Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2868a49f-eb3a-4fea-997b-c28762018828","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök a Kossuth Rádióban futott össze Toroczkai Lászlóval, a kézfogásukról készült képet pedig a Facebook-oldalán is megosztotta. Magyar Péter nem hagyta szó nélkül a nagy találkozást.","shortLead":"A miniszterelnök a Kossuth Rádióban futott össze Toroczkai Lászlóval, a kézfogásukról készült képet pedig...","id":"20250502_Lazar-Janos-utan-Orban-Viktor-is-a-Mi-Hazank-elnokevel-pozolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2868a49f-eb3a-4fea-997b-c28762018828.jpg","index":0,"item":"a9b186ee-239a-4cc3-bd4c-b07e6caa1995","keywords":null,"link":"/itthon/20250502_Lazar-Janos-utan-Orban-Viktor-is-a-Mi-Hazank-elnokevel-pozolt","timestamp":"2025. május. 02. 14:20","title":"Lázár János után Orbán Viktor is a Mi Hazánk elnökével pózolt – Magyar Péter megfejtette, miért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cbfc510-3e05-40e8-a69e-4404dfc5fc7b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Vonat elé lépett egy ember az Újpesti vasúti hídon. Nem élte túl.","shortLead":"Vonat elé lépett egy ember az Újpesti vasúti hídon. Nem élte túl.","id":"20250502_MAV-menetrend-Obuda-ongyilkossag-menetrend-valtozas-vasuti-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cbfc510-3e05-40e8-a69e-4404dfc5fc7b.jpg","index":0,"item":"f62d1569-13d4-4196-9220-fce3419d3215","keywords":null,"link":"/itthon/20250502_MAV-menetrend-Obuda-ongyilkossag-menetrend-valtozas-vasuti-baleset","timestamp":"2025. május. 02. 15:26","title":"Gázolás miatt leállt a vasúti forgalom Újpest és Aquincum között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bdae6d18-c49c-4a9f-924f-91422e9bca91","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A lap szerint a cél olyan hatalom megteremtése, amelyet nem korlátoz a törvényhozás és az igazságszolgáltatás. ","shortLead":"A lap szerint a cél olyan hatalom megteremtése, amelyet nem korlátoz a törvényhozás és az igazságszolgáltatás. ","id":"20250502_New-York-Times-Trump-pont-azt-az-autokraciat-igyekszik-bevezetni-amelyet-elutasitottak-alapito-atyak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bdae6d18-c49c-4a9f-924f-91422e9bca91.jpg","index":0,"item":"dc8ec1d3-5510-4050-a510-761592c77073","keywords":null,"link":"/360/20250502_New-York-Times-Trump-pont-azt-az-autokraciat-igyekszik-bevezetni-amelyet-elutasitottak-alapito-atyak","timestamp":"2025. május. 02. 09:58","title":"New York Times: Trump pont azt az autokráciát igyekszik bevezetni, amelyet elutasítottak az alapító atyák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9bf561ea-c3b2-4e3e-ab73-7cbb08f8bc7e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A férfi orvosi maszkot viselt és úgy tűnt, sokkos állapotban van, amikor kirángatták a járműből.","shortLead":"A férfi orvosi maszkot viselt és úgy tűnt, sokkos állapotban van, amikor kirángatták a járműből.","id":"20250501_Gyilkos-szandekkal-hajtott-az-iskolasok-koze-egy-autos-Japanban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9bf561ea-c3b2-4e3e-ab73-7cbb08f8bc7e.jpg","index":0,"item":"c8f520ee-9c14-439a-9271-38e4be8aea05","keywords":null,"link":"/vilag/20250501_Gyilkos-szandekkal-hajtott-az-iskolasok-koze-egy-autos-Japanban","timestamp":"2025. május. 01. 13:25","title":"Gyilkos szándékkal hajtott az iskolások közé egy autós Japánban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ott se voltunk! – a Tisza elnöke most úgy ment neki Orbánnak, hogy közben Ukrajnának is bevitt egy laza gyomrost.","shortLead":"Ott se voltunk! – a Tisza elnöke most úgy ment neki Orbánnak, hogy közben Ukrajnának is bevitt egy laza gyomrost.","id":"20250502_Magyar-Peter-Tisza-Part-Orban-Viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90.jpg","index":0,"item":"5c491af0-888f-47a5-b835-2c68d48e713a","keywords":null,"link":"/itthon/20250502_Magyar-Peter-Tisza-Part-Orban-Viktor","timestamp":"2025. május. 02. 20:21","title":"Magyar Péter: Kedves fideszes elvtársak, megint hazudtatok, megint lebuktatok!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8981e296-d0a4-4e3a-8c50-35f7895c7808","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"Az elsőfilmes Drew Hancock szórakoztató víziója közel jár a Westworld vagy az Ex Machina világához.","shortLead":"Az elsőfilmes Drew Hancock szórakoztató víziója közel jár a Westworld vagy az Ex Machina világához.","id":"20250501_hvg-Tars-film-Drew-Hancock-Jack-Quaid-Sophie-Thatcher","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8981e296-d0a4-4e3a-8c50-35f7895c7808.jpg","index":0,"item":"d26a38f7-81d2-4b25-ae6a-b73d4d8e8d71","keywords":null,"link":"/360/20250501_hvg-Tars-film-Drew-Hancock-Jack-Quaid-Sophie-Thatcher","timestamp":"2025. május. 01. 15:45","title":"A Társ című film sötét és szellemes történet az emberről, aki visszaél teremtő hatalmával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8547d55f-e4f3-4e39-97b3-e734be7fecb8","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Harry herceg elbukta a pert, nem jár neki a VIP-testőrség","shortLead":"Harry herceg elbukta a pert, nem jár neki a VIP-testőrség","id":"20250502_Harry-Herceg-birosag-itelet-VIP-testorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8547d55f-e4f3-4e39-97b3-e734be7fecb8.jpg","index":0,"item":"512db1a1-50d8-4fa3-bf57-a3cdfc14117e","keywords":null,"link":"/elet/20250502_Harry-Herceg-birosag-itelet-VIP-testorseg","timestamp":"2025. május. 02. 20:37","title":"\"Ez volt Harry utolsó dobása\" – megszületett az ítélet, ami vérig sértette a herceget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ddc7ef6b-41f5-449c-b8c0-f78f1a0ed2fd","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az új kormányfő korábban kijelentette, hogy Kanada soha nem lesz az 51. amerikai állam, most annyit mondott, „nehéz, de konstruktív” megbeszélésre számít.","shortLead":"Az új kormányfő korábban kijelentette, hogy Kanada soha nem lesz az 51. amerikai állam, most annyit mondott, „nehéz, de...","id":"20250502_Washingtonba-latogat-es-Trump-elnokkel-talalkozik-Kanada-uj-miniszterelnoke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ddc7ef6b-41f5-449c-b8c0-f78f1a0ed2fd.jpg","index":0,"item":"b1e6541b-a306-4520-86ba-cf0aa1cd42d4","keywords":null,"link":"/vilag/20250502_Washingtonba-latogat-es-Trump-elnokkel-talalkozik-Kanada-uj-miniszterelnoke","timestamp":"2025. május. 02. 21:58","title":"Washingtonba látogat, és Trump elnökkel találkozik Kanada új miniszterelnöke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nissan Navara teszt: az igazi férfiak ezzel járnak
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Szabad szemmel láthatatlan a Navara ráncfelvarrása, pedig az autó elején és hátulján is változtattak.
Szabad szemmel láthatatlan a Navara ráncfelvarrása, pedig az autó elején és hátulján is változtattak. Elöl új a motorháztető, módosítottak a hűtőrácson, lekerekítették a lökhárítót. A Navara 8 centivel hosszabb elődjénél. A beltérben új a 4x4-es hajtás kapcsolója, az ajtó- és üléskárpit, ami a tesztautónkban bőr volt. Több krómdíszt is használtak. Változtattak a műszerfal mérőóráinak számlapján, a csúcsváltozatban elérhető a Nissan Connect Premium információs és szórakoztató rendszer. A 40 GB merevlemez alapú egység nagyfelbontású, érintésre működő képernyőjén a zenék és rádióműsorok lejátszása mellett Bluetooth-os telefonunkat is kezelhetjük, háromdimenziós madárlátta nézettel rendelkező navigáció segítségével tájékozódhatunk, de a tolatókamera képe is itt jelenik meg - 620 ezer forintért.
A legörvendetesebb változás azonban a sok ketyere mellett az, hogy immár 190 lóerőre nőtt a 2,5 literes turbódízel motor teljesítménye. A korábbi 174-gyel sem volt gyenge a szexis nagyvas, de ez plusz 16 lóerő igazi izomállattá teszi. Ha ez ilyen durva, milyen lehet a V6-os, 231 lovas változat 550 Nm nyomatékkal?
További képek a galériában
am
Lenyűgöző a vehemencia, amivel megindul, felsüvít a turbó, felbőg, rotyog, nyüszít a 2,5 literes motor, olyan az ember érzése, mintha egy gleccservölgyben csúszkáló reaktorban ülne. Könnyed az elindulás, a rövid egyes és kettes fokozat után kényelmesen kigyorsítunk hármasban, majd a váltásban meg sem állunk a hatosig, amely annyira hosszú, hogy kényelmesen elautózgatunk benne. 1000-es fordulaton 50-es tempóval lehet pöfögni vele a legmagasabb fokozatban, de ugyanebben a 160-as tempó is kényelmesen tartható autópályán.
A kormány multifunkciós, alig tudtam követni, mi mire való. A hideg reggeleken ülésfűtés és motor-előmelegítés lendít át – ettől eszembe jutott az az időszak, amikor a szomszédunkban akkor lakó ifás gyerek reggel ötkor beizzította a gépet, majd hatkor lelépett. A Navara melegítése pár perc, utána már az utastérben is kellemes a hőmérséklet, csak a gázolaj égésének bűzét kell kiszellőztetnünk, erre pont jó az elektromos mozgatású tető. Olyan extrák vannak az autóban, hogy nem győztem ámuldozni. Még USB-csatolót is találtam, a navi naprakész, a merevlemez issza a zenéket.
am
Személyautósra tervezték az utasteret, elöl könyökben szűk a kocsi, hátul mindenütt. Melósok szállítására, rövidtávon elmegy, de hosszabb úton kényelmetlen a meredek háttámla és a rövid ülőlap, a beltér szűkössége is nyomasztó lehet három felnőttnek. A ki- és a beszállás körülményes és nehézkes, szerencsére van fellépő – ami persze az első nap után sáros lett, így sokat nem segített rajtam. A hátsó ülés felhajtható, alatta találjuk elrejtve az egészségügyi ládát és az izzókészletet. Az emelőt ne ott keressük, azt a háttámla mögé préselték be.
Annyira masszív az autó, hogy kéttonnás üres tömegének dacára bármilyen dzsindzsásba bemerészkedhetünk vele, a 233 milliméteres hasmagasságának, 30, 26 és 22 fokos terepszögeinek, 39 fokos kapaszkodóképességeinek alig van akadálya, pontosabban csak az itt felsorolt fizikai paraméterek a határai. Ezen belül megfelelő tudással (lásd Palik László) mindenre képes az autó. Terepen olyan könnyedén halad, mintha párnázott lenne. A terepezés újabb dimenzióját ismertem meg általa, a gyors terepjárás képessége révén. Ahol más járművel 15-20 kilométer/órával felezőben félve cammogunk, ezzel 50-60-as tempóval száguldunk, csak győzzük kibírni az ugratásokat – a kocsi bírja, az utasaink és belső szerveink kevésbé. Akkorákat ugrattam, mint Palik, ha kamerát lát.
[[ Oldaltörés (Terepen hátsókerék-hajtással) ]]
Minden férfi életében eljön az a pillanat, amikor vágyik egy pickupra. Előző életemben kétszer voltam autószalonban vásárlási szándékkal, az egyik pont egy Navara kapcsán adódott. Vállalkozást alapítottam és év végén célszerű lett volna megúszni az áfa-befizetést. Körülnéztem a pickupok mezején, egyértelmű volt, hogy a Navara a favorit. Agresszivitása már-már szépnek tűnt. Felkerekedtünk a családdal és meglátogattuk a Lágymányosi híd lábánál lévő Nissan szalont, ahol végre be is ülhettem a kiszemeltbe. Hogy miért kellett nekem egy pickup? Ez a kérdés fel sem merült bennem. Hatéves fiam őszintén kritizálta az autó belső méreteit, hiányolta a csomagteret, de tisztelte termetét. Rám nem hatottak az észérvek, csak az áfára figyeltem. Amikor kiderült, hogy az általam elképzelt árért csak hosszú platós, hátsókerék-hajtású, valóban fapados teherautót kapnék, rájöttem, hogy az adócsalásnak egy másik módját kell választanom. Azóta sem vettem pickupot, de még mindig kacérkodom a gondolattal. Mivel ma már az áfa nem érdekel, a kérdés még égetőbb: mit kezdenék egy pickuppal? Egy hétig terepeznék, oké, majd két hétig hordoznám haza a bútorokat az Ikeából, oké, elhordanám a gyűjtőhelyre a kertemből a sittet, és a hordókban álló cefrét, oké – és azután? Be kell, hogy lássam, nem nekem való. Pedig tetszik. Ma már nem csak a Navara, hanem mindegyik, na jó, egy kivételével, amelyből formája miatt inkább a régit választanám.
További képek a galériában
am
A hétköznapokban a hátsókerékhajtás bőven elegendő, farolni csak nagy gázzal és csúszós aszfalton lehet, de ott könnyen. Összkerékhajtást, felezőt, hátsó differenciálzárat terepen sem kellett használnom, pedig igyekeztem elakadni a sárban és a homokban. Szép lassan belecuppantam a felnit ellepő vastag, több napos sárba, majd laza gázzal elindultam. A 450 Nm nyomaték elég volt ahhoz, hogy csak a hátsó kerekek hajtásával kimásszak a mocsokból. Újra betolattam és kipörgő kerekekkel visszaerőltettem a keréknyomba. Akárhányszor próbálkoztam, bármit kapcsoltam, erőlködés nélkül kievickéltem belőle.
Bármennyire életszerűtlen, autópályán jól érzi magát a belső sávban, képes tartani a tempót a forgalommal és nem is villogják le. Ez a hatalmas autó meglepően kevés tüzelőanyaggal beéri, a 400 kilométeres teszt során vezettem országúton, autópályán, és terepen, álltam vele dugóban, mégis 8,3 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként átlagban. A kedvező érték elérésében közrejátszott az is, hogy összkerékhajtást nem használtam.
Az autó praktikuma korlátozott, ha nyaralni megy a család, a garázsból nem ezt a verdát veszik elő. A kesztyűtartó dupla rekeszes, van pár deciliter hely a könyöktámaszban is, pohártartót négy utas használhat, de csomagtartónk az nincs, hacsak 8-900 ezer forintért nem födjük be a platót. Akkor óriási lesz a rakterünk. A plató külön kulccsal zárható, rögzítő fülek és sínek segítik a rakodást.
A teherautós gyökereket csak az irtózatosan hangos motorzúgásban és a hátsó tengely dobálásában, ugrálásában és merevségében érhetjük tetten. A kormányzás személyautós, pontos, de a parkolás embert próbáló feladat, főleg városban. Kamera segít abban, hogy ne pusztítsuk ki az élővilágot, radar azonban nem figyelmeztet, így színesben nézhetjük, ahogy eltoljuk a szomszéd házát. Ha nem szűk nagyvárosi lyukakba akarunk beférni, hanem vidéken, netán falun, akkor minden szabad parkoló számunkra, nem találkoztam olyan magas padkával, ahová ne tudtam volna felugratni. A hatsebességes váltó pontos, de hosszú úton jár, a rükverc megtalálása kihívást jelent. Kuplungja kemény, bokasérülésem révén bántam is ezt, de kiegyeztünk az autóval abban, hogy én csak félig nyomom ki, ő meg zökkenőmentesen vált. Így is történt.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter Magyar pszichés állatotáról, „náci házmesterek és a kommunista besúgók” tempójáról, az MNB-alapítványokról és a NER-es luxizásáról is beszélt.