szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Mint arról az Autocar című brit szaklap beszámolt: a MIT újdonsága az úgynevezett „fantom” forgalmi dugók...

 

Forgalmi dugó
flickr.com
Mint arról az Autocar című brit szaklap beszámolt: a MIT újdonsága az úgynevezett „fantom” forgalmi dugók előrejelzésében nyújt segítséget. Az ilyen jellegű dugókat nem balesetek vagy útfelújítási munkálatok idézik elő, hanem például az, amikor egy zsúfolt útszakaszon az egyik autós nagyot fékez és a mögötte haladók sora kénytelen lassítani vagy megállni emiatt.

A MIT formulája a robbanás utáni detonációs hullámokat leíró egyenleten alapul, ennek segítségével állapítják meg, hogyan és milyen körülmények között alakulnak ki a „fantom” dugók: „A forgalom sebessége és sűrűsége alapján számítjuk ki a körülményeket, amelyek mellett fantom dugók jönnek létre és így állapítjuk meg azt is, hogy milyen gyorsan terjedhetnek” – mondta a formulát kifejlesztő stáb szóvivője.

Bár a MIT újdonságával a dugókat nem lehet végérvényesen kiiktatni, a szervezet szerint az új formula alkalmazásával jobban kordában tartható a forgalom: lehetőség nyílik egy adott útszakaszon optimálisabb sebességkorlátozások bevezetésére és a baleseti gócpontok feltérképezésére is.

Az újdonság a mérnökök és az autósok számára is kedvező lehetőségeket kínál: előbbiek olyan útszakaszokat tervezhetnek, amelyeken kisebb valószínűséggel fordulnak elő dugók és torlódások, utóbbiak pedig elkerülhetik azokat az utakat, ahol nagyobb a dugók kialakulásának esélye.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!