szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A cégek túlnyomó többsége már nem tartja extrának a cégautókba szerelt klímát. Abban azonban már különbséget tesznek, milyen típusú légkondicionáló berendezést választanak egy-egy munkatárs számára – olvasható a KBC Autolease közleményében.

A hőség elviselésében sokaknak segítenek a légkondicionált irodák, az úton lévőknek pedig a klímával felszerelt autók. A cégek már több éve felismerték, hogy a klíma nem extra felszereltség a cégautókban. A figyelem fenntartásához, a balesetmentes vezetéshez vagy ahhoz, hogy egy tárgyalásra megfelelő állapotban érkezzen a munkatárs, elengedhetetlen a személyautókba épített légkondicionáló berendezés.

- Ahogy például a nyolc-tíz éve még extrának számító riasztó és telefon-kihangosító is alapvető elvárásként szerepelnek a cégesautó-szabályzatokban, úgy klíma nélküli autókat is csak elvétve kérnek a céges flották összeállításakor a vállalkozások. Klíma nélkül alacsonyabb lehet egy autó vételi ára, de bérleti konstrukció esetén nem előnyös, ha ilyen autót választanak a cégek. Légkondicionáló híján az autókat ugyanis a futamidő elteltével nehezebben, illetve olcsóbban lehet értékesíteni, hiszen a használt autó piacon is keresettebbek a klímával felszerelt gépkocsik. Ez azt jelenti, hogy a lízingkonstrukció végére alacsonyabb maradványértéket tudnak megállapítani az autóra, amihez relatív magasabb havidíj társul – hívja fel a figyelmet Zs. Nagy István a KBC Autolease üzletág igazgatója.

Ha a klíma megléte egyértelmű is, abban már megfigyelhető eltérés, milyen típusú berendezést választanak egy-egy céges autóhoz. Az alsóbb kategóriás, esetleg többek által használt autókba többségében manuális klímát kérnek a cégek. Automata rendszerek – ahol elegendő beállítani az utastér kívánt hőmérsékletét, és azt az automatika szabályozza – inkább a vezetői, magasabb kategóriás autókhoz járnak. Itt gyakran választják a kétzónás változatot, ami más-más hőmérséklet beállítást tesz lehetővé a vezető, illetve az utas oldalán.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Melyik a legnépszerűbb státusautó Magyarországon?

A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a státusautók toplistájából közlünk részletet.

hvg.hu Autó

Olcsó a teherautó, mégsem veszik

Ha a tartós fogyasztási cikkek értékesítése 20-30 százalékkal csökken, akkor a szállítási szolgáltatás 40-60 százalékkal zuhan – jellemzi a nagyhaszonjármű-piaci konjunktúraérzékenységet Berkó László, a Volvo Hungary marketingmenedzsere. A tavalyi adatok ezt látszanak alátámasztani: ha az összes új 3,5 tonna fölötti jármű értékesítését nézzük, 2008-hoz képest 2009-ben 62 százalékkal kevesebb autót adtak el, ezen belül a 3,5–6 tonnás furgonok körében 50, a 6–15 tonna közötti teherautóknál 61, a 15 tonna fölötti nehéz-teherautóknál pedig 67 százalékos volt a mínusz. A szállítási teljesítmény (érték) 2009-ben ennél is jobban, 90 százalékkal csökkent 2008-hoz képest, az értékesítés ezzel a tíz évvel korábbi szintre esett vissza - olvasható a HVG Cégautó 2010 különszámban.

hvg.hu Autó

Melyik a 20 legnépszerűbb munkacégautó Magyarországon?

A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz.

Autó

Ha nincs kedvezmény, nincs zöld flotta

Egyes európai országokban a személygépkocsik károsanyag-kibocsátásának mintegy 30 százaléka írható a céges flották számlájára, Magyarországon a teljes személygépjármű-park mintegy 9 százaléka céges autó. A környezettudatos gondolkodás nem elegendő, olyan szabályozási környezet megteremtése szükséges, amely a vállalkozásokat alacsonyabb kibocsátású gépjárművek beszerzésére ösztönzi – olvasható KBC Autolease közleményében.

Autó

Ki kit figyel a cégautóban?

A cégautót üzemeltető cégeknél elsősorban a munkaautókba telepítenek nyomkövető készülékeket (terítőkocsikba, szervizautókba, futárjárművekbe és persze taxikba). Ezekbe rendszerint csak flottakövetési céllal szerelnek be készüléket, a lopásvédelem másodlagos szempont, kivéve persze, ha a jármű nagy értékű árut is szállít. Felsővezetők esetén szóba sem jön a nyomkövetés, hiszen esetükben a cégjármű a cégek 99 százalékánál korlátlanul használható magáncélra, vagyis a főnöki autókba kerülő GPS-rendszereknek mondhatni egyetlen célja a lopásvédelem - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Autó

Aki cégautóval karambolozik, azt tréningre küldik

Flottaautók vezetőinek gyakoroltatása nem elterjedt, bár egyre gyakoribb Magyarországon is. Van vezetéstechnikai kurzus, ahol a útviszonyokat modellezik tanpályán, a másik keretében a forgalomban gyakorolhatja a sofőr a lehetséges balesethelyzetek jó előre való felmérését, az úgynevezett ökotréningeknél pedig az üzemanyag-takarékos vezetéstechnika elsajátítása a cél - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.

hvg.hu Autó

Melyik a legnépszerűbb juttatásautó Magyarországon?

A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a juttatásautók toplistájából közlünk részletet.