Tetszett a cikk?

A zsugorodó használtautó-piacon egyre nehezebb jó minőségű, megbízható forrásból származó, jó állapotú autót találni. A többség keveset futott kocsit keres, de a végső döntés előtt azonban érdemes szem előtt tartani, hogy nem csak a 100 000 kilométer alatt futott jármű lehet jó vétel – véli az egyik flottakezelő cég szakértője.

A használt gépjárműpiacon a vásárlók tudatosan a minél alacsonyabb kilométeróra állású autókat részesítik előnyben. A megfontolt, alapos döntés meghozatalához azonban a gépkocsik által összesen megtett út mellett sok más tényezőt is érdemes mérlegelni - véli a LeasePlan igazgatója, Horányi István.

Fontos, hogy lehetőség szerint független szervezet által átvizsgált autók között válogassunk, hiszen így sokkal nagyobb eséllyel találunk megbízható vételt. Legyen a gépkocsinak szervizkönyve, és ne spóroljuk meg a műszaki átvizsgálást. Így biztosak lehetünk a kilométeróra-állás hitelességében.

A csupán néhány éves, de sok kilométerrel rendelkező céges autókat sok esetben olyan személyek használták, akik munkaidejük nagy részét utazással töltötték és elsősorban autópályán közlekedtek. Ezeknél a gépkocsiknál a kiemelt igénybevételt jelentő városi közlekedéssel ellentétben, a hosszabb ideig tartó, egyenletes sebesség általában kisebb motor- és alkatrészkopást eredményez. A ritkább sebességváltás, gyorsítás és fékezés a több százezer kilométerre kalibrált motorok élettartamát is pozitívan befolyásolják. A több kilométert futott, de fiatal autók mellett szóló érv az is, hogy a kötelezően előírt, kilométerfutáshoz kötött szervizek során a kopó alkatrészeket kicserélték. A kopó alkatrészek kötelező cseréje az első néhány tízezer kilométer során nem minden esetben indokolt, sőt ilyenkor még az esetlegesen előforduló gyári hibák is rejtve maradhatnak.

A céges használatnak ugyanakkor megvannak a hátrányai is, sok autót nem egy, hanem több munkatárs is használ, akik legtöbbször mostohán bánnak velük. A cégautók gyakran törnek, pont a sok kilométer, az intenzív használat miatt, de azért is, mert sofőrjeik nem úgy bánnak velük, mintha a sajátjuk lenne.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Eldőlt, kik szállítják Orbán Viktor vendégeit

A kormány az EU-elnökség lázában ég, a kormányfő uniós tagállamok vezetőivel egyeztet, a háttérben a Külügyminisztérium készül a feladatok hétköznapi ellátására. Ilyen például az államfők, miniszterek, királyok, EU-bürokraták szállítása országon belül és Budapesten.

Autó

Flottakövető kütyüvel spórolnak a cégek

A hazai vállalkozások az év első háromnegyedében kétszer annyi GPS flottakövető egységet vásároltak, mint a tavalyi év hasonló időszakában, de a technológia 8 százalékos hazai elterjedtsége még meg sem közelíti a nyugat-európai 35 százalékos penetrációt. A piacvezető Secret Control GPS Kft. közleménye szerint a tulajdonosokat a válság a kiadások eddiginél erősebb ellenőrzésére kényszeríti, ezért az ágazatban jövőre az ideinél is nagyobb növekedés várható.

hvg.hu Autó

Hogyan pótolják a balesetes autót a cégek?

A hideg idő, a csúszós utak kellemetlen velejárói a koccanások, kisebb-nagyobb balesetek. Ha egy céges autó ilyen meghibásodás miatt kiesik a forgalomból, azt mielőbb pótolni kell, hiszen annak hiányában a munkatárs gyakran nem tudja ellátni feladatát. A KBC Autolease szakértői összegyűjtötték, milyen segítségre számíthatnak ilyen esetekben a cégek.

Biró Csongor Autó

Milyen autót vett idén a magyar? Toplisták, kategóriák

Az év első tizenegy hónapjában a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tagjai 47 274 személygépkocsit adtak el, ez 35,7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Magyarországon 39 530 személyautót helyeztek forgalomba, 29,2 százalékkal kevesebbet, mint 2009 első 11 hónapjában – olvasható az egyesület közleményében.

Autó

Autólopásban jól állunk

A legtöbb autó Észak- és Nyugat-Európában tűnik el. Nagy-Britanniában, Franciaországban vagy Olaszországban százezrével lopják a kocsikat, a legsűrűbben pedig Svédországban és Dániában kél lábuk maguktól az autóknak.

Autó

Gyorshajtás, parkolás - sokat fizetnek a cégautókat üzemeltetők

A LeasePlan Hungária flottakezelő évről-évre statisztikát készít a cégautó bírságokról. Bár a büntetések meghatározó részét a mozgásban levő autók által begyűjtött közigazgatási bírságok teszik ki, jelentős mennyiségű pénzbüntetést kapnak az egy helyben álló autók is.