Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2cbbe2db-bdfd-4df4-8813-eeeb7ac6b8f2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Richter és a Magyar Telekom részvényei azonban így is emelkedni tudtak.","shortLead":"A Richter és a Magyar Telekom részvényei azonban így is emelkedni tudtak.","id":"20250203_A-rossz-nemzetkozi-hangulat-a-pesti-tozsdet-sem-kimelte","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2cbbe2db-bdfd-4df4-8813-eeeb7ac6b8f2.jpg","index":0,"item":"16bb5670-138e-4423-86bc-38dfec53fc22","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_A-rossz-nemzetkozi-hangulat-a-pesti-tozsdet-sem-kimelte","timestamp":"2025. február. 03. 17:50","title":"A rossz nemzetközi hangulat a pesti tőzsdét sem kímélte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30593b43-9127-48db-aab4-e750f31217b9","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán fegyveres erők szerint 84 embert mentettek ki a légicsapás után, amiért az oroszokat okolják. Moszkva viszont közölte, hogy szerinte az ukránok okolhatók a négy civil áldozatot követelő támadásért.","shortLead":"Az ukrán fegyveres erők szerint 84 embert mentettek ki a légicsapás után, amiért az oroszokat okolják. Moszkva viszont...","id":"20250202_Ukrajna-es-Oroszorszag-egymast-hibaztatja-mert-tobb-ember-meghalt-egy-kurszki-iskolat-ert-raketatamadasban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30593b43-9127-48db-aab4-e750f31217b9.jpg","index":0,"item":"bbef8e7f-3e1c-4b92-a380-d6227023715f","keywords":null,"link":"/vilag/20250202_Ukrajna-es-Oroszorszag-egymast-hibaztatja-mert-tobb-ember-meghalt-egy-kurszki-iskolat-ert-raketatamadasban","timestamp":"2025. február. 02. 11:37","title":"Ukrajna és Oroszország egymást hibáztatja, mert többen meghaltak egy kurszki iskolát ért rakétatámadásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ab216ba-b9fb-4dff-9af4-2e0b97f9fc02","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Pósfai a vállalati szférából érkezik a politikába, Radnai új területekre fókuszál majd.","shortLead":"Pósfai a vállalati szférából érkezik a politikába, Radnai új területekre fókuszál majd.","id":"20250203_tisza-part-operativ-vezeto-posfai-gabor-radnai-mark","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ab216ba-b9fb-4dff-9af4-2e0b97f9fc02.jpg","index":0,"item":"a2243ad0-eb96-42f4-a650-91273bcaab69","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_tisza-part-operativ-vezeto-posfai-gabor-radnai-mark","timestamp":"2025. február. 03. 16:02","title":"A Decathlontól jön a Tisza párt új operatív vezetője, az egy hangfelvételen Magyar Péterről beszélő Radnai Márknak más feladatokat találtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de7b5594-6b74-44df-9f08-7cb67aa4ee92","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egyelőre nincs olyan információ, hogy a rendőrség vizsgálatot indított volna az ügyben.","shortLead":"Egyelőre nincs olyan információ, hogy a rendőrség vizsgálatot indított volna az ügyben.","id":"20250203_Drognak-latszo-anyagot-rejtett-a-Kutyapart-a-nehany-nemzeti-konzultacios-boritekba-ezzel-teszteltek-le-hogy-kinyitjak-e-egyaltalan-a-kuldemenyeket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de7b5594-6b74-44df-9f08-7cb67aa4ee92.jpg","index":0,"item":"f51e2072-7288-4891-98f6-6f4e2f30c01a","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_Drognak-latszo-anyagot-rejtett-a-Kutyapart-a-nehany-nemzeti-konzultacios-boritekba-ezzel-teszteltek-le-hogy-kinyitjak-e-egyaltalan-a-kuldemenyeket","timestamp":"2025. február. 03. 13:40","title":"Drognak látszó anyagot rejtett a Kutyapárt a néhány nemzeti konzultációs borítékba, ezzel tesztelték le, hogy kinyitják-e egyáltalán a küldeményeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3ebd948-1267-4c18-af46-94e35ca638bb","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"A tüntetők választ akarnak kapni arra is, hogy miért költöttek 16 millió eurót a pályaudvar felújításra, amely eredetileg 3 millióba került volna.","shortLead":"A tüntetők választ akarnak kapni arra is, hogy miért költöttek 16 millió eurót a pályaudvar felújításra, amely...","id":"20250203_szerbia-ujvidek-palyaudvar-tragedia-korrupcio-gyanu-nyomozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3ebd948-1267-4c18-af46-94e35ca638bb.jpg","index":0,"item":"5c816932-25a9-4150-8168-82b0668d3b25","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_szerbia-ujvidek-palyaudvar-tragedia-korrupcio-gyanu-nyomozas","timestamp":"2025. február. 03. 18:49","title":"Korrupció gyanújával indítottak nyomozást az újvidéki tragédia ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2dc91a6c-ef7f-42d4-9ba0-091c22a7ff1e","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"Meg szeretnék óvni a rákospatolai hódgátat a Magyar Közúttól, amely besokallt a szőrös ökoszisztéma-mérnökök buzgólkodásától. Egy biztos: láp hamarabb volt itt mint az M0-s, és senkinek nem ártana, ha maradna.","shortLead":"Meg szeretnék óvni a rákospatolai hódgátat a Magyar Közúttól, amely besokallt a szőrös ökoszisztéma-mérnökök...","id":"20250202_rakospalotai-hodgat-hodmocsar-m0-as-magyar-kozut-termeszetvedelem-kriska-gyorgy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dc91a6c-ef7f-42d4-9ba0-091c22a7ff1e.jpg","index":0,"item":"b1325fd0-fec7-431a-8a43-44673a7cffe8","keywords":null,"link":"/zhvg/20250202_rakospalotai-hodgat-hodmocsar-m0-as-magyar-kozut-termeszetvedelem-kriska-gyorgy","timestamp":"2025. február. 02. 16:56","title":"Lápvédők akcióztak az M0-s menti hódmérnökök gátjáért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"711874e0-336c-4584-8a8a-c6dafb96059b","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A kocsit egy 45-50 év körüli férfi vezette, volt egy utasa is. Senki nem sérült meg.","shortLead":"A kocsit egy 45-50 év körüli férfi vezette, volt egy utasa is. Senki nem sérült meg.","id":"20250201_A-villamos-sinre-majd-a-falnak-hajtott-egy-auto-a-Fovam-ternel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/711874e0-336c-4584-8a8a-c6dafb96059b.jpg","index":0,"item":"72b1bdd5-28cc-4db8-94e5-2e73c80a5d55","keywords":null,"link":"/cegauto/20250201_A-villamos-sinre-majd-a-falnak-hajtott-egy-auto-a-Fovam-ternel","timestamp":"2025. február. 01. 20:44","title":"A villamossínre, majd a falnak hajtott egy autó a Fővám térnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"df1bf005-3d5b-43b7-bd23-1bc869036a04","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A bevándorlásellenes politikával szemben nálunk kivándorlással tiltakoznak – írja a migrációról szóló elemzésében a New York Times.","shortLead":"A bevándorlásellenes politikával szemben nálunk kivándorlással tiltakoznak – írja a migrációról szóló elemzésében...","id":"20250202_New-York-Times-lapszemle-migracio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df1bf005-3d5b-43b7-bd23-1bc869036a04.jpg","index":0,"item":"57a3428e-94ec-45bc-9c71-a349f3c15314","keywords":null,"link":"/360/20250202_New-York-Times-lapszemle-migracio","timestamp":"2025. február. 02. 09:00","title":"New York Times: Rendkívüli dolog zajlik az egész világon, de Magyarország intő példa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az új BMW X3-as a legjobb családi BMW: négy személynek, sok csomagnak hosszú kirándulásokon is kényelmes szállítója.
Az új BMW X3-as a legjobb családi BMW: négy személynek, sok csomagnak hosszú kirándulásokon is kényelmes szállítója. Elődjénél morcosabb formája tetszetős, dinamikus motorjai – a kis dízelt is beleértve – sportos vezetési élményt nyújtanak, takarékossága példás, vonóereje, kifinomult kényelme, csomagtere és fejlett technikája veri a konkurenciát. Csak az ára, ami kiüti a szemünket. A jelenlegi csúcsmotorral szerelt változata csak 800 ezer forinttal olcsóbb, mint a hasonló motorral szerelt X5 xDrive35i. Ha közülük kellene választani, persze, hogy kölcsönkérnék, és a nagyobbat vinném. Dízelfronton azonban fordított a helyzet, az ötmilliós differencia az X3-asnak kedvez. A 4648 milliméteres X3-as 83 milliméterrel hosszabb, 28 milliméterrel szélesebb és 12 milliméterrel magasabb elődjénél, tengelytávja 15 milliméterrel nőtt, így közel akkora, mint az előző generációs X5-ös. Az amerikai Spartanburgban gyártott terepes csomagtartója is sokat nőtt, immár 550 literes – az üléseket ledöntve 1600 liter (a döntés felára 58 400 forint).
További képek a galériában. Kattintson a képre!
bcs
Tesztautónkat minden finomsággal felszerelték: váltója nyolcfokozatú automata (672 ezer forintért); komfortos és fűthető bőrülései memóriásak (összesen 1 millió forintos felárért), 3D-s navigációja 8,8 hüvelykes nagyfelbontású képernyőn irányít (688 ezer forintért); a Bluetooth-os telefonkapcsolat megbízható, telefonunkról a napi teendőket, naptárunkat, feljegyzéseinket is beolvassa; futóműve állítható (USB-kapcsolattal együtt 200 ezer forint), lengéscsillapítóit elektronika vezérli (másodpercenként 400-szor kap jelet az elektronika az útviszonyokról)(321 ezer forint), lejtőkön lejtmenetvezérlő segíti; fűthető kormánya (55 500 forintért) elektronikus szervóval működik és kifejezetten sportos; xenonfényszórói kanyarkövetőek, hátsó és első lámpái LED-esek (összesen 350 ezer forintért). Alapból jár a start-stop rendszer és a fékenergia-isszanyerés. Előbbire sokat kellett várnom, mert a nyolc napos teszt alatt hat napon fagyott, a rendszer pedig csak 3 fok felett működik. Már azt hittem, sose hallom, aztán egyik reggel, lámpánál elhallgatott, majd a fékpedál felengedésével újra beröffent a motor. További technikai részleteket az X3-as nemzetközi bemutatójáról beszámoló cikkünkben olvashatnak.
bcs
A sportkormányzás (kis kormánymozdulattal nagyobbat fordul a kormány, felára 130 ezer forint), az intelligens váltó és az állítható futómű révén – sport, vagy sport plusz fokozatban – az autó 184 lóerejének minden kilowattját érezzük, ha nem ilyen magasan trónolnánk, azt hinnénk, sportkocsit vezetünk. Felejtsük el a korábbi X3-as keménységét, futóműve finoman csillapít, nincs olyan úthiba, amellyel ne birkózna meg. Fantasztikusan kanyarodik, a váltó érti a célzást, ha előzünk, vagy nagyobb tempót diktálunk, szépen morog a kétliteres dízel, a futómű stabilan tapad, kimozdítani nyugalmi helyzetéből szinte lehetetlen száraz úton. Az ESP-nek alig volt dolga, aszfalton talán egyszer kapcsolódott be a mókába, havon és terepen annál többször. Hogy ne fáradjon el túlságosan, ott ki is kapcsoltam. Ilyenkor is uralható, megfelelően irányítható az autó, meglepett bátor gázlómélysége, ami kereken fél méter. Bár inkább én voltam bátor, hogy bevállaltam egy méretes (bel)vízátfolyást, de úgy éreztem, a 212 milliméteres hasmagasság és a 19,4 fokos átlépőszög könnyű terepen feljogosít erre. A kiváló havas menettulajdonságaiban 17 hüvelykes, defekttűrő Pirelli Sottozero Winter 210 gumik segítették.
Belső tere az új ötöshöz hasonlatos, nem érezni az amerikai gyártás hátrányát, tágas, szellős, kényelmes autó az X3-as. Négy felnőttnek is tökéletes. Az iDrive kezelése könnyed, gyorsan megtanulható. Már az új ötösben is feltűnt, hogy a rádióállomás választó gombok a középkonzolon testre szabhatóak. Nem csupán nyolc rádióadó, vagy CD programozható rájuk, hanem különböző funkciók, például navigációs célpontok is. Érzéki megoldás, hogy elég csak hozzájuk érni, máris megjelenik a kijelzőn a beprogramozott parancs, ha ezek után megnyomjuk, teljesíti kérésünket. A fabetét (134 ezer forint) ízléses, de kihagynám.
[[ Oldaltörés (Keveset fogyaszt, de nagyon drága) ]]
További képek a galériában
bcs
400 newtonméteres motorja ugrasztja lámpánál az X3-ast, a nulláról 100 kilométer/órás gyorsulást 8,5 másodperc alatt teljesíti, és méréseink szerint pontosan ennyit fogyaszt literben száz kilométerenként. A 700 kilométeres tesztelés során vezettem autópályán, autóúton, országúton, városban, dugóban és mezőn az autót, állandó klímával és ülésfűtéssel. Az extralista kimeríthetetlen, a tesztautó végső ára a 17,2 millió forintot is meghaladta (korábban fel nem sorolt tételek: elektromos vonóhorog 350 ezerért, panoráma üvegtető 440 ezerért, tolatókamera 122 ezerért, automatikusan elsötétedő tükrök 200 ezerért stb.).