Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7f6cf9ec-0a61-4a23-836e-569ce542698b","c_author":"Balla István, Németh Róbert","category":"kultura","description":"A Felső Tízezer kicsi forradalomról beszél, az Elefánt szerint nincs semmi (vagy Semmi van), Pogány Induló generációja viszont nagy forradalmat hajtott végre (legalábbis a popzenében). Mutatjuk az idei öt legjobb magyar lemezt, fordított sorrendben.","shortLead":"A Felső Tízezer kicsi forradalomról beszél, az Elefánt szerint nincs semmi (vagy Semmi van), Pogány Induló generációja...","id":"20241229_2024-legjobb-magyar-lemezei-elefant-pogany-indulo-trabanat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f6cf9ec-0a61-4a23-836e-569ce542698b.jpg","index":0,"item":"67cd446c-0495-4574-8e0d-b4a21971ca39","keywords":null,"link":"/kultura/20241229_2024-legjobb-magyar-lemezei-elefant-pogany-indulo-trabanat-ebx","timestamp":"2024. december. 29. 15:30","title":"Négy évtizedet késett, de most az év legfontosabb albuma lett – 2024 legjobb magyar lemezei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05cfa598-29f8-4c16-9af1-8941d96ec81f","c_author":"Szlavkovits Rita","category":"360","description":"Az üvegházhatású gázok kibocsátáscsökkentésének egyik eszköze lehet a regeneratív mezőgazdaság. Európában nincs hivatalos szabályrendszere, fő kérdésekben még a követői között sincs egyetértés.","shortLead":"Az üvegházhatású gázok kibocsátáscsökkentésének egyik eszköze lehet a regeneratív mezőgazdaság. Európában nincs...","id":"20241230_fenntarthato-fejlodes-regenerativ-mezogazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05cfa598-29f8-4c16-9af1-8941d96ec81f.jpg","index":0,"item":"cb18150d-244a-4373-a664-e38ebdef8006","keywords":null,"link":"/360/20241230_fenntarthato-fejlodes-regenerativ-mezogazdasag","timestamp":"2024. december. 30. 12:30","title":"Földművelés máshogy. Mi az a regeneratív mezőgazdaság?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a164734-cd3d-4eaa-b328-81ab6089f564","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A tisztán elektromos autók piacrésze még a jelentős növekedést követően sem éri majd el a 17 százalékot.","shortLead":"A tisztán elektromos autók piacrésze még a jelentős növekedést követően sem éri majd el a 17 százalékot.","id":"20241230_30-szazalekkal-tobb-villanyautot-adhatnak-el-2025-ben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a164734-cd3d-4eaa-b328-81ab6089f564.jpg","index":0,"item":"454597ab-48fb-4d4a-b228-4f3c7bddae5d","keywords":null,"link":"/cegauto/20241230_30-szazalekkal-tobb-villanyautot-adhatnak-el-2025-ben","timestamp":"2024. december. 30. 08:59","title":"30 százalékkal több villanyautót adhatnak el 2025-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c67c96d3-31f7-4cda-aa70-1af99016cad5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Őrületes erősödésről nincs szó, de két forinttal azért csak olcsóbb lett az euró, mint volt szenteste napján.","shortLead":"Őrületes erősödésről nincs szó, de két forinttal azért csak olcsóbb lett az euró, mint volt szenteste napján.","id":"20241230_A-karacsonyi-szunet-alatt-a-forint-is-kipihente-magat-kisse-euro-arfolyam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c67c96d3-31f7-4cda-aa70-1af99016cad5.jpg","index":0,"item":"0b56934b-333c-4f8c-93ce-17bdd517e1ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241230_A-karacsonyi-szunet-alatt-a-forint-is-kipihente-magat-kisse-euro-arfolyam","timestamp":"2024. december. 30. 11:17","title":"A karácsonyi szünet alatt a forint is kipihente magát kissé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5459404-06c3-4c45-82d0-2cebdb5c4add","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Külön tudomány lehet annak ösztönzése, hogy komplikációk nélkül kerüljenek a megfelelő helyre a közterületen eldobott italos üvegek és dobozok.","shortLead":"Külön tudomány lehet annak ösztönzése, hogy komplikációk nélkül kerüljenek a megfelelő helyre a közterületen eldobott...","id":"20241229_hatar-az-uvegvisszavaltasnal-betetes-gyuru-pfandring-mohu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5459404-06c3-4c45-82d0-2cebdb5c4add.jpg","index":0,"item":"66022ba0-0d74-4871-a778-4478dab289f0","keywords":null,"link":"/360/20241229_hatar-az-uvegvisszavaltasnal-betetes-gyuru-pfandring-mohu","timestamp":"2024. december. 29. 13:30","title":"Számít-e az ötezer forintos határ az üvegvisszaváltásnál? Van-e haszna a betétes gyűrűnek?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"481cccbc-589e-4f2a-b7c5-437f8234bcc1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Soha nem repült még ember alkotta eszköz olyan közel a Naphoz, mint a NASA Parker Solar Probe. Hamarosan jönnek az adatok is.","shortLead":"Soha nem repült még ember alkotta eszköz olyan közel a Naphoz, mint a NASA Parker Solar Probe. Hamarosan jönnek...","id":"20241230_nasa-parker-solar-probbe-repules-napszonda-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/481cccbc-589e-4f2a-b7c5-437f8234bcc1.jpg","index":0,"item":"611c2afe-b45f-4ca9-b5a1-0666b26ddf30","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_nasa-parker-solar-probbe-repules-napszonda-vizsgalat","timestamp":"2024. december. 30. 10:03","title":"Történelmi rekordot ért el a NASA, és épp karácsonykor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3cc61d1f-020b-4879-8afc-01f15bba39e1","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Előzzük meg szilveszterkor a tragédiákat – figyelmeztetett a rendőrség, majd felrobbantottak tűzijátékkal egy tesztbábut. ","shortLead":"Előzzük meg szilveszterkor a tragédiákat – figyelmeztetett a rendőrség, majd felrobbantottak tűzijátékkal...","id":"20241230_Szilveszter-petarda-rendorseg-biztonsag-tuzijatek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3cc61d1f-020b-4879-8afc-01f15bba39e1.jpg","index":0,"item":"c70b2b9a-ed0f-4d89-8bd2-49c2a456a3f9","keywords":null,"link":"/elet/20241230_Szilveszter-petarda-rendorseg-biztonsag-tuzijatek","timestamp":"2024. december. 30. 18:31","title":"Tesztbábun mutatta be a rendőrség, miért veszélyes, ha eltalál egy petárda szilveszterkor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8f8f295-e804-4e86-979f-f1a64c6776d8","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A sérültek többségét füstmérgezéssel szállították kórházba. Közülük ketten németek. Az áldozatok állampolgárságát azonban egyelőre nem erősítették meg.","shortLead":"A sérültek többségét füstmérgezéssel szállították kórházba. Közülük ketten németek. Az áldozatok állampolgárságát...","id":"20241230_tahifold-szalloda-tuz-bangkok-aldozatok-turistak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8f8f295-e804-4e86-979f-f1a64c6776d8.jpg","index":0,"item":"b00dddf9-491a-4625-a23c-7e7e71d75708","keywords":null,"link":"/vilag/20241230_tahifold-szalloda-tuz-bangkok-aldozatok-turistak","timestamp":"2024. december. 30. 09:07","title":"Külföldi turisták vesztették életüket egy bangkoki szállodatűzben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az utóbbi időben nagyon sok szó esik a környezetvédelemről. Személyautóknál és teherautóknál egyaránt a nulla kibocsátás a jelszó. Az autógyártók folyamatosan fejlesztenek, megjelentek az első elektromos transzporterek, teherautók. A káros anyagok kibocsátását természetesen csak akkor lehet teljesen megszüntetni, ha az elektromotorhoz szükséges energiát megújuló energiaforrásból – mint például szél-, vagy vízierőmű – nyerik. Az Autómenedzser.hu áttekintette a fura kínálatot.
Az Iveco első európai gyártóként kínálta az EcoDaily 3,5 és 5,2 tonnás modelljét elektromos motorral. Az Iveco a Zebra Z5 akkumulátorra építette járművét. Négy ilyen elemmel az elektromos Daily 50 C/E 130 kilométert tud megtenni. A végsebessége 70 km/h. A 3,5 tonnás 35 C/E változattal 120 kilométert lehet megtenni egy feltöltéssel. A választható Eco-módban csökkentették a gyorsulást, így az akksik tovább bírják, a végsebessége pedig 50 km/h. Az akksikat 380 V-tal lehet tölteni. A töltési idő 8 óra, de természetesen nem muszáj mindig teljesen feltölteni, ha valaki időt akar nyerni. A transzporternél is alkalmazták a Forma1 autókban használt KERS-hez hasonló szisztémát, amely segítségével a fékezéssel energiát lehet visszanyerni. Teljesen megterhelve, belvárosi forgalomban az autó átlagban 70-80 kilométert tud megtenni feltöltés nélkül. Előnye: az elsőkerekes meghajtásnak köszönhetően a dízelhez hasonló – 300 Nm forgatónyomaték-maximuma van az autónak. Az 5,2 tonnás Iveco EcoDaily Electric 50 C/E hasznos súlya 2150 kg, raktere 17 köbméter. További előnye, hogy a gyártók nem kötöttek kompromisszumot a biztonság terén: légzsák, és minden egyéb biztonsági felszereltség benne van az autóban. Ára kb. 40 ezer euró.
Modec
Németországban viszonylag sok autó fut a brit E-Transporter Modec modelljéből, amelyet 2007 márciusától gyártanak. Világszerte pedig az UPS szállítószolgálat több mint 1600 ilyen járművet használ. A Modec jármű mérete, 715 x 203 x 265 cm, és a hasznos tömege 2 tonna. Az energiát egy 102 lóerős elektormotor adja, amelynek végsebessége 80 km/h. A hatótávolság: 90-100 km, vagyis kb. 8-9 óra. Érdekesség. hogy az akkukat bérelni lehet. A Modec is felhasználja, visszaforgatja a fékezésnél felszabaduló energiát. Platós modelleket, valamint szemetesautót és 10 személyes minibuszt is gyártanak belőle. Ára 25 ezer eurótól indul.
Az autóértékesítésen belül 2009-ben Magyarországon az előző évhez képest növekedett a céges vásárlók aránya, jóllehet a céges vásárlások is jelentős mértékben, mintegy a felére visszaestek. Ezen belül a drágább kategóriákban viszont 2008-hoz képest még nőtt is a cégautók aránya: a luxus- és nagyautók négyötödét cégek vásárolták, mikrobuszt pedig alig vásárolt más. Igaz, a legtöbb eladott céges autó 2009-ben is alsó-középkategóriás. A céges vásárlók hányada a kisautók körében a legalacsonyabb, de ott is több mint egyharmadnyi - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.
A miniautók vásárlói körében az átlagosnál jóval kevesebb a céges vevő. Kivétel a sok vállalat által munkaautónak vásárolt Suzuki Splash és a tavaly eladott 23 Toyota iQ, feltételezhető, hogy ezek zöme az importőr nevén került forgalomba. Ebben a kategóriában különösen döntő tényező az ár, a legnépszerűbbnek számító Suzuki Splash ikertestvére, a jóval drágább Opel Agila például az utolsó előtti helyen áll - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a juttatásautók toplistájából közlünk részletet.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a státusautók toplistájából közlünk részletet.
A 2009-ben forgalomba helyezett új cégautók modellrangsorát a márkák listáján is dobogós helyeken szereplő két márka alsó-középkategóriása, vagyis a Ford Focus és az Opel Astra vezeti (a Ford Focus első helyezéséhez hozzájárult, hogy a rendőrség 2009-ben 700-at vett át belőle). A sorban három Suzuki-modell következik, s mind az ötre igaz, hogy a vásárlások legfeljebb egyötöde céges. Ezzel szemben például az Opel Insigniák háromnegyedét cégnek adták el - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.
A kazahsztáni és dél-koreai légi szerencsétlenségek – ahol a túlélőket a repülőgépek hátsó üléseiből sikerült élve kiszabadítani – újból felvetették a kérdést.