Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7661143a-270a-4a89-b512-08250cc6dbea","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az OpenAI volt kutatási vezetője nemrég letesztelte a cég mesterséges intelligenciáját (MI), hogy kiderüljön, mi neki az első: az ember vagy saját maga. Az eredmény ijesztőnek tűnik.","shortLead":"Az OpenAI volt kutatási vezetője nemrég letesztelte a cég mesterséges intelligenciáját (MI), hogy kiderüljön, mi neki...","id":"20250613_openai-chatgpt-mesterseges-intelligencia-gpt-4o-ervelesi-modell-biztonsag-teszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7661143a-270a-4a89-b512-08250cc6dbea.jpg","index":0,"item":"4d376b18-16ac-4c74-8829-0414713bf188","keywords":null,"link":"/tudomany/20250613_openai-chatgpt-mesterseges-intelligencia-gpt-4o-ervelesi-modell-biztonsag-teszt","timestamp":"2025. június. 13. 10:03","title":"Ez veszélyes: 100-ból 72-szer saját biztonságát választja az OpenAI mesterséges intelligenciája az ember helyett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12ae223f-565f-4dd7-a058-045e0c645b4e","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Talált egy 3,8 millió forintos fotelt is, amelyre lehuppanhat a fáradt fiatal pár. ","shortLead":"Talált egy 3,8 millió forintos fotelt is, amelyre lehuppanhat a fáradt fiatal pár. ","id":"20250614_hadhazy-akos-matolcsy-adam-luxus-fotel-francia-bor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12ae223f-565f-4dd7-a058-045e0c645b4e.jpg","index":0,"item":"403dd92a-9797-4ad4-96fa-6ea67d435d85","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250614_hadhazy-akos-matolcsy-adam-luxus-fotel-francia-bor","timestamp":"2025. június. 14. 10:49","title":"Hadházy Ákos 175 ezer forintos francia bort azonosított be Matolcsy Ádám kezében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ad20c2d-572c-4ece-9aeb-62af5d1e17c5","c_author":"HVG","category":"360","description":"A japán Hitachi és Mitsubishi vállalata az, amely eladja magyarországi flottáját.","shortLead":"A japán Hitachi és Mitsubishi vállalata az, amely eladja magyarországi flottáját.","id":"20250613_hvg-autokolcsonzes-viarent","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ad20c2d-572c-4ece-9aeb-62af5d1e17c5.jpg","index":0,"item":"80194b70-b54c-4644-8c79-c9a135293e03","keywords":null,"link":"/360/20250613_hvg-autokolcsonzes-viarent","timestamp":"2025. június. 13. 12:15","title":"Autókölcsönzés: globális szereplőt szorít ki részpiacáról egy magyar cég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12ed65a1-4567-4473-8b15-b44d97e64c2b","c_author":"Sztupa Melitta Boglárka","category":"kultura","description":"Nemzeti trikolórban pompázó szögesdróttal ölelt színpadon tért vissza a Budapest Parkba Beton.Hofi. Pénteken másodszor is előadja ugyanott a közéleti utalásoktól sem mentes, sok vendéggel felturbózott show-ját. ","shortLead":"Nemzeti trikolórban pompázó szögesdróttal ölelt színpadon tért vissza a Budapest Parkba Beton.Hofi. Pénteken másodszor...","id":"20250613_Inkabb-tulelesre-keszuljetek-ne-jovore-BetonHofival-mindannyian-be-vagyunk-zarva-Magyarorszagra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12ed65a1-4567-4473-8b15-b44d97e64c2b.jpg","index":0,"item":"f65c4cd8-6815-4ec2-adb4-bbd5bbafecd5","keywords":null,"link":"/kultura/20250613_Inkabb-tulelesre-keszuljetek-ne-jovore-BetonHofival-mindannyian-be-vagyunk-zarva-Magyarorszagra","timestamp":"2025. június. 13. 10:45","title":"„Inkább túlélésre készüljetek, ne jövőre” – Beton.Hofival mindannyian be vagyunk zárva Magyarországra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1029c0fa-6e90-437f-a837-2a820e61890d","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Eredetileg 25 ezer négyzetméternyi irodaterület jött volna létre a Corvin Campus néven futó beruházás során, a Cordia azonban úgy döntött, hogy a piaci folyamatok hatására lakásokká alakítja át az épületet.","shortLead":"Eredetileg 25 ezer négyzetméternyi irodaterület jött volna létre a Corvin Campus néven futó beruházás során, a Cordia...","id":"20250612_cordia-lakas-ujlakas-iroda-atalakitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1029c0fa-6e90-437f-a837-2a820e61890d.jpg","index":0,"item":"3eb86b18-dfa2-43dd-b49f-433580ed6b25","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250612_cordia-lakas-ujlakas-iroda-atalakitas","timestamp":"2025. június. 13. 11:10","title":"Rekordgyorsan fogynak az új lakások, a fejlesztők inkább az irodákat is átalakítják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d1fe5ee6-ac61-4972-9587-26871ea78ef2","c_author":"Balizs Benedek ","category":"sport","description":"A Premier League 2008 óta szabályozza az úgynevezett „nem hazai nevelésű” játékosok számát egy csapaton belül. A Liverpool nagy átalakuláson esik át a nyáron, így a jövő évi keretben minden pozíciót alaposan át kell gondolni a klub vezetőségének. Jeremie Frimpong nagy húzásnak bizonyult ebből a szempontból (is), de adott esetben Pécsi Ármin felnőtt csapatba való nevezése is segíthet abban, hogy Kerkez Milos és a frissen igazolt Florian Wirtz is következmények nélkül helyet kaphasson a bajnok csapat 2025/2026-os keretében. Vélhetően ennek ellenére is lesznek áldozatai a szabályok betartásának.","shortLead":"A Premier League 2008 óta szabályozza az úgynevezett „nem hazai nevelésű” játékosok számát egy csapaton belül...","id":"20250613_liverpool-hazai-nevelesu-jatekosok-szabaly-premier-league-kerkez-milos-florian-wirtz-pecsi-armin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1fe5ee6-ac61-4972-9587-26871ea78ef2.jpg","index":0,"item":"074d15fb-2eb9-4d9e-a681-57475561ed4e","keywords":null,"link":"/sport/20250613_liverpool-hazai-nevelesu-jatekosok-szabaly-premier-league-kerkez-milos-florian-wirtz-pecsi-armin","timestamp":"2025. június. 13. 12:00","title":"Akár Pécsi Árminon is múlhat, hogy Kerkez Milost le tudja-e igazolni a Liverpool","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a085e079-2909-4d6b-bb1b-cbb8530eaa88","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Megbánta, amit tett, azt mondta később.","shortLead":"Megbánta, amit tett, azt mondta később.","id":"20250613_motoros-nem-tudott-elozni-megutotte-az-autost","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a085e079-2909-4d6b-bb1b-cbb8530eaa88.jpg","index":0,"item":"fdf51098-5861-4a5d-8590-911e08f214e2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250613_motoros-nem-tudott-elozni-megutotte-az-autost","timestamp":"2025. június. 13. 08:07","title":"Dührohamot kapott egy motoros, mert nem tudott előzni, megütötte az autóst","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bcd792ab-6dc9-42ec-90b3-5fac625a3f6b","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"gazdasag","description":"A közel 900 milliós Völner–Schadl korrupciós per fővádlottja és felesége százmilliós nagyságrendű osztalékot vehetett fel végrehajtó irodáikból tavaly is.","shortLead":"A közel 900 milliós Völner–Schadl korrupciós per fővádlottja és felesége százmilliós nagyságrendű osztalékot vehetett...","id":"20250613_korrupcios-per-ide-hazi-orizet-oda-a-Schadl-hazaspar-tovabb-gazdagodott-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcd792ab-6dc9-42ec-90b3-5fac625a3f6b.jpg","index":0,"item":"06e0b761-922a-4d67-9020-2d7498015abf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_korrupcios-per-ide-hazi-orizet-oda-a-Schadl-hazaspar-tovabb-gazdagodott-ebx","timestamp":"2025. június. 13. 16:00","title":"Korrupciós per ide, házi őrizet oda, a Schadl házaspár tovább gazdagodott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nissan Navara teszt: az igazi férfiak ezzel járnak
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Szabad szemmel láthatatlan a Navara ráncfelvarrása, pedig az autó elején és hátulján is változtattak.
Szabad szemmel láthatatlan a Navara ráncfelvarrása, pedig az autó elején és hátulján is változtattak. Elöl új a motorháztető, módosítottak a hűtőrácson, lekerekítették a lökhárítót. A Navara 8 centivel hosszabb elődjénél. A beltérben új a 4x4-es hajtás kapcsolója, az ajtó- és üléskárpit, ami a tesztautónkban bőr volt. Több krómdíszt is használtak. Változtattak a műszerfal mérőóráinak számlapján, a csúcsváltozatban elérhető a Nissan Connect Premium információs és szórakoztató rendszer. A 40 GB merevlemez alapú egység nagyfelbontású, érintésre működő képernyőjén a zenék és rádióműsorok lejátszása mellett Bluetooth-os telefonunkat is kezelhetjük, háromdimenziós madárlátta nézettel rendelkező navigáció segítségével tájékozódhatunk, de a tolatókamera képe is itt jelenik meg - 620 ezer forintért.
A legörvendetesebb változás azonban a sok ketyere mellett az, hogy immár 190 lóerőre nőtt a 2,5 literes turbódízel motor teljesítménye. A korábbi 174-gyel sem volt gyenge a szexis nagyvas, de ez plusz 16 lóerő igazi izomállattá teszi. Ha ez ilyen durva, milyen lehet a V6-os, 231 lovas változat 550 Nm nyomatékkal?
További képek a galériában
am
Lenyűgöző a vehemencia, amivel megindul, felsüvít a turbó, felbőg, rotyog, nyüszít a 2,5 literes motor, olyan az ember érzése, mintha egy gleccservölgyben csúszkáló reaktorban ülne. Könnyed az elindulás, a rövid egyes és kettes fokozat után kényelmesen kigyorsítunk hármasban, majd a váltásban meg sem állunk a hatosig, amely annyira hosszú, hogy kényelmesen elautózgatunk benne. 1000-es fordulaton 50-es tempóval lehet pöfögni vele a legmagasabb fokozatban, de ugyanebben a 160-as tempó is kényelmesen tartható autópályán.
A kormány multifunkciós, alig tudtam követni, mi mire való. A hideg reggeleken ülésfűtés és motor-előmelegítés lendít át – ettől eszembe jutott az az időszak, amikor a szomszédunkban akkor lakó ifás gyerek reggel ötkor beizzította a gépet, majd hatkor lelépett. A Navara melegítése pár perc, utána már az utastérben is kellemes a hőmérséklet, csak a gázolaj égésének bűzét kell kiszellőztetnünk, erre pont jó az elektromos mozgatású tető. Olyan extrák vannak az autóban, hogy nem győztem ámuldozni. Még USB-csatolót is találtam, a navi naprakész, a merevlemez issza a zenéket.
am
Személyautósra tervezték az utasteret, elöl könyökben szűk a kocsi, hátul mindenütt. Melósok szállítására, rövidtávon elmegy, de hosszabb úton kényelmetlen a meredek háttámla és a rövid ülőlap, a beltér szűkössége is nyomasztó lehet három felnőttnek. A ki- és a beszállás körülményes és nehézkes, szerencsére van fellépő – ami persze az első nap után sáros lett, így sokat nem segített rajtam. A hátsó ülés felhajtható, alatta találjuk elrejtve az egészségügyi ládát és az izzókészletet. Az emelőt ne ott keressük, azt a háttámla mögé préselték be.
Annyira masszív az autó, hogy kéttonnás üres tömegének dacára bármilyen dzsindzsásba bemerészkedhetünk vele, a 233 milliméteres hasmagasságának, 30, 26 és 22 fokos terepszögeinek, 39 fokos kapaszkodóképességeinek alig van akadálya, pontosabban csak az itt felsorolt fizikai paraméterek a határai. Ezen belül megfelelő tudással (lásd Palik László) mindenre képes az autó. Terepen olyan könnyedén halad, mintha párnázott lenne. A terepezés újabb dimenzióját ismertem meg általa, a gyors terepjárás képessége révén. Ahol más járművel 15-20 kilométer/órával felezőben félve cammogunk, ezzel 50-60-as tempóval száguldunk, csak győzzük kibírni az ugratásokat – a kocsi bírja, az utasaink és belső szerveink kevésbé. Akkorákat ugrattam, mint Palik, ha kamerát lát.
[[ Oldaltörés (Terepen hátsókerék-hajtással) ]]
Minden férfi életében eljön az a pillanat, amikor vágyik egy pickupra. Előző életemben kétszer voltam autószalonban vásárlási szándékkal, az egyik pont egy Navara kapcsán adódott. Vállalkozást alapítottam és év végén célszerű lett volna megúszni az áfa-befizetést. Körülnéztem a pickupok mezején, egyértelmű volt, hogy a Navara a favorit. Agresszivitása már-már szépnek tűnt. Felkerekedtünk a családdal és meglátogattuk a Lágymányosi híd lábánál lévő Nissan szalont, ahol végre be is ülhettem a kiszemeltbe. Hogy miért kellett nekem egy pickup? Ez a kérdés fel sem merült bennem. Hatéves fiam őszintén kritizálta az autó belső méreteit, hiányolta a csomagteret, de tisztelte termetét. Rám nem hatottak az észérvek, csak az áfára figyeltem. Amikor kiderült, hogy az általam elképzelt árért csak hosszú platós, hátsókerék-hajtású, valóban fapados teherautót kapnék, rájöttem, hogy az adócsalásnak egy másik módját kell választanom. Azóta sem vettem pickupot, de még mindig kacérkodom a gondolattal. Mivel ma már az áfa nem érdekel, a kérdés még égetőbb: mit kezdenék egy pickuppal? Egy hétig terepeznék, oké, majd két hétig hordoznám haza a bútorokat az Ikeából, oké, elhordanám a gyűjtőhelyre a kertemből a sittet, és a hordókban álló cefrét, oké – és azután? Be kell, hogy lássam, nem nekem való. Pedig tetszik. Ma már nem csak a Navara, hanem mindegyik, na jó, egy kivételével, amelyből formája miatt inkább a régit választanám.
További képek a galériában
am
A hétköznapokban a hátsókerékhajtás bőven elegendő, farolni csak nagy gázzal és csúszós aszfalton lehet, de ott könnyen. Összkerékhajtást, felezőt, hátsó differenciálzárat terepen sem kellett használnom, pedig igyekeztem elakadni a sárban és a homokban. Szép lassan belecuppantam a felnit ellepő vastag, több napos sárba, majd laza gázzal elindultam. A 450 Nm nyomaték elég volt ahhoz, hogy csak a hátsó kerekek hajtásával kimásszak a mocsokból. Újra betolattam és kipörgő kerekekkel visszaerőltettem a keréknyomba. Akárhányszor próbálkoztam, bármit kapcsoltam, erőlködés nélkül kievickéltem belőle.
Bármennyire életszerűtlen, autópályán jól érzi magát a belső sávban, képes tartani a tempót a forgalommal és nem is villogják le. Ez a hatalmas autó meglepően kevés tüzelőanyaggal beéri, a 400 kilométeres teszt során vezettem országúton, autópályán, és terepen, álltam vele dugóban, mégis 8,3 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként átlagban. A kedvező érték elérésében közrejátszott az is, hogy összkerékhajtást nem használtam.
Az autó praktikuma korlátozott, ha nyaralni megy a család, a garázsból nem ezt a verdát veszik elő. A kesztyűtartó dupla rekeszes, van pár deciliter hely a könyöktámaszban is, pohártartót négy utas használhat, de csomagtartónk az nincs, hacsak 8-900 ezer forintért nem födjük be a platót. Akkor óriási lesz a rakterünk. A plató külön kulccsal zárható, rögzítő fülek és sínek segítik a rakodást.
A teherautós gyökereket csak az irtózatosan hangos motorzúgásban és a hátsó tengely dobálásában, ugrálásában és merevségében érhetjük tetten. A kormányzás személyautós, pontos, de a parkolás embert próbáló feladat, főleg városban. Kamera segít abban, hogy ne pusztítsuk ki az élővilágot, radar azonban nem figyelmeztet, így színesben nézhetjük, ahogy eltoljuk a szomszéd házát. Ha nem szűk nagyvárosi lyukakba akarunk beférni, hanem vidéken, netán falun, akkor minden szabad parkoló számunkra, nem találkoztam olyan magas padkával, ahová ne tudtam volna felugratni. A hatsebességes váltó pontos, de hosszú úton jár, a rükverc megtalálása kihívást jelent. Kuplungja kemény, bokasérülésem révén bántam is ezt, de kiegyeztünk az autóval abban, hogy én csak félig nyomom ki, ő meg zökkenőmentesen vált. Így is történt.