szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az emberek ritkán fordulnak meg egy Golf után, tesztautóm esetében gyakori volt ez az utcakép.


Az emberek ritkán fordulnak meg egy Golf után, tesztautóm esetében gyakori volt ez az utcakép. Pedig semmiben sem tért el az átlagos hatos Golftól, csak volt rajta pár matrica. Az alacsony fogyasztást hirdette és a benzinárak jelenlegi szintjén ez mindenkit érdekelt.

Tesztautónk bizonyítja, hogy egy puritán cégautó is kellemes társ a munkában, a Golfban nincs semmi kivetnivaló, csak a csomagtér mérete miatt szégyenkezhet. Bármennyire is szegényesnek tűnhet elsőre beltér, felszereltsége bőséges: dupla automatikus klíma (53 ezer forint) tesz a megfelelő hőmérsékletről, autópályán tempomatot kapcsolhatunk (55 000 forint), kanyarodásban kanyarfény segíti a biztonságos közlekedést, a stabil útfekvésről kiváló futómű, a kipördülés megelőzéséről elektronikus menetstabilizáló gondoskodik. A kompakt kategória etalonja kényelmes autó, sem elöl sem hátul nem panaszkodhatunk a helyszűkére. Alapára 5,171 millió forint, a tesztautónk 5,5 millió forintos listaára 1 millióval elmarad a hasonló teljesítményű, azonos felszereltségű 1,6-os dízel Bluemotion listaárától.   

További képek a galériában. Kattintson a képre!
bcs

Egyedül használva az autót kifejezetten dinamikusnak tűnik, de nagyon nem hajtottam meg, hisz ez egy takarékos modell. Megpakolva veszít a lendületből, az 1,6-os korábbi szívómotor teljesítményét hozza. Előzéskor érezzük, hogy kell a padlógáz, olyankor felsikít a kis turbó és belead mindent a siker érdekében.

A TSI motorok lényege a közvetlen befecskendezés és az intelligens feltöltés technikája: nagy teljesítmény, magas fordulatszám és alacsony fogyasztás. Korábban nem hittem a TSI motorokban, a kettős feltöltésű változatok igen szomjasnak bizonyultak. A két éve kipróbált 1,4 TSI Golf a maga 122 lóerejével 7,3 literrel beérte 100 kilométerenként, a tavaly tesztelt 1,2 TSI Golf is rácáfolt előítéletemre az 5,7 literes átlagfogyasztásával. A Bluemotion változatban pár trükköt is bevetettek a wolfsburgiak: speciális védőborítással látták el a kocsi alját, ami csökkenti a légellenállást. A hűtőrács szinte teljesen zárt, a futómű süllyesztett, a sebességváltó magasabb fokozatait olyannyira elnyújtották, hogy alig érünk a végére. Átdolgozták a motorelektronikát is, módosították a töltőnyomást, a kipufogógáz-visszavezetést és a befecskendezési időt. A multifunkciós kijelzőn a rendszer megjeleníti az optimális sebességfokozatot.

Az aerodinamikáról apró sportos kiegészítők gondoskodnak, a start-stop rendszert energia-visszanyelő megoldás (fékezéskor és motorféküzemben felszabaduló energiát elektromos árammá alakítja és visszatáplálja az akkumulátorba) egészíti ki, a takarékosságot alacsony gördülési ellenállású abroncsok segítik – már ha vannak az autón. A tesztautó téli gumija Semperit volt, hangosan gördült és csúszott.

bcs

A start-stop rendszer megbízhatóan működik. Ha a motor üzem meleg, a fűtés és szellőzés nincs a szélvédőre irányítva, akkor mínusz két fokon is leállítja megálláskor az erőforrást. Az újraindulás gyors, nem éreztem, hogy hátrányban lennék, igaz, mindig nagy gázzal indultam, hogy még véletlenül se akadályozzam a forgalmat. A hosszú áttételek révén hatodikban ötvennél ezret forog a főtengely, ilyenkor 4 liter benzin alatt beérni száz kilométerenként. A teszt során a legnagyobb hatótáv, amelyet a fedélzeti számítógép előrejelzéséből és a megtett útból kiszámítottam, 975 kilométer volt, tehát nagy odafigyeléssel az ezer kilométeres hatótáv nem lehetetlen.

Tankolásnál kellemes meglepetés ért, többszöri számításra sem jött ki a fedélzeti számítógép által kijelzett érték. Ezt normálisnak is vehetjük, hisz a gyártók kísérleti számokkal játszadoznak a fogyasztási adatok közlésekor. A Golf Bluemotion esetében másról volt szó, a valós fogyasztás jelentősen eltért az autó által közölt adattól: a kiírt 5,9 helyett ténylegesen 5,3 litert fogyasztott 100 kilométerenként átlagban, téli üzemben és többnyire elővárosban használva.

Biró Csongor

 

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

bcs

 

Volkswagen Golf 1,2 TSI Bluemotion
MOTOR
 
Hengerűrtartalom (cm3)
1197
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő
105 lóerő 5000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
175 Nm 1550-4100-as fordulaton
MÉRETEK
 
Tengelytáv (mm)
2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4199 / 1786 / 1480
Csomagtér
350-1305 liter
Saját tömeg (kg)
1159
MENETTELJESÍTMÉNYEK
 
Végsebesség (km/h)
190
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
10,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
 
Város/országút/vegyes
6,5/4,5/5,2
Tesztfogyasztás
5,3
CO2 kibocsátás (g/km)
121
ÁRA
5,171 millió forinttól

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

VW Golf 1,2 teszt: mintapolgár

A Golfnak jól megy mostanában, a német piacon igazi bestseller, de a pesti utakon is egyre többet látni belőle.