Tetszett a cikk?

A növekvő benzin- és gázolajárak takarékoskodásra ösztözik mind a magán, mind a céges gépjármű tulajdonosokat. A megtett kilométerek száma sok esetben nem csökkenthető, ugyanakkor van lehetőség a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére.

A LeasePlan által összegyűjtött üzemanyag-takarékos, költségkímélő lehetőségek részben az átgondolt, tudatos gépkocsi használathoz, részben pedig a vállalatok számára elérhető új szemléletű szolgáltatásokhoz kötődnek.

1. Már indulás előtt felkészülhetünk arra, hogy az utazás minél kisebb üzemanyag fogyasztással járjon. Tervezzük meg előre a napi útvonalat, ne tegyünk felesleges kitérőket.

2. Célszerű ellenőriznünk a kerekek nyomását, hiszen a túl puha gumik megnövelik a gördülési ellenállást és ezzel nagymértékben hozzájárulnak a fogyasztás növekedéséhez. A megfelelő keréknyomással akár 2-3 százalék üzemanyag-megtakarítást is elérhetünk.

3. Jól tesszük, ha mindig csak a szükséges tárgyakat visszük magunkkal és kerüljük a csomagtartónkban a fölösleges holmik fuvarozását. A gépkocsin kívül felszerelt minden tartozék is fogyasztásnövelő tényező lehet, hiszen a fokozott légellenállás miatt ezek összességében akár 18 százalékos fogyasztásnövekedéshez vezetnek. (Ha magánhasználat engedélyezett és sportolásra, nyaralásra is használjuk a cégautót, akkor a kirándulás után mindig szereljük le a csomag- vagy biciklitartókat. 80 kilométer/óra sebességnél a tetőcsomagtartó akár 0,7 literrel, a tetőn szállított kerékpár 100 kilométeren akár 3 literrel is növelheti a fogyasztást.)

4.  Fontos az is, hogy megfelelő időközönként nézessük át autónkat és cseréljük a gyertyákat, a szűrőket, illetve a kopó alkatrészeket, amelyek akár 15 százalékkal is emelhetik a benzin- vagy gázolajköltséget.

5. A legtöbbet persze vezetés közben spórolhatunk. A megfelelő sebességet igyekezzünk mindig a legmagasabb sebességfokozatban tartani, vegyük fel a forgalom tempóját és kerüljük a hirtelen gyorsításokat és a sűrű fékezéseket. A sportos vezetési stílus akár 20 százalékkal is növelheti a felhasznált üzemanyag mennyiségét. A fékezésre fordított energia is az elégetett üzemanyagból származik. Igyekezzünk minél többet használni a motorféket, hiszen ilyenkor a korszerű gépkocsik teljesen leállítják az üzemanyag befecskendezését és motorfék üzemmódban 0 a fogyasztás. Ha nem használjuk feleslegesen a légkondicionálót, akár 17-30 százalékot, az ablakfűtés funkció hanyagolásával pedig 11 százalékot spórolhatunk az üzemanyagon. A felhúzott ablakokkal is megtakaríthatunk a benzinen és a gázolajon. Jól tesszük azt is, ha kerüljük a nagy sebességet. 120 km/h feletti tempónál már 20 km/h növekmény is 15 százalékos fogyasztásnövekedést eredményez a gyakori gyorshajtási bírságok mellett.

Toldi Balázs, a LeasePlan kereskedelmi igazgatója szerint a vállalatok a fentieken túl a megfelelő cégautó szabályzattal és az üzemanyagkártyákkal is kontrollálhatják költségeiket. Az üzemanyag-kártyák lehetővé teszik, hogy gépkocsinként limitált üzemanyag keretet állítsanak be, ellenőrizzék a magán használatot és figyelemmel kísérjék a fogyasztást, miközben a gépjárművezetőkre rótt adminisztrációt is csökkentik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Audi A3 teszt: átverés a 3,8 literes fogyasztás?

A kompakt autók csúcsát jelentő Audi A3 Sportback a legtakarékosabb díjára is pályázik a TDI e változattal. Bár az autón díszelgő 3,8 literes fogyasztási érték marad az álmok tengerében, a valós adatok nem adnak okot csüggedésre. Amit azonban megspórolunk a gázolajon, elköltjük a hitel részleteire.

hvg.hu Autó

Fogyasztás: mekkorát hazudnak az autógyártók?

A LeasePlan flottaüzemeltető hazai leányvállalata nyilvánosságra hozta járműparkjának fogyasztási adatait. Az eredmények nem meglepőek, az autók többsége jóval többet fogyaszt a gyártók által megadott adatoknál.

hvg.hu Autó

Toyota Prius teszt: valóban olyan keveset fogyaszt a villanyos?

A Toyota Prius III-ban (harmadik generációs) minden a fogyasztásról szól, kis zöld autókat gyűjtünk a kijelzőn, ha megtakarítunk 30 Wattot óránként, lassításkor leáll a motor, töltődik az akksi, villanyüzemben nincs kibocsátás - őrület, mekkora a felhajtás a szén-dioxid körül. Ám, a Priusra mégsem úgy fogok emlékezni, mint minden idők legtakarékosabb autójára, hanem mint minden idők legmodernebb autójára. A high-tech és a varázslás hétköznapi megtestesülésére.