szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Őszintén megértem azokat az embereket, akik ráugranak a Qashqaira, annyira tetszik nekik.

Őszintén megértem azokat az embereket, akik ráugranak a Qashqaira, annyira tetszik nekik. Volt olyan nőismerősöm, aki meglátva az utcán feltépte az ajtót és kiáltva számon kérte, hogy miért nem ülhet ő a volánnál. 

Tesztautónkat mindennel felszerelték, ami kényezteti a testet, a lelket és ami garantálja a biztonságot, valamint a dinamikus vezetést. Csupán az automatikus váltó maradt le az extralistáról, de arra csak a fájós bal bokám vágyott, a kézi kapcsolású egység kiválóan tette a dolgát. Az autó nálunk futotta meg a húszezredik kilométerét, aminek alig látni nyomát az autóban. Senki nem mondaná rá, hogy használt és nem új autó. Jó, miután bemásztam vele a dzsindzsásba koszos lett, és vele együtt minden ruhám is, de ezen és a nyikorgó vezetőülésen kívül panasz semmire nem volt.

További képek a galériában
am

Az ülések bőrkárpitja alatt fűtőszálak futnak, kényelmesek hátul is, a vezető magasan ül, jól rálát a forgalomra, a kapcsolók, műszerek kézre esnek, még a Nissan Connect is hamar megtanulható. A Tekna szinten alapáras eszköz (Acenta felszereltséggel 220 ezer forint) integrált navigációs rendszert, 5 hüvelykes színes LCD érintőképernyőt, TMC vevőt, Bluetooth-t, USB-, mp3- és iPod-csatlakozót, valamint tolatókamerát tartalmaz. A panoráma üvegtető elektromos árnyékolóval szintén a legmagasabb felszereltségbe tartozik. A navigáció még inaktív állapotában is figyel a vezetőre, a Duna partjához közelítve hangosan szólt a rendszer, hogy vigyázz, komp. Ugyanakkor, hagyja, hogy saját országunkban elvesszünk, az M0 új szakaszát még mindig nem ismeri a Nissan.

Különleges ajándék az autóban a Bose hangrendszer, tökéletesen betölti a teret, finom rajta keresztül minden muzsika. A könyöktámasz akkora rekeszt rejt, hogy Rókusfalvy kolléga 2009-es etyeki Pinot Noir-ja állítva is befér.

am

Motorja halk, az autó alapzaja kellemes brummogás, a dízel mivoltát csak akkor árulja el az autó, ha rátaposunk a gázpedálra, ennek sem a felismerhető dízel kerregés, hanem a meglepően vehemens nyomaték az oka.

A futómű hangosan és keményen csillapít, egy SUV-tól lágyabb viselkedést várnánk, de a Qashqai fürgeségét pontosan ez a sportos beállítás szolgálja ki. Az autót szívesen vezettem, hosszabb utakon is fenntartható a vezetés élvezete, köszönhetően a 150 lovas kétliteres dízelmotor dinamikájának.

Terepen gyors, fürgeségének csak a mostoha útviszonyok jelentenek akadályt. Hiába volt a kocsin friss téli gumi, nagy sárban irányíthatatlan. Elakadni viszont nem lehet vele, függetlenül az összkerékhajtástól, vagy a zárt differenciáltól a kerék felét elnyelő barna masszából kievickél.

A Qashqai fogyasztására nem lehet panasz, 7,1 litert evett 100 kilométerenként, köszönhetően a nyárias ősznek. Négykerékhajtást csak a pár órás terepezés során, illetve egy-egy tempósabb kanyarvétel előtt kapcsoltam.

Biró Csongor

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

További képek a galériában
am
Nissan Qashqai 2,0 dCi 4X4, Tekna
MOTOR
 
Hengerűrtartalom (cm3)
1995
Környezetvédelmi besorolás
Euro 5
Max. teljesítmény lóerő
150 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
320 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
 
Tengelytáv (mm)
2630
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4330 / 1780 / 1615
Csomagtér
410/1513 liter
Saját tömeg (kg)
1568-1639
MENETTELJESÍTMÉNYEK
 
Végsebesség (km/h)
193
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
9,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
 
Város/országút/vegyes
7,5/5,2/6
Tesztfogyasztás
7,1
CO2 kibocsátás (g/Km)
159
ÁRA
7,79 millió forint

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Nissan Qashqai+2 teszt: nagyobb kutya

Méltóságteljes, nagy autó lett a 210 milliméterrel hosszában, 135 milliméterrel tengelytávjában megnövelt Qashqai+2.

automenedzser.hu Autó

Nissan Micra teszt: sokat, olcsón

Bár alapvetően női autó, az új Micra semlegesebb vonásokat kapott, a gyártó szerint az előd egy kissé nőiesre...