szerző:
Hírszerző/FH
Tetszett a cikk?

Évente csaknem félmillió autóst sorolnak hátrányosabb bónuszkategóriába a biztosítók, mert pontatlanul adják meg korábbi kötelező gépjármű-felelősségbiztosításuk (kgfb) kötvényszámát.

A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) szerdai közleménye szerint sokan nem tudják, hogy a pontos besoroláshoz szükség van az ügyfél és a régi biztosító nevére, valamint a rendszám mellett a kötvényszámra is.

Az éves biztosítóváltáskor az autósok nagyjából 15 százaléka nem ad meg pontos adatokat új biztosítás kötésekor. Az egyik leggyakoribb probléma, hogy vagy nem adják meg vagy pontatlanul közlik korábbi kötelező biztosításuk kötvényszámát - áll a MABISZ szerdán kiadott közleményében. Ez azért okoz gondot, mert a biztosító így nem tudja egyértelműen azonosítani a korábbi szerződést, ezért pedig nem tudja lekérni a helyes bónus/malus besorolást. Így a legmagasabb díjfizetéssel járó M4-es kategóriába sorolják az ügyfeleket - áll a közleményben. Ráadásul ezt törvény szabályozza, így a biztosító nem gyakorolhat méltányosságot.

Egyébként, ha a biztosítók megkapják a pontos kötvényszámot, akkor a díjkülönbözetet visszatérítik. Előfordulhatnak azonban olyan esetek is nagyobb díjnövekedéskor, hogy fedezet hiányában megszűnik a szerződés.

A MABISZ szerint a megoldás, hogy ha az új biztosítótól olyan értesítés érkezik, miszerint nem tudja beszerezni a bónus-malus besorolási igazolást, akkor a korábbi kötvényről le kell olvasni a számot és telefonon, faxon vagy más módon el kell juttatni azt a biztosítóhoz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!