Tetszett a cikk?

A növekvő benzin- és gázolajárak takarékoskodásra ösztözik mind a magán, mind a céges gépjármű tulajdonosokat. A megtett kilométerek száma sok esetben nem csökkenthető, ugyanakkor van lehetőség a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére.

A LeasePlan által összegyűjtött üzemanyag-takarékos, költségkímélő lehetőségek részben az átgondolt, tudatos gépkocsi használathoz, részben pedig a vállalatok számára elérhető új szemléletű szolgáltatásokhoz kötődnek.

1. Már indulás előtt felkészülhetünk arra, hogy az utazás minél kisebb üzemanyag fogyasztással járjon. Tervezzük meg előre a napi útvonalat, ne tegyünk felesleges kitérőket.

2. Célszerű ellenőriznünk a kerekek nyomását, hiszen a túl puha gumik megnövelik a gördülési ellenállást és ezzel nagymértékben hozzájárulnak a fogyasztás növekedéséhez. A megfelelő keréknyomással akár 2-3 százalék üzemanyag-megtakarítást is elérhetünk.

3. Jól tesszük, ha mindig csak a szükséges tárgyakat visszük magunkkal és kerüljük a csomagtartónkban a fölösleges holmik fuvarozását. A gépkocsin kívül felszerelt minden tartozék is fogyasztásnövelő tényező lehet, hiszen a fokozott légellenállás miatt ezek összességében akár 18 százalékos fogyasztásnövekedéshez vezetnek. (Ha magánhasználat engedélyezett és sportolásra, nyaralásra is használjuk a cégautót, akkor a kirándulás után mindig szereljük le a csomag- vagy biciklitartókat. 80 kilométer/óra sebességnél a tetőcsomagtartó akár 0,7 literrel, a tetőn szállított kerékpár 100 kilométeren akár 3 literrel is növelheti a fogyasztást.)

4.  Fontos az is, hogy megfelelő időközönként nézessük át autónkat és cseréljük a gyertyákat, a szűrőket, illetve a kopó alkatrészeket, amelyek akár 15 százalékkal is emelhetik a benzin- vagy gázolajköltséget.

5. A legtöbbet persze vezetés közben spórolhatunk. A megfelelő sebességet igyekezzünk mindig a legmagasabb sebességfokozatban tartani, vegyük fel a forgalom tempóját és kerüljük a hirtelen gyorsításokat és a sűrű fékezéseket. A sportos vezetési stílus akár 20 százalékkal is növelheti a felhasznált üzemanyag mennyiségét. A fékezésre fordított energia is az elégetett üzemanyagból származik. Igyekezzünk minél többet használni a motorféket, hiszen ilyenkor a korszerű gépkocsik teljesen leállítják az üzemanyag befecskendezését és motorfék üzemmódban 0 a fogyasztás. Ha nem használjuk feleslegesen a légkondicionálót, akár 17-30 százalékot, az ablakfűtés funkció hanyagolásával pedig 11 százalékot spórolhatunk az üzemanyagon. A felhúzott ablakokkal is megtakaríthatunk a benzinen és a gázolajon. Jól tesszük azt is, ha kerüljük a nagy sebességet. 120 km/h feletti tempónál már 20 km/h növekmény is 15 százalékos fogyasztásnövekedést eredményez a gyakori gyorshajtási bírságok mellett.

Toldi Balázs, a LeasePlan kereskedelmi igazgatója szerint a vállalatok a fentieken túl a megfelelő cégautó szabályzattal és az üzemanyagkártyákkal is kontrollálhatják költségeiket. Az üzemanyag-kártyák lehetővé teszik, hogy gépkocsinként limitált üzemanyag keretet állítsanak be, ellenőrizzék a magán használatot és figyelemmel kísérjék a fogyasztást, miközben a gépjárművezetőkre rótt adminisztrációt is csökkentik.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Biró Csongor Autó

Audi A3 teszt: átverés a 3,8 literes fogyasztás?

A kompakt autók csúcsát jelentő Audi A3 Sportback a legtakarékosabb díjára is pályázik a TDI e változattal. Bár az autón díszelgő 3,8 literes fogyasztási érték marad az álmok tengerében, a valós adatok nem adnak okot csüggedésre. Amit azonban megspórolunk a gázolajon, elköltjük a hitel részleteire.

hvg.hu Autó

Fogyasztás: mekkorát hazudnak az autógyártók?

A LeasePlan flottaüzemeltető hazai leányvállalata nyilvánosságra hozta járműparkjának fogyasztási adatait. Az eredmények nem meglepőek, az autók többsége jóval többet fogyaszt a gyártók által megadott adatoknál.

hvg.hu Autó

Toyota Prius teszt: valóban olyan keveset fogyaszt a villanyos?

A Toyota Prius III-ban (harmadik generációs) minden a fogyasztásról szól, kis zöld autókat gyűjtünk a kijelzőn, ha megtakarítunk 30 Wattot óránként, lassításkor leáll a motor, töltődik az akksi, villanyüzemben nincs kibocsátás - őrület, mekkora a felhajtás a szén-dioxid körül. Ám, a Priusra mégsem úgy fogok emlékezni, mint minden idők legtakarékosabb autójára, hanem mint minden idők legmodernebb autójára. A high-tech és a varázslás hétköznapi megtestesülésére.