Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a36b6f1d-4581-40a7-8459-f4d3e60d8d0b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kalózhálózat több mint 22 millió felhasználót szolgált ki.","shortLead":"A kalózhálózat több mint 22 millió felhasználót szolgált ki.","id":"20241127_rendorseg-illegalis-streaming-halozat-felszamolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a36b6f1d-4581-40a7-8459-f4d3e60d8d0b.jpg","index":0,"item":"daab0d13-309b-400b-a127-dec1c5c14597","keywords":null,"link":"/elet/20241127_rendorseg-illegalis-streaming-halozat-felszamolas","timestamp":"2024. november. 27. 17:55","title":"Havi 250 millió eurót kaszáló illegális streaminghálózatra csaptak le Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f50baa32-6022-4b84-94e7-77e4077bf6f0","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Kedvezményeket és mentesítő vonatok indítását is bejelentette a MÁV a csütörtökön kezdődő női kézilabda-Európa-bajnoksághoz kapcsolódóan.","shortLead":"Kedvezményeket és mentesítő vonatok indítását is bejelentette a MÁV a csütörtökön kezdődő női...","id":"20241127_mav-kezilabda-europa-bajnoksag-debrecen-mentesito-jarat-menetrend","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f50baa32-6022-4b84-94e7-77e4077bf6f0.jpg","index":0,"item":"ea2dc2ce-2374-4b89-a94c-56544c39cc6a","keywords":null,"link":"/sport/20241127_mav-kezilabda-europa-bajnoksag-debrecen-mentesito-jarat-menetrend","timestamp":"2024. november. 27. 15:41","title":"Sajtótájékoztatón ígérte meg őket a MÁV, de sokáig nyomuk sem volt a debreceni mentesítő járatoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52a439ad-f428-43d6-84f8-7ed7098a03cc","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Többeket még mindig keresnek. ","shortLead":"Többeket még mindig keresnek. ","id":"20241126_voros-tenger-elsullyedt-hajo-sea-story-tulelok-holttestek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52a439ad-f428-43d6-84f8-7ed7098a03cc.jpg","index":0,"item":"ba09e97d-136e-4413-8cd8-d608ba244c1f","keywords":null,"link":"/vilag/20241126_voros-tenger-elsullyedt-hajo-sea-story-tulelok-holttestek","timestamp":"2024. november. 26. 17:59","title":"Négy embert holtan találtak a Vörös-tengeren elsüllyedt hajó utasai közül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f3ad8c67-48c7-41a4-b034-98b5e4e973c7","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A 86 évesen elhunyt Shalom Nagarnak évekig rémálmai voltak.","shortLead":"A 86 évesen elhunyt Shalom Nagarnak évekig rémálmai voltak.","id":"20241127_adolf-eichmann-kivegzes-shalom-nagar-meghalt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3ad8c67-48c7-41a4-b034-98b5e4e973c7.jpg","index":0,"item":"cd946071-f200-4c73-a75d-7d7e1a133bb8","keywords":null,"link":"/kultura/20241127_adolf-eichmann-kivegzes-shalom-nagar-meghalt","timestamp":"2024. november. 27. 18:10","title":"Meghalt az ember, aki felakasztotta Adolf Eichmannt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7e94d5f-8563-4920-ae8a-f3ae4d32c4cd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kicsit lekerekítettebb élek, kisebb káva – megjelent egy videó a Samsung következő csúcstelefonjáról, aminek a teljesítménye is elképesztő lehet.","shortLead":"Kicsit lekerekítettebb élek, kisebb káva – megjelent egy videó a Samsung következő csúcstelefonjáról, aminek...","id":"20241126_samsung-galaxy-s25-ultra-video-formaterv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7e94d5f-8563-4920-ae8a-f3ae4d32c4cd.jpg","index":0,"item":"3eb95347-297c-4e4b-a389-e8d467f105b8","keywords":null,"link":"/tudomany/20241126_samsung-galaxy-s25-ultra-video-formaterv","timestamp":"2024. november. 26. 16:03","title":"Videón a Samsung következő nagy dobása, a Galaxy S25 Ultra, ami külsőleg is megváltozhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54f942e7-c797-49cf-a3cb-744608b63d57","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A frissen legyártott autók teljesen önvezető módon teszik meg az első útjaikat.","shortLead":"A frissen legyártott autók teljesen önvezető módon teszik meg az első útjaikat.","id":"20241126_sofor-nelkul-kozlekedo-bmw-k-a-debreceni-gyarban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54f942e7-c797-49cf-a3cb-744608b63d57.jpg","index":0,"item":"637710b7-0133-4a1c-876e-523e1f4c879e","keywords":null,"link":"/cegauto/20241126_sofor-nelkul-kozlekedo-bmw-k-a-debreceni-gyarban","timestamp":"2024. november. 26. 07:59","title":"Sofőr nélkül közlekedő BMW-k a debreceni gyárban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56efe3dc-0861-490a-889d-22cf4ba6e973","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"Egy eldugott vadkamerának pózolt a madár, aki ritka látogatónak számít a Dél-Dunántúlon.","shortLead":"Egy eldugott vadkamerának pózolt a madár, aki ritka látogatónak számít a Dél-Dunántúlon.","id":"20241126_Gigaszi-bagoly-bukkant-fel-a-Mecsekben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56efe3dc-0861-490a-889d-22cf4ba6e973.jpg","index":0,"item":"53c28c1a-cfb2-44d0-a6cc-dae92afd84f2","keywords":null,"link":"/zhvg/20241126_Gigaszi-bagoly-bukkant-fel-a-Mecsekben","timestamp":"2024. november. 26. 12:56","title":"Óriási vendégbagoly bukkant fel a Mecsekben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1babf521-d9e8-46a6-adb0-538004934b75","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Félnapos program volt, nettó hat óra tekeréssel.","shortLead":"Félnapos program volt, nettó hat óra tekeréssel.","id":"20241126_Semmi-sem-lehetetlen-Bubi-bringaval-tekert-fel-a-Kekestetore-a-21-eves-egyetemistavideo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1babf521-d9e8-46a6-adb0-538004934b75.jpg","index":0,"item":"ed4b2656-caa7-4a47-96cb-1eaaeb7e1fe1","keywords":null,"link":"/elet/20241126_Semmi-sem-lehetetlen-Bubi-bringaval-tekert-fel-a-Kekestetore-a-21-eves-egyetemistavideo","timestamp":"2024. november. 26. 13:50","title":"Egy Bubi-bringával tekert fel a Kékestetőre egy 21 éves egyetemista – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Volkswagen Golf 1,2 TSI Bluemotion teszt: fogyasztásról szól minden
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Az emberek ritkán fordulnak meg egy Golf után, tesztautóm esetében gyakori volt ez az utcakép.
Az emberek ritkán fordulnak meg egy Golf után, tesztautóm esetében gyakori volt ez az utcakép. Pedig semmiben sem tért el az átlagos hatos Golftól, csak volt rajta pár matrica. Az alacsony fogyasztást hirdette és a benzinárak jelenlegi szintjén ez mindenkit érdekelt.
Tesztautónk bizonyítja, hogy egy puritán cégautó is kellemes társ a munkában, a Golfban nincs semmi kivetnivaló, csak a csomagtér mérete miatt szégyenkezhet. Bármennyire is szegényesnek tűnhet elsőre beltér, felszereltsége bőséges: dupla automatikus klíma (53 ezer forint) tesz a megfelelő hőmérsékletről, autópályán tempomatot kapcsolhatunk (55 000 forint), kanyarodásban kanyarfény segíti a biztonságos közlekedést, a stabil útfekvésről kiváló futómű, a kipördülés megelőzéséről elektronikus menetstabilizáló gondoskodik. A kompakt kategória etalonja kényelmes autó, sem elöl sem hátul nem panaszkodhatunk a helyszűkére. Alapára 5,171 millió forint, a tesztautónk 5,5 millió forintos listaára 1 millióval elmarad a hasonló teljesítményű, azonos felszereltségű 1,6-os dízel Bluemotion listaárától.
További képek a galériában. Kattintson a képre!
bcs
Egyedül használva az autót kifejezetten dinamikusnak tűnik, de nagyon nem hajtottam meg, hisz ez egy takarékos modell. Megpakolva veszít a lendületből, az 1,6-os korábbi szívómotor teljesítményét hozza. Előzéskor érezzük, hogy kell a padlógáz, olyankor felsikít a kis turbó és belead mindent a siker érdekében.
A TSI motorok lényege a közvetlen befecskendezés és az intelligens feltöltés technikája: nagy teljesítmény, magas fordulatszám és alacsony fogyasztás. Korábban nem hittem a TSI motorokban, a kettős feltöltésű változatok igen szomjasnak bizonyultak. A két éve kipróbált 1,4 TSI Golf a maga 122 lóerejével 7,3 literrel beérte 100 kilométerenként, a tavaly tesztelt 1,2 TSI Golf is rácáfolt előítéletemre az 5,7 literes átlagfogyasztásával. A Bluemotion változatban pár trükköt is bevetettek a wolfsburgiak: speciális védőborítással látták el a kocsi alját, ami csökkenti a légellenállást. A hűtőrács szinte teljesen zárt, a futómű süllyesztett, a sebességváltó magasabb fokozatait olyannyira elnyújtották, hogy alig érünk a végére. Átdolgozták a motorelektronikát is, módosították a töltőnyomást, a kipufogógáz-visszavezetést és a befecskendezési időt. A multifunkciós kijelzőn a rendszer megjeleníti az optimális sebességfokozatot.
Az aerodinamikáról apró sportos kiegészítők gondoskodnak, a start-stop rendszert energia-visszanyelő megoldás (fékezéskor és motorféküzemben felszabaduló energiát elektromos árammá alakítja és visszatáplálja az akkumulátorba) egészíti ki, a takarékosságot alacsony gördülési ellenállású abroncsok segítik – már ha vannak az autón. A tesztautó téli gumija Semperit volt, hangosan gördült és csúszott.
bcs
A start-stop rendszer megbízhatóan működik. Ha a motor üzem meleg, a fűtés és szellőzés nincs a szélvédőre irányítva, akkor mínusz két fokon is leállítja megálláskor az erőforrást. Az újraindulás gyors, nem éreztem, hogy hátrányban lennék, igaz, mindig nagy gázzal indultam, hogy még véletlenül se akadályozzam a forgalmat. A hosszú áttételek révén hatodikban ötvennél ezret forog a főtengely, ilyenkor 4 liter benzin alatt beérni száz kilométerenként. A teszt során a legnagyobb hatótáv, amelyet a fedélzeti számítógép előrejelzéséből és a megtett útból kiszámítottam, 975 kilométer volt, tehát nagy odafigyeléssel az ezer kilométeres hatótáv nem lehetetlen.
Tankolásnál kellemes meglepetés ért, többszöri számításra sem jött ki a fedélzeti számítógép által kijelzett érték. Ezt normálisnak is vehetjük, hisz a gyártók kísérleti számokkal játszadoznak a fogyasztási adatok közlésekor. A Golf Bluemotion esetében másról volt szó, a valós fogyasztás jelentősen eltért az autó által közölt adattól: a kiírt 5,9 helyett ténylegesen 5,3 litert fogyasztott 100 kilométerenként átlagban, téli üzemben és többnyire elővárosban használva.