Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9bb1250e-2880-46e4-bcf2-d58cfdcf37cd","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem lesz több szócsata a parlamentben.","shortLead":"Nem lesz több szócsata a parlamentben.","id":"20250509_gyurcsany-ferenc-demokratikus-koalicio-orszaggyulesi-kepviselo-utolso-munkanap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9bb1250e-2880-46e4-bcf2-d58cfdcf37cd.jpg","index":0,"item":"695da22e-61d5-47c9-b037-ff3399d7c9a9","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_gyurcsany-ferenc-demokratikus-koalicio-orszaggyulesi-kepviselo-utolso-munkanap","timestamp":"2025. május. 09. 16:39","title":"Gyurcsány Ferenc utolsó napját tölti országgyűlési képviselőként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9d1c748-f9de-4a59-8f55-67f57f34a512","c_author":"Galicza Dorina ","category":"itthon","description":"XIV. Leó pápa megválasztása, Gyurcsány Ferenc visszavonulása és a honvédelmi miniszterről kikerült hangfelvétel után adott interjút a Kossuth rádióban a miniszterelnök.","shortLead":"XIV. Leó pápa megválasztása, Gyurcsány Ferenc visszavonulása és a honvédelmi miniszterről kikerült hangfelvétel után...","id":"20250509_Orban-Viktor-Kossuth-radio-miniszterelnok-interju-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9d1c748-f9de-4a59-8f55-67f57f34a512.jpg","index":0,"item":"ae44ad4f-e9e8-4fb2-811b-078839b76c6b","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_Orban-Viktor-Kossuth-radio-miniszterelnok-interju-ebx","timestamp":"2025. május. 09. 07:39","title":"Orbán Viktor: Gyurcsány lemondása a DK dolga, de a válásuk miatt együttérzek velük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"867cae49-da17-4c5b-9add-ebbf7bdb4072","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Túl általáno ahhoz, hogy egy cég használja.","shortLead":"Túl általáno ahhoz, hogy egy cég használja.","id":"20250508_Nem-lehet-kizarolagos-nev-Tesla-Robotaxi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/867cae49-da17-4c5b-9add-ebbf7bdb4072.jpg","index":0,"item":"8394ccb6-aa95-4fd7-8384-48d9b61c59a8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_Nem-lehet-kizarolagos-nev-Tesla-Robotaxi","timestamp":"2025. május. 08. 07:20","title":"Nem lehet a Robotaxi elnevezés csak a Tesláé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f60ed95c-c0f4-4bab-8103-5eaefb6df2e8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Laponyi Zsolt az ügyfélkapun keresztül értesült az eljárásról.","shortLead":"Laponyi Zsolt az ügyfélkapun keresztül értesült az eljárásról.","id":"20250509_laponyi-zsolt-rendor-kdnp-fegyelmi-eljaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f60ed95c-c0f4-4bab-8103-5eaefb6df2e8.jpg","index":0,"item":"213e178a-e8a3-4bc8-ba06-5d50c5c1cd74","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_laponyi-zsolt-rendor-kdnp-fegyelmi-eljaras","timestamp":"2025. május. 09. 08:16","title":"Fegyelmi indult a rendőr ellen, aki nem akarta, hogy a KDNP-t reklámozzák a fényképével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9d5358b-16be-4941-94ad-a576d58535ce","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Mit fognak elnevezni a magyar burzsoáziáról? Börtönszárnyat, esetleg. Nehéz szabadulni a gondolattól, hogy az egyre hevesebb rongyrázás a végjáték. Hogy az utolsó évüket akarják kiélvezni. És most már mindegy, mit csinálnak, mert túl vannak minden büntetési tételen. Vélemény.","shortLead":"Mit fognak elnevezni a magyar burzsoáziáról? Börtönszárnyat, esetleg. Nehéz szabadulni a gondolattól, hogy az egyre...","id":"20250508_hvg-Tota-W-Arpad-Szodoma-szazhusz-Ferrarija","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9d5358b-16be-4941-94ad-a576d58535ce.jpg","index":0,"item":"afeb357e-ce16-4959-8a9f-3adaa5c17356","keywords":null,"link":"/360/20250508_hvg-Tota-W-Arpad-Szodoma-szazhusz-Ferrarija","timestamp":"2025. május. 08. 08:30","title":"Tóta W. Árpád: Szodoma százhúsz Ferrarija","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e6fbab3-cd21-4f42-ba8e-d3a93362f61a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"25 év politika, a csúcsról a mélybe – Gyurcsány Ferencnél nagyobbat a magyar politikában talán senki nem zuhant. Pályáját Kéri Lászlóval beszélte át Kacskovics Mihály Béla.","shortLead":"25 év politika, a csúcsról a mélybe – Gyurcsány Ferencnél nagyobbat a magyar politikában talán senki nem zuhant...","id":"20250509_Fulke-podcast-Keri-Laszlo-Gyurcsany-Ferenc-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e6fbab3-cd21-4f42-ba8e-d3a93362f61a.jpg","index":0,"item":"c81cbbc4-f4cb-4e18-bdfa-88133bb8cc48","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_Fulke-podcast-Keri-Laszlo-Gyurcsany-Ferenc-ebx","timestamp":"2025. május. 09. 20:15","title":"Feri, eljött az idő, hogy megírd azokat a könyveket! – Kéri László mondta el a Fülkében, mikor kellett volna lemondania Gyurcsánynak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"423c1cc2-5ee6-485a-b781-aeb6b74dd6d7","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Idén márciusban rekordközeli összeget, 137 milliárd forintot helyeztek ki a pénzintézetek.","shortLead":"Idén márciusban rekordközeli összeget, 137 milliárd forintot helyeztek ki a pénzintézetek.","id":"20250508_Ontik-a-bankok-a-lakashitelt-a-lakossagra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/423c1cc2-5ee6-485a-b781-aeb6b74dd6d7.jpg","index":0,"item":"efbca854-7907-42a5-8208-97eebe86e2e7","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250508_Ontik-a-bankok-a-lakashitelt-a-lakossagra","timestamp":"2025. május. 08. 11:57","title":"Öntik a bankok a lakáshitelt a lakosságra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f81a443-bf9c-494d-90ba-af447742c856","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Talán komolytalannak tűnhet mindössze pár milliméteres állatkák tetoválása, kínai kutatók azonban nagyon is jó okkal kísérleteztek ezzel: biológiailag kompatibilis minták létrehozását kutatják, amelyeket akár az orvostudományban is fel lehet használni.","shortLead":"Talán komolytalannak tűnhet mindössze pár milliméteres állatkák tetoválása, kínai kutatók azonban nagyon is jó okkal...","id":"20250508_medveallatkak-tetovalasa-mikro-es-nanogyartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f81a443-bf9c-494d-90ba-af447742c856.jpg","index":0,"item":"f358ec8b-b701-434e-9d0e-1801f939b716","keywords":null,"link":"/tudomany/20250508_medveallatkak-tetovalasa-mikro-es-nanogyartas","timestamp":"2025. május. 08. 16:03","title":"Viccesnek tűnő kísérlet: medveállatkákat tetováltak, sok ember örülhet majd az eredménynek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Volkswagen Golf 1,2 TSI Bluemotion teszt: fogyasztásról szól minden
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Az emberek ritkán fordulnak meg egy Golf után, tesztautóm esetében gyakori volt ez az utcakép.
Az emberek ritkán fordulnak meg egy Golf után, tesztautóm esetében gyakori volt ez az utcakép. Pedig semmiben sem tért el az átlagos hatos Golftól, csak volt rajta pár matrica. Az alacsony fogyasztást hirdette és a benzinárak jelenlegi szintjén ez mindenkit érdekelt.
Tesztautónk bizonyítja, hogy egy puritán cégautó is kellemes társ a munkában, a Golfban nincs semmi kivetnivaló, csak a csomagtér mérete miatt szégyenkezhet. Bármennyire is szegényesnek tűnhet elsőre beltér, felszereltsége bőséges: dupla automatikus klíma (53 ezer forint) tesz a megfelelő hőmérsékletről, autópályán tempomatot kapcsolhatunk (55 000 forint), kanyarodásban kanyarfény segíti a biztonságos közlekedést, a stabil útfekvésről kiváló futómű, a kipördülés megelőzéséről elektronikus menetstabilizáló gondoskodik. A kompakt kategória etalonja kényelmes autó, sem elöl sem hátul nem panaszkodhatunk a helyszűkére. Alapára 5,171 millió forint, a tesztautónk 5,5 millió forintos listaára 1 millióval elmarad a hasonló teljesítményű, azonos felszereltségű 1,6-os dízel Bluemotion listaárától.
További képek a galériában. Kattintson a képre!
bcs
Egyedül használva az autót kifejezetten dinamikusnak tűnik, de nagyon nem hajtottam meg, hisz ez egy takarékos modell. Megpakolva veszít a lendületből, az 1,6-os korábbi szívómotor teljesítményét hozza. Előzéskor érezzük, hogy kell a padlógáz, olyankor felsikít a kis turbó és belead mindent a siker érdekében.
A TSI motorok lényege a közvetlen befecskendezés és az intelligens feltöltés technikája: nagy teljesítmény, magas fordulatszám és alacsony fogyasztás. Korábban nem hittem a TSI motorokban, a kettős feltöltésű változatok igen szomjasnak bizonyultak. A két éve kipróbált 1,4 TSI Golf a maga 122 lóerejével 7,3 literrel beérte 100 kilométerenként, a tavaly tesztelt 1,2 TSI Golf is rácáfolt előítéletemre az 5,7 literes átlagfogyasztásával. A Bluemotion változatban pár trükköt is bevetettek a wolfsburgiak: speciális védőborítással látták el a kocsi alját, ami csökkenti a légellenállást. A hűtőrács szinte teljesen zárt, a futómű süllyesztett, a sebességváltó magasabb fokozatait olyannyira elnyújtották, hogy alig érünk a végére. Átdolgozták a motorelektronikát is, módosították a töltőnyomást, a kipufogógáz-visszavezetést és a befecskendezési időt. A multifunkciós kijelzőn a rendszer megjeleníti az optimális sebességfokozatot.
Az aerodinamikáról apró sportos kiegészítők gondoskodnak, a start-stop rendszert energia-visszanyelő megoldás (fékezéskor és motorféküzemben felszabaduló energiát elektromos árammá alakítja és visszatáplálja az akkumulátorba) egészíti ki, a takarékosságot alacsony gördülési ellenállású abroncsok segítik – már ha vannak az autón. A tesztautó téli gumija Semperit volt, hangosan gördült és csúszott.
bcs
A start-stop rendszer megbízhatóan működik. Ha a motor üzem meleg, a fűtés és szellőzés nincs a szélvédőre irányítva, akkor mínusz két fokon is leállítja megálláskor az erőforrást. Az újraindulás gyors, nem éreztem, hogy hátrányban lennék, igaz, mindig nagy gázzal indultam, hogy még véletlenül se akadályozzam a forgalmat. A hosszú áttételek révén hatodikban ötvennél ezret forog a főtengely, ilyenkor 4 liter benzin alatt beérni száz kilométerenként. A teszt során a legnagyobb hatótáv, amelyet a fedélzeti számítógép előrejelzéséből és a megtett útból kiszámítottam, 975 kilométer volt, tehát nagy odafigyeléssel az ezer kilométeres hatótáv nem lehetetlen.
Tankolásnál kellemes meglepetés ért, többszöri számításra sem jött ki a fedélzeti számítógép által kijelzett érték. Ezt normálisnak is vehetjük, hisz a gyártók kísérleti számokkal játszadoznak a fogyasztási adatok közlésekor. A Golf Bluemotion esetében másról volt szó, a valós fogyasztás jelentősen eltért az autó által közölt adattól: a kiírt 5,9 helyett ténylegesen 5,3 litert fogyasztott 100 kilométerenként átlagban, téli üzemben és többnyire elővárosban használva.