Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"dc7d2c44-a744-4f40-afb6-2aba614eed44","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Tasmániában érte a szörnyű baleset a hatvanas éveiben járó férfit. A mentés több mint 20 órán át zajlott, még mindig küzdenek az életéért.","shortLead":"Tasmániában érte a szörnyű baleset a hatvanas éveiben járó férfit. A mentés több mint 20 órán át zajlott, még mindig...","id":"20241125_tasmania-vadvizi-evezes-baleset-beszorult-turista-mentoakcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc7d2c44-a744-4f40-afb6-2aba614eed44.jpg","index":0,"item":"ebf6157e-2cd2-4305-97d7-1b6c9cf9f916","keywords":null,"link":"/vilag/20241125_tasmania-vadvizi-evezes-baleset-beszorult-turista-mentoakcio","timestamp":"2024. november. 25. 15:42","title":"Csak úgy tudták megmenteni a turista életét, hogy amputálták a sziklák közé szorult lábát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c74a295e-3f5f-4594-b41c-e2831bc3f565","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Azt állították, hogy a kisfiú magát szúrta hátba 7 centiméter mélyen. Az érsekújvári kórházba szállították.","shortLead":"Azt állították, hogy a kisfiú magát szúrta hátba 7 centiméter mélyen. Az érsekújvári kórházba szállították.","id":"20241125_Nyolceves-kisfiut-vittek-be-a-korhazba-kessel-a-hataban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c74a295e-3f5f-4594-b41c-e2831bc3f565.jpg","index":0,"item":"a73f0c12-2c8b-48ca-9e9a-a554c51ec43f","keywords":null,"link":"/vilag/20241125_Nyolceves-kisfiut-vittek-be-a-korhazba-kessel-a-hataban","timestamp":"2024. november. 25. 18:51","title":"Nyolcéves kisfiút szállítottak kórházba késsel a hátában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9999e191-fee4-47be-8840-ac4e15e621b9","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Az orosz hadsereg 188 drónt indított ukrajnai célpontokra több irányból.","shortLead":"Az orosz hadsereg 188 drónt indított ukrajnai célpontokra több irányból.","id":"20241126_oroszorszag-ukrajna-haboru-dron-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9999e191-fee4-47be-8840-ac4e15e621b9.jpg","index":0,"item":"589567c4-7cc9-486e-b7e2-4ea207a2e9e6","keywords":null,"link":"/vilag/20241126_oroszorszag-ukrajna-haboru-dron-tamadas","timestamp":"2024. november. 26. 11:33","title":"Rekordszámú drónnal támadták Ukrajnát az oroszok keddre virradó éjszaka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d097532d-e8b7-4492-9845-2284ce281122","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Galkó Balázs színműész az utóbbi időszakban pechszériában van. A nyáron a kezét törte el egy szerencsétlen balesetben, most pedig az arcán éktelenkedik egy csúf vágás, amit össze kellett varrni. Az anyagi gondokkal küzdő idős művészért aggódnak az ismerősei.","shortLead":"Galkó Balázs színműész az utóbbi időszakban pechszériában van. A nyáron a kezét törte el egy szerencsétlen balesetben...","id":"20241125_Galko-Balazs-ujabb-serules-arc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d097532d-e8b7-4492-9845-2284ce281122.jpg","index":0,"item":"d317f59b-0ca0-46d2-b9b9-9fa04584256b","keywords":null,"link":"/elet/20241125_Galko-Balazs-ujabb-serules-arc","timestamp":"2024. november. 25. 20:15","title":"Ismét súlyos balesetet szenvedett Galkó Balázs, felkavaró képet osztott meg az arcáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b281d450-c8a5-4284-a2c0-916adbc27736","c_author":"Balla István","category":"360","description":"A matematika igenis lehet izgalmas, érdekes tantárgy, amivel szeretnek a gyerekek foglalkozni, akár még egy bentlakásos matektáborba is örömmel elmennek – vallja a nemrég az ország leginnovatívabb gyerekekkel foglalkozó szervezetei közé választott a Gondolkodás Öröme Alapítvány vezetője. Szerint az iskolában nem arra kellene utazni, mit nem tudnak a diákok, hanem arra, hogy mit tudnak, „fontos lenne felismerni az oktatásban, hogy tévedni legális”. Interjú Juhász Péterrel.","shortLead":"A matematika igenis lehet izgalmas, érdekes tantárgy, amivel szeretnek a gyerekek foglalkozni, akár még egy bentlakásos...","id":"20241125_juhasz-peter-matematika-matematikatanitas-gondolkodas-orome-alapitvany-edison-100-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b281d450-c8a5-4284-a2c0-916adbc27736.jpg","index":0,"item":"c1a16f3e-cafd-4fb4-b1f0-7d7043148bdf","keywords":null,"link":"/360/20241125_juhasz-peter-matematika-matematikatanitas-gondolkodas-orome-alapitvany-edison-100-interju","timestamp":"2024. november. 25. 19:45","title":"„A cél az, hogy verd meg a játékban a tanárt, ezt mindig szeretik a gyerekek” – hogyan lehet vonzó tárgy a matematika?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"081df743-5f68-48f6-9270-a5bfe5d02008","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A görög férfi diáktársai az unokái lehetnének. ","shortLead":"A görög férfi diáktársai az unokái lehetnének. ","id":"20241125_nyolcvanas-eveiben-jaro-gorog-tanulo-iskola-oktatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/081df743-5f68-48f6-9270-a5bfe5d02008.jpg","index":0,"item":"06d2040b-c908-4199-8c7b-6eea80366976","keywords":null,"link":"/elet/20241125_nyolcvanas-eveiben-jaro-gorog-tanulo-iskola-oktatas","timestamp":"2024. november. 25. 10:34","title":"Tizenkét évesen hagyta ott az iskolát, 80 fölött visszaült a padba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90116453-8017-48e9-a87d-239825436f11","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"„Egy okos gengszter, aki káoszt teremt.”","shortLead":"„Egy okos gengszter, aki káoszt teremt.”","id":"20241125_Ridley-Scott-Donald-Trumphoz-hasonlitotta-Denzel-Washington-figurajat-Gladiator-II","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90116453-8017-48e9-a87d-239825436f11.jpg","index":0,"item":"a794ded0-2330-4e59-bf78-7f78b3566139","keywords":null,"link":"/kultura/20241125_Ridley-Scott-Donald-Trumphoz-hasonlitotta-Denzel-Washington-figurajat-Gladiator-II","timestamp":"2024. november. 25. 18:16","title":"Ridley Scott Donald Trumphoz hasonlította Denzel Washington figuráját a Gladiátor II-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f813783-5a9e-44ac-bede-237c457c20ad","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színésznő hazaköltözne Ausztráliába.","shortLead":"A színésznő hazaköltözne Ausztráliába.","id":"20241125_nicole-kidman-ausztralia-hazakoltozes-kieges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f813783-5a9e-44ac-bede-237c457c20ad.jpg","index":0,"item":"d4cc7508-2045-4998-8596-3ab8f2541e5d","keywords":null,"link":"/elet/20241125_nicole-kidman-ausztralia-hazakoltozes-kieges","timestamp":"2024. november. 25. 09:34","title":"Nicole Kidman elköltözne az Egyesült Államokból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Óriásiak az elvárások a legkisebb Audival szemben, nem is csoda, hisz az A1-es az egyik legdrágább kisautó a világon. A minőségi elvárásokat könnyedén teljesíti az Audi-génekkel feljavított VW Polo, de magas ára elriasztja az érdeklődőket.
Nagyon szép kisautó az A1, sokan kiszúrták a forgalomban, de kevesen ismerték fel benne az Audit. Valószínűleg ezért szerepelt rajta a The Next Big Audi szlogen magyar fordítása, miszerint az A1 a következő nagy Audi. Én ezt a fordítást magyartalannak tartom, az én olvasatomban az angol szöveg így hangzik: az új nagy Audi. Ebben érezni a humoros élt. Nagy az érdeklődés az autó iránt, ezt jelzi az is, hogy az Autómenedzser.hu tesztautó-szavazásán a játék félidejében nagy fölénnyel vezetett az A1.
bcs
Nincs új a nap alatt, a hetvenes években már volt mini Audi, a 720 kilós, Bertone tervezésű 3,5 méteres 1100 köbcentis háromajtós 50-es 1974-ben tört be a piacra (az őskorban a DKW Junior és az NSU Prinz személyében már voltak elődei). Ennek a helyét aztán átvette a Polo, amely mostanáig a Fabiával és az Ibizával karöltve képviselték a konszern kisautó kínálatát. Eddig. Az Audi az A2-es kudarca után most ismét betör a kisautó-piacra, hamarosan jön az A2-es és már itt is van az A1-es háromajtós változata, amelyet pár éven belül követ az ötajtós-, kabrió- és S1, majd RS1 sportváltozata. Az Audinak nincs már merre terjeszkednie, ezért merészkedik ilyen mélyre, no meg ott a nyakán a kényszer, hogy csökkentse a károsanyag-kibocsátást. A nagy modelleknél ez nehéz, így piacot kell teremteni a kisebb fogyasztású motoroknak, azaz a kisautókból sokat kell eladni. A cél nemes, a megvalósítás azonban döccenősen indult, százezres tervek ellenére csupán 25-30 ezer A1-est sikerült az első csonka évben értékesíteni – Németországban májustól november végéig csak 2577-et adtak el. Ami nem csoda, ha az autó közel ötmilliós indulóárát tekintjük. Tesztautónkat jó felszerelték, ám igazán drága extrát nem pakoltak bele. A 7,9 milliós árra még gond nélkül 3-4 milliót rá kell költenünk, hogy csúcsfelszereltséggel vigyük haza a kis szépséget.
7,9 millióért még nem is az igazi az A1, hisz hol vannak a mai Audik elengedhetetlen tartozékai, a LED-fények? Bizony az újabb százezrekbe kerül, ahogy a panorámatető, a navigáció, a Bose hifi, a bőr kárpit, vagy más technikai csemegék. Nem mondom, én személy szerint bőven elégedett voltam a tesztautó finomságaival, élveztem a sportfutómű keménységét, a sportos hatású ülések tartását, a Bluetooth-kapcsolat kényelmét, a DSG-váltó okos kapcsolásait, a kormányról visszaváltás izgalmas rántásait. Ám, ennek ellenére mindenki 5 millió körülire taksálta a kocsi árát. Legszívesebben letagadtam volna azt a plusz 2,9 milliót. Szurkolok a kis Audinak, de nem látom nagy esélyét a magyar piacon. Versenytársai egy kivétellel mind olcsóbbak, és hasonló minőséget, technikai tartalmat, erőt és vezetési élményt kínálnak.
[[ Oldaltörés (Hátul szűk) ]]
Nem kényelmetlen az Audi A1 elől, hátul két felnőtt is elfér, ha nem magasabb 1,7 méternél. A be- és kiszállás nem egyszerű, pedig az aztmegkönnyítő rendszert is beleszerelték (Ambition felszereltséggel széria). Szűkösséget akkor érezzük, ha magányunkat megosztjuk másokkal. A csomagtartó 270 literes, az ülések döntésével 920 literesre bővíthető. Hokis táskámat a Jézuska kicserélte 145 literesre, hízott a tartalma is, de még így is befért – igaz, csontra. A csomagtér padlója alatt rejtett rekeszt találunk, ide helyezték el a defekt esetén használandó habos kompresszort, de itt találjuk az akkumulátort is. Az ajtót egybeépítették a hátsó világítótestekkel, így bajba lennénk, ha este nyitogatni kellene. Gondoltak erre az Audinál, egy-egy kis pótlámpa (és ez LED-es) veszi át ilyenkor a nagy lámpák szerepét – akárcsak az Insignia kombinál.
A beltér, az anyagok minősége, az összerakás igényessége kiváló, számos elem, kapcsoló és a szórakoztató rendszer (MMI) az Audi A8-ból lehet ismerős, a teljes miliő az itthoni gyártású Audi TT-re és az Audi A3-asra emlékeztet, a klíma automatikus és egyzónás, az ülésfűtés kétfokozatú. Az ajtónyitó és a karfa kialakítása különlegesen igényes, kellemes az autóban lenni. Fedélzeti számítógépe informatív, minden menetadatot egyszerre képes megjeleníteni. Van takarékossági menüje is, ezzel korábban az Audi A4 és az A3 kis fogyasztású dízel változataiban találkoztam. Egy folyamatábrán jelzi a külső fogyasztók általi többletfogyasztást, ha lekapcsoljuk a kílmát, a hátsó ablakfűtést és a ködlámpát, 0,7 liter üzemanyagot takarítunk meg óránként. Az MMI menürendszere vezetés közben nehezen kezelhető, ehhez érdemes megállni. A telefonálás a Bluetooth segítésével könnyed, de nem problémamentes, többször is megszakadt a vonal. Van több pohártartó, a könyöktámasz útban van, felhajtva használtam. A tolatóradar nem hiányzott, a kocsi kompakt mérete jól belátható.
bcs
Az 1125 kilogrammos testét fürgén cipeli az A1, 200 newtonméteres nyomatéka már 1500-as percenkénti fordulattól a rendelkezésünkre áll. 8,9 másodperc alatt teljesíti a 100 kilométer/órás sprintet álló helyzetből, a végsebessége pedig meghaladja a 200 kilométer/órát. Kanyarokban óriási a kicsi Audi, a Polót ebben megveri. Amúgy rokonságát le sem tagadhatná, az üzemanyag-beömlőt pont olyan levegőztető szeleppel szerelték fel, amilyen a Skoda Fabiámban található.
122 lóerejét akkor évezhetjük igazán, ha sportfokozatba kapcsoljuk a váltót, vagy ha mi magunk váltunk a kormányon lévő kapcsolókkal, a hétfokozatú DSG érti, ha azt akarjuk, hogy pörögjön a motor, padlógáznál példásan visszavált, hadd vágjon hátba a lendület. Ugyanakkor én nem választanám a DSG-t, sokkal izgalmasabb az A1 kézi váltóval, a duplakuplungos normál módban kissé unalmas, sport módban kissé hektikus. Étvágyban pár deci a különbség a kézi váltó javára, de nem ez a fő érv. Fogyasztásban – a mínusz 3 fokon is működő alapáras start/stop rendszer és a fékenergia-visszanyerés ellenére - nem remekelt a teszten az A1, a hétszáz kilométeres próba során 7,9 literes átlagot mértünk, ami csak az autó méreteihez képest sok, az 1,4-es turbómotort etetni kell valamivel, ha azt akarjuk, hogy morogjon. Az 5,2 literes átlag és a 119 grammos kibocsátás csak álom. Tempósabb használattal a 10 liter/100 kilométeres átlagot sem nehéz elérni. A kipufogót gyönyörűséges hanggal vértezték fel, de az autó alapjáraton annyira hangtalan, mint egy elektromos autó. Kívánni sem tudnánk különb erőforrást.
Futóműve kőkemény, feszesebb, mint a Polóé, a fertőzésként szaporodó budapesti kátyúk komoly veszélyt jelentenek rá, szerencsére könnyedén lehet vele szlalomozni. A kormányzás direkt, a fékek is élénkek.
Az Audi lohol a Mini sikere és a DS3 variálhatósága nyomában, az A1 is testreszabható, mintegy 800 féle változatban (más színű tető, tükörház, felni, kárpitok stb.) választható, tesztautónk ebben is konzervatív volt.
Íme, egy újabb bizonyíték, hogy a nagyság a kis dolgokban rejtőzik: az Audi A1 minden porcikájában a nagy Audik technikáját, tudását, komfortját hordozza. A négy méternél kisebb kisautón egyáltalán nem érződik, hogy valójában nem más, mint egy VW Polo szmokingba öltöztetve. The Next Big Audi - ez a szlogenje.
Félidejéhez érkezett az Autómenedzser.hu szavazós játéka, amelynek végén három szerencsés nyertes 50 ezer forint értékű üzemanyag-utalvánnyal gazdagodik. A játékban mindenki részt vehet, aki szavaz 2010-ben tesztelt autóinkra.
A budapesti egyéni országgyűlési választókerületek számának 18-ról 16-ra csökkentése több mint a választás előtti szokásos fideszes hatalmi manipuláció.