Elektromos járműparkra váltana az új taxiscég

Új taxitársaság jelenik meg hamarosan a magyar piacon. Az eddig a repülőtéri transzferjéről ismert Zóna Taxi járműparkjának csaknem felével, 400 kocsival indít új társaságot a Green City Future Zrt.

  • Hírszerző/FH Hírszerző/FH
Elektromos járműparkra váltana az új taxiscég

A januárban startoló Green Taxi tulajdonosa elektromos gépkocsik forgalmazását és elektromos töltőállomások telepítését tervezi - írta szerdai számában a Világgazdaság.

A cég részt akar venni a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatos kutatásokban - mondta Simon Géza, a cég tulajdonosa. Mint mondta, autóparkjukat - Európában elsőként - elektromos autókkal szeretnék feltölteni fokozatosan. Első lépésben viszont csak azokat az autókat tartanák meg a Zóna eddigi flottájából, amelyek teljesítik az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normát.

Simon Géza szerint bár a piac tényleg telített, most érkezett el az idő, hogy létrehozzanak egy új szolgáltatót. A szakma szerint 200 forintnál olcsóbb kilométerdíjjal nem lehet tisztességes módon nyereséget elérni. Simon erre úgy reagált: átfogó szabályozással - például csak környezetkímélő autók beengedésével a piacra - megfeleződne a taxik száma, és tisztulnának a viszonyok.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.