. Ennek előjeleként a januárban értékesített személygépkocsiknak már 61 százalékát cégek vásárolták meg, mivel a hitelszigorítások – az autóhitel futamideje maximum 84 hónap, forinthitelnél legalább 25, euróhitelnél 40, más devizahitelnél 55 százalék kell legyen az önrész – inkább sújtják a magánvásárlókat, mint a cégeket.
Az Opelnél például 2009-ben különösen az alsó-középkategóriás és a kisautók között nőtt meg jelentősen a cégautók aránya – tudta meg a HVG Cégautó Werger Imrétől, az Opel Southest Europe flottaigazgatójától. Nemcsak azért, mert a magánvásárlók száma nagyobb arányban csökkent, mint a céges vásárlóké, hanem azért is, mert a cégek kis- és középautó-vásárlásaiban is kisebb volt a visszaesés, mint a magasabb kategóriáknál. Az alsó-középkategóriás Opeleknek már kis híján a felét cégek vásárolták (ez az arány 2008-hoz képest csaknem az ötödével nőtt meg), a kisautók céges hányada pedig a harmadával emelkedett, 34 százalékra. A középkategóriában különösebben nem változott a cégautók aránya, továbbra is magas, megközelítőleg 70 százalék. Az opeles flottaigazgató szerint 2010-ben nem vásárolnak majd több cégautót, mint 2009-ben – bár a meghosszabbított futamidejű szerződések kifuttatásakor még várható újautó-értékesítés, s nagyobb tenderek megjelenése is befolyásolhatja a flottapiacot –, de a magánvásárlások további csökkenése miatt a céges vásárlások arányának növekedésére számít.
Kivárás, halasztás Ez nem jelenti azt, hogy 2009 jó év lett volna a cégautópiacon. Épp ellenkezőleg: sok cég kivárással, halasztással reagált a válságra, így összességében csaknem 30 ezerrel kevesebb személyautót vásároltak cégautónak, mint 2008-ban.
„A cégautópiacot is jelentősen gyengítette a devizaárfolyam-kockázat és -veszteség növekedése, a cégek kapacitáscsökkentése, létszámleépítése, takarékoskodása” – mondta a HVG Cégautó érdeklődésére Erdélyi Péter, az MGE társelnöke. A cégek a válságot enyhítendő jellemzően elhalasztják a gépjárműbeszerzéseket (a használt autók cseréjét), meghosszabbítják a lízingszerződéseket. Egyebek között ezért is csökkent a cégautók száma 2009-ben – a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint – összességében mintegy 10 százalékkal. Ugyanakkor kevesebbet is futnak az autók, mivel a válság miatt visszaestek a szolgáltató cégek megrendelései. Az MGE-társelnök az év második felében némi gazdasági élénkülésre számít, ami miatt a céges vásárlások lassú növekedését valószínűsíti. Már most növekvő aktivitást lát a közepes cégeknél és a multiknál. Az utóbbiak egy részét ráadásul az anyacég flottabeszerzési szerződései kötik, amelyek alapján nehezebben halaszthatják tovább a cserét.
„A vásárlók szinte teljes köre újragondolta cégautó-politikáját, ezért nagyon sok szereplő volt, aki nemhogy nem cserélt, hanem a meglévő parkot is drasztikusan visszafogta” – mondja Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke. Sok olyan cég vett búcsút cégautói egy részétől, ahol a cégjármű az elmúlt tíz évben alapvető munkatársi járandóság volt. Máshol a prémiumautókat felső-közép vagy középkategóriás autókkal váltották fel, s ahol csak megtehették, elhalasztották az autóparkcserét.
A csökkentés főleg a juttatásautókat érintette: ha nem elsősorban a munkához kellett a munkatársaknak az autó, azt sok helyen vissza is vették tőlük. A munkaautók számát és használatát a cégek általában nem korlátozták, a magánhasználatot viszont például azzal már igen, hogy a hétvégi tankolásokat már nem fizeti a cég. Vezetői szinteken, főleg a felsővezetőknél nincs jelentős változás: ugyanolyan felszereltségű autókat kapnak, és ugyanolyan feltételekkel használhatják azokat, mint a válság előtt.
Cégautó-kereskedők szerint azonban az új autók beszerzése, vagyis a használtak esedékes cseréje nem húzható egy-másfél éven túl. Ezt elsősorban műszaki okokkal – a szervizköltségek aránytalan megnövekedésével – indokolják, mert emiatt a lízingcégek olyan magasra emelhetik a bérleti díjat, hogy inkább megéri új autókat venni.
Növekvő kedvezmények Az értékesítési kedvezmények a válság hatására nemhogy csökkentek volna, hanem éppen hogy nőttek. A magánautó-piaci legfeljebb 30 százalékos listaárkedvezményt a flottapiaci értékesítésben akár 5–15 százalékkal is megfejelik (bár a legtöbben üzleti titokra hivatkozva elhárítják a választ), ami erősen függ a modelltől, a flottanagyságtól, a piaci partnertől vagy éppen az aktuális magánautó-akcióktól. A Fiat Magyarország például 2010-ben a cégautó-eladások erősítésére Fiat Fiducia + 4 néven külön programot indított: egyes személyautó-modelljeit a legalább egy Fiat haszonjárművel rendelkező ügyfeleknek az alapárnál 30 százalékkal olcsóbban kínálja, a két évről négy évre kiterjesztett garancia ideje alatt 50 százalékos kedvezményt ad minden szervizelésből, plusz egyedi finanszírozást ajánl. A Hyundai Holding Hungary azzal operál, hogy tág tartományban tartja a flottakedvezményt, az a flotta nagyságától és a megvásárolt autó típusától függően 250 ezer forinttól 2,5 millióig, százalékban 7,5-től akár 25 százalékig terjed. A Mazda Motor Hungary szintén a kedvezmények szerepét látja fontosnak, tapasztalataik szerint a flottavásárlók közül sokan a nagyobb kedvezményre várva használják tovább az autókat.
A legnagyobb, több 10 százalék kedvezménnyel meghirdetett készletkiárusításoknál is ügyelnek arra az autós cégek, hogy flottapartnereiknek vagy a több cégautót vásárlóknak a kiárusítási kedvezménynél is legalább 1-2 százalékkal nagyobb kedvezményt adjanak. Ha ez valami okból nem megy, pluszszolgáltatást vagy ajándék felszereltséget kínálnak még a kisebb céges vevőknek is. Nagyobb flottabeszerzések esetében importőri vagy gyári támogatás is mérsékli a listaárat, s azzal már nem versenyezhet egy normál kiskereskedelmi ár. Mindezt figyelembe véve rendkívüli esetben a flottakedvezmény akár 25–45 százalékos is lehet, attól függően, hogy az autóértékesítő azt a kiskereskedelmi árhoz vagy a listaárhoz képest adja meg.
Az MKB Euroleasing Autópark az ORFK 2008-as, 6 milliárd forint értékre meghirdetett, az érdekeltek által többször megtámadott tenderének keretében 4,75 milliárd forint értékben adott lízingbe a rendőrségnek 2009-ben 700, illetve ad 2010-ben 800 Ford Focust (a tender keretében további 600 járművet a K&H Autóparktól lízingel a rendőrség 1,25 milliárd forint értékben, ezek zöme Opel Astra). A Fordonként 88 ezer forint, három évre vagy 120 ezer kilométer futásteljesítményre szóló havi lízingdíj a piac többi szereplőjének véleménye szerint legalább 10 százalékos kedvezményes ár, reálisnak ugyanis 100 ezer forint fölötti lízingdíjat tartanak.
Vérten Sándor, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója szerint a cégek visszafogták a beszerzéseket, és csökkentették a költségeket – kisebb flottákat vásároltak, a több száz darabos megrendelések elmaradtak –, a flották üzemeltetésében pedig prioritássá vált az ár-érték arány és a takarékos üzemeltetés.
„A vevők először az extrákból adnak lejjebb, ha költséget akarnak csökkenteni, a nem fontosakat egyszerűen kihagyják” – mondja Seres László, a Peugeot Hungária vállalati értékesítési menedzsere. Náluk az autóeladásban nőtt a flottás, vagyis a nagy ügyfelek aránya, s 2010-ben már eddig is növekedett az ajánlatkérések száma, a Peugeot-menedzser erre alapítja, hogy a cégautó-eladásokban nem lesz akkora visszaesés, mint a teljes autópiacon. Számol a halasztott beszerzések aktiválásával, továbbá a nagyobb rendőrségi és esetleg MÁV-os flottabeszerzéssel is. Seres szerint Magyarországon csupán két ezres darabszámú tender is átformálhatja a piacot.
A hitelfeltételeknek a cikk elején ismertetett szigorodása miatt a céges autók eladásában is nőtt a pénzügyi lízing és az operatív lízing aránya. 2009-ben a Magyar Lízingszövetség adatai szerint a flottafinanszírozáson belül az ügyleteknek már csaknem a háromnegyede, 72 százaléka operatív lízing volt, 2010. januárban pedig már a 77 százaléka.
A flottafinanszírozási szerződések száma 2009-ben a 2008-as 41 százalékára esett vissza, tudtuk meg Tekse Kálmántól, a Lízingszövetség flottabizottságának elnökétől (az úgynevezett retail finanszírozásban, azaz a magánügyfeleknél ennél is jobban, 65 százalékkal). A flottabizottsági elnök nem vár javulást 2010-ben, szerinte az első hónapok statisztikái alapján a magán- és a céges piac összes szerződésszáma a 2009-es 70 ezerről akár 46 ezerre is visszaeshet. A flottafinanszírozás összege 2009-ben 50 százalékkal csökkent Magyarországon – a Lízingszövetség éves jelentése szerint –, ez közel 48 milliárd forintos visszaesés a korábbi évekhez képest.
Készlethiány „Az autóimportőrök a kevés vásárló miatt nem mernek nagy tételben autót rendelni” – mondja Tekse Kálmán. A csökkenő megrendelések miatti elbocsátások, üzemleszerelések következtében a gyártási kapacitások is csökkentek – tulajdonképpen már az üzemekben sincsenek autók –, az importőröknél a kisöpört készletek miatt alig vannak raktáron kocsik, s a márkakereskedések is jóval kisebb készleteket tartanak, így ha valaki új autót akar, sokkal hosszabb várakozási időre kell számítania, ez egy középkategóriás autónál átlagosan legalább négy hónap. A magasabb kategóriájú, vezetői autóknál azért nincs ilyen probléma, mert azok javarészt korábban is megrendelésre készültek.
A vállalkozások sorra leépítenek, és leállítják beszerzéseiket – állítja Nagy Norbert, a Kia Motors Hungary igazgatója. Szerinte ezért új autók vásárlásakor a bérlet és a lízing kerül majd gyakrabban szóba, mert az nem jár egyszeri nagy kiadással. Ugyanakkor úgy véli, beszerzéskor nem a kedvezmény mértéke, hanem a teljes bekerülési költség a lényeges. „Egy akár 30 százalékos kedvezménnyel kínált középkategóriás presztízsautó ára még mindig magasabb, mint a mi kínálatunkban szereplő, ugyanolyan teljesítményű modellé” – véli az igazgató. Emellett szerinte az üzembentartási, ezen belül a szervizköltség a meghatározó, e téren a maguk részéről a Kia hétéves garanciáját tekinti előnyösnek.
2010 eleje az autópiacon hasonló volt, mint a 2009-es év, bár a csökkenés üteme mérséklődött. A cégautó-különszámnak nyilatkozó piaci szereplők egy része szerint már most is lenne igény több céges autóra, de ehhez hitelekre lenne szükségük, a pénzintézetek viszont kevésbé vállalnak kockázatot. Egyes flottakezelők és kölcsönzők is nehezebben jutnak hitelhez, ezért az ügyfelek a tőkeerősebb flottacégekhez mennek, mert ott hamarabb jutnak autóhoz.
Az elmúlt egy évben mintegy hétmilliárd forintos megtakarítást értek el Magyarországon a vállalkozások azzal, hogy GPS flottakövetéssel látták el járműveiket. A piac még nem telített, az alkalmazások kiépítésében most a közműszolgáltatók és a multinacionális vállalatok járnak az élen.
A válság és az azt követő recesszió a legtöbb területen az addig megszokott szabályok átírására kényszerítette a gazdasági élet szereplőit. Nincs ez másképp az autólízinggel foglalkozó társaságoknál sem. Pár éven belül a használtautó-kínálat várható visszaesésével kell számolniuk, amit figyelembe kell venniük a maradványérték meghatározásakor. Ez pedig a most megkötött és 3-4 év múlva lejáró lízingszerződések díjainak kulcsfontosságú eleme – hívják fel a figyelmet szakértók.
A Lízingszövetség éves jelentése alapján 2009-ben 23 százalékkal csökkent a flottafinanszírozás Magyarországon, ami közel 48 milliárd forintos visszaesést jelent a korábbi évekhez képest. Bár a gazdaság minden területén jelentősen mérséklődött a forgalom, a legjobban az autó és az ingatlan értékesítés érezte meg a válság hatását.
Az immár harmadszor megjelenő HVG Cégautó különszám értékelő, elemző cikkeiből kiderül, hogyan mentették meg 2009-ben a céges vásárlók az évek óta válságban lévő magyar autópiacot a teljes csődtől, és hogy a megváltozott körülményekhez alkalmazkodva nekik min kellett változtatniuk az „autópolitikájukban”.
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) törvényt idei egyetlen ülésszakán úgy módosította a parlament, hogy a biztosítónak kötelező műszaki vizsgára kell küldenie a járművet, ha az üzembentartó nem ad nyilatkozatot arról, hogy a kárfelvétel befejeztét követő 8 napon belül helyreállíttatja azt - a módosítás április elsején lép hatályba.
Átlagosan feleannyi új gépjárművet helyeztek forgalomba az idei év első negyedévében Magyarországon, mint a tavalyi hasonló időszakban - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).